Tuurlijk, je hebt gelijk. Ik denk ook zeker dat mijn werkgever een goed punt heeft. Maar ik was wel sneu toen ik het hoorde. Ik wacht het netjes af en probeer er dan uit te halen wat er in zit.quote:Op maandag 14 november 2005 22:14 schreef MouseOver het volgende:
Het komt wel eens voor ja. Sneu als het je overkomt omdat de lasten zoals gezegd ook erg fors meewegen. Vanuit de werkgever gezien is het wel vrij logisch.
Ik zou m'n verlies pakken en dat later bij andere zaken eens goed proberen te maken.
Over het algemeen worden ze als pool/reserve auto gebruikt, totdat er een nieuweling komt die dan het contract uitdient. Maar nogmaals, je hoeft hier dan geen volledige bijtelling van een nieuwe auto voor op te hoestenquote:Op maandag 14 november 2005 22:35 schreef danosa het volgende:
[..]
Tuurlijk, je hebt gelijk. Ik denk ook zeker dat mijn werkgever een goed punt heeft. Maar ik was wel sneu toen ik het hoorde. Ik wacht het netjes af en probeer er dan uit te halen wat er in zit.
De vraag was ook meer of het bij andere bedrijven ook op deze wijze wordt gedaan of dat zo'n auto dan puur als poolauto wordt gebruikt.
Als het zoveel kost is het ze vast wat korting waard in de eigen leasebijdragequote:Op maandag 14 november 2005 23:45 schreef Ratt het volgende:
niet zeuren zeg, enig idee wat zo'n auto die stilstaat kost?! en zeker als je ze maar kort (= tot 2 jaar) least
De regeling zoals ze hem uitlegt klopt wel Rally. Alles verandert per 1/1 .. dus ook de manier waarop de bijtelling berekent / betaald wordt.quote:Op dinsdag 15 november 2005 08:47 schreef _-rally-_ het volgende:
1. De bijtelling over een gebruikte auto is dezelfde als over een nieuwe auto (22%)
2. De bijtelling wordt niet op je salaris ingehouden, alleen de belasting over de bijtelling, maar die betaal je nu ook al.
3. Het enige wat van invloed kan zijn is dat sommige premies zometeen ook over je bijtelling gerekend gaan worden, maar dan krijg je daardoor ook weer bijvoorbeeld een hoger pensioen.
En voor de rest is eea afhankelijk van de omstandigheden: hoeveel werknemers, hoe vaak per jaar wordt er door het bedrijf een nieuwe auto gekocht/least ? Als het een klein bedrijf waar ze elk jaar 3 contracten afsluiten, dan is belachelijk als je niet in die auto die er al staat wilt rijden; als er elke maand 10 contracten afgesloten worden, dan heb je groot gelijk.
Leg me dan eens uit wat het verschil het tussen 22% en 22% ?quote:Op dinsdag 15 november 2005 09:51 schreef avotar het volgende:
[..]
De regeling zoals ze hem uitlegt klopt wel Rally. Alles verandert per 1/1 .. dus ook de manier waarop de bijtelling berekent / betaald wordt.
Precies !quote:Wat ik me afvraag in dit kader is wel het volgende:
De kosten blijven toch gelijk? Ik bedoel als je nu een voorlopige aanslag hebt vanwege je leaseauto.. en je betaalt die per maand. Dan blijf je netto toch op hetzelfde elke maand? Je krijgt 150 euro minder binnen, maar hoeft ook 150 euro minder uit te geven elke maand?
Of sla ik de plank mis...?![]()
Er zat nog even te weinig koffie in.. je m'excuse..quote:Op dinsdag 15 november 2005 11:57 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Leg me dan eens uit wat het verschil het tussen 22% en 22% ?
[..]
Precies !
Nu hebben leaserijders wel het voordeel dat ze zelf geen auto hoeven te kopen en onderhouden!quote:Op dinsdag 15 november 2005 12:27 schreef horney_dorney het volgende:
!Kortom, de koopkracht van sommige leaserijders zou in 2006 nog wel eens flink kunnen worden aangetast.
Uiteraard, maar niet voor iedereen is dat even voordelig om daar 150 euro in de maand aan uit te geven.. of nog maar..quote:Op dinsdag 15 november 2005 13:11 schreef Jaymza het volgende:
[..]
Nu hebben leaserijders wel het voordeel dat ze zelf geen auto hoeven te kopen en onderhouden!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |