FILTER --> DISTORT --> OCEAN RIPPLEquote:Op maandag 14 november 2005 22:02 schreef master_X het volgende:
ocean ripple wat is dat precies ?
Laagmaskers zijn juist een heel handig hulpmiddel bij bewerkingen. Ik zou ze juist aanraden.quote:Op dinsdag 15 november 2005 10:29 schreef 2flower het volgende:
[..]
FILTER --> DISTORT --> OCEAN RIPPLE
maar idd, als je echt mooie dingen wilt maken, niet te veel met filter en laagmaskers klooien
succes!
Juist, filters kunnen idd een goed *hulpmiddel* zijn. Alleen zie je helaas veel te vaak de filters gebruikt als *eindproduct*. De effectjes zijn wel leuk, maar dat heeft niks met designen te maken. Vooral de lens flare wordt te pas en te onpas erin gezet. Dáárom raad ik het af om als beginner aan de filters te zitten. (filters als noise, unsharp mask en blur daar gelaten). De filters komen pas tot hun recht als je meer ervaring in Photoshop als geheel hebt. En dus de filters goed weet te gebruiken in het proces naar je eindproduct toe.quote:Op dinsdag 15 november 2005 15:25 schreef Orealo het volgende:
Lens flare kan heel mooi passen hoor, als je hem goed gebruikt.
En ook 'niet aan de filters zitten' vind ik een beetje raar, ik wil juist aanraden om wel veel met filters te klooien, je ziet duidelijk dat het plaatje uit de OP door filters gemaakt is,
Sowiso Ocean Ripple, Plastic Wrap en een kleine Motion Blur, als je genoeg weet van hoe deze filters werken kan je hetzelfde effect veel sneller en efectiever bereiken dan door de filters niet te gebruiken.
Kennis hebben van wat elke filter doet, en hoe je hem kan gebruiken en welke filters mooi bij elkaar passen vind ik erg belangrijk voor een photoshopper.
Vooral voor dit soort abstracte werken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |