abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 november 2005 @ 07:57:24 #51
24188 Belana
kloon van belana
pi_32334817
quote:
Op woensdag 16 november 2005 22:31 schreef livelink het volgende:
En Liam als lichtpuntje vind ik ook heel mooi. Hoe gaat het verder met de opvang, Belana? Ben je er tevreden over en voelt Liam zich er goed bij?
Hij is erg happy daar We willen hem ook graag daar houden, het is echt heel fijn. Het begint nu ook een beetje te wennen, hij is wel een beetje van slag geweest, maar nu lijkt het beter te gaan gelukkig. (hij had daar vaak achteraf last van)

spuuglokje, wat fijn zo'n lieve juf!!
Het lijkt me ook moeilijk als je kind zo verlegen is hoor, ik zou ook niet weten wat je dan moet doen
stormy waters...
sailin'
pi_32335611
fijn dat liam zo'n leuk oppasadres heeft belana. zijn daar nog meer kinderen als hij er is?

piet is nu echt ziek, vannacht echt flinke koorts en een nare hoest. hij werd steeds weer huilend wakker, zo zielig. we hebben 'm nog een tijdje bij ons in bed genomen maar dan kan hij toch ook erg moeilijk slapen. ik hoop maar dat oma het een beetje redt vandaag met die twee hummeltjes.
  donderdag 17 november 2005 @ 09:56:39 #53
24188 Belana
kloon van belana
pi_32336161
och arme piet! zo zielig zieke kindjes!

Ja, er zijn nog andere kindjes ook, verschillend per dag. Vind ik wel leuk voor de sociale ontwikkeling ook
Overigens heeft Liam vandaag zijn dag weer niet. huilen en alles is nee en net wilde hij zelf wel weer zijn bedje in "sape mama, jam moe"
stormy waters...
sailin'
  donderdag 17 november 2005 @ 10:03:39 #54
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_32336294
Beterschap voor Piet! Vooral van dat hoesten blijven ze wakker liggen, he? Hier ligt ook een ziek kind op de bank. Tristan. Vannacht heeft hij zijn hele bedje ondergekotst. Ik hoorde ineens een zielig stemmetje roepen: "Mama, bed vies, mamaaaaa, VIES!" Dus ik dacht nog dat ie misschien een poepluier zelf had afgedaan of zo. Maar nee, hij lag tussen de stukjes worst en andijvie

En Livelink, het beste werkt bij Tristan als je hem niet dwingt en hem gewoon even zijn eigen gangetje laat gaan. Dan komt hij er vanzelf bij als hij genoeg gewend is. En in situaties als op een stoel "moeten" staan werkt afleiding het beste. Ik zou Tristan bijvoorbeeld ook nooit dwingen om bij een verjaardagsvisite iedereen een handje te geven. Dan voelt hij zich doodongelukkig, daar heeft niemand wat aan. Als hij zich op zijn gemakje voelt, komt hij daarna vanzelf naar je toe.
  donderdag 17 november 2005 @ 10:49:22 #55
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_32337206
Da's een goede Spuuglokje, je ziet nl. vaak dat ouders kinderen verplichten iedereen een handje te geven. Om beleefdheid te leren. Is heel goed natuurlijk, maar sommige kinderen zakken bijna door de grond van verlegenheid.
Ik mag me er niet mee bemoeien, is iets tussen ouder en kind, maar ik heb wel vaak de neiging om te zeggen 'hoeft niet hoor'. Vind het zo zielig.

Piet toch! Hopen dat hij zich snel weer beter voelt.
heb vandaag voor Léon ook het Coole Piet-shirt gehaald, HoofdPiet was uitverkocht in de kleinste maat.
Léon krijgt morgen alsnog een griepprik ivm zijn vermoedelijke astma.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_32337368
onee, verplicht handjes geven hoeft van mij niet hoor, zeker niet een groot gezelschap. laat staan verplichte kusjes! vreselijk! onze buren heb ik wel eens een half uur horen aandringen op een kusje voor opa. belachelijk toch.
pi_32337392
Piet en Tristan beterschap
pi_32337559
oja tristan ook beterschap van mij natuurlijk.
pi_32337592
He stoere mannetjes beterschap
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  donderdag 17 november 2005 @ 13:01:01 #60
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_32340747
quote:
Op donderdag 17 november 2005 00:03 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Joshua is op het moment ook vreselijk aan het testen. Hij gilt om alles. Dus mijnheer verkeert hier ook nog weleens in de naughty corner En je gewoon uitlachen he met een stalen gezichtje Moeilijk hoor om je af en toe in te houden en hem niet snel achter het behang te plakken.
Herkenbaar! Dat had Daan ook zo. Totdat ik bedacht dat het geen uitlachen was, maar dat hij het erg vond dat ik boos was... Hij wilde dat ik weer ging lachen, dus ging hij maar lachen... Toen ik me dat realiseerde, werd ik zelf niet meer zo boos als hij begon te lachen.
Misschien is dat bij Joshua ook zo?

Judith is een heerlijke meid. Vrolijk, gezellig, eigenwijs en driftig, maar vooral ontzettend lief! Ze begint steeds meer te praten. Ze begint sinds kort iets langere zinnetjes te maken, omdat wij niet meer luisteren naar haar bevelen . In plaats van 'keer!' zegt ze nu 'nog een keer' en 'mag ik meer?' i.p.v. 'meer!'. Het laatste gaat dan over eten! Ze eet erg goed en wil meestal een extra bordje (soms zelfs twee)! Ze eet dus meestal meer dan Daan... Wanneer breekt die lastige eetfase ook alweer aan?
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  donderdag 17 november 2005 @ 13:36:31 #61
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_32341746
quote:
Op donderdag 17 november 2005 13:01 schreef Grijs het volgende:

[..]

Herkenbaar! Dat had Daan ook zo. Totdat ik bedacht dat het geen uitlachen was, maar dat hij het erg vond dat ik boos was... Hij wilde dat ik weer ging lachen, dus ging hij maar lachen... Toen ik me dat realiseerde, werd ik zelf niet meer zo boos als hij begon te lachen.
Misschien is dat bij Joshua ook zo?
O, dat is ook een interessante manier om er naar te kijken. Zo had ik het dus nog niet gezien. Die van mij lacht me ook steevast uit als hij straf krijgt. Ik zit me nu serieus af te vragen of het nu uitlachen is of aan het lachen maken.
Als je niet lacht, ben je dood.
  donderdag 17 november 2005 @ 22:56:17 #62
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_32358531
Beterschap lieve kindjes!

Jolietje kan weer staan, ze stond net rechtop in bed. Op twee platte voeten. Ze heeft de hele week met één gebogen been of voet op tenen gestaan. Net stond ze weer als altijd, gelukkig
  donderdag 17 november 2005 @ 23:33:33 #63
30488 coolbabe
My little pwny
pi_32359790
Jolie
Wat fijn LB!

Alle zieke kindjes beterschap!
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
  vrijdag 18 november 2005 @ 07:37:48 #64
24188 Belana
kloon van belana
pi_32364129
Das lekker LB!

Liam had net zijn bed open... hij heeft een bed met een luik aan de voorkant, zodat het half open kan. Dat zit met schuifjes vast. Maar omdat hij altijd zo staat te schudden aan dat bed gaan die schuifjes los en als ze helemaal los zijn klapt het dus omlaag...
Hij zat braaf te zitten, ging er niet uit. Maar ik denk dat we de klink van de deur binnenkort maar omhoog gaan zetten. Het is wel goeie oefening voor zo'n peuterbedje
stormy waters...
sailin'
pi_32364270
Luchtbel wat fijn dat het weet beter gaat met Jolie.

Liam wildebras Jans lijft als ze wakker is netjes in dr bedje tot we komen. Ze gilt dan wel de boel bij elkaar als ze wakker is Bo bleef ook altijd liggen, maar die komt er het laatste jaar nu wel uit en komt dan naar ons toe. Ik vind dat wel gezellig. Maar echt nog lekker ff rustig liggen is er niet meer bij met zo'n achtieve, springende, zingende megawakkere kleuter in bed
Het voelt heerlijk!!!!
  vrijdag 18 november 2005 @ 08:16:28 #66
24188 Belana
kloon van belana
pi_32364302
Liam zat dus ook te gillen jessie maar hij bleef wel zitten
stormy waters...
sailin'
pi_32365441
Piet en Tristan beterschap

Jolie

Gisteravond zijn we zo geschrokken! We lagen al in bed en Morris werd wakker, niet te troosten.Dus meestal nemen we hem dan even in ons bed en geven een klein flesje warme melk. En daarna gaat hij weer slapen.Maar nu bleef hij huilen en raakte helemaal overstuur. Er was niets mee te beginnen,hij werd helemaal hysterisch.
Omdat hij aan het begin van de avond een poepluier had die alle kanten uitliep dachten we aan krampjes of iig dat hij pijn had. Het was echt een beetje eng. Dus ik heb de dokterdienst gebeld en toen ik een arts aan de lijn kreeg werd Morris weer 'normaal' (gelukkig).
Zij had zelf kindjes en dacht dat hij misschien naar gedroomd had, ze had de ervaring dat kindjes dan helemaal over de rooie konden gaan. En aangezien hij op dat moment weer gewoon deed zij ze: kijk het even aan. Als je straks toch twijfelt mag je altijd terugbellen, daar zijn we voor!
Nou, dat vond ik wel een heel fijn idee. We hebben hem in bed gelegd en hij is gewoon gaan slapen en werd vanmorgen keurig om 7 uur wakker. We snappen er niks van
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  vrijdag 18 november 2005 @ 09:50:46 #68
30488 coolbabe
My little pwny
pi_32365663
Oh snoopy dat kan best dat hij een nare droom had of zoiets. Tom was van de week helemaal hysterisch omdat hij gedroomd had dat ik met de auto ging botsen en die toen kapot was. Niet meer stil te krijgen het eerste half uur. Daarna weer in bed gestopt en niks meer aan de hand
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
pi_32365755
Het enge was dat hij in die hysterische bui bleef hangen als het ware. En we hadden nog nooit zoiets meegemaakt. Bah. Ik hoop dat het idd met dromen te maken heeft gehad want ik zou het echt zielig vinden als hij pijn heeft gehad.
En als het dromen is geweest kan ik het me voorstellen dat ze in paniek kunnen raken. Die kleintjes kunnen zich niet anders uiten dan huilen.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  vrijdag 18 november 2005 @ 10:04:05 #70
24188 Belana
kloon van belana
pi_32365892
Ik heb die ervaring ook wel met dromen hoor Kunnen ze echt van in paniek raken, arme kleintjes.
stormy waters...
sailin'
pi_32366552
Snoopy wel een lieve dokter. Dat geeft wel een goed gevoel denk ik als ze zo reageren.
Ik denk inderdaad dromen. Jans heeft dat ook wel eens.
Het voelt heerlijk!!!!
  vrijdag 18 november 2005 @ 12:39:14 #72
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_32369431
Lieve dokter, Snoopy! Gelukkig heeft Morris de rest van de nacht goed geslapen.
Wat fijn dat Jolie weer op twee voetjes kan staan!
  vrijdag 18 november 2005 @ 13:20:41 #73
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_32370469
Ja sorry dat ik ff binne kom vallen
vandaag zijn we bij de school gaan kijken en het is helemaal leuk de kinderen hadden een ATV dus dat was jammer
maandag moeten we terug komen voor de papieren in te vullen want ze hadden plek voor hem mocht kiezen of in januari of eerder dus hebben eerder gekozen
en dat kan gewoon. maandag mag hij al even in die klas kijken als wij de papieren invullen
dus hij kan binnenkort van sinterklaas een broodtrommel verwachten
het zijn dus 3 of 4 ochtenden in de week en je betaalt voor 2
ze kijken ook naar je inkomsten vind ik ook wel netjes
hij vind het zelf helemaal leuk want wilde niet terug mee naar huis
en wil heel graag weer naar school..
mijn kleine vent word groot
pi_32372567
Dat klinkt als een peuterspeelzaal, voorschool noemen ze het nu ook wel. Maar voglens jou was het al basisschool toch ofzo?
Wat voor soort onderwijs is het?
Fijn dat er nog plek is joh!
Spannend allemaal he.
Het voelt heerlijk!!!!
pi_32372725
En ff trots doen. Jans gaat vooruit hoor. Bij logopedie merken ze dat ook.
Ondanks ze nog niet heel veel verschillende klanken maakt, gaat ze wel steeds meer nadoen. Als ik bv zing, slaap kindje slaaaaaaaaaaaaaaaaaap. Dan doet Janneke waar slaaaaaaaaaaaaap moet komen aaaaaaaaaaaaa. Voorheen deed ze dus niks na. En nu begint het te komen. Met een poppetje in t poppenhuis ging ze lopen en zei ze, stappe stappe stappe. Ze kreeg ook foto's te zien van allerlei dingen, toen kwam ern een grote drol (ja echt!!!!) voorbij en Jans zei heel hard en verontwaardigd, BAH
Ik heb een zakje met allerlei blaasfluitjes meegekregen. Geweldig vind ze het.
Alleen..... vandaag begon ze ineens te duimzuigen. Hier moeten we nu heel allert opzijn, en goed gaan afleiden (niet benoemen anders leg je er juist de nadruk op) Mochten we het met spel er niet uit krijgen dan..... jaja dan krijgt ze van sint weer een nieuw speentje in haar schoen
Het voelt heerlijk!!!!
  vrijdag 18 november 2005 @ 14:43:15 #76
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_32373007
Jessie, wat klinkt dat heerlijk zeg
is een speentje dan beter dan een duim? of begrijp ik het verkeerd

Tjeetje Morris vanacht lekker gaan dromen hoor

Kyllian naar school stoerrrr

Jolie weer met beiden benen op de grond

Liam gaan we groot worden
pi_32373073
Ja een speentje is wat beter. Ook omdat het wat makkelijker af te leren is. Duimen afleren is een stuk moeilijker aangezien je die altijd bij je hebt. Wat een gedoe he
Het voelt heerlijk!!!!
  vrijdag 18 november 2005 @ 14:56:35 #78
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_32373407
Ja idd je bent er erg druk mee maar als er vooruitgang is wat the Fuck dan he

Ja en Jans had alleen de fop toch in bed, duimen kun je overal lastig.
pi_32373504
Fijn dat het beter gaat met Janneke!
En ik hoorde pas het verhaal van een tandarts dat duimen beter is doordat de duim meer in de mond 'getrokken' kan worden (flexibel is) wat met een speen niet kan.
/editje Of misschien dat sommige spenen dat wel kunnen trouwens.. deze speen van Nuby is wel uittrekbaar en kost 5,54 op internet bij www.hetrietje.nl

Jolie goed dat je weer op je been durft te staan!

Leuk dat Kyllian naar de p/kleuterschool mag

Waarschijnlijk inderdaad een droom Snoopy.. wel vervelend. Maar fijn dat die arts zo de tijd voor je nam!

Piet en Tristan allebei beterschap!
pi_32373832
Het gaat er vooral om dat ze een duim kan pakken waneer ze wil en een speen niet. Dus die momenten zijn veel beter te doseren. Het gaat bij Jans niet om het gebitje. Maar mocht ze weer aan de speen moeten ga ik me eens verdiepen in de uitrekbare speen Thx.
Het voelt heerlijk!!!!
pi_32374402
Ok
het gaat ook niet alleen om het gebit maar ook om de vorm van de kaak en de mondholte, en die schijnt met duimen ook beter te kunnen ontwikkelen.. en dat is dus weer handig voor het goed kunnen spreken. Volgens die tandarts dus.

Met Myrthe gaat trouwens alles nog goed.. even fotootje ter illustratie, is alweer een tijdje geleden:

Verkleden is nu een van haar hobby's.
  vrijdag 18 november 2005 @ 15:51:01 #82
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_32375073
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 14:29 schreef jessie het volgende:
Dat klinkt als een peuterspeelzaal, voorschool noemen ze het nu ook wel. Maar voglens jou was het al basisschool toch ofzo?
Wat voor soort onderwijs is het?
Fijn dat er nog plek is joh!
Spannend allemaal he.
ja het is een peuterspeelzaal en vanuit daar kan hij doorstromen naar de echte het zit gewoon bij elkaar
het onderwijs heet piramide elke 2 weken hebben ze een thema en daar word vanalles meegedaan
zoals nu is het dan sinterklaas en als ze BV gaan gymen dan doen ze zwarte pieten gym en knutselen heeft ook met sinterklaas te maken en de verhalen die ze vertellen ook

en inderdaad heel spannend zowel voor kyllian als voor ons
je laat hem dan een stukkie los he en dat is nou juist zo moeilijk
pi_32375127
Ik heb ook altijd te horen gekregen dat een speen beter is dan de duim maar Damon wilde nu eenmaal geen speen en wel zijn duim. David wil(de) ook geen speen maar sabbelt nu op zijn 2 middel(ste) vingers...

