abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32290329
Ik heb dus van nature dikker haar en soms zit er een lichte slag in, dus geen krullen.
Ik zou zo graag willen dat mijn haar er stijler uitziet zodat ik het ook eens los kan dragen. Ik wil dus niet naar een dure kapper toe maar het gewoon zelf oplossen.

Ik heb het al geprobeerd met fructis shampoo voor stijler haar maar dit werkt niet echt of voor heel even. Ik heb ook nog andere shampoo's en conditioners geprobeerd. Moet ik dan toch een soort van föhn/stijltang hebben die het stijler maakt? Wat zijn jullie ervaringen?

Alvast bedankt
pi_32290577
Ik ken het probleem (gewoon op laten drogen = frizzy slagen) en ben bang dat je toch een stijltang moet aanschaffen. Ik heb zo'n föhn van Philips met verschillende opzetstukken en gebruik zelf altijd de dikke borstel. Werkt prima (voor foto's kijk in m'n fotoboek).
Heads I win, tails you lose
Out of my way, I'm coming through
pi_32290839
Dank je wel voor je tip! Je hebt ongeveer hetzelde haar als ik.
Dan ga ik dat maar eens proberen!
pi_32290950
een beetje old school mischien, maar mijn moeder streek haar haar gewoon vroeger, dat werkt volgens haar nog steeds het allerbeste...
pi_32291026
Lijkt me doodeng Steve, ik zou veel te bang zijn dat het verbrandde
pi_32291197
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 17:35 schreef Caro_lientje het volgende:
Dank je wel voor je tip! Je hebt ongeveer hetzelde haar als ik.
Dan ga ik dat maar eens proberen!
Wat uitgebreider: Haren wassen, schuim erin en eerst bijna laten opdrogen. Dan lok voor lok vanaf de punt om de borstel draaien en enige tijd (20-30 tellen) laten zitten en dan weer afrollen. Je zou denken dat het dan gaat krullen maar zoals je weet is dat met dikker haar een illusie Alleen het uiteinde krult een beetje maar dat is na vijf minuten weer weg (uitgezakt). De rest is recht.
Dan aan de voorkant ("pony") op de haaraanzet wat haarlak spuiten (ook in plukken; enige poging tot volume creëren), op laten drogen, handen erdoorheen en klaar.
pi_32291236
Een stijltang kan wel je haar mollen als je niet uitkijkt!
Het beste relatie geschenk kan ik je geven!
pi_32291257
"Steil."
pi_32329468
Nou ik heb helemaal geen problemen met steilen met de steiltang, ik heb ook geen steil haar van mezelf. Ik gebruik die van Carmen (39 euro dacht ik) en die werkt echt gewoon goed. Ik gebruik wel van dat beschermingsspul van l 'oreal maar heb niet de indruk dat dat nou zo heel veel toevoegt.

Mijn zus heeft de Chi-tang en die werkt nog een stuk beter (na 2 keer eroverheen al heel glad) maar die is dan ook wel een prijsklasse of wat duurder (ergens rond de 160?)

Maar ik kan een steiltang wel aanraden, maar echt NIET eentje met stoom (zoals van Philips) want daar wordt je haar dus wel pluizig van (vocht...net als door de motregen lopen zeg maar)

Mijn haar breekt niet af (ik gebruik het 1x in de 3 dagen, nadat ik mijn haar gewassen heb) en het wordt er niet ongezonder van!

Dus ik kan je zeker aanraden een steiltang aan te schaffen! Je kunt het ook eens bij de kapper vragen, of ze na het knippen je haar willen steilen. Dit hoort meestal bij de finish en is daarom niet zo duur. Zij gebruiken bijna altijd de Chi-tang en dan zie je echt heel duidelijk resultaat!
Succes!
MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
EnNaarEenBeetjeToverboekBenJeTochWel50JaarOpZoek
EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
ZelfsDeOmaVanZijnOmaHadNooitEenTovenaarsdiploma
  donderdag 17 november 2005 @ 22:55:48 #10
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_32358510
Mijn haar valt ook wel onder de omschrijving die jij geeft TS.
Ik wilde ook altijd zo graag steil haar zodat ik het los kon dragen, maar ik had de hoop eigenlijk al opgegeven. Een nieuw kapsel (nou ja, wat uitdunnen en een beetje in laagjes) deed al wonderen en heb idd ook een steiltang aangeschaft (Carmen 3068, ongeveer 30 euro): werkt perfect. Hoor idd ook dat het zo slecht kan zijn voor je haar, en om het nog wat gladder te maken en om m'n haar wat te beschermen doe ik eerst ook dat L'oreal spul erin (Hot straight), dan wat op laten drogen of droog fohnen en dan voor ik ga steilen olie erin van Garnier Fructis (hydra liss anti-frizz force). Heel vettig, maar werkt bij mij prima.
Ow ja, en een beetje gel maakt het echt af, dat gaat het pluizen ook nog een beetje tegen...

Succes!
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
  donderdag 17 november 2005 @ 23:33:34 #11
2735 Aarti
ik kan best aardig zijn hoor
pi_32359791
Koop een steiltang, dat werkt prima. Ik heb er eentje uit een winkel voor afro-hair, die kickt echt ass. Let erop dat de tang keramische platen heeft, dat schijnt beter te zijn.
Ook kan je van te voren een speciaal product erin doen voor steiltang-gebruik, dat heb je tegenwoordig van een heleboel merken, o.a. John Frieda en dat roze flesje van L'oreal.
You've never felt pain until you've walked in a dancer's shoes
pi_32364572
Een keramische stijltang kun je eenvoudig haar steil en enigszins handelbaar mee maken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Alicey op 18-11-2005 16:44:34 ]
pi_32365647
Hier staat wat info over steiltangen:

Keramische steiltang welke is het best?

Ik heb er een van Remington, gebruik hem iedere dag. Is Toppie.
pi_32370957
Ik heb ook een stijltang van remington.
Ik heb een speciale voor dik haar, met dus erg grote platen.. hij was redelijk duur 75,- euro. Maar daar heb je ook zeker wat voor. ik stond versteld de eerste keer hoe snel en goed het ging.
en het blijft ook nog es de hele avond goed zitten! (tenzij je in de plenzende regen gaat lopen)

Hiervoor heb ik een van princess gehad, die niet keramisch was. Mn hele haar droog uit, en tijdens een avondje stappen begon het helemaal te pluizen.

Ook heb ik vaak mn haar gestreken met een strijkijzer. Dit werkt indd heel erg goed, alleen is het ontzettend slecht voor je haar, de de laatste 5 cm van je haar zijn op een gegeven moment helemaal dood. Ook wordt het heel erg dun, het lijkt net of je heel dun haar hebt..
terwijl ik met mijn nieuwe remington stijltang mijn eigen dikte behoud, alleen dan heeel erg steil!

Hij is op droog én nat haar te gebruiken

zeker weten een aanrader!
pi_32373621
Kan iemand van stijl "steil" maken? Ik krijg hoofdpijn van dit soort fouten
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_32373930
Op vrijdag 12 januari 2007 03:39 schreef Xennia het volgende:
Mayo is de dochter die ik nooit had!
pi_32374027
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 15:03 schreef Thisbe het volgende:
Kan iemand van stijl "steil" maken? Ik krijg hoofdpijn van dit soort fouten
Heb je een bron of uitleg hier van? stijl is nl. meer in gebruik dan steil.
pi_32374494
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 15:17 schreef Alicey het volgende:

[..]

Heb je een bron of uitleg hier van? stijl is nl. meer in gebruik dan steil.
Moet ik dit serieus gaan uitleggen?
Stijl is een manier van "uitdrukken" in de breedste zin van het woord (dat is stijlloos, stijldansen, een stijl van schilderen)
Steil is loodrecht, glad. Steil haar, een steile wand etc
pi_32374596
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 15:31 schreef Thisbe het volgende:

[..]

Moet ik dit serieus gaan uitleggen?
Stijl is een manier van "uitdrukken" in de breedste zin van het woord (dat is stijlloos, stijldansen, een stijl van schilderen)
Steil is loodrecht, glad. Steil haar, een steile wand etc
Wat is je verklaring dat "stijl haar" ongeveer 100 keer zoveel gebruikt wordt als "steil haar"? Betekent dat dat bijna niemand weet hoe het te schrijven, of betekent het dat stijl wellicht betekenissen heeft die je niet kent? Steil betekent namelijk geenszins loodrecht.
pi_32374812
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 15:34 schreef Alicey het volgende:

[..]

Wat is je verklaring dat "stijl haar" ongeveer 100 keer zoveel gebruikt wordt als "steil haar"? Betekent dat dat bijna niemand weet hoe het te schrijven, of betekent het dat stijl wellicht betekenissen heeft die je niet kent? Steil betekent namelijk geenszins loodrecht.
Mijn verklaring hiervoor is dat de doorsnee Nederlander de taal uitermate slecht beheerst
Kijk maar in een woordenboek als je me niet gelooft
pi_32374928
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 15:42 schreef Thisbe het volgende:

[..]

Mijn verklaring hiervoor is dat de doorsnee Nederlander de taal uitermate slecht beheerst
Kijk maar in een woordenboek als je me niet gelooft
Een woordenboek stelt dat steil schuin oplopend is. Hoewel dat de omschrijving is die het dichtst ligt bij de beschrijving van haar (Voor stijl is niets te vinden), blijf ik het vreemd vinden dat er zo'n groot verschil in gebruik is. Ik kan echter helaas geen bronnen vinden die over dit specifieke geval gaan. Wel valt me op dat het vaak niet consequent gebruikt wordt (dezelfde auteur gebruikt de ene keer stijl, en dan weer steil).
pi_32375135
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 15:46 schreef Alicey het volgende:

[..]

Een woordenboek stelt dat steil schuin oplopend is. Hoewel dat de omschrijving is die het dichtst ligt bij de beschrijving van haar (Voor stijl is niets te vinden), blijf ik het vreemd vinden dat er zo'n groot verschil in gebruik is. Ik kan echter helaas geen bronnen vinden die over dit specifieke geval gaan. Wel valt me op dat het vaak niet consequent gebruikt wordt (dezelfde auteur gebruikt de ene keer stijl, en dan weer steil).
steil (bijv. 'een steile berg', 'steil haar') met korte ei

Volgens http://www.onzetaal.nl/advies/dictee_2004.html iig
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_32375196
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 15:53 schreef Ripley het volgende:

[..]

steil (bijv. 'een steile berg', 'steil haar') met korte ei

Volgens http://www.onzetaal.nl/advies/dictee_2004.html iig
Nuttige link.

Aan Thisbe om me er in de toekomst nog 5 keer op te wijzen, dan pas ik me vanzelf aan.
  vrijdag 18 november 2005 @ 18:55:53 #24
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_32380218
Voor mij ook nieuw inderdaad, ik vind 'steil' er niet uitzien.
Maar goed, ik een van de volgende versies van het groene boekje wordt dat vast aangepast!
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
pi_32380246
quote:
Ik wil graag steil haar
En ik wil graag een miljoen!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')