Het viel te verwachten dat Frankrijk dit heel graag een EU probleem wil maken. En dat er in verloederde steden door de EU geinvesteerd wordt, gebeurt ook in Nederland. Ik ga nog even googlen op het geld wat Frankrijk nu uit dit fonds krijgt, maar een miljard euro zal een forse verhoging zijn. Enerzijds in het licht van de huidige politiek begrijpelijk dat ze dit geld ontvangen, anderszijds voel ik me 0,0 solidair met welk EU land dan ook, en is het jammer om te zien hoe de rekening van jarenlang wanbeleid bij andere soevereine staten wordt gelegd.quote:'EU moet 50 miljoen euro geven aan oproerige steden'
(Novum/AP) - De Europese Unie moet vijftig miljoen euro ter beschikking stellen aan de door rellen geplaagde Franse steden. Dat heeft de voorzitter van de Europese Commissie, José Manuel Barroso, zondag gezegd. Het geld kan aan Frankrijk worden verstrekt in het kader van een stedelijk ontwikkelingsprogramma en kan worden gebruikt om de schade in de steden te herstellen, aldus Barroso. Zondagavond had hij een gesprek met de Franse premier Dominique de Villepin.
Op de lange termijn kan de EU een miljard euro ter beschikking stellen om banen te scheppen in de voorsteden en er de sociale samenhang te verbeteren, zei Barroso tegen TV5.
idd, tot een nog hogere lastendruk, geweldig (NOT), in Fr was de lastendruk al een van de hoogste ter wereld (dacht je dat NL gekke henkie was, nee hoor, Fr, Belgie en Zweden zijn nog een tandje erger)quote:Op zondag 13 november 2005 22:49 schreef BansheeBoy het volgende:
Hebben de rellen toch ergens toe geleid.
idd, even rellen en je wordt beloond met 50 miljoenquote:Je mag het toch een revolutie noemen die die gasten zijn gestart, anders zou je nooit 50 miljard binnenhalen.²
hmm, in je eentje is een beetje onverstandigquote:Op zondag 13 november 2005 23:28 schreef detulp050 het volgende:
Nou, steek ik alvast mijn afvalcontainer in de fik omdat ik te weinig verdien bij mijn baas; laat Europa maar betalen
kijk, dat is 2quote:
Ik vind buigen voor chantage altijd onwenselijk...quote:Op zondag 13 november 2005 23:35 schreef DaBuzzzzz het volgende:
sja, eenwording heeft ook dit soort consequenties. Hoort erbij, niet janken!
Daarom zei ik al ouwe pik(n00b, dude, l33t, what ever) ze moeten lekker dat geld geven, maar als onze generatie de dienst uit maakt in nederland, zullen wij dat dat ongekende romeinse rijk afbranden tot het minimum of helemaal de stekkerT er uittrekkenquote:Op zondag 13 november 2005 23:35 schreef DaBuzzzzz het volgende:
sja, eenwording heeft ook dit soort consequenties. Hoort erbij, niet janken!
50 miljoen oke.quote:Op zondag 13 november 2005 21:01 schreef Tarak het volgende:
[..]
Het viel te verwachten dat Frankrijk dit heel graag een EU probleem wil maken. En dat er in verloederde steden door de EU geinvesteerd wordt, gebeurt ook in Nederland. Ik ga nog even googlen op het geld wat Frankrijk nu uit dit fonds krijgt, maar een miljard euro zal een forse verhoging zijn. Enerzijds in het licht van de huidige politiek begrijpelijk dat ze dit geld ontvangen, anderszijds voel ik me 0,0 solidair met welk EU land dan ook, en is het jammer om te zien hoe de rekening van jarenlang wanbeleid bij andere soevereine staten wordt gelegd.
Misschien dat het gaat om onder andere scholing beter te stimuleren en voor wat meer spreiding te zorgen ipv ghetto's in stand te houden.quote:Op maandag 14 november 2005 12:08 schreef Gia het volgende:
Banen scheppen? Voor wie? Die lui hebben de middelbare school nog niet eens afgemaakt! Er zullen toch wel wat eisen gesteld worden aan die vacatures!!
En wat als een autochtone Fransman op zo'n vacature solliciteert die WEL een diploma op zak heeft. Mag die dan niet aangenomen worden, omdat de banen voor de allochtone nietsnutten zijn?
misschien dat ze Sakozy's plannen gaan uitvoerenquote:Op maandag 14 november 2005 12:10 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Misschien dat het gaat om onder andere scholing beter te stimuleren en voor wat meer spreiding te zorgen ipv ghetto's in stand te houden.
De economische schade voor Frankrijk is dus wel iets meer dan 50 miljoen maar ja dat tuig snapt dat niet en denkt misschien inderdaad dat ze een overwinning boeken.quote:Op zondag 13 november 2005 22:49 schreef BansheeBoy het volgende:
Hebben de rellen toch ergens toe geleid. Je mag het toch een revolutie noemen die die gasten zijn gestart, anders zou je nooit 50 miljard binnenhalen.²
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |