abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32295840
De PvdA doet de volgende voorstellen:

1.Door de fikse bezuinigingen op het OV is het nodig de lokale vervoersautoriteiten meer armslag te bieden. Dit kan door beleidsvrijheid binnen de brede doeluitkeringen (BDU's) te bewerkstelligen in combinatie met een bundeling van alle middelen voor specifieke doelgroepen, waaronder zittend ziekenvervoer, WVG, leerlingenvervoer, etc.

2.Het Rijk neemt een financiële verantwoordelijkheid door de brede doeluitkeringen (BDU’s) op te plussen met een innovatiefonds van 300 miljoen euro.

3.Het openbaar vervoer voor ouderen (vanaf 65 jaar) wordt op werkdagen vanaf 09.00 uur ‘gratis’.

4.Het openbaar vervoer voor gehandicapten (WVG’ rs) wordt ‘gratis’.

5.Het openbaar vervoer voor Mbo-scholieren van 16 tot en met 17 jaar wordt gedurende schooltijden ‘gratis’.

6.Op de belangrijkste fileknelpunten in Nederland wordt het openbaar vervoer ‘gratis’ aangeboden aan forenzen. Dit ‘gratis’ openbaar vervoer is alleen bedoeld voor de forens die uit de auto in de bus stapt. Het bedrijfsleven betaalt hier aan mee. Daar staat tegenover dat het bedrijfsleven een fiscale faciliteit kan ontvangen voor hun bijdrage. Hierbij kan gebruik worden gemaakt van de bestaande fiscale regelingen die eventueel kunnen worden aangepast.

7.In het kader van het werkgelegenheidsbeleid wordt besloten aan iedereen die zich als werkzoekende meldt op een Centrum voor Werk en Inkomen (CWI), een 3-maandskaart voor ‘gratis’ OV te geven, bijvoorbeeld voor een rayon van ongeveer 30 km rond de woonplaats.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wat heeft dat in hemelsnaam voor zin

• 65+ ers hebben nu al de mogelijkheid tot een 65+ kaart, waarmee ze voor een appel en ei rond kunnen reizen
  • Gehandicapen met de trein ...ze komen niet eens het perron op met hun karretjes, laat staan in de trein
  • MBO leerlingen van 16 en 17 ......andere studenten of scholieren moeten gewoon dokken
  • Werkzoekenden mogen hun omgeving gaan verkennen met een ov-kaartje

Waarom wordt de werkende man/vrouw overgeslagen. Die staan ' ochtends in de file om geld bij elkaar te sprokkelen voor bovengenoemde groepen. Wat een achterlijk gedachtengoed heeft dat PvdA toch
  • GIRO 800800
    pi_32295894
    quote:
    Op dinsdag 15 november 2005 20:34 schreef Notoire_Gek het volgende:
    Waarom wordt de werkende man/vrouw overgeslagen. Die staan ' ochtends in de file om geld bij elkaar te sprokkelen voor bovengenoemde groepen. Wat een achterlijk gedachtengoed heeft dat PvdA toch
    Omdat het de PVDA is en je daar alleen op stemt als Nederland naar de klote wil helpen en de werkende persoon een poot wil uit draaien (Zie dit voorbeeld en in Den Haag werken ze niet...).
    This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
    pi_32295915
    fijn he, en die gaan onze regering weer leiden over een paar jaar. Dit omdat de meerderheid van de stemgerechtigden in deze groepen vallen.
    pi_32295928
    Met de nieuwe chip-vervoerskaart kunnen ze prima zien waar je bent geweest, dus als uitkeringstrekkers bijverdienen
    Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
      dinsdag 15 november 2005 @ 20:41:00 #5
    129127 .Tarzan.
    Zwaaien met die billen
    pi_32295973
    quote:
    Op dinsdag 15 november 2005 20:37 schreef existenz het volgende:

[..]

Omdat het de PVDA is en je daar alleen op stemt als Nederland naar de klote wil helpen en de werkende persoon een poot wil uit draaien (Zie dit voorbeeld en in Den Haag werken ze niet...).
    mee eensch
    pau·per (de ~ (m.), ~s)= 1 maatschappelijk misdeeld persoon => arme
    to·pic (de ~, ~s) = 1 onderwerp van gesprek
    pau·per·to·pic = TVP
    pi_32295985
    Andere studenten enz hebben een OV jaarkaart bij hun stufi, alleen bij het MBO krijg je deze pas vanaf je 18e.

Ken veel MBOers die er van balen dat ze geen OV kaart krijgen, want een trein of bus abbo is ook best duur.
    pi_32296139
    dus dat geld moet komen van belastingen, die komen van de werkenden, en die mogen er niet van genieten..

klinkt als een goed plan ja...
    ** Uw tekst hier voor slechts 5 euro per maand **
    pi_32296257

Een zelfde bericht als de openingspost zag ik vandaag in de Metro staan. De werkenden mogen het inderdaad betalen, maar dat is eigenlijk met alles zo...

Ik vind alles prima, maar ik ben net ook een paar maanden werkeloos geweest en had toen echt nog wel geld om een sollicitatie te doen en de trein daarvoor te betalen?

De MBO'ers geven ze maar een OV, niet dit soort onzin van tijdens lesuren. Hoe kan een conducteur nu weten hoe laat een student les heeft?

En ouderen? Komop zeg, die kunnen al een voordeelurenkaart met gratis reisdagen krijgen bij de NS .

Ik vind het wel een leuk plan, maar je lost er geen files mee op.
    pi_32296275
    Als je niet werkt hoef je toch ook niet met de trein? Dan zit je thuis druk sollicitatie brieven te schrijven.
    11111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111
    pi_32296411
    quote:
    Dit ‘gratis’ openbaar vervoer is alleen bedoeld voor de forens die uit de auto in de bus stapt. Het bedrijfsleven betaalt hier aan mee.
    Yeah right
    Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
    84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
    pi_32296426
    Nooit stap ik uit mijn auto, nooit. Al doe ik er 3x zo lang over als met het OV!
    Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
    Abusing semicolons since 1987.
    pi_32296471
    quote:
    Op dinsdag 15 november 2005 20:52 schreef snoekiesnoek het volgende:
    De MBO'ers geven ze maar een OV, niet dit soort onzin van tijdens lesuren. Hoe kan een conducteur nu weten hoe laat een student les heeft?
    dan heeft de leerling er natuurlijk nog niks aan, als hij alleen maar onder zijn lestijd mee mag rijden
      dinsdag 15 november 2005 @ 21:04:14 #13
    94405 Tarak
    Follow the white rabbit...
    pi_32296567
    Veiligheid is een belangrijk aspect van het openbaar vervoer. De veiligheid wordt bepaald niet verhoogd door allerlei paupervolk gratis mee te laten rijden.
    If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
    pi_32296574
    quote:
    Op dinsdag 15 november 2005 20:34 schreef Notoire_Gek het volgende:
    Het Rijk; op te plussen met 300 miljoen euro.
    3. ‘gratis’.
    4. ‘gratis’.
    5. ‘gratis’.
    6. ‘gratis’
    Het bedrijfsleven betaalt hier aan mee.
    7. ‘gratis’
    Een leuke Sinterklaas oefening:
    Wat is hier de trend ?
    Wat ontbreekt ?

Over 15 minuten het juiste antwoord
      dinsdag 15 november 2005 @ 21:05:17 #15
    29444 RemcoDelft
    4 8 15 16 23 42
    pi_32296604
    quote:
    PvdA: Iedereen gratis OV, behalve werkenden
    Vergeet niet dat het ultieme doel van de PvdU (U=Uitkeringstrekkers) al jaren is: iedereen een uitkering, dan hoeft niemand meer te werken!
    quote:
    # Gehandicapen met de trein ...ze komen niet eens het perron op met hun karretjes, laat staan in de trein
    Jawel hoor, dan komen er 2 van die NS-mutsen met zo'n karretje aan, daar gaat de gehandicapte op, en dan de trein in. Om uit te stappen hetzelfde. Erg fijn om hierdoor een half uur vertraging op te lopen....... Met de bus moet je maar even helemaal niet aan denken als gehandicapte!
    censuur :O
    pi_32296670
    Wat is nu de bedoeling van dit plan? Extra financiele steun voor "zwakkeren" in de samenleving? Ik zie echt geen andere bedoeling.
    GIRO 800800
      dinsdag 15 november 2005 @ 21:08:20 #17
    29444 RemcoDelft
    4 8 15 16 23 42
    pi_32296690
    OV is trouwens een geweldige manier om je economie af te remmen.....
    OV draait nu op enorme subsidies, slechts een paar % maakt er gebruik van.
    Auto's worden enorm uitgezogen: een overgrote meerderheid maakt er gebruik van.

Stel je voor wat het zou kosten als iedereen met het OV zou gaan!!

En stel je dan eens voor dat "de markt" de kans kreeg: auto's niet duurder dan nodig, OV zo duur als het kost... Iedereen fijn laten betalen wat-ie gebruikt. Strippenkaart: 30 euro! Kan je het je voorstellen? Maar je moet wat, voor zo'n grote oude dieselbus die hele avonden leeg rond rijdt.....

En "gratis" is natuurlijk het paradepaartje van de PvdA! "Sociaal" noemen ze dat: mensen die werken laten betalen voor de nietsnutten van het land...
    censuur :O
    pi_32296944
    PvdAbashtopic
    De sint verzon op z'n gemak,
    dit voor het oude wrak.
    pi_32296948
    quote:
    Gelekte PvdA memo:
    PvdA gaat ook experimenteren met proefballonen
      dinsdag 15 november 2005 @ 21:19:41 #20
    82814 BBQ-kip
    never say no to panda!
    pi_32296985
    quote:
    Op dinsdag 15 november 2005 20:41 schreef Alvilon het volgende:
    Andere studenten enz hebben een OV jaarkaart bij hun stufi, alleen bij het MBO krijg je deze pas vanaf je 18e.

Ken veel MBOers die er van balen dat ze geen OV kaart krijgen, want een trein of bus abbo is ook best duur.
    Ik kreeg op het HBO ook pas stufi en een OV vanaf mijn 18e...
    Non-argument dus.

Tevens gewoon een kutplan, maar wat wil je van de PvdA...
    Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
    pi_32297447
    quote:
    Op dinsdag 15 november 2005 20:58 schreef rekenwonder het volgende:
    Nooit stap ik uit mijn auto, nooit. Al doe ik er 3x zo lang over als met het OV!
    Ik ga gezien de branstofprijzen soms met de trein, scheelt veel geld. Maar mijn werkgever vergoed momenteel nog 28 cent per kilometer voor dienstreizen en 18 cent voor woon-werkverkeer, dus dan is de keuze snel gemaakt.

Maar prive met de trein hoor, geen probleem mee en vrij relaxed (ik stap in op een beginstation en kan altijd zitten).
    pi_32297563
    quote:
    Op dinsdag 15 november 2005 21:04 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

Een leuke Sinterklaas oefening:
    Wat is hier de trend ?
    Wat ontbreekt ?

Over 15 minuten het juiste antwoord
    Waar blijft dat juiste antwoord?
    People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
    pi_32297767
    quote:
    Op dinsdag 15 november 2005 21:38 schreef Seneca het volgende:
    Waar blijft dat juiste antwoord?
    De trend is dat alles gratis wordt bij de PvdA en het ontbrekende deel is de financien. De overheid draagt bij en het bedrijfsleven draagt bij maar wie draait op voor die kosten ?
    pi_32297943
    Ik heb net noodgedwongen een half jaar met de trein naar het werk gereisd. Motor van de auto was in de prak gelopen. Op zich best bevallen, duurt wel 1 uur 15 minuten in plaats van 30 met de auto, maar je komt nog is iemand tegen.

De kosten zijn nagenoeg hetzelfde als met de auto reizen. Ik kijk dan alleen naar het verbruik. De baas vergoed 18 cent per km en zijn routeplanner laat mij wat omrijden. Zo houdt ik nog wat over voor onderhoud. En ik wil de auto toch wel hebben, ook buiten het werk om gebruik ik deze vaak en is het OV ook niet altijd een optie.

Als ze het OV gratis maken kom ik wel met de trein naar de zaak. Nu is de auto voor mij voordeliger, sneller en ook leuker / makkelijker.
      dinsdag 15 november 2005 @ 21:46:57 #25
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_32298009
    Stond vandaag in de Sp!ts, of gister. Maar dan als voorstel vanuit Rover.
    Let wel, hij wou gratis vervoer in de daluren, dus búiten de spitsuren.
    Over het algemeen zijn de bussen dan toch leger. En zo zien werklozen ook nog eens wat.
    Zo komen ze misschien wel aan werk. Praatje maken hier en daar, netwerken.

Maar ik zie het wellicht te positief in.
    Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')