quote:HEBBEN!HEBBEN!HEBBEN!HEBBEN!HEBBEN!HEBBEN!HEBBEN!HEBBEN!HEBBEN!HEBBEN!HEBBEN!HEBBEN!HEBBEN!HEBBEN!HEBBEN!HEBBEN!HEBBEN!HEBBEN!HEBBEN!HEBBEN!HEBBEN!HEBBEN!HEBBEN!HEBBEN!HEBBEN!HEBBEN!HEBBEN!HEBBEN!HEBBEN!
Op vrijdag 21 december 2001 16:24 schreef Kimmie het volgende:[..]
Voor degene die de film gezien hebben maar geen frans kunnen lezen, extra beelden van de tuinkabouter
![]()
![]()
De film deed me een beetje denken aan van die aparte komedies uit Hong-Kong zoals Shaolin Soccer enzo.
'Jeunet for president!' zou ik zeggen als ik een domme amerikaan was.
quote:Dan zou de wereld er een stuk 'rijker' uitzien dacht ik zo.
Op vrijdag 21 december 2001 19:09 schreef sag het volgende:'Jeunet for president!' zou ik zeggen als ik een domme amerikaan was.
quote:Dat vond ik trouwens ook nogal goed aan de film. Hoewel de film zich afspeelt in Parijs is er eigenlijk vrijwel nergens een auto te zien, geen vuil, alles is lief. En goed. En vrolijk. Which is nice.
Op vrijdag 21 december 2001 19:11 schreef Kimmie het volgende:[..]
Dan zou de wereld er een stuk 'rijker' uitzien dacht ik zo.
quote:speciaal voor jou:
Op woensdag 26 december 2001 02:26 schreef CarOnline het volgende:
bwerk... mag die naam niet meer horen!! Net een grote order klaar van haar van 450.000 dvd verpakkingen
Heb dr wel genoeg gezien nu
quote:Ja die ja. Bedankt. En jij ook een vrolijk kerstfeest.
Op woensdag 26 december 2001 10:14 schreef Kimmie het volgende:[..]
speciaal voor jou:
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding][afbeelding] [afbeelding]
quote:Fnac?
Op woensdag 26 december 2001 10:22 schreef Kimmie het volgende:
Btw de dvd van Amelie is vanaf 9 januari te koop in de Fnac, niet in het Nederlands ondertiteld wel in het Frans voor slechtorenden.
quote:Belgisch (en wellicht ook Frans) bedrijf, verkoopt boeken en cd's enzo.
Op donderdag 27 december 2001 14:48 schreef Smots het volgende:
Fnac?
Waarom ze het FNAC noemen is me niet helemaal duidelijk. Wellicht willen ze dat Monty Python nog een keer een liedje maakt over 'Lovely FNAC' ofzo. Maar misschien ook niet.
Waarschijnlijk niet.
moeite loont dus wederom
volgens mij ben je dan of depressief of een enorme zuurpruim
Snatch meets love story. Wat mij betreft een minder geslaagde mix: >drukke< humoristische liefdesfilms. Al vond ik een heleboel personages, situaties en beelden mooi en leuk bedacht. Geen echte liefdesfilm met diepgang, wel een aantal bijzonder romantische scènes. Een cocktail, voor wie puur te zoet is. (of voor mensen met ADHD )
Buiten jatwerk (Snatch-gehalte, kabouter en commentaarstem) toch een hoop origineels en moois, dus krijgt ie van mij een 8.
Een surrealistische achtbaan, waarin echte emotie vaak alleen aangestipt wordt. Een film waarbij grote stukken gemaakt aandoen: geforceerd grappig bedacht of kunstzinnig mooi gemaakt. Ik vond een hoop dingen mooi en leuk, maar een ècht goede film houdt het subtiel, en dat deed Amélie bepaald niet.
quote:Conclusie voor jou van mij (moi: iemand die eig. alleen naar het filmhuis gaat): je houdt gewoon niet van die manier van vertellen en verbeelden van een verhaal. Kan niet anders, of je bent echt een zuurpruim
Op woensdag 16 januari 2002 14:10 schreef Ettepet het volgende:
Niemand anders die zich aan kritiek waagt? Zo geweldig was deze film niet. Of komt het omdat er hier maar een select (filmhuis) deel van het publiek naar gekeken heeft?Een surrealistische achtbaan, waarin echte emotie vaak alleen aangestipt wordt. Een film waarbij grote stukken gemaakt aandoen: geforceerd grappig bedacht of kunstzinnig mooi gemaakt. Ik vond een hoop dingen mooi en leuk, maar een ècht goede film houdt het subtiel, en dat deed Amélie bepaald niet.
quote:Het is maar wat je ervan verwacht. Een "diepgravende" film is het niet maar wel één van de beste Feel-Good-Movies allertijden. Dat is vaak het probleem met recensenten, die bekritiseren vaak dingen op punten die de makers geheel niet pretenderen. En oja over smaak valt natuurlijk niet te twisten (flauw hè)(en over de mijne helemaal niet:P ).
Op woensdag 16 januari 2002 14:10 schreef Ettepet het volgende:
Niemand anders die zich aan kritiek waagt? Zo geweldig was deze film niet. Of komt het omdat er hier maar een select (filmhuis) deel van het publiek naar gekeken heeft?Een surrealistische achtbaan, waarin echte emotie vaak alleen aangestipt wordt. Een film waarbij grote stukken gemaakt aandoen: geforceerd grappig bedacht of kunstzinnig mooi gemaakt. Ik vond een hoop dingen mooi en leuk, maar een ècht goede film houdt het subtiel, en dat deed Amélie bepaald niet.
lekker
quote:Het ging mij om de oppervlakkige en alleen lovende uitspraken over Amélie, nu al meer dan 67 reacties lang. Dat schept een verkeerd beeld van de film, en leidt tot teleurstellingen bij een deel van de mensen die op jullie advies de film gaan zien. Dat iedereen hier het blijkbaar bij zo'n eenzijdig en oppervlakkig verhaal wil laten verbaasde mij, vandaar mijn vraag.
Op woensdag 16 januari 2002 16:12 schreef Kimmie het volgende:
Conclusie voor jou van mij (moi: iemand die eig. alleen naar het filmhuis gaat): je houdt gewoon niet van die manier van vertellen en verbeelden van een verhaal. Kan niet anders, of je bent echt een zuurpruim
Mijn smaak is het inderdaad niet, ik vond vorig jaar de feel-good-movie Pane e Tulipani en het bruisende Vengo stukken beter. Maar die heb je blijkbaar niet gezien, want dat is alleen voor zuurpruimen.
Oh, en als je inhoudelijk reageren te moeilijk vindt voel je dan vooral niet aangesproken. *grijnst*
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |