Dit is volgens mij het effect van het feit dat de media maar blijft roepen dat het slecht gaat met de Nederlandse economie.quote:Nederlandse huishoudens staan steeds meer rood op hun bankrekeningen. Het negatieve saldo was eind september bij elkaar 7,3 miljard euro. Dat is zes procent meer dan een jaar eerder en het hoogste bedrag dat het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) ooit gemeten heeft.
Een huishouden met een negatief saldo staat gemiddeld 2400 euro rood. Dat is 14 procent meer dan een jaar eerder. Eerder verklaarde het CBS de hoge stand door een combinatie van een afname van de koopkracht en door het gedrag van consumenten. Tevens wordt roekelozer omgesprongen met betaalrekeningen en nam het consumptief krediet af.
Het rood staan wordt ook steeds vaker als excuus gebruikt om op een makkelijke manier geld te lenen.
Bron: Nieuwszicht.com
Dat lijkt me een beetje kort door de bocht, ja.quote:Op maandag 14 november 2005 16:36 schreef NZ het volgende:
[..]
Dit is volgens mij het effect van het feit dat de media maar blijft roepen dat het slecht gaat met de Nederlandse economie.
Hierdoor houden mensen de hand op de knip -> er wordt minder 'verdiend' en dus uitgegeven -> reserves raken op en in het rood staan is het gevolg. Of is dit wel heel kort door de bocht?
het artikel zegt dat dat juist afneemt.quote:Op maandag 14 november 2005 16:49 schreef Lonewolf2003 het volgende:
................. En al die talloze goedkope lening reclames op tv.
Duizenden!quote:Op maandag 14 november 2005 17:01 schreef NZ het volgende:
Zouden er serieus mensen in die reclames van Frisia en Postkrediet stappen dan?
Lijkt me niet kloppen nee. Ik denk eerder dat er minder wordt verdiend, maar nog steeds teveel wordt uitgegeven, waardoor mensen te laat in de gaten krijgen dat de reserves op zijn.quote:Op maandag 14 november 2005 16:36 schreef NZ het volgende:
Dit is volgens mij het effect van het feit dat de media maar blijft roepen dat het slecht gaat met de Nederlandse economie.
Hierdoor houden mensen de hand op de knip -> er wordt minder 'verdiend' en dus uitgegeven -> reserves raken op en in het rood staan is het gevolg. Of is dit wel heel kort door de bocht?
onzin.... het 'meer rood' staan, komt juist doordat mensen hun bestedingspatroon moeilijk terug kunnen schroeven.. oftewel, er wordt juist teveel uitgegeven, terwijl daartegenover geen loonsverhogingen of meerinkomsten staan ....quote:Op maandag 14 november 2005 16:36 schreef NZ het volgende:
Als je een keer een huis wilt kopen, zul je gewoon een hypotheek moeten nemen en dat is ook volstrekt normaalquote:Op maandag 14 november 2005 17:12 schreef indahnesia.com het volgende:
ben ik blij dat ik geen lening heb, ook geen hypotheek, en nog wat cash op m'n rekening.
Dat is inderdaad kort door de bocht.quote:Op maandag 14 november 2005 16:36 schreef NZ het volgende:
[..]
Volgens mij ontstaat rood staan doordat je teveel uitgeeft.quote:Op maandag 14 november 2005 16:36 schreef NZ het volgende:
Juist wel, vandaar de hoeveelheid folders slimmie, men verkoopt te weinig momenteel! Dus hopen ze dit via reclamefolders toch nog aan de man te brengen wat niet lukt want we zijn BLUTTTTTTTTTTTTTTTTTTT letterlijk en figuurlijkquote:Op maandag 14 november 2005 17:53 schreef Steijn het volgende:
[..]
Volgens mij ontstaat rood staan doordat je teveel uitgeeft.Bovendien is rood staan op de betaalrekening natuurlijk wat anders dan financieële problemen hebben.
En wat betreft de economie, mensen zouden zich eens wat minder op moeten laten jutten en gewoon hun boerenverstand gebruiken. De reclameuitgaven van bedrijven zijn volgens mij een prima graadmeter voor de economie, en de stapel folders bij ons in de bus neemt alleen maar toe de laatste tijd. Met andere woorden de economie loopt zo slecht nog niet.
quote:Op maandag 14 november 2005 18:18 schreef zhe-devilll het volgende:
Juist wel, vandaar de hoeveelheid folders slimmie, men verkoopt te weinig momenteel! Dus hopen ze dit via reclamefolders toch nog aan de man te brengen wat niet lukt want we zijn BLUTTTTTTTTTTTTTTTTTTT letterlijk en figuurlijk
Ik heb andere plannenquote:Op maandag 14 november 2005 17:29 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Als je een keer een huis wilt kopen, zul je gewoon een hypotheek moeten nemen en dat is ook volstrekt normaal
Ben je nu echt zo stom om te geloven dat de munteenheid, Euro, de prijzen heeft opgedreven?quote:Op maandag 14 november 2005 17:21 schreef longinus het volgende:
Ales is duurder door de euro, maar het klinkt nog steeds goedkoop, dus geld wordt gewoon uitgegeven als water, ook om niet onder te doen voor anderen . En dan gaat het fout.
Nou ik heb geen goeddraaiend bedrijf, maar ik zou als kleinbedrijf zeker wel geld uitgeven aan reclame maken, als het niet goed zou gaan met mijn bedrijf!quote:Op maandag 14 november 2005 18:36 schreef Steijn het volgende:
[..]
Nee hoor adverteren is een kenmerk van een goed draaiende economie. Dan is de concurrentie groot en geeft men veel uit aan reclame om de consument te bereiken en de concurrent zodoende de loef af te steken. Economische activiteit is goed voor de economie.
Als je geld uit kan geven aan reclame betekent dat dat je daar geld voor 'over' hebt. Dan is het dus niet zo slecht gesteld met een berdijfje. Reclame is geen garantie voor inkomsten, het blijft altijd een beetje een gok als bedrijf zijnde. Die neem je niet zomaar als je bijna failliet gaat.quote:Op maandag 14 november 2005 18:58 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Nou ik heb geen goeddraaiend bedrijf, maar ik zou als kleinbedrijf zeker wel geld uitgeven aan reclame maken, als het niet goed zou gaan met mijn bedrijf!
Juist dan is het een harde noodzaak, maar goed kijk om je heen en zie hoeveel bedrijven en zaken er al failliet zijn gegaan en wat nog gaat komen.
Nou gok..? Als je een beetje een marketingplan hebt kun je denk ik wel verwachten wat de kosten en de baten gaan worden. Ik snap dat je dat niet altijd precies kunt voorspellen of berekenen maar toch. Door ervaring leert men.quote:Op maandag 14 november 2005 23:06 schreef TC03 het volgende:
[..]
Als je geld uit kan geven aan reclame betekent dat dat je daar geld voor 'over' hebt. Dan is het dus niet zo slecht gesteld met een berdijfje. Reclame is geen garantie voor inkomsten, het blijft altijd een beetje een gok als bedrijf zijnde. Die neem je niet zomaar als je bijna failliet gaat.![]()
Tuurlijk, de meeste mensen zijn echt dom. Vergeet dat niet. Die zien bijvoorbeeld dat Frisia spotje en denken dat het een officiele journaaluitzending is... "dan moet het wel betrouwbaar zijn toch?"quote:Op maandag 14 november 2005 17:01 schreef NZ het volgende:
Zouden er serieus mensen in die reclames van Frisia en Postkrediet stappen dan?
Kom nou, als je geld hebt voor reclame heb je dus geld. Het maken van reclame is zooooo overhyped. Je kunt beter investeren in kwaliteit dan in gebakken lucht.quote:Op maandag 14 november 2005 18:58 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Nou ik heb geen goeddraaiend bedrijf, maar ik zou als kleinbedrijf zeker wel geld uitgeven aan reclame maken, als het niet goed zou gaan met mijn bedrijf!
Juist dan is het een harde noodzaak, maar goed kijk om je heen en zie hoeveel bedrijven en zaken er al failliet zijn gegaan en wat nog gaat komen.
Vergeet maar dat al die mensen teveel uitgeven! En niet zuinig kunnen leven.quote:Op woensdag 16 november 2005 01:10 schreef Dutch_Courage het volgende:
Ik denk dat er niet echt één oorzaak voor aan te wijzen is. Het zal, zoals bijna altijd, een samenloop van omstandigheden zijn. Sinds de euro zijn de vaste lasten echt wel omhoog gegaan. Ook luxe dingen zoals uitgaan, uit eten gaan, vakanties etc. zijn duurder geworden. Aan de andere kant hebben mensen niet het vermogen om zich aan te passen en dus wat zuiniger met geld om te gaan. Dus niet als je al zwaar in de schulden zit een nieuwe auto kopen of iets dergelijks. Dat gebeurt echt wel en dat zijn meestal ook de mensen waar Frisia en Becam en noem ze maar op (allemaal dsb, dus eigenlijk één en hetzelfde bedrijf) lekker door binnenlopen.
Helemaal mee eensquote:Op dinsdag 15 november 2005 20:17 schreef freud het volgende:
Meer reclame om te lenen, mensen zijn dom en lenen voor dingen die ze niet nodig hebben en mensen denken niet vooruit.
Ik heb met het merendeel van de mensen met een schuld ABSOLUUT geen medelijden. Eigen schuld, dikke bult.
Ik zeg toch ook dat de kosten voor normaal levenonderhoud gestegen zijn de laatste jaren?quote:Op woensdag 16 november 2005 01:44 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Vergeet maar dat al die mensen teveel uitgeven! En niet zuinig kunnen leven.
Er is ook nog zoiets als levensonderhoud, en er zijn al velen die niet meer een normaal leven kunnen hebben met al die intens hoge kosten die ons opgedrongen worden door dit kabinet, die hier dus mee akkoord gaat!
Aanpassen aan wat? Geen geld is geen geld, lijkt me heel simpel.
Op is op en dat handjevol dat zo nodig moet lenen voor een nieuwe auto, ik denk niet dat dit de issue is hier.
Bron: ADquote:Meeste Nederlanders geen besef van stijging energiekosten
De meeste Nederlanders hebben geen besef van de explosieve toename van energiekosten. Slechts 1 procent van de Nederlanders weet dat de energieprijs de afgelopen vijf jaar met ongeveer de helft gestegen is.
Ongeveer 95 procent denkt dat de stijging een stuk lager ligt. Verder beseffen drie op de vier Nederlanders niet dat ook komend jaar de energiekosten met honderden euro’s zullen toenemen.. Dit blijkt uit een onderzoek van SenterNovem, een energieadviseur die verbonden is aan het ministerie van economische zaken.
Volgens SenterNovem is het slecht gesteld met de 'energiekennis' van de meeste Nederlanders. Zo blijkt dat slechts één op de vijf Nederlanders weet hoeveel 1 kWh elektriciteit kost (nu 0,20 euro), en dat meer dan 85 procent niet weet wat de gemiddelde prijs is van 1 kubieke meter gas (nu 0,53 euro).
Ook over het eigen energieverbruik is de Nederlander onwetend: twee op de drie ondervraagden kan niet vertellen wat zij het afgelopen jaar aan energie verbruikt hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |