abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32265176
Goeden dag,

Zojuist ben ik een beetje photoshop aan het ondekken en zag ik wat plaatjes op ie en las je dat maakt met photoshop
http://www.erawak.de/Abstrakt-2/Abstrakt-0233.jpg
hier een link er naar. Maar mij vraag is nu is hoe kan je dat precies maken hadt al rond gekeken maar kon hier niks vinden. Laat je suggesties maar los.

[ Bericht 26% gewijzigd door Sander op 14-11-2005 18:43:44 ]
pi_32265737
Tja...een beetje bluren?

>>DSG btw
pi_32266042
Selecteer filter > Liguify (of Shift+Ctrl+X) in dit scherm kun je beetje spelen met de verschillende effecten.
“You know, a long time ago being crazy meant something. Nowadays everybody's crazy.”
“I'm not your executioner. I'm not your devil and I'm not your God. I'm Charles Manson.”
  Lieve Belg maandag 14 november 2005 @ 19:17:54 #4
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_32266159
DIG > DSG
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_32266392
tsja, je kan dit op verschillende manieren bereiken natuurlijk,

En serieus, als je iets heel cools wil maken blijf alsjeblieft van de filters af en steek er veel tijd in, maar de meest makkelijke manier is gewoon die kleurtjes tekenen, en dan liquify of ocean ripple doen, en een blur eroverheen gooien
pi_32271255
ocean ripple wat is dat precies ?
pi_32279923
quote:
Op maandag 14 november 2005 22:02 schreef master_X het volgende:
ocean ripple wat is dat precies ?
FILTER --> DISTORT --> OCEAN RIPPLE

maar idd, als je echt mooie dingen wilt maken, niet te veel met filter en laagmaskers klooien
succes!
je weet nooit wat er voor je staat, als de liftdeur opengaat
pi_32283501
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 10:29 schreef 2flower het volgende:

[..]

FILTER --> DISTORT --> OCEAN RIPPLE

maar idd, als je echt mooie dingen wilt maken, niet te veel met filter en laagmaskers klooien
succes!
Laagmaskers zijn juist een heel handig hulpmiddel bij bewerkingen. Ik zou ze juist aanraden.
Wat betreft filters ben ik het helemaal met je eens. Blijf zoveel mogelijk van die "artistieke" filters af, en in het bijzonder van de gruwelijke lens-flare!
  dinsdag 15 november 2005 @ 15:25:51 #9
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_32287682
Lens flare kan heel mooi passen hoor, als je hem goed gebruikt.
En ook 'niet aan de filters zitten' vind ik een beetje raar, ik wil juist aanraden om wel veel met filters te klooien, je ziet duidelijk dat het plaatje uit de OP door filters gemaakt is,

Sowiso Ocean Ripple, Plastic Wrap en een kleine Motion Blur, als je genoeg weet van hoe deze filters werken kan je hetzelfde effect veel sneller en efectiever bereiken dan door de filters niet te gebruiken.

Kennis hebben van wat elke filter doet, en hoe je hem kan gebruiken en welke filters mooi bij elkaar passen vind ik erg belangrijk voor een photoshopper.
Vooral voor dit soort abstracte werken.
pi_32289364
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 15:25 schreef Orealo het volgende:
Lens flare kan heel mooi passen hoor, als je hem goed gebruikt.
En ook 'niet aan de filters zitten' vind ik een beetje raar, ik wil juist aanraden om wel veel met filters te klooien, je ziet duidelijk dat het plaatje uit de OP door filters gemaakt is,

Sowiso Ocean Ripple, Plastic Wrap en een kleine Motion Blur, als je genoeg weet van hoe deze filters werken kan je hetzelfde effect veel sneller en efectiever bereiken dan door de filters niet te gebruiken.

Kennis hebben van wat elke filter doet, en hoe je hem kan gebruiken en welke filters mooi bij elkaar passen vind ik erg belangrijk voor een photoshopper.
Vooral voor dit soort abstracte werken.
Juist, filters kunnen idd een goed *hulpmiddel* zijn. Alleen zie je helaas veel te vaak de filters gebruikt als *eindproduct*. De effectjes zijn wel leuk, maar dat heeft niks met designen te maken. Vooral de lens flare wordt te pas en te onpas erin gezet. Dáárom raad ik het af om als beginner aan de filters te zitten. (filters als noise, unsharp mask en blur daar gelaten). De filters komen pas tot hun recht als je meer ervaring in Photoshop als geheel hebt. En dus de filters goed weet te gebruiken in het proces naar je eindproduct toe.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')