FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / Afrijden leasecontract van een ander
danosamaandag 14 november 2005 @ 21:46
Bij mijn werkgever is het gebruikelijk iedere 2 jaar een nieuwe leaseauto te ontvangen.

Nu heeft mijn werkgever nog een auto staan waarvan het contract nog 1 jaar loopt en wil P&O dat ik eerst dit contract afrijdt. Uiteraard voor hetzelfde leasebedrag, wat dus miv jan 2006 fors omhoog gaat (bijtelling wordt gelijk door werkgever verrekend). Ik heb mij ingesteld om een nieuwe auto en ik was dan ook behoorlijk beuterd toen ik dit hoorde. Ik kan mij voorstellen dat medewerkers die voor het eerst in aanmerking komen voor een leaseauto in afwachting van de bestelling eerst een auto uit het bestaande wagenpark meekrijgen, maar vraag mij af waarom ik voor dezelfde kosten als een nieuwe auto een "oude, 2e handse" auto moet gaan rijden. Het aflopen van mij huidig contract is namelijk bekend. Klinkt verwend, maar een nieuw auto rijden is toch een van de lusten van een leaseauto. Deze lusten wegen zwaarder dan de redelijk "zware" lasten. De kick van een nieuwe auto is dus nu weg.

Is dit gebruikelijk bij jullie werkgever, en dan ook voor een lange periode van 1 jaar?
Sjonnjoopmaandag 14 november 2005 @ 22:03
Ja dit is standaard je werkgever gaat toch niet dubbel betalen omdat mevrouw een nieuwe auto wenst
snoekiesnoekmaandag 14 november 2005 @ 22:06
ik mag met het openbaar vervoer 1e klas, zelf voorschieten en pas na 2 maand terug. Wees blij dat je uberhaupt een auto krijgt.

Ik kan trouwens wel auto's van de zaak lenen, maar aangezien ik bij de politie werk zijn dit meestal opvallende auto's en dat rijd niet echt lekker omdat ik dan ook bijv. mensen moet helpen als ik een ongeluk zie en ik heb geen ehbo diploma of niks (ben informatiespecialist bij de politie).
Xcaliburmaandag 14 november 2005 @ 22:09
wat ik uit je verhaal niet helemaal begrjip:
- krijg je een gelijkwaardige auto tov die je nu hebt?
- blijven de kosten hiervoor gelijk?

Je zegt dat het leasebedrag flink omhoog gaat, maar de reden hiervoor ontgaat me...

Ik snap wel dat je werkgever eerst bestaande contracten wil opmaken, maar ik vind het wel een beetje een rare situatie... staat er niks in je contract hierover?
MouseOvermaandag 14 november 2005 @ 22:14
Het komt wel eens voor ja. Sneu als het je overkomt omdat de lasten zoals gezegd ook erg fors meewegen. Vanuit de werkgever gezien is het wel vrij logisch.

Ik zou m'n verlies pakken en dat later bij andere zaken eens goed proberen te maken.
stinkiemaandag 14 november 2005 @ 22:27
Kun je niet alsnog je huidige contract verlengen? Vriend van me heeft dat ook gedaan en dat kon gewoon.

Daarnaast kun je de fiscale bijtelling flink laten verminderen. Je rijd namelijk in een tweede hands auto en voor zover ik weet kun je nog steeds bij het nemen van een gebruikte lease auto de bijtelling laten verminderen
danosamaandag 14 november 2005 @ 22:32
De kosten gaan omhoog omdat dit een nieuwe belastingregel is. Dit geldt voor iedereen en staat volledig los van de regeling die men nu heeft lopen. Het is de bedoeling dat miv jan 2006 de werkgver namelijk de bijtelling van het loon inhoudt ipv dat je dit aan het einde van je fiscaal jaar moet doen. Voor veel mensen betekent dit dat de kosten per maand omhoog gaan, per saldo zal dit echter niets uitmaken.

Dit heeft dus ook niets te maken met wel of niet een lopend contract afrijden, maar de gevoelswaarde hiervan is er voor mij wel. Ik betaal voor een gebruikte auto hetzelfde als voor een nieuwe. Had het iets anders moeten omschrijven.

Overigens krijg ik geen auto hoor, wat een misvatting altijd zeg. Het is bewoon een regeling waar gebruikt van gemaakt kan worden tegen betaling. Je rijdt een nieuwe auto, krijgt goede services tegen een tarief waar je normaal niet zo gauw een nieuwe auto van kan kopen en onderhouden. Het ligt er dus aan hoeveel je rijdt en of het idd voordelig is, maar een auto krijgen van je baas way
danosamaandag 14 november 2005 @ 22:35
quote:
Op maandag 14 november 2005 22:14 schreef MouseOver het volgende:
Het komt wel eens voor ja. Sneu als het je overkomt omdat de lasten zoals gezegd ook erg fors meewegen. Vanuit de werkgever gezien is het wel vrij logisch.

Ik zou m'n verlies pakken en dat later bij andere zaken eens goed proberen te maken.
Tuurlijk, je hebt gelijk. Ik denk ook zeker dat mijn werkgever een goed punt heeft. Maar ik was wel sneu toen ik het hoorde. Ik wacht het netjes af en probeer er dan uit te halen wat er in zit.

De vraag was ook meer of het bij andere bedrijven ook op deze wijze wordt gedaan of dat zo'n auto dan puur als poolauto wordt gebruikt.
stinkiemaandag 14 november 2005 @ 22:38
quote:
Op maandag 14 november 2005 22:35 schreef danosa het volgende:

[..]

Tuurlijk, je hebt gelijk. Ik denk ook zeker dat mijn werkgever een goed punt heeft. Maar ik was wel sneu toen ik het hoorde. Ik wacht het netjes af en probeer er dan uit te halen wat er in zit.

De vraag was ook meer of het bij andere bedrijven ook op deze wijze wordt gedaan of dat zo'n auto dan puur als poolauto wordt gebruikt.
Over het algemeen worden ze als pool/reserve auto gebruikt, totdat er een nieuweling komt die dan het contract uitdient. Maar nogmaals, je hoeft hier dan geen volledige bijtelling van een nieuwe auto voor op te hoesten
danosamaandag 14 november 2005 @ 22:53
Ik ben bang dat je hier niet gelijk in hebt Stinkie. Zie mijn post over de met grote waarschijnlijkheid aangenomen nieuwe regeling van de belastingdienst. De bijtellingen van de werkgever komen te vervallen, deze houden straks de bijtelling (22% meende ik) van de cataloguswaarde gelijk in op je loon.

Ik ben erg benieuwd wat mijn werkgever gaat doen, heb uiteraard een prachtig betoogje gehouden vandaag over wat teksten uit leasecontracten en beschreven autoregelingen
Zoals ik met een collega vandaag heb afgesproken gaan wij alleen vechtend ten onder
Nooit geschoten is altijd mis, zo moet jemaar denken.
Adfundummaandag 14 november 2005 @ 23:11
Bij ons bedrijf waren na een reorganisatie ook veel leaseauto's over. Nieuwe leasers moesten daar eerst uit kiezen maar die auto's waren ook goedkoper voor de werknemers. Logisch want een tweedehandsauto is bij de dealer ook goedkoper. dus hoort dat in de lease ook te zijn.
Rattmaandag 14 november 2005 @ 23:45
niet zeuren zeg, enig idee wat zo'n auto die stilstaat kost?! en zeker als je ze maar kort (= tot 2 jaar) least
MouseOvermaandag 14 november 2005 @ 23:46
quote:
Op maandag 14 november 2005 23:45 schreef Ratt het volgende:
niet zeuren zeg, enig idee wat zo'n auto die stilstaat kost?! en zeker als je ze maar kort (= tot 2 jaar) least
Als het zoveel kost is het ze vast wat korting waard in de eigen leasebijdrage
_-rally-_dinsdag 15 november 2005 @ 08:47
1. De bijtelling over een gebruikte auto is dezelfde als over een nieuwe auto (22%)
2. De bijtelling wordt niet op je salaris ingehouden, alleen de belasting over de bijtelling, maar die betaal je nu ook al.
3. Het enige wat van invloed kan zijn is dat sommige premies zometeen ook over je bijtelling gerekend gaan worden, maar dan krijg je daardoor ook weer bijvoorbeeld een hoger pensioen.

En voor de rest is eea afhankelijk van de omstandigheden: hoeveel werknemers, hoe vaak per jaar wordt er door het bedrijf een nieuwe auto gekocht/least ? Als het een klein bedrijf waar ze elk jaar 3 contracten afsluiten, dan is belachelijk als je niet in die auto die er al staat wilt rijden; als er elke maand 10 contracten afgesloten worden, dan heb je groot gelijk.
Pikkebaasdinsdag 15 november 2005 @ 08:52
Gewoon die auto nemen en na een maandje total los rijden ! Effe achteruit een paaltje vol pakken of op een bussluis rammen en klaar ben je !
Maurodinsdag 15 november 2005 @ 09:02
Hahahahaha...
Welkom in de wereld die werkgevers vs. werknemers heet.

Je krijgt gewoon een poolauto omdat je baas die heeft staan omdat een vorig werknemer is vertrokken. Je baas heeft namelijk een overeenkomst met de leusemaatschappij afgesloten voor een auto voor een bepaalde tijd. In jouw geval 2 jaar. Als een werknemer vertrekt voordat het leasecontract is afgelopen zal de auto in de pool komen. Je baas betaalt dan toch voor de auto!
Als er dan een nieuwe medewerker komt, in dit geval TS, zal deze in de poolauto gezet worden omdat dit het goedkoopst is.

In mijn geval ben ik toen ik hier begonnen ben in een bijna 4 jaar oude Ford Focus gezet. (omdat ik gevraagd had om een aude poolauto, omdat ik het spelletje al kende )
Na dus drie maanden daarin gereden te hebben heb ik een nieuwe auto besteld waar inmiddels ook al weer 5k km op de teller staan.

Oh, als bijkomende regeling hebben ze hier @ werk ook nog eens een eigen bijdrage.
Als je een bepaald salarisniveua hebt, en een bepaalde functieschaal, kun je een auto kiezen uit 7 categorieën.
Als je een auto bestelt en je moet dus een eigen bijdrage (max ¤ 79,97 per maand) betalen.
Mocht je dan voor het einde van het leasecontract vertrekken bij je baas, moet je de gehele eigen bijdrage in 1 keer betalen. Dus als je 3 maanden nadat je leasecontract is ingegaan je baan opzegt en je eigen bijdrage is ¤ 50,- moet je dus 45 x ¤ 50,- = ¤ 2.250,- ineens ophoesten....
Ik heb dus een auto ZONDER eigen bijdrage besteld zoals je wel kunt begrijpen..
avotardinsdag 15 november 2005 @ 09:51
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 08:47 schreef _-rally-_ het volgende:
1. De bijtelling over een gebruikte auto is dezelfde als over een nieuwe auto (22%)
2. De bijtelling wordt niet op je salaris ingehouden, alleen de belasting over de bijtelling, maar die betaal je nu ook al.
3. Het enige wat van invloed kan zijn is dat sommige premies zometeen ook over je bijtelling gerekend gaan worden, maar dan krijg je daardoor ook weer bijvoorbeeld een hoger pensioen.

En voor de rest is eea afhankelijk van de omstandigheden: hoeveel werknemers, hoe vaak per jaar wordt er door het bedrijf een nieuwe auto gekocht/least ? Als het een klein bedrijf waar ze elk jaar 3 contracten afsluiten, dan is belachelijk als je niet in die auto die er al staat wilt rijden; als er elke maand 10 contracten afgesloten worden, dan heb je groot gelijk.
De regeling zoals ze hem uitlegt klopt wel Rally. Alles verandert per 1/1 .. dus ook de manier waarop de bijtelling berekent / betaald wordt.


Wat ik me afvraag in dit kader is wel het volgende:

De kosten blijven toch gelijk? Ik bedoel als je nu een voorlopige aanslag hebt vanwege je leaseauto.. en je betaalt die per maand. Dan blijf je netto toch op hetzelfde elke maand? Je krijgt 150 euro minder binnen, maar hoeft ook 150 euro minder uit te geven elke maand?
Of sla ik de plank mis...?
danosadinsdag 15 november 2005 @ 10:05
Zoals ik al eerder schreef wacht ik gewoon netjes af wat mijn werkgever op mijn betoog zegt.

Ik ben overigens NIET een nieuwe werknemer, ben al 5 jaar in dienst. Het een megagroot bedrijf met veel leaseauto's. We krijgen iedere maand een soort van personeelsblaadje en ik zie er iedere maand wel nieuwe benoemingen in (nieuwe werknemers) en dat is ook precies wat ik in mijn betoog hebt gezegt. In de autoregeling staat exact beschreven dat medewerkers die voor het EERST in aanmerking komen voor de regeling in afwachting van een leaseatuo verplicht kunnen worden een gebruikte auto/contract te rijden. Ik heb getekend bekend te zijn met deze regeling en hoop dus terug te kunnen vallen op het feit dat ik zeker geen nieuwe medewerker ben en er genoeg nieuwe medewerkers zijn om een voorloper te krijgen. Een nieuwe leaseauto wordt namelijk pas besteld als men de proefperiode door is. Maar of dit ook stand houdt, ik vraag het mij af. Ben dan ook erg benieuwd wat het wordt. Ben bang dat ik toch aan het korste eind trek, maar allez dan heb ik het iig geprobeert!
Rekkiedinsdag 15 november 2005 @ 10:09
je moet 1 jaar wachten? Das toch wel te overzien... wees blij met die korte leasetermijnen...
Bij mijn vorige werkgever was het standaard 4 jaar....

Nu bepaal ik lekker zelf wanneer ik wil ruilen van auto.....

Ik zou inderdaad mijn verlies nemen. Wellicht pakt het goed uit en komt er volgend jaar ineens een super-auto uit en wil je die graag leasen.

Ik zou er niet te zwaar over in zitten
Pikkebaasdinsdag 15 november 2005 @ 11:31
Wij leasen voor 4,5 jaar of 180.000 km.
_-rally-_dinsdag 15 november 2005 @ 11:57
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 09:51 schreef avotar het volgende:

[..]

De regeling zoals ze hem uitlegt klopt wel Rally. Alles verandert per 1/1 .. dus ook de manier waarop de bijtelling berekent / betaald wordt.
Leg me dan eens uit wat het verschil het tussen 22% en 22% ?
quote:
Wat ik me afvraag in dit kader is wel het volgende:

De kosten blijven toch gelijk? Ik bedoel als je nu een voorlopige aanslag hebt vanwege je leaseauto.. en je betaalt die per maand. Dan blijf je netto toch op hetzelfde elke maand? Je krijgt 150 euro minder binnen, maar hoeft ook 150 euro minder uit te geven elke maand?
Of sla ik de plank mis...?
Precies !
horney_dorneydinsdag 15 november 2005 @ 12:27
In principe heeft Rally gewoon gelijk. Er kan overigens nog wel wat verschil zitten in uiteindelijk netto loon met de situatie nu: omdat bijtelling bij het bruto loon gaat horen, worden er nu ook premies over berekend die voorheen niet werden berekend.

Een verder heikel punt was het feit dat de werkgever verantwoordelijk zou zijn voor de km-administratie: zou deze niet juist zijn, dan zou de boete voor de werkgever zijn. Uiteraard een onacceptabele situatie, en dit is dan ook gewijzigd: als leaserijder ben je zelf verantwoordelijk voor een juiste opgaaf en draai je dus ook zelf op voor evt. consequenties.

Tenslotte is er nog een punt: leaserijders die ook in 2005 bijtelling hadden, krijgen in 2006 niet alleen te maken met een maandelijks lager loon, bij de aangifte inkomstenbelasting dienen zij ook nog gewoon die van 2005 in z'n geheel te verwerken! Kortom, de koopkracht van sommige leaserijders zou in 2006 nog wel eens flink kunnen worden aangetast.
avotardinsdag 15 november 2005 @ 12:51
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 11:57 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

Leg me dan eens uit wat het verschil het tussen 22% en 22% ?
[..]

Precies !
Er zat nog even te weinig koffie in.. je m'excuse..
Jaymzadinsdag 15 november 2005 @ 13:11
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 12:27 schreef horney_dorney het volgende:
!Kortom, de koopkracht van sommige leaserijders zou in 2006 nog wel eens flink kunnen worden aangetast.
Nu hebben leaserijders wel het voordeel dat ze zelf geen auto hoeven te kopen en onderhouden!
avotardinsdag 15 november 2005 @ 13:32
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 13:11 schreef Jaymza het volgende:

[..]

Nu hebben leaserijders wel het voordeel dat ze zelf geen auto hoeven te kopen en onderhouden!
Uiteraard, maar niet voor iedereen is dat even voordelig om daar 150 euro in de maand aan uit te geven.. of nog maar..

en laten we niet vergeten dat een leaseregeling gewoon een (afgedwongen) secundaire arbeidsvoorwaarde is..


en in het geval van TS een wel hele ruime voorwaarde.. elke 2 jaar een andere auto.. hoeveel rijdt TS?
Ferdi81dinsdag 15 november 2005 @ 13:51
wat voor auto is het eigenlijk ? snap best dat je een nieuwe auto wilt, maar misschien rij je in deze auto ook niet voor joker ??
Ciscusdinsdag 15 november 2005 @ 13:56
quote:
Op maandag 14 november 2005 21:46 schreef danosa het volgende:
.... en wil P&O dat ik eerst dit contract afrijdt.
Je bent toch zelf P&O'er/ HRM'er?
horney_dorneydinsdag 15 november 2005 @ 14:36
quote:
Nu hebben leaserijders wel het voordeel dat ze zelf geen auto hoeven te kopen en onderhouden!
Tuurlijk, maar het gaat erom dat je in 2006 als leaserijder vanwege de nieuwe regeling iedere maand al wat bijtelling betaalt (minder netto loon dus) en zo rond mei nog ff die 3 ruggen van vorig jaar mag aftikken (heb overigens zelf geen lease-auto of uberhaubt een auto, maar dit is een punt waar veel mensen kritiek op hebben geleverd).
Ciscusdinsdag 15 november 2005 @ 14:43
Ik vind de bijgeleverde tankpas wel zeker de moeite waard
mgerbendinsdag 15 november 2005 @ 14:46
quote:
Op maandag 14 november 2005 21:46 schreef danosa het volgende:
Bij mijn werkgever is het gebruikelijk iedere 2 jaar een nieuwe leaseauto te ontvangen.
Dat is idd behoorlijk verwend... bij ons is het 4 jaar.
quote:
Nu heeft mijn werkgever nog een auto staan waarvan het contract nog 1 jaar loopt en wil P&O dat ik eerst dit contract afrijdt. Uiteraard voor hetzelfde leasebedrag
Op zich terecht. Dit vind je bij bijna alle bedrijven die aan leaseauto's doen.
Wel kun je bezwaar maken als die auto duurder is dan wat jij in gedachten had.
Gebruikelijk is dat je bv geen eigen bijdrage hoeft te betalen, omdat je deze auto niet hebt uitgezocht.
quote:
Ik heb mij ingesteld om een nieuwe auto en ik was dan ook behoorlijk beuterd toen ik dit hoorde.
[...]
"oude, 2e handse" auto moet gaan rijden.
Klinkt verwend, maar een nieuw auto rijden is toch een van de lusten van een leaseauto.
[...]
De kick van een nieuwe auto is dus nu weg.
Vreemd genoeg worden leaseregelingen vaak niet ingesteld met het doel de werknemers van 'kicks' te voorzien. In plaats daarvan zijn leaseregelingen er vooral om werknemers van vervoer te voorzien.

Overigens is de auto voor jou in elk geval nieuw, is hij zelf maar een jaar oud en dus nog zo goed als nieuw, ben je er over 1 jaar al vanaf en kun je weer een nieuwe uitzoeken.
danosadinsdag 15 november 2005 @ 14:56
We zijn eruit! Ik rijdt een andere auto af tot april en dan krijg ik een nieuwe. De cataloguswaarde van de auto's liggen nagenoeg allemaal in dezelfde catagorie dus daar val ik geen buil aan. Mooie oplossing lijkt mij zo. Ik heb overigens nergens vermeld dat ik het standpunt van mijn werkgever niet begrijp. En mijn werkgever begrijpt mij net zo goed! Ergens in december kan ik de auto halen op het hoofdkantoor in Amsterdam en dan dus nog tot april doorrijden. Leuk detail: de autoregeling zoals bekend bij de gebruikers en dus ook vermeld op intranet en personeelshandboek worden met spoed gewijzigd, de formulering blijkt vaker ter discussie te staan
danosadinsdag 15 november 2005 @ 14:58
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 13:56 schreef Ciscus het volgende:

[..]

Je bent toch zelf P&O'er/ HRM'er?
En dat betekent dat ik niet een afdeling P&O heb om op terug te vallen?

Wij zijn een groot landelijk concern met veel P&O-ers, HR managers, ziekteverzuimbegeleiders, reintergratieadviseurs en ga maar door in dienst
danosadinsdag 15 november 2005 @ 15:01
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 14:46 schreef mgerben het volgende:

[..]
Vreemd genoeg worden leaseregelingen vaak niet ingesteld met het doel de werknemers van 'kicks' te voorzien. In plaats daarvan zijn leaseregelingen er vooral om werknemers van vervoer te voorzien.
Oh kijk, ik dacht al waarvoor heb ik die auto eigenlijk. Ben blij dat jij ons dat met je wijze woorden hebt verteld Is dat ook weer duidelijk.
Rekkiedinsdag 15 november 2005 @ 15:03
Welke auto moet je "af" rijden?
En welke auto had je in gedachten te nemen?
NT-T.BartMandinsdag 15 november 2005 @ 15:09
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 14:56 schreef danosa het volgende:
We zijn eruit! Ik rijdt een andere auto af tot april en dan krijg ik een nieuwe. De cataloguswaarde van de auto's liggen nagenoeg allemaal in dezelfde catagorie dus daar val ik geen buil aan. Mooie oplossing lijkt mij zo. Ik heb overigens nergens vermeld dat ik het standpunt van mijn werkgever niet begrijp. En mijn werkgever begrijpt mij net zo goed! Ergens in december kan ik de auto halen op het hoofdkantoor in Amsterdam en dan dus nog tot april doorrijden. Leuk detail: de autoregeling zoals bekend bij de gebruikers en dus ook vermeld op intranet en personeelshandboek worden met spoed gewijzigd, de formulering blijkt vaker ter discussie te staan
Ik heb meermalen in dezeldfde situatie gezeten en heb daar redelijk wat voordeel aan gehad:

- Allereerst: de auto ís 2e hands, maar ik liet ze 'als nieuw' schoonmaken en oppoetsen op kosten van de baas. Daarna rijden zonder bijbetaling bovenop het toegestane leasebedrag
- Ik reed in auto's die aanzienlijk 'te luxe' waren voor mijn functiegroep
- Relatief vaak een 'nieuwe' auto, houd het een beetje spannend.
Ciscusdinsdag 15 november 2005 @ 15:34
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 14:58 schreef danosa het volgende:

[..]

En dat betekent dat ik niet een afdeling P&O heb om op terug te vallen?

Wij zijn een groot landelijk concern met veel P&O-ers, HR managers, ziekteverzuimbegeleiders, reintergratieadviseurs en ga maar door in dienst
Tuurlijk, ik dacht al zoiets. En ben je dan P&O'er? Sowieso luxe om in ons werkgebied/ vak een leasewagen te rijden. Maar in mijn geval onvermijdelijk, en dat zal bij jou niet anders zijn. Werk je bij Hudson of iets soortgelijks?

[ Bericht 1% gewijzigd door Ciscus op 15-11-2005 15:35:26 ('vergeten letter') ]
Pietverdrietdinsdag 15 november 2005 @ 15:40
Wat is het voor een Auto, TS?
danosadinsdag 15 november 2005 @ 16:12
Ik rijdt in een Opel Corsa. Niets geen toeters of bellen eraan. Gewoon een heerlijke auto om snel bij klanten en collega's langs te gaan. In mijn nieuwe zou cruise control en klimaatbeheersing zitten en dat was toch wel iets wat mij heerlijk leek bij hitte of lange stukken rijden. Nu nog even op wachten dus!
kikoooooodinsdag 15 november 2005 @ 23:22
Corsa, vind je t gek dat dat leasecontract maar 2 jaar is
D-FENSwoensdag 16 november 2005 @ 21:59
Het "Nieuwe Auto gevoel" duurt ongeveer 6 weken. Daarna is 't gewoon een stuk blik. En in jouw geval een stuk blik van een jaar oud.
Pietverdrietwoensdag 16 november 2005 @ 22:01
quote:
Op woensdag 16 november 2005 21:59 schreef D-FENS het volgende:
Het "Nieuwe Auto gevoel" duurt ongeveer 6 weken. Daarna is 't gewoon een stuk blik. En in jouw geval een stuk blik van een jaar oud.
Dank je, heb vandaag een nieuwe lease auto besteld.
Rekkiewoensdag 16 november 2005 @ 22:36
quote:
Op woensdag 16 november 2005 21:59 schreef D-FENS het volgende:
Het "Nieuwe Auto gevoel" duurt ongeveer 6 weken. Daarna is 't gewoon een stuk blik. En in jouw geval een stuk blik van een jaar oud.
Je spreekt hopelijk voor jezelf?
kikoooooodonderdag 17 november 2005 @ 12:30
quote:
Op woensdag 16 november 2005 22:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dank je, heb vandaag een nieuwe lease auto besteld.
Wat voor één?
Pietverdrietdonderdag 17 november 2005 @ 13:06
quote:
Op donderdag 17 november 2005 12:30 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Wat voor één?
Een 407 2 Liter diesel met het kleuren navigatie/radio/telefoon pack, parkeersensoren in zilver metalic
kikoooooodonderdag 17 november 2005 @ 14:58
quote:
Op donderdag 17 november 2005 13:06 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Een 407 2 Liter diesel met het kleuren navigatie/radio/telefoon pack, parkeersensoren in zilver metalic
Netjes, alleen frans
Rekkiedonderdag 17 november 2005 @ 15:01
quote:
Op donderdag 17 november 2005 14:58 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Netjes, alleen frans
Tja ik rij dan net 2 maanden een nieuwe, maar of ik nu zo moet staan juichen dat het duits is....

Frans is wel comfort
Pietverdrietdonderdag 17 november 2005 @ 15:15
quote:
Op donderdag 17 november 2005 14:58 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Netjes, alleen frans
Reed hiervoor een Passat, ook een fijne auto, maar de 407 is luxer en comfortabeler. En de gevreesde franse bouwkwaliteit? Bij mijn passat is de kabelboom vervangen en het navigatie systeem en de parkeersensoren vallen wel eens uit.
fietsiezaterdag 19 november 2005 @ 23:08
Hmmm volgens mij is het gewoon een heel normale methode hoor: wie op een bepaalde datum in aanmerking komt voor een "nieuwe" leaseauto omdat het zijn/haar oude contract is afgelopen dan wordt er gewoon gekeken: staat er nog wat ?
Nee: dan bestellen we een nieuwe, Ja: dan ga je die oprijden.

En iedere 2 jaar een nieuwe auto ? Dan wil ik geen klant zijn van jouw werkgever.... dat is nog eens een potje verspilling zeg.... 4 of 5 jaar, dat zijn nog enigzins zinnige termijnen....
Gompy58zondag 20 november 2005 @ 18:16
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 23:08 schreef fietsie het volgende:

En iedere 2 jaar een nieuwe auto ? Dan wil ik geen klant zijn van jouw werkgever.... dat is nog eens een potje verspilling zeg.... 4 of 5 jaar, dat zijn nog enigzins zinnige termijnen....
das allemaal gewoon een rekensom waarbij gekeken word naar kostprijs per kilomter dus slaat nergens op...
horney_dorneydinsdag 22 november 2005 @ 13:42
nee hoor, als je een auto least voor 2 jaar betaal je relatief veel meer per periode dan dat je 'm bijv. 4 jaar least. Je afschrijvingskosten zijn m.n. hoger.