Dat slotje maakt me niet uit, maar de sluitpost vind ik ronduit belachelijk!
quote:
[VIS] Piet, Wim, Joop, Henk, Jan Ik heb net navraag gedaan bij de dierenwinkel en daar werd mij verzekerd dat mijn aquarium groot genoeg is!
Het kwam in dit geval door de steentjes die niet zuiver genoeg waren.
De vissen zwemmen nu heel goed rond en het is dus opgelost.
Als het me niet zou boeien zou ik nooit een topic erover openen. Ik hou heel erg veel van dieren en ik ben gek op visjes. Vijf vissen van nog geen vijf cm per stuk in die bak is niets teveel!
quote:
# Doe niet teveel vissen in het aquarium, hoe meer vissen in het aquarium zitten des te meer afvalstoffen zullen er in het aquarium komen, daarom zal een dicht bevolkt aquarium sneller last van nitriet hebben dan een dunbevolkt. Een richtlijn voor het bevolken van een aquarium is 1 cm vis per liter water (formaat van volwassen vis rekenen, vis zonder staart rekenen). Dit is een vrij veilige waarde en naar mijn idee is iets meer bijv. 1.5 cm vis per liter water ook zeker te doen mits je het regelmatig een gedeelte van het aquarium water vervangt en niet te veel voert.
bron:
http://www.dewinters.nl/artikelen/nitriet%20problemen.htm[ Bericht 20% gewijzigd door Conflict op 03-01-2006 16:28:09 ]