quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 23:37 schreef Videopac het volgende:@ Maeghan: heel goed dat je je eerst concentreert op de techniek. Het is moeilijk een eenmaal verkeerd aangeleerde techniek weer af te leren en het voorkomt blessures. Dat je dit dan met relatief weinig gewicht doet is minder erg (je maakt wel minder vooruitgang). Bij de nummers waar je geen problemen hebt met de techniek kun je natuurlijk wel zoveel gewicht gebruiken dat je het goed gaat voelen. En je hoeft niet elke keer bij elk nummer extra gewicht erbij te doen. Doe dat alleen bij de nummers waar je van denkt dat je er nog wel wat meer uit kunt persen.
Ja, dat doe ik nu ook. Met die armoefeningen doe ik dus niet te veel gewicht, want nog geen tien seconden na het corrigeren heb ik m'n polsen alweer scheef. Andere dingen gaan wel goed.
Ik zal nooit proberen meer gewicht te gebruiken omdat anderen dat doen of zo hoor, maar soms realiseer je je opeens wat een watje je eigenlijkb ent.
![]()
Nou ja, dat heb ik dan soms.
quote:
M.b.t. afvallen: Het kan zijn dat je gewicht weliswaar niet gedaalt is, maar dat je wel meer spieren hebt gekregen i.p.v. vet. Aangezien spieren zwaarder zijn dan vet, zou het kunnen zijn dat je wel wat slanker geworden bent (al is 4 weken nog niet zo heel lang). Je zou na een lesuur nog wat cardio gaan doen. En met spinning verbruik je ook veel calorien.
RPM komt pas in september en dan wil ik dat ook gaan doen. De fitnessclub is nogal nieuw, dus we hebben pas één zaal, nog geen apparaten en nog geen fietsen/ruimte voor RPM. Dat moet allemaal zo vanaf september komen. Ik doe geen cardio na pump, maar doe dus wel op andere dagen in de week Combat/Attack/Step. Is het beter om cardio na BP te doen dan los?
quote:
Tot slot je voeding: eet je gezond? ontbijt je goed?
Genoeg groente, fruit en vezels. Iedere dag volkorenbrood of All Bran en 's avonds voldoende gekookte aardappels/rijst/pasta en een klein stukje vlees. Zuivel kan ik niet tegen, dus soms gebruik ik soyamelk en soms calciumtabletjes. Voor het sporten eet ik een plak ontbijtkoek of niets, afhankelijk van wat ik doe. Naar attack neem ik wat vruchtensap aangelengd met water mee omdat ik anders erg slap word. De rest gewoon water. Drink sporadisch frisdrank, eet sporadisch fastfood. Meestal drink ik thee, water en koffie, maar in de zomer ook wel vruchtensap soms omdat ik die warme dingen dan niet wegkrijg en water op een gegeven moment m'n neus uit komt (maar dan hebben we het al over bronwaters met vruchtensap en niet over puur vruchtensap, meestal niet meer dan twee glazen). Na het sporten neem ik m'n normale brunch van 4 boterhammen met gevarieerd beleg (vleeswaren, kaas, sandwichspread, lightjam) of twee schaaltjes AllBran met sojamelk. Verder dagelijks 200 mg magnesium voor het slapen gaan ivm spier- en gewrichtsklachten klachten en op dagen dat ik denk dat dat nodig is slik ik nog wel extra foliumzuur, zink en selenium. Ik kan niet tegen zuivel en noten, maar ik houd ook niet zo van vlees en eieren. Ik probeer er wel op te letten, maar volgens de voedingswijzer waren dat de drie voedingsstoffen die ik regelmatig weinig tot te weinig binnenkrijg.
Verder tussendoor voornamelijk fruit, dingen als rijstewafels, soms mueslirepen of sultana's, en als ik 's avonds moet werken nog twee extra boterhammen voor ik de deur uit ga.
Het enige slechte wat ik doe is snoepen. Chips eet ik al jaren niet meer (nou ja, twee of drie keer per jaar) omdat ik weet dat ik zo de zak leeg eet als ik de kans krijg, en suikerwerk kan ik sinds ca. een jaar niet meer eten omdat ik dan opeens veel last van ontstoken tandvlees krijg. Alleen chocola en chocoladekoekjes he...
![]()
Maar ook dan probeer ik het te beperken tot een klein reepje of een grote bonbon van de Bijenkorf, in plaats van de grote chocoladerepen die ik vroeger wegvrat. Ik kan me niet voorstellen dat het hier in zit, want meer chocola dan vorig jaar eet ik echt niet, eerder minder, en vorig jaar ben ik van januari tot september of zo van 91 naar 83 kilo gegaan met grofweg bovenstaand eetpatroon (en totaal geen sport).
Nou ja, misschien dat dit een soort 'plateaufase' is of zo. M'n vader had hetzelfde. Ironisch genoeg heeft ie een tijd lang 100.1 gewogen, heel irritant vond ie dat haha. Misschienwil m'n lichaam gewoon even niet verder na totaal 11,6 kilo gewichtsverlies. Maar af en toe is het wel ontmoedigend. Hoewel ik dan vandaag toch het idee had dat m'n broek iets losser zat, maar agz weegschaal en meetlint geen verandering geven zit dat mss. toch tussen m'n oren, of mss. is m'n broekband wel uitgelubberd.
[ Bericht 2% gewijzigd door Maeghan op 17-05-2006 00:17:52 ]