abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 13 november 2005 @ 08:59:12 #1
28662 roobje
Invisible Pink Unicorn
pi_32225166
Een britse man (25) lijkt zich genezen te hebben van HIV. Nadat eerder bij hem HIV was vastgesteld bleek een jaar later dat er geen HIV meer aangetoond kon worden in zijn bloed.

Bron: http://www.newsoftheworld.co.uk/story_pages/news/news3.shtml

Het zou zo mooi zijn als het waar was maar ik kan het toch niet helemaal geloven. Ik weet dat HIV zich integreert in het DNA van de cel die het infecteert en als die cel inactief is dan kan het heel lang 'slapend' zijn. Het gebeurt wel vaker dat bij mensen die een zware dosis antivirale middelen krijgen HIV niet meer is aan te tonen, zodra ze met de medicijnen stoppen komt het terug. Maar deze man kreeg nog helemaal geen medicijnen! Hij slikte wel zelf 'supplements' maar dat zijn vitaminen en mineralen etc. Wat het nog meer bijzonder maakte is dat hij al die tijd onbeschermde seks had met zijn HIV-besmette vriend dus hij is telkens weer geïnfecteerd eigenlijk. En nu hopen dat ze erachter kunnen komen hoe hij het geflikt heeft
"Religion. A daughter of Hope and Fear, explaining to Ignorance the nature of the Unknowable."
Ambroce Bierce
  † In Memoriam † zondag 13 november 2005 @ 09:16:18 #2
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_32225221
Op de BBC news site staat ook een artikel over deze man.

Dit stukje viel me op
quote:
Mr Stimpson told the newspapers that he became depressed and suicidal after being told he was HIV-positive but remained well and did not require medication.

Some 14 months later he was offered another test by doctors, which came back negative.

He sought compensation but has apparently been told there is no case to answer because there was no fault with the testing procedure.
Logisch dat je idd direct denkt dat er een fout is gemaakt met de aanvankelijke test waaruit bleek dat hij HIV besmet was.

Dat dacht hij ook en wilde schadevergoeding eisen.

Als het lab dat de test heeft uitgevoerd daarop beweert dat er geen fout is gemaakt, moet er wel sprake zijn van een wonderbaarlijke genezing

Maar misschien is hij echt een bijzonder geval, zou kunnen.
pi_32225255
quote:
Wat het nog meer bijzonder maakte is dat hij al die tijd onbeschermde seks had met zijn HIV-besmette vriend
Verrekte homofiel!
Als je toch weet dat je aids hebt ga je toch niet zomaar een beetje rond lopen neuken?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  † In Memoriam † zondag 13 november 2005 @ 09:29:42 #4
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_32225283
quote:
Op zondag 13 november 2005 09:22 schreef vosss het volgende:

[..]

Verrekte homofiel!
Als je toch weet dat je aids hebt positief getest bent op HIV ga je toch niet zomaar een beetje rond lopen neuken?
Hoe gaat dat, lopend neuken?
pi_32225292
quote:

[..]

Verrekte homofiel!
Als je toch weet dat je aids hebt ga je toch niet zomaar een beetje rond lopen neuken?
Ze hadden beide aids. Erger kan het toch niet worden.
pi_32225456
quote:

[..]

Verrekte homofiel!
De vriend was al besmet en hij dacht zelf ook besmet te zijn. Lijkt me geen rondneuken.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  zondag 13 november 2005 @ 10:23:29 #7
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_32225735
quote:
En dat noem jij een serieuze bron? News of the world, daarbij vergeleken is de Story een academisch tijdschrift.
Als ik een pond kreeg voor iedere leugen die zij publiceren, was ik schatrijk.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 13 november 2005 @ 10:24:37 #8
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_32225751
quote:
Op zondag 13 november 2005 09:31 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Wat een onzin. Wel dus.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_32225785
quote:
Op zondag 13 november 2005 10:24 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Wat een onzin. Wel dus.
Als hij zich zelf steeds geneest.
  zondag 13 november 2005 @ 10:32:32 #10
28662 roobje
Invisible Pink Unicorn
pi_32225858
quote:
Op zondag 13 november 2005 10:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En dat noem jij een serieuze bron? News of the world, daarbij vergeleken is de Story een academisch tijdschrift.
Wist ik niet.
"Religion. A daughter of Hope and Fear, explaining to Ignorance the nature of the Unknowable."
Ambroce Bierce
pi_32225872
quote:

[..]

Verrekte homofiel!
sinds wanneer is sex met je partner 'een beetje rondneuken?'

kneus
  zondag 13 november 2005 @ 10:36:38 #12
45206 Pietverdriet
pi_32225907
quote:
Op zondag 13 november 2005 10:32 schreef roobje het volgende:

[..]

Wist ik niet.
Kijk eens wat ze nieuws noemen

Glitter's sick harem: evil star with two child brides

First amazing pictures of stab victim Abigail's baby

HIV miracle: I'm the first person to be cured of HIV

Oil drum killer seduced me next to victim's body

BB star Nichola is a £140-a time hooker
pi_32225983
Hij zal wel bij die 10% van de europeese bevolking horen die niet of nauwelijks vatbaar is voor HIV.
Dit is overigens waarschijnlijk een gevolg van de pestepidemien in de middeleeuwen.
pi_32226074
quote:
Op zondag 13 november 2005 10:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

kijk dan naar het nieuws op BBC, daar hebben ze die dude ook al vijf keer getoond.
pi_32227495
Zou mooi zijn als het waar is.

Dan is het wellicht mogelijk om na wat experimentjes een vaccin te maken.
Maar het klinkt wel erg apart.
Zwaar werk is lekker, hoef ik niet meer naar de sportschool.
  zondag 13 november 2005 @ 11:58:00 #16
45206 Pietverdriet
pi_32227519
Is het een niet véél waarschijnlijker verklaring dat de man nooit besmet was?
pi_32228063
quote:
Op zondag 13 november 2005 11:58 schreef Pietverdriet het volgende:
Lijkt me wel. Men kan wel zeggen dat de eerste test goed verliep. Maar er hoort altijd na 6 maanden een tweede test te volgen om de uitslag van de eerste te bevestigen/ontkrachten.
Ik weet niet of die procedure gevolgd is.
Als die procedure niet gevolgd is zou het wel wonderlijk zijn.

Heb trouwens wel vaker verhalen gehoord over een ontwikkelende resistentie tegen het HIV-virus. In Europa, maar ook in Centraal Afrika waar de epidimie het zwaarst gewoed heeft.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  zondag 13 november 2005 @ 17:13:02 #18
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_32235576
quote:
Op zondag 13 november 2005 11:58 schreef Pietverdriet het volgende:
Een vals-positieve test dus? Zou heel wel mogelijk zijn.
  zondag 13 november 2005 @ 17:15:27 #19
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32235633
er is idd een dorp in afrika waar vrouwen resistent zijn voor de ziekte. die worden dan ook nauwlettend in de gaten gehouden.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_32235898
quote:
Op zondag 13 november 2005 17:15 schreef zoalshetis het volgende:
er is idd een dorp in afrika waar vrouwen resistent zijn voor de ziekte. die worden dan ook nauwlettend in de gaten gehouden.
Heb jij daar meer info over?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  zondag 13 november 2005 @ 17:25:08 #21
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32235911
Net als er mensen zijn die langer zijn dan 2.20 of super slim zijn of heel goed kunnen tennisen zijn er ook mensen die tegen het HIV virus kunnen. Die gast en die vrouwen in afrika zijn er een voorbeeld van.

De natuur probeert gewoon van alles en nog wat en deze probeersels zijn dus HIV bestendig.

Net als bij de apen vroeger. Apen met HIV bestendige genen overleven de ziekte, hun genen zullen dus doorgegeven worden en nu zijn alle apen HIV bestendig.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  zondag 13 november 2005 @ 17:26:33 #22
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32235948
quote:
Op zondag 13 november 2005 17:24 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Heb jij daar meer info over?
helaas niet, maar ik heb het wel gelezen in een nederlands medisch tijdschrift. sorry dat ik geen bron heb. misschien google?
  zondag 13 november 2005 @ 17:27:17 #23
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32235967
quote:
Op zondag 13 november 2005 10:41 schreef vanOekelen het volgende:
Hij zal wel bij die 10% van de europeese bevolking horen die niet of nauwelijks vatbaar is voor HIV.
Dit is overigens waarschijnlijk een gevolg van de pestepidemien in de middeleeuwen.
waarom?
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  Moderator / Miss SHO zondag 13 november 2005 @ 17:32:12 #24
22592 crew  Ole
pi_32236095
quote:
Op zondag 13 november 2005 17:27 schreef McCarthy het volgende:

