abonnement Unibet Coolblue
pi_32245710
Ik wil een woord, in Times Roman Bold, zo bewerken dat het vloeiend van rood naar geel gaat. Rood moet boven, geel moet onder, en de 'lijn' moet meer aan de onderkant dat aan de bovenkant zitten. Op zeg maar 3/4.

Ik had gehoopt op een eenvoudige 'gradient-button, waarmee je de begin- en de eindkleur kon aanpassen, alsmede de positie in je onderwerp. (de tekst mijn geval)

Kwestie van layers? Of is er een handiger truukje.
Ben nog niet zo'n layer-whizz....
Eigenlijk ook nog geen PS-whizz....

Helemaaaaal nog niet... trouwens.
  zondag 13 november 2005 @ 22:57:36 #2
34042 Schmurf
klein maar fijn
pi_32245758
in welk programma?
-edit- ow photoshop dus.

heb ik net een aantal lessen over gehad op school, zal eens kijken
"Anything too stupid to be said is sung. "
pi_32245759
Probeer iets met een mask.
pi_32245779
Of vraag het in het PS-topic.
  zondag 13 november 2005 @ 22:58:20 #5
34042 Schmurf
klein maar fijn
pi_32245790
quote:
Op zondag 13 november 2005 22:57 schreef skiczukie het volgende:
Probeer iets met een mask.
dacht ik ook al aan, maar het kan vast nog makkelijker
"Anything too stupid to be said is sung. "
pi_32245837
Rasterizen?
  zondag 13 november 2005 @ 23:03:42 #7
34042 Schmurf
klein maar fijn
pi_32245994
toch maar een mask lijkt me
althans, dat is hoe ik het het snelst krijg
"Anything too stupid to be said is sung. "
  zondag 13 november 2005 @ 23:07:12 #8
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_32246084
Foreground color op geel (of rood) zetten, background color op de andere, de text-layer selecteren, Layer style -> Gradient Overlay. En dan op het balkje met de gradient klikken en "Foreground to background" selecteren.
Fietsen is gezond, eet meer fiets
  zondag 13 november 2005 @ 23:09:43 #9
34042 Schmurf
klein maar fijn
pi_32246160
quote:
Op zondag 13 november 2005 23:07 schreef FHR het volgende:
Foreground color op geel (of rood) zetten, background color op de andere, de text-layer selecteren, Layer style -> Gradient Overlay. En dan op het balkje met de gradient klikken en "Foreground to background" selecteren.
lol wat met een vlak kan om te masken kan natuurlijk ook met de tekst zelf
* Schmurf is ook nog een PS noob
"Anything too stupid to be said is sung. "
pi_32246613
welke grootte moet je het hebben?
moet er nog een zwarte rand zitten aan de buitenkant?
hoe groot moet je plaatje zijn etc?
to ignore the past is to solicit disrespect
to ignore the present is to invite laziness
to ignore the future is to beg for disaster
pi_32246645
Niet zo moeilijk doen allemaal

Je maakt een tekstlaag met je tekst (duh) erin.
Dan ga je via Layer -> Layer Style -> Blending Options... (of dubbelklik de tekstlaag) naar de optie Gradient Overlay. Zorg dat de angle op 90 staat. Klik dan op het gradient balkje tot je de Gradient Editor voor je neus ziet.

Nu zie je bij de gradient balk links en rechts pijltjes met blokjes staan. Klik op het blokje links onder, en daarna op Color in het vak Stops en kies een goeie kleur geel.
Herhaal dat met het blokje rechtsonder en de kleur rood. Door het schuiven van de bijbehorende pijltjes kun je je gradient 'samenknijpen', en met het kleine ruitje tussen de pijlen in kun je de gradient naar een bepaalde kant trekken.

Het klinkt zo misschien redelijk ingewikkeld zonder screens, maar het spreekt redelijk voor zich. Zo niet, dan post ik wel een tutje. .
pi_32250645
CorelDRAW: Tekst selecteren: Gradient Fill Tool (2-16 kleuren selecteren voor verloop, richting, border, treshold, etc.)
Calm down, please!
pi_32254118
Misschien is het mogelijk om van je tekst lettercontouren te maken, alleen is de tekst daarna niet meer te veranderen. In illustrator is dit zeker mogelijk, ik geloof in photoshop ook wel.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the heart. - Helen Keller
[btfl]* portfolio
pi_32254681
quote:
Op maandag 14 november 2005 11:40 schreef _Bunny_ het volgende:
Misschien is het mogelijk om van je tekst lettercontouren te maken, alleen is de tekst daarna niet meer te veranderen. In illustrator is dit zeker mogelijk, ik geloof in photoshop ook wel.
In mn bovenstaande beschrijving is het ten alle tijden mogelijk de tekst te veranderen en de gradient aan te passen. Dr hoeft ook niks omgezet te worden.
pi_32389445
je kunt ook tekst omzetten naar contouren ja en dan gewoon alles met verloop bewerken
pi_32422159
Word-> Invoegen -> Afbeelding -> Wordart.

Mogelijkheden zijn eindeloos.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')