abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32290059
Naar aanleiding van dit topic: Recordpgoing wordt mus fataal wil ik het één en ander uitzoeken. Omdat m'n eten zo klaar is en ik in de tussentijd me even moet vermaken.

- Welke insider weet hoe ver de dominostenen van de (buiten)muur staan?
- Hoe dik is deze buitenmuur en van welk materiaal?

!!- Hoe grote knal moet je veroorzaken waardoor de dominostenen zullen omvallen? van buiten dus. Je hebt geen beschikking overal een straaljager die even door de geluidsbarriere er overheen vliegt.

Ik vraag me af, of je met wat huis, tuin & keukenspullen dit kan bewerkstelligen. Misschien wat lawinepijlen, betonstrijkers en ander leuks waar de jeugd vaak mee speelt rond Oud en Nieuw.

Het gaat hier niet om het vernielen van het gebouw of het verwonden van mensen, dus zieke mensen.. verkeerd topic. (Een goed portie slaag voor de schutter van het musje kan overigens geen kwaad. )
Het gaat erom om een schokgolf te veroorzaken waardoor een aantal dominostenen omvallen die vervolgens heel veel stenen om laten vallen.
Ja, er zijn 'beveiligingen' zodat niet alles in één keer om valt, daarom zou je aan meerdere kanten van dit gebouw een schokgolf moeten veroorzaken.

Dus omwonenden van de hal, of medewerkers.. en chemici & fysici, hoe of wat.. als iemand ter nagedachtenis van het musje deze actie zou willen uitvoeren? Veiligheid voorop.
Het gaat om de wetenschap hier.

!- Dit is dus niet een topic waar wordt uitgelegd hoe je iets explosiefs maakt, want dat is totaal niet interessant!!
pi_32290145
Er zijn ongeveer 750 beveiligingen, stel dat je met 4 lawinepijlen 1 portie stenen kan laten vallen door ze allemaal tegelijk te laten ontploffen, dan heb je dus 3000 lawinepijlen nodig.

Andere oplossing: Carbid. Geeft ook een geweldige dreun en als je genoeg in een pot stopt, kan het de grond laten trillen.
Een blaasorkest bij de alcoholcontrole is nooit grappig
pi_32290223
Óf een hele harde knal, of een goed geplaatste en getimede trilling die resonantie in de muur veroorzaakt, zou ik gokken. Maar denk eigenlijk dat dat bij een muur wel lastig is.
=)
pi_32290253
wat een kansarm topic
een schokgolf veroorzaken, die door een muur gaat ?
Dwaas
  dinsdag 15 november 2005 @ 17:15:50 #5
67385 ROG
Go on, say it.
pi_32290387
Je hebt meer aan trillingen (grondtrillingen) dan aan schokgolven?
pi_32290393
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 17:11 schreef Salvad0R het volgende:
wat een kansarm topic
een schokgolf veroorzaken, die door een muur gaat ?
Dwaas
Sterf alfa-kind sterf?
pi_32290481
Grondtrilling; heipaal.
Als die 'Filemon' het niet lukt om alles om te gooien (werd gemeld op 3FM zojuist) kan ik misschien kijken of ik e.a. een heipaal kunnen regelen, gezien m'n achtergrond in dat gebied..
Beton, staal, heipaal, fucking deal..
  dinsdag 15 november 2005 @ 17:31:08 #8
21984 Kresj
Ik ben sowieso de beste...
pi_32290741
Gewoon Ajax & feyenoord supporters loslaten in de omgeving. Opgelost.
pi_32290822
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 17:31 schreef Kresj het volgende:
Gewoon Ajax & feyenoord supporters loslaten in de omgeving. Opgelost.
Aan zo'n alternatief had ik ook al gedacht.. gewoon mensen die toch al van rellen houden (een handje vol voetbalsupporters) daarheen sturen.
Maar niet rellen, want er moet niemand geslagen worden, behalve de schutter.
  dinsdag 15 november 2005 @ 17:36:46 #10
21984 Kresj
pi_32290872
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 17:34 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Aan zo'n alternatief had ik ook al gedacht.. gewoon mensen die toch al van rellen houden (een handje vol voetbalsupporters) daarheen sturen.
Maar niet rellen, want er moet niemand geslagen worden, behalve de schutter.
Boeie... Ze slaan elkaar alleen maar. Dat doen ze normaal ook al dus das niks nieuws. Alleen nu op locatie. Soort Joling en Gordon over de vloer met hooligans zeg maar.
pi_32290897
gewoon een harcore party organiseren naast dat gebouw, ongeveer 10.000 gabbers uitnodigen. en ze allemaal flink laten stampen .. mayb lukt het dan ...

Niet geschoten is altijd mis
www.ikstastrakvande.pep
Icons niet groter dan 100kb my ass.. bouw daaar een functie voor in dan snol
pi_32290900
als je die lawinepeilen nou eens naar binnen schiet, ben je toch wat sneller klaar...
  dinsdag 15 november 2005 @ 17:40:23 #13
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_32290951
wat een gezeik om zo'n kutmus. had ie er maar niet moeten vliegen.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_32291121
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 17:40 schreef Oosthoek het volgende:
wat een gezeik om zo'n kutmus. had ie er maar niet moeten vliegen.
Dit gaat over oplossingen niet over jouw waardeloze mening, overbodige luxe dus.
Voor jouw mening kan je naar het NWS-topic waar de link in de OP staat.

Ontopic:
Ze denken dat de mus via een gat in het dak naar binnen is gevlogen, gezien de veiligheidsvoorschriften waaraan gehouden wordt. (Dubbele deuren, gesloten ramen etc.) Het is dus onwaarschijnlijk dat die mus door een deur of raam naar binnen is gekomen. Er is dus wellicht een gat in het dak.
Gat waar een mus doorheen kan, kan ook een lawinepijl doorheen?
Als een lawinepijl afgaat in die hal ligt echt wel alles om!
  dinsdag 15 november 2005 @ 17:47:57 #15
100054 Quarks
little Eiffel! little Eiffel!
pi_32291188
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 17:38 schreef steve2003 het volgende:
als je die lawinepeilen nou eens naar binnen schiet, ben je toch wat sneller klaar...
Naar ik mij meen te herrineren is de beveiliging rond dat gebouw erg streng.
Binnenkomen zonder identificatie gaat niet lukken denk ik en als je binnenkomt moet je alles inleveren.

Misschien kun je de lawinepijlen omgekeerd in de grond zetten zodat ze in de grond ontploffen.
Of je huurt een paar van deze:

* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
pi_32291213
Ik zag deze week nog een mislukte zelfmoordenares op tv.
Misschien kunnen we haar uitnodigen om naar Nederland te komen en dan kijken of het kunstje in Friesland wel lukt.
pi_32291287
Wedden dat er minstens drie musjes zich doodschrikken van die knal?
  dinsdag 15 november 2005 @ 17:51:44 #18
44963 MadMarine
geregistreerde gek
pi_32291293
waarom wil je de dominostenen omgooien? dát is juist waarvoor de mus is doodgeschoten. dus met zo'n actie zou je de dood van deze mus totaal zinloos maken, omdat de stenen dan alsnog te vroeg omvallen...
denk er nog eens goed over na, ík denk dat je een beetje dom bent...
ga maar even met die witte meneer mee...
[b]best bekeken topic, ooit[/b]
  dinsdag 15 november 2005 @ 17:54:06 #19
21984 Kresj
pi_32291343
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 17:51 schreef MadMarine het volgende:
waarom wil je de dominostenen omgooien? dát is juist waarvoor de mus is doodgeschoten. dus met zo'n actie zou je de dood van deze mus totaal zinloos maken, omdat de stenen dan alsnog te vroeg omvallen...
Het hele concept van steentjes om laten vallen is IMO nogal dom...
pi_32291449
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 17:51 schreef MadMarine het volgende:

Het gaat om het principe. Alles staat boven een rij dominostenen, zeker een leven.
Nee, het musje zou wraak hebben willen nemen.
Daarnaast geniet ik ervan dat die stenen omgaan, waar een half jaar aan is gewerkt.
Jij moet niet denken, dit gaat duidelijk boven jouw mijter.. huil maar in een ander topic.
pi_32291543
Mensen die aan heipalen kunnen komen en stratenmakers hebben zich al gemeld..
Lopen mannen met honden rond dat complex overigens, ter beveiliging.
Er is al 5000 euro geboden, als het niet meer is, voor de persoon die die stenen omkrijgt!!
Die klote stenen gaan om, zeker wel.. wat radioshows/websites/rationele mensen en 5000 Euri wel niet kunnen bewerkstelligen.
Klote dominoday.
  dinsdag 15 november 2005 @ 18:02:52 #22
14827 Kogando
Modelprutser
pi_32291583
Voer 5 katten xtc en smijt ze vervolgens naar binnen.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
  dinsdag 15 november 2005 @ 18:03:32 #23
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_32291603
Het lijkt mij goed dat dit topic op korte termijn een WFL-wending neemt, want anders zal het zich elders moeten gaan vermaken

Overigens denk ik dat je geen schokgolf dóór een muur heen kunt krijgen zonder de muur te slopen. Dat betekent dus dynamiet, oid. En dat noemen we tegenwoordig 'terrorisme'
'Nuff said
  dinsdag 15 november 2005 @ 18:06:06 #24
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_32291675
dit is stukken triester dan die mus-actie
Maar je zou voor een grote opkomst (Fok meet? kunnen zorgen, en dan massaal gana marcheren rondom het gebouw
"You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
pi_32291682
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 18:03 schreef Doffy het volgende:
Het lijkt mij goed dat dit topic op korte termijn een WFL-wending neemt, want anders zal het zich elders moeten gaan vermaken

Overigens denk ik dat je geen schokgolf dóór een muur heen kunt krijgen zonder de muur te slopen. Dat betekent dus dynamiet, oid. En dat noemen we tegenwoordig 'terrorisme'
Slet.
Dit is geen terrorisme, dit is een ludieke actie.
Want als het om gaat voor de eigenlijke datum is het al ludiek, maakt niet uit hoe.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')