Leuke foto, Poemojn
  vrijdag 18 november 2005 @ 15:52:48 #84
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_32375128
goh vergeet ik helemaal janneke wat goed dat ze zo vooruit gaat
en duimen is inderdaad moeilijk af te leren
bij kyllian was het makkelijk die was toen nog zo gevallen en durfde niet meer te duimen
en nu nog steeds niet aan de ene kant ben ik er blij mee en aan de andere niet
vond het zo heerlijk als hij duimend bij mij zat

myrthe je ziet er leuk uit
pi_32383033
Wat een knappe kotertjes allemaal!!!
Goed hoor, die vooruitgang van Janneke en hopelijk was het duimen eenmalig.

En Jolietje wat knap dat je weer kan staan, goede spirit heb je!

En Kyllian mag naar school toe, wat leuk! Ging hij nog niet naar een PSZ toe dan?

Die nachtmerries en nare dromen heeft Chiara ook, soms is ze echt ontroostbaar, soms wil ze helemaal niets, dan is er geen land met dr te bezeilen. En dat kan ook zo weer over zijn. Best zielig vind ik het als ze zo overstuur zijn van hun dromen, je weet niet wat ze gedroomd hebben, maar het heeft wel enorme indruk op ze gemaakt gezien de reactie.
Het voelt goed hè?
A je to!
  vrijdag 18 november 2005 @ 20:38:51 #86
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_32383251
Janneke en Kyllian wat spannend! Wel fijn toch zo'n doorstroomsysteem Babyfeet?!

Nou Jolie is weer helemaal op dreef, ze sleept nog wel iets met d'r ene voet (en ze mag niet de hele tijd nog van mij....) maar ze wil alweer steeds staan en lopen.

Dat televisie gebeuren begrijpt ze echt niet helemaal, ik wilde graag even BB kijken en zei dat tegen d'r en dat ze best even een boekje kon gaan lezen. Ze heeft wat van die Sesamstraatmtijdschriften, die vindt ze erg leuk. Maar ze houdt ze voor de tv en gaat dan bladeren 'Goooogie kijkuuuuuuh' tja.....

Snoopy wat zielig voor Morris. Ik hoop dat het gewoon dromen is. Wel vervelend maar beter dan ziek zijn!
  vrijdag 18 november 2005 @ 20:41:25 #87
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_32383311
dat kontje op de middelste foto
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_32383368
Jolie, hahahhaha ze kijkt gezellig met je mee naar de tv

Babyfeet wat is dan piramideonderwijs? Nog nooit van gehoord eigenlijk.
Het voelt heerlijk!!!!
  vrijdag 18 november 2005 @ 21:31:07 #89
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_32384658
Jolie . En fijn dat het met haar voetje weer wat beter gaat.

Babyfeet, ik ben heel benieuwd hoe Kyllian het gaat vinden. Loslaten is inderdaad moeilijk, maar ik denk dat hij er wel aan toe is.

Over loslaten gesproken; ik stond donderdag op om naar mijn werk te gaan en Katja lag lekker bij Papa in bed. Op het moment dat ik weg wilde gaan, begon ze ontroostbaar te huilen. Toen ik vroeg wat er was, huilde ze: "Als jij niet meer terugkomt, heb ik geen Mamma meer"
Ik wist echt even niet wat ik moest doen. Er is een moeder overleden van een kindje op de creche en ik denk dat dat een grotere impact heeft dan ik me had kunnen voorstellen, maar ik weet gewoon niet wat zij daarvan mee heeft gekregen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_32386541
jolie (heerlijk kontje inderdaad op die middelste foto ) wat fijn dat 't alweer beter gaat met je voet/been!

ah arme katja (en livelink!) dat zou ook vreselijk zijn!
pi_32386855
myrthe!

hier werden toevallig vanmorgenvroeg ook papa's schoenen (nou ja 7mijlslaarzen is een beter woord) gepast:

(je kunt er wel op zien dat piet nog een beetje ziekjes was).
  vrijdag 18 november 2005 @ 23:11:41 #92
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_32387383
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 20:43 schreef jessie het volgende:
Jolie, hahahhaha ze kijkt gezellig met je mee naar de tv

Babyfeet wat is dan piramideonderwijs? Nog nooit van gehoord eigenlijk.
staat een aantal posts erboven jessie

agossie katja heeft volgens mij meer met haar gedaan dan verwacht ..
dan sta je ook met een brok in je keel zeg ..

jolie lekker ding

beterschap klein(pietje)duimpje
pi_32387434
Ja maar ik snap het niet zo. Dus piramideonderwijs houd eigenlijk in dat alles op school in thema's gaat? Of is het de naam van de school? Of is dat alleen op de peuterspeelzaal zo?
Het voelt heerlijk!!!!
pi_32387460
Myrthe en Piet, klein duimpies
Piet je ziet er inderdaad nog wat ziekies uit, maar wel lief. En wat lijkt hij toch op je Bix.
Het voelt heerlijk!!!!
  vrijdag 18 november 2005 @ 23:20:19 #95
37150 livelink
pi_32387641
Jessie, ik snapte het ook niet en ik heb dan ook maar even gezocht op piramide-onderwijs. Het is dus een soort methode, maar uit de internetpagina werd ik ook niet direct veel wijzer.

Meer informatie vind je hier
pi_32387644
O heb er net op google wat over gevonden babyfeet. Het is een methode die ze gebruiken van 3 tot 7 jaar. Ook extra aandacht voor taal enzo.
Het voelt heerlijk!!!!
  vrijdag 18 november 2005 @ 23:21:41 #97
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_32387688
paar keer dezelfde info is onnodig
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 18 november 2005 @ 23:23:25 #98
37150 livelink
pi_32387750
Ja, dat had ik ook gelezen, evenstar. Maar ik denk dat ik de totale site moet lezen voordat ik enig beeld heb bij deze methode. Want hier staat in een heleboel zinnen niks concreets.
pi_32387764
Hahahaha allemaal tegelijk

Maar eigenlijk bedoelde ik dus wat voor soort school. Ik bedoel ze geven tot 7 jaar op deze manier les. Maar na het 7e jaar gaat het weer op de reguliere manier dan ofzo? (overgens niks op tegen)

Maar dit klinkt wel leuk babyeffet had er nog nooit van gehoord.
Het voelt heerlijk!!!!
  vrijdag 18 november 2005 @ 23:24:52 #100
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_32387782
Piramide is een educatieve methode voor alle kinderen van drie tot zeven jaar. Piramide biedt kinderen een veilige omgeving waarin ze zich optimaal kunnen ontwikkelen.

De methode heeft een sterke pedagogische basis. In een veilige speelleeromgeving waarin kinderen zich prettig voelen, krijgen ze volop kansen eigen initiatieven te nemen in spel en zelfstandig leren.

Piramide is een evenwichtige methode waarin alle ontwikkelingsgebieden op gelijkmatige wijze aan de orde komen.
Piramide heeft een aantal speciale uitwerkingen voor kinderen die extra steun nodig hebben, zoals taalstimulering, extra spel of tutoring.

Evaluatie van de methode
Uit onafhankelijk onderzoek van Nederlandse universiteiten blijkt dat Piramide een effectieve methode is. Het werken met Piramide laat goede resultaten op het gebied van taal- en denkontwikkeling.

Er is al het nodige onderzoek verricht naar de effecten van de Piramide-aanpak.

De grondlegger van de methode is onderwijskundige dr. Jef J. van Kuyk. Met zijn team en in nauwe samenwerking met leidsters en leerkrachten is er een totaalmethode ontstaan, die wij u van harte aanbevelen.

Lees meer over Piramide via onderstaand schema

ff geknipt en geplkat van de site was te veel om ff van de folder over te tikken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')