quote:
Op dinsdag 15 november 2005 11:54 schreef Don_Gurgen het volgende:Dit snap ik niet helemaal. Pas als een minister besluit om elf mensen te laten verbranden is het zijn/haar verantwoordelijkheid
![]()
? En daarnaast het gebrag van het lokale personeel is toch het resultaat van het beleid van een minister of het tekort schieten van de minister om het beleid door te voeren? Dus het lijkt mij dat je om deze redenen een minister nooit kan vrijpleiten. Tja, ik heb nooit beweerd dat het een makkelijk beroep is.
Ik zeg niet dat er geen verantwoordelijkheid moet worden afgedragen, ik zeg dat die verantwoordelijkheid niet opzij moet worden geschoven door de handdoek in de ring te gooien. De minister is wel degelijk verantwoordelijk voor het goed uitvoeren van beveiliging en en evacuatieplannen in een gevangenis, maar ik denk dat die plannen er ook al waren VOOR dat de huidige minister in dienst trad.
Ik ben van mening dat als een minister ergens een besluit over neemt, en als gevolg daarvan er zaken gebeuren die niet door de beugel kunnen dat een minister inderdaad maar eens moet aftreden. Maar als er fouten worden gemaakt door het dagelijks bestuur van de gevangenis, dan kan dat de minister niet worden aangerekend. Het is dan mijns inziens de verantwoordelijkheid van de minister om de bezem te pakken en hier en daar de verantwoordelijken een schop te verkopen.
Ik vindt dat er in Nederland veels te makkelijk wordt gegrepen naar de ophoepel-laars. Als een minister er echt een zootje van maakt dan mag ie van mij vertrekken, maar als daar geen directe aanleiding toe is, dan moet die minister van mij gewoon eens gaan werken voor z'n geld en de boel oplossen in plaats van een oprotpremie te accepteren en 2 maanden later bij de top van een of ander bedrijf een baantje te nemen.
quote:
De gevangen die zijn omgekomen zaten daar mede door het beleid van minister Verdonk, zij stonden daarom ook onder haar bescherming. Zij is immers minister van integratie en vreemdelingenzaken, en zodoende gaan alle daarmee te maken zaken haar aan. Zo dus ook de bewaarstelling van vreemdelingen. Daarnaast waren de reactie van Verdonk op het voorval en het feit dat ze het onderzoek dwars zit door de overlevende gevangenen al naar huis te sturen voordat het onderzoek is afgerond genoeg redenen om te zien dat we hier te maken hebben met een incompetente minister. Aftreden dus!
Die gevangenis stond daar al jaren voordat Verdonk aan de macht kwam, en al jaren voordat die gevangenis ook maar gebouwd wers werden er al illegalen naar huis gestuurd. Brand of geen brand, als je door een brandje te stichten kunt afdwingen dat je procedure vertraagd wordt en zodoende 3 maanden langer in Nederland zou kunnen blijven, dan hebben we elke week wel weer een nieuwe brand.
De minister is verantwoordelijk, maar is ook verantwoordelijk voor de oplossing. Ik vindt dat weggestuur echt weer zuid-europees, in Italie en Griekenland sturen ze om de haverklap ministers en halve regeringen weg als het weer eens niet goed gaat. Ze verspillen daarmee godsganselijk veel belastingcenten. Nee, laat de minister maar verantwoordelijkheid afleggen en met een oplossing komen in plaats van op te rotten en een ander in de plaats te zetten. De nieuwe minister kan geen verantwoordelijkheid nemen voor wat al gebeurd is, dus daar heb je in weze helemaal niets aan.
Proud to be American.
Hier woon ik."Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin