abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32284778
Speciaal voor de bemanning van de ISS heeft Paul McCartney met z'n band twee nummers gezongen. Tijdens een concert in Californie was er via de NASA live verbinding met het ruimtestation. Het is voor het eerst dat er een live-optreden speciaal de ruimte in werd gestuurd.

In 1967 hadden the Beatles (waar mcCartney deel van uitmaakte) ook een ruimteprimeur. 'All You Need Is Love' werd speciaal geschreven en gespeeld voor de allereerste wereldwijde satellietuitzending. Bij die opnames waren ook de Stones, Clapton en andere artiesten aanwezig.

McCartney speelde 'English Tea' van zijn nieuwe album en de Beatleklassieker 'Good day sunshine'. Het is gebruikelijk dat astronauten worden 'gewekt' met een muziekje. McCartney kwam op het idee voor het mini-concert toen hij hoorde dat eerder 'Good day sunshine' speciaal was afgespeeld voor de bemanning van de Discovery Shuttle om aan te geven dat die dag de landing kon worden ingezet.

De ISS is het internationale ruimtestation waar continu mensen verblijven. Op dit moment wonen er de Rus Tokarev en de Amerikaan McArthur op een missie van een half jaar. De live wake-up-call luidde voor hen de 44ste dag in.

Het concertje is hier te beluisteren:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/entertainment/4425686.stm
McCartney zelf is niet te zien, je ziet de beelden die vanuit de ISS werden teruggezonden.
pi_32294251
Ik had dit ook in het Beatles topic gepost. De video had ik nog niet gezien, dus thnx

En de eerste keer dat ik een live uitvoering van English Tea hoor, het klinkt live ook prima
pi_32296074
OK thnx, dan kan dit superpopulaire topic wel dicht denk ik.

PS English Tea is een fenomenaal nummer. Echt McCartney. Wat kan die kerel componeren zeg...
pi_32296155
Dit is toch niet bijzonder, ik neem aan dat ze al jaren in de ruimte internet hebben en dus ook al jaren kunnen zien in de ruimte wat wij op aarde kunnen zien
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_32296227
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 20:48 schreef JohnDope het volgende:
Dit is toch niet bijzonder, ik neem aan dat ze al jaren in de ruimte internet hebben en dus ook al jaren kunnen zien in de ruimte wat wij op aarde kunnen zien
Maar dit is voor het eerste dat live muziek direct naar mensen in de ruimte wordt verzonden. Ik vind het wel bijzonder (maar het verbaasde me wel dat het nooit eerder is gedaan).
pi_32296283
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 20:51 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Maar dit is voor het eerste dat live muziek direct naar mensen in de ruimte wordt verzonden. Ik vind het wel bijzonder (maar het verbaasde me wel dat het nooit eerder is gedaan).
Dat direct zenden moet je met een korreltje zout nemen, ze sturen direct het signaal naar internet en zo kunnen ze meekijken, die gasten boven ons zullen vast wel iets vakers life hebben gezien. Ik vind dit echt een hype om niks.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_32298131
Alle communicatie gaat via Houston. Astronauten krijgen amper de gelegenheid om met familie te kletsen, internet zit er echt niet bij. Dit was een unicum. Vanaf een concert een klein kwartier direct contact met ISS.
pi_32298461
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 21:50 schreef Keromane het volgende:
Alle communicatie gaat via Houston. Astronauten krijgen amper de gelegenheid om met familie te kletsen, internet zit er echt niet bij. Dit was een unicum. Vanaf een concert een klein kwartier direct contact met ISS.
idd, het ging niet via het internet maar direct via NASA
pi_32299630
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 22:00 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

idd, het ging niet via het internet maar direct via NASA
Ze hebben toch ook internet in de ruimte, je moet het echt met een korreltje zout nemen, misschien hadden ze die live uitzeinding van dat hellraiser6feest (of de life pr0n van monique sluitspier) ook stiekem zitten kijken laatst.
Ik vind het allemaal verre van bijzonder.
pi_32301396
Het is traditie dat astronauten een wakeup call krijgen in de vorm van een nummer. Nooit eerder is er vanaf een concert rechtstreeks gespeeld voor astronauten via een rechtstreekse verbinding. Of het technisch allemaal zo bijzonder is, nee. Maar wel aardig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')