[..]

waarom?
In die tijd bleken sommigen resistent voor de pest. Veelal uit dezelfde families. Er is gebleken (bewezen) dat deze mensen een bepaald gen hebben.

Later is gebleken, dat mensen die dit gen hebben, (van biede ouders) geen aids krijgen.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  zondag 13 november 2005 @ 17:38:41 #25
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32236274
quote:
Op zondag 13 november 2005 17:32 schreef Ole het volgende:

[..]

In die tijd bleken sommigen resistent voor de pest. Veelal uit dezelfde families. Er is gebleken (bewezen) dat deze mensen een bepaald gen hebben.

Later is gebleken, dat mensen die dit gen hebben, (van biede ouders) geen aids krijgen.
oke
het pest resistentie gen helpt dus ook tegen HIV.
Op zich rare combinatie. Lijkt HIV dan op de pest vraag je je dan af?

bovendien zou dit impliceren dat best veel europeanen tegen HIV kunnen? 10% vindt ik nog best wel weinig?
  zondag 13 november 2005 @ 17:39:58 #26
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32236305
quote:
Op zondag 13 november 2005 17:38 schreef McCarthy het volgende:

[..]

oke
het pest resistentie gen helpt dus ook tegen HIV.
Op zich rare combinatie. Lijkt HIV dan op de pest vraag je je dan af?

bovendien zou dit impliceren dat best veel europeanen tegen HI kunnen?
volgens mij is die implicatie verkeerd omdat er miljoenen zijn gestorven, het gaat om nazaten van beide ouders.
pi_32236356
quote:

[..]

ff de juiste benamingen:

HIV is het virus...
AIDS is de ziekte die door het HIV virus wordt veroorzaakt...

beiden zijn geinfecteerd met het HIV virus, dat betekent nog niet dat ze AIDS hebben...

je kan tegenwoordig het HIV virus dragen voor jaren, maar dan heb je nog geen AIDS...

laten we aub dat onderscheid maken...het wordt te vaak op een grote hoop gegooid...met de medicijnen van tegenwoordig kan je HIV flink aanpakken, niet weghalen of genezen, maar de ziekte AIDS heb je dan niet...
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
  zondag 13 november 2005 @ 17:45:49 #28
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_32236438
quote:
Op zondag 13 november 2005 17:38 schreef McCarthy het volgende:

[..]

bovendien zou dit impliceren dat best veel europeanen tegen HIV kunnen? 10% vindt ik nog best wel weinig?
Ongeveer 10% heeft een soort van resistentie. Dat vind ik best een hoog percentage.
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
  zondag 13 november 2005 @ 17:46:41 #29
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32236467
quote:
Op zondag 13 november 2005 17:45 schreef Rock-shocker het volgende:

[..]

Ongeveer 10% heeft een soort van resistentie. Dat vind ik best een hoog percentage.
dan zoeken de juiste genen elkaar op, zal wel met feromonen te maken hebben.
  zondag 13 november 2005 @ 17:48:12 #30
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_32236499
Zou kunnen. Mijn moeder heeft er zeer waarschijnlijk ook een soort resistentie voor.

Weet iemand of wetenschappers dat ECHT heel hard aan het onderzoeken zijn?
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
  zondag 13 november 2005 @ 17:52:17 #31
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_32236610
quote:
Op zondag 13 november 2005 17:48 schreef Rock-shocker het volgende:

Weet iemand of wetenschappers dat ECHT heel hard aan het onderzoeken zijn?
AIDS-onderzoek slurpt wel een hoop geld op. Net zoals onderzoeken naar kanker. Het is een sexy onderwerp. Dus het zou best kunnen dat er in behoorlijke mate onderzoek naar wordt gedaan. Als er maar voor betaald wordt.
  zondag 13 november 2005 @ 17:54:15 #32
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_32236659
Ja logisch. Onderzoek naar een gecompliceerde en dodelijke ziekte als AIDS mag best wat kosten van mij.

Desnoods gaat er een behoorlijk deel van de belasting aan op.
  zondag 13 november 2005 @ 18:06:03 #33
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_32236978
quote:
Op zondag 13 november 2005 17:54 schreef Rock-shocker het volgende:
Ja logisch. Onderzoek naar een gecompliceerde en dodelijke ziekte als AIDS mag best wat kosten van mij.

Het probleem is alleen dat het wat ten koste gaat van wat minder opvallende (maar wel dodelijke) ziekten als tbc en malaria. Het is bijvoorbeeld al een jaar of veertig geleden dat er voor het laatst een echt nieuw tbc-medicijn op de markt gekomen is. Ze werken ook wel aardig (meestal), maar je hebt wel een maandenlange antibioticakuur.
  zondag 13 november 2005 @ 18:11:35 #34
28662 roobje
Invisible Pink Unicorn
pi_32237102
Die resistentie komt door een mutatie in een gen wat codeert voor een membraanreceptor. Aan deze receptor bindt het HIV-virus en op die manier infecteert het cellen. Elk gen heb je echter dubbel dus als je maar één kopie van het gemuteerde gen hebt en één normale dan ben je niet imuun maar ik geloof dat de progressie van HIV dan wel langzamer is. Het gen heet CCR5, de mutatie heet delta 32. Als je googled op CCR5-delta 32 kun je wel wat info vinden. Misschien dat je dan wel veel wetenschappelijke artikelen vindt maar bijv hier: klikplekje staat wel begrijpelijke taal.
Ambroce Bierce
  zondag 13 november 2005 @ 18:13:46 #35
28662 roobje
Invisible Pink Unicorn
pi_32237169
quote:
Op zondag 13 november 2005 17:54 schreef Rock-shocker het volgende:

Mwa, vind ik niet. Op zich zou HIV heel makkelijk uit te roeien zijn als mensen gewoon veilige seks zouden hebben. In de meeste gevallen is het een beetje de eigenschuld. Met uitzondering van HIV-babies en mensen die het via een bloedtransfusie hebben opgelopen. Ik denk er genoeg andere aandoeningen zijn waar veel mensen kwetsbaar voor zijn (influenza bijv.) waaraan het geld beter besteed is.
Ambroce Bierce
pi_32241852
quote:
Op zondag 13 november 2005 17:26 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

helaas niet, maar ik heb het wel gelezen in een nederlands medisch tijdschrift. sorry dat ik geen bron heb. misschien google?
Ik meen dat er ook een topic over was. Ging over de pest. Over wat dat nou precies was. Dit kwam er ook in naar voren. Heb op yahoo advanced search gekeken. Maar om die info te vinden had ik 10+ topics moeten doorspitten. Sorry.....

Vond op google wel deze: http://archeonet.nl/index.php?itemid=4868
Daar las ik dat mensen wel HIV besmet raken maar geen AIDS ontwikkelen. Dat is toch iets anders dan een totale resistentie.

En deze: http://www.eindhovenfotos.nl/catharinakerk.htm
Daarin staat dat niet de pest maar de pokken verantwoordelijk zijn voor deze resistentie. Hoewel in die tijd haast iedere epidimie de pest werd genoemd.

Verder vind ik alleen artikelen over de resistentie tegen medicijnen om HIV/AIDS te behandelen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_32242120
quote:
Op zondag 13 november 2005 17:41 schreef David Letterman het volgende:

[..]

ff de juiste benamingen:

HIV is het virus...
AIDS is de ziekte die door het HIV virus wordt veroorzaakt...

beiden zijn geinfecteerd met het HIV virus, dat betekent nog niet dat ze AIDS hebben...

je kan tegenwoordig het HIV virus dragen voor jaren, maar dan heb je nog geen AIDS...

laten we aub dat onderscheid maken...het wordt te vaak op een grote hoop gegooid...met de medicijnen van tegenwoordig kan je HIV flink aanpakken, niet weghalen of genezen, maar de ziekte AIDS heb je dan niet...
Als we dan toch bezig zijn: de V in HIV staat voor virus. Ergo, je spreekt niet over het HIV virus maar over HIV

[ Bericht 0% gewijzigd door rthls op 14-11-2005 08:02:12 ]
Great spirits have always found violent opposition from mediocrities
pi_32242393
Als ik die vent was zou ik mijn genen laten patenteren
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_32247120
ok genoeg gehoaxt
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_32249968
maar als ie zichzelf heeft genezen, dan is ook weer besmet door zn vriend
of kun je aids maar 1x krijgen net zoals waterpokken
  maandag 14 november 2005 @ 10:02:02 #41
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_32252105
quote:
Op zondag 13 november 2005 18:13 schreef roobje het volgende:

[..]

Mwa, vind ik niet. Op zich zou HIV heel makkelijk uit te roeien zijn als mensen gewoon veilige seks zouden hebben. In de meeste gevallen is het een beetje de eigenschuld. Met uitzondering van HIV-babies en mensen die het via een bloedtransfusie hebben opgelopen. Ik denk er genoeg andere aandoeningen zijn waar veel mensen kwetsbaar voor zijn (influenza bijv.) waaraan het geld beter besteed is.
Heel mooi gezegd. maar krijg dat maar eens voor elkaar in deze wereld, die voor een groot gedeete nog steeds geleid wordt door een rare man uit Rome...
pi_32252141
quote:
Op zondag 13 november 2005 18:13 schreef roobje het volgende:

[..]

Een beetje wel ja. Behalve als je bedenkt dat je als vrouw in zuidelijk Afrika bar weinig middelen hebt om te voorkomen dat je man a) vreemdgaat en b) dit onbeschermd doet. 90% van de besmettingen ontstaat daar door rondneukende meneren die het doorgeven aan hun wettige echtgenote (die daarvoor ook nog eens op maagdelijkheid gecontroleerd is als puber) en hun bloedjes van kinderen. "Want je eet immers ook geen banaan met de schil op".
Aids is daar vooral een sociaal probleem. Medisch gezien is de oplossing simpel: veilige sex.

Maar idd: op het malariafront is pas 5 jaar geleden een doorbraak geweest en tbc komt deze kant weer op, hoef je geen seks voor te hebben ook. Een mugje of een kuchje is genoeg.
En dan hebben we het nog niet over knokkelkoorts, slaapziekte, polio en lepra.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_32282994
quote:
Op zondag 13 november 2005 21:05 schreef rthls het volgende:

[..]

Als we dan toch bezig zijn: de V in HIV staat voor virus. Ergo, je spreekt niet over het HIV virus maar over HIV
I stand corrected...

dank voor de aanvulling!

“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
  dinsdag 15 november 2005 @ 12:39:19 #44
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32283055
quote:
Op maandag 14 november 2005 10:02 schreef Rock-shocker het volgende:

[..]

Heel mooi gezegd. maar krijg dat maar eens voor elkaar in deze wereld, die voor een groot gedeete nog steeds geleid wordt door een rare man uit Rome...
als de wereld zou luisteren zou er veel minder aids zijn. ik denk dat je je eigen post nog maar eens goed moet lezen.
pi_32390020
Het lijkt me dat HIV ooit overwonnen wordt, doordat mensen er imuun voor raken.
Hetzelfde gebeurde ook voor de zwarte dood, de pest, die vroeger heerste.
De natuur probeert zich te herstellen en in evenwicht te raken.
Er blijven virussen opkomen en er verdwijnen virussen.

Zal best kunnen dat HIV overwonnen wordt en dat er dan een nog gevaarlijker virus ontstaat.
Het probleem is dat een bacterie te verhelpen is, maar een virus in princiepe niet.
pi_32390035
tuurlijk kan dit wel!
tsss
men overwon de spaanse griep
de pest etc..whatever? Dus het kan wel!
Wie ben jij om die man nu niet te geloven ook al gelooft ie zichzelf niet..of is dit een foutje ziekenhuis dat euh..
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_32403417
quote:

[..]

Volgens mij heb je verschillende varianten ofzo. Maar waarschijnlijk heb ik de klok horen luiden.
Krekker is de bom!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')