Tuurlijk, je hebt gelijk. Ik denk ook zeker dat mijn werkgever een goed punt heeft. Maar ik was wel sneu toen ik het hoorde. Ik wacht het netjes af en probeer er dan uit te halen wat er in zit.quote:Op maandag 14 november 2005 22:14 schreef MouseOver het volgende:
Het komt wel eens voor ja. Sneu als het je overkomt omdat de lasten zoals gezegd ook erg fors meewegen. Vanuit de werkgever gezien is het wel vrij logisch.
Ik zou m'n verlies pakken en dat later bij andere zaken eens goed proberen te maken.
Over het algemeen worden ze als pool/reserve auto gebruikt, totdat er een nieuweling komt die dan het contract uitdient. Maar nogmaals, je hoeft hier dan geen volledige bijtelling van een nieuwe auto voor op te hoestenquote:Op maandag 14 november 2005 22:35 schreef danosa het volgende:
[..]
Tuurlijk, je hebt gelijk. Ik denk ook zeker dat mijn werkgever een goed punt heeft. Maar ik was wel sneu toen ik het hoorde. Ik wacht het netjes af en probeer er dan uit te halen wat er in zit.
De vraag was ook meer of het bij andere bedrijven ook op deze wijze wordt gedaan of dat zo'n auto dan puur als poolauto wordt gebruikt.
Als het zoveel kost is het ze vast wat korting waard in de eigen leasebijdragequote:Op maandag 14 november 2005 23:45 schreef Ratt het volgende:
niet zeuren zeg, enig idee wat zo'n auto die stilstaat kost?! en zeker als je ze maar kort (= tot 2 jaar) least
De regeling zoals ze hem uitlegt klopt wel Rally. Alles verandert per 1/1 .. dus ook de manier waarop de bijtelling berekent / betaald wordt.quote:Op dinsdag 15 november 2005 08:47 schreef _-rally-_ het volgende:
1. De bijtelling over een gebruikte auto is dezelfde als over een nieuwe auto (22%)
2. De bijtelling wordt niet op je salaris ingehouden, alleen de belasting over de bijtelling, maar die betaal je nu ook al.
3. Het enige wat van invloed kan zijn is dat sommige premies zometeen ook over je bijtelling gerekend gaan worden, maar dan krijg je daardoor ook weer bijvoorbeeld een hoger pensioen.
En voor de rest is eea afhankelijk van de omstandigheden: hoeveel werknemers, hoe vaak per jaar wordt er door het bedrijf een nieuwe auto gekocht/least ? Als het een klein bedrijf waar ze elk jaar 3 contracten afsluiten, dan is belachelijk als je niet in die auto die er al staat wilt rijden; als er elke maand 10 contracten afgesloten worden, dan heb je groot gelijk.
Leg me dan eens uit wat het verschil het tussen 22% en 22% ?quote:Op dinsdag 15 november 2005 09:51 schreef avotar het volgende:
[..]
De regeling zoals ze hem uitlegt klopt wel Rally. Alles verandert per 1/1 .. dus ook de manier waarop de bijtelling berekent / betaald wordt.
Precies !quote:Wat ik me afvraag in dit kader is wel het volgende:
De kosten blijven toch gelijk? Ik bedoel als je nu een voorlopige aanslag hebt vanwege je leaseauto.. en je betaalt die per maand. Dan blijf je netto toch op hetzelfde elke maand? Je krijgt 150 euro minder binnen, maar hoeft ook 150 euro minder uit te geven elke maand?
Of sla ik de plank mis...?![]()
Er zat nog even te weinig koffie in.. je m'excuse..quote:Op dinsdag 15 november 2005 11:57 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Leg me dan eens uit wat het verschil het tussen 22% en 22% ?
[..]
Precies !
Nu hebben leaserijders wel het voordeel dat ze zelf geen auto hoeven te kopen en onderhouden!quote:Op dinsdag 15 november 2005 12:27 schreef horney_dorney het volgende:
!Kortom, de koopkracht van sommige leaserijders zou in 2006 nog wel eens flink kunnen worden aangetast.
Uiteraard, maar niet voor iedereen is dat even voordelig om daar 150 euro in de maand aan uit te geven.. of nog maar..quote:Op dinsdag 15 november 2005 13:11 schreef Jaymza het volgende:
[..]
Nu hebben leaserijders wel het voordeel dat ze zelf geen auto hoeven te kopen en onderhouden!
Je bent toch zelf P&O'er/ HRM'er?quote:Op maandag 14 november 2005 21:46 schreef danosa het volgende:
.... en wil P&O dat ik eerst dit contract afrijdt.
Tuurlijk, maar het gaat erom dat je in 2006 als leaserijder vanwege de nieuwe regeling iedere maand al wat bijtelling betaalt (minder netto loon dus) en zo rond mei nog ff die 3 ruggen van vorig jaar mag aftikken (heb overigens zelf geen lease-auto of uberhaubt een auto, maar dit is een punt waar veel mensen kritiek op hebben geleverd).quote:Nu hebben leaserijders wel het voordeel dat ze zelf geen auto hoeven te kopen en onderhouden!
Dat is idd behoorlijk verwend... bij ons is het 4 jaar.quote:Op maandag 14 november 2005 21:46 schreef danosa het volgende:
Bij mijn werkgever is het gebruikelijk iedere 2 jaar een nieuwe leaseauto te ontvangen.![]()
Op zich terecht. Dit vind je bij bijna alle bedrijven die aan leaseauto's doen.quote:Nu heeft mijn werkgever nog een auto staan waarvan het contract nog 1 jaar loopt en wil P&O dat ik eerst dit contract afrijdt. Uiteraard voor hetzelfde leasebedrag
Vreemd genoeg worden leaseregelingen vaak niet ingesteld met het doel de werknemers van 'kicks' te voorzien. In plaats daarvan zijn leaseregelingen er vooral om werknemers van vervoer te voorzien.quote:Ik heb mij ingesteld om een nieuwe auto en ik was dan ook behoorlijk beuterd toen ik dit hoorde.
[...]
"oude, 2e handse" auto moet gaan rijden.
Klinkt verwend, maar een nieuw auto rijden is toch een van de lusten van een leaseauto.
[...]
De kick van een nieuwe auto is dus nu weg.
En dat betekent dat ik niet een afdeling P&O heb om op terug te vallen?quote:
Oh kijk, ik dacht al waarvoor heb ik die auto eigenlijk. Ben blij dat jij ons dat met je wijze woorden hebt verteldquote:Op dinsdag 15 november 2005 14:46 schreef mgerben het volgende:
[..]
Vreemd genoeg worden leaseregelingen vaak niet ingesteld met het doel de werknemers van 'kicks' te voorzien. In plaats daarvan zijn leaseregelingen er vooral om werknemers van vervoer te voorzien.
Ik heb meermalen in dezeldfde situatie gezeten en heb daar redelijk wat voordeel aan gehad:quote:Op dinsdag 15 november 2005 14:56 schreef danosa het volgende:
We zijn eruit! Ik rijdt een andere auto af tot april en dan krijg ik een nieuwe. De cataloguswaarde van de auto's liggen nagenoeg allemaal in dezelfde catagorie dus daar val ik geen buil aan. Mooie oplossing lijkt mij zo. Ik heb overigens nergens vermeld dat ik het standpunt van mijn werkgever niet begrijp. En mijn werkgever begrijpt mij net zo goed! Ergens in december kan ik de auto halen op het hoofdkantoor in Amsterdam en dan dus nog tot april doorrijden. Leuk detail: de autoregeling zoals bekend bij de gebruikers en dus ook vermeld op intranet en personeelshandboek worden met spoed gewijzigd, de formulering blijkt vaker ter discussie te staan
Tuurlijk, ik dacht al zoiets. En ben je dan P&O'er? Sowieso luxe om in ons werkgebied/ vak een leasewagen te rijden. Maar in mijn geval onvermijdelijk, en dat zal bij jou niet anders zijn. Werk je bij Hudson of iets soortgelijks?quote:Op dinsdag 15 november 2005 14:58 schreef danosa het volgende:
[..]
En dat betekent dat ik niet een afdeling P&O heb om op terug te vallen?
Wij zijn een groot landelijk concern met veel P&O-ers, HR managers, ziekteverzuimbegeleiders, reintergratieadviseurs en ga maar door in dienst
Dank je, heb vandaag een nieuwe lease auto besteld.quote:Op woensdag 16 november 2005 21:59 schreef D-FENS het volgende:
Het "Nieuwe Auto gevoel" duurt ongeveer 6 weken. Daarna is 't gewoon een stuk blik. En in jouw geval een stuk blik van een jaar oud.
Je spreekt hopelijk voor jezelf?quote:Op woensdag 16 november 2005 21:59 schreef D-FENS het volgende:
Het "Nieuwe Auto gevoel" duurt ongeveer 6 weken. Daarna is 't gewoon een stuk blik. En in jouw geval een stuk blik van een jaar oud.
Wat voor één?quote:Op woensdag 16 november 2005 22:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dank je, heb vandaag een nieuwe lease auto besteld.
Een 407 2 Liter diesel met het kleuren navigatie/radio/telefoon pack, parkeersensoren in zilver metalicquote:
Netjes, alleen fransquote:Op donderdag 17 november 2005 13:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Een 407 2 Liter diesel met het kleuren navigatie/radio/telefoon pack, parkeersensoren in zilver metalic
Tja ik rij dan net 2 maanden een nieuwe, maar of ik nu zo moet staan juichen dat het duits is....quote:
Reed hiervoor een Passat, ook een fijne auto, maar de 407 is luxer en comfortabeler. En de gevreesde franse bouwkwaliteit? Bij mijn passat is de kabelboom vervangen en het navigatie systeem en de parkeersensoren vallen wel eens uit.quote:
das allemaal gewoon een rekensom waarbij gekeken word naar kostprijs per kilomter dus slaat nergens op...quote:Op zaterdag 19 november 2005 23:08 schreef fietsie het volgende:
En iedere 2 jaar een nieuwe auto ? Dan wil ik geen klant zijn van jouw werkgever.... dat is nog eens een potje verspilling zeg.... 4 of 5 jaar, dat zijn nog enigzins zinnige termijnen....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |