abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32213593
Hoe is je (toekomstige) naam inclusief alle BAMA-titels (in deze draad mag (lees: moet) je alle BAMA-titels stapelen)?

Enkele voorbeelden:

Klaassen heeft 2 opleidingen gedaan een Engels (BA/MA) en een Psychologie (BSc/MSc) en is daarna gepromoveerd.
Klaassen, BA, BSc, MA, MSc, PhD

Fritsen heeft eerst HBO lerarenopleiding gedaan en daarna nog de WO opleiding Onderwijskunde.
Fritsen, BEd, BA, MA

Regels:
  • hier een lijst met bachelortitels voor HBO-opleidingen: http://www.hogeschool-rotterdam.nl/page.html?ch=CIE&id=920
  • ook mag je met terugwerkende kracht jezelf een bachelortitel toekennen als je
    een WO oude stijl hebt gedaan ir. -> wordt dus BSc en MSc
  • gebruik evt je foknaam ipv je echte
  • neem toekomstige titels ook mee
  • geneeskunde: MD
  • rechten: LLB en LLM
  • diergeneeskunde: DVM

[ Bericht 5% gewijzigd door Singa op 13-11-2005 01:26:57 ]
  •   zaterdag 12 november 2005 @ 23:02:02 #2
    37447 kwakveense
    small, fluffy and green
    pi_32219234
    over vier jaar ben ik

dr. drs. kwakveense (engels, sociohistorical linguistics)--ik kom nog net uit t oude systeem
    of kwakveense BA, MA, PhD (oude systeem dus heb eigenlijk geen BA)

waarbij de stapeling natuurlijk volledig overbodig is, maar goed.
    Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
    Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
    Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
    pi_32220903
    quote:
    Op zaterdag 12 november 2005 23:02 schreef kwakveense het volgende:
    over vier jaar ben ik

dr. drs. kwakveense (engels, sociohistorical linguistics)--ik kom nog net uit t oude systeem
    of kwakveense BA, MA, PhD (oude systeem dus heb eigenlijk geen BA)

waarbij de stapeling natuurlijk volledig overbodig is, maar goed.
    Effe googlen hoe het in het buitenland is, en jawel dit is weer een mooie!

Imperial College London:
    quote:
    Visiting Professors
    David Balmforth, BSC, PHD
    David Bayliss, BSc, CENG, FICE, FIHT, FCIT, FRIPI, FRENG
    M. Bruce Beck, BSC, MA, PHD, MIWEM
    Peter Broughton, BSC, PHD, FRENG, FICE, FISTRUCTE, FRINA, FIMARE
    John C. Chapman, PHD, FRENG, FCGI, FICE, FISTRUCTE, FRINA, MCONSE
    Steven C. Chapra, BE, ME, PHD, ASCE
    Patrick J. Dowling, BE, PHD, HONLLD (NUI), HONDSc, (VILNIUS TU), HONDSC (ULSTER), DIC, FRENG, FICE, FISTRUCTE, FRINA, FIEI, FASCE, FCGI, FIC, FRS
    Haig Gulvanessian, BSC(ENG), MSC, CENG, FICE
    David W. Hight, BSC(ENG), MSC(ENG), PHD, ACGI, DIC, FRENG, MICE
    George Somerville, OBE, BSC(ENG), PHD, FRENG, FIHE, FICE, FISTRUCTE
    Peter Tromans, BSC, MA, PHD
    David Wilson, MA, DPHIL, CCHEM, MRSC, FCIWEM
    Tom A. Wyatt, PHD, DIC, FRENG, FICE
    Yoehoe!!! Wat een bunch aan titels dat ze hebben bijelkaar 'gesprokkeld'!

By-the-way, in het Nederlandse systeem kun je niet zomaar stapelen.
    Zo kan bijvoorbeeld drs.drs. of dr.drs. niet. Doctorandus betekent "hij die doctor worden moet" en een dr. vervangt na promoveren de drs.
    Met het BaMa stelsel kun je wel stapelen
    "All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
    "Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
    pi_32220994
    Ik word trouwens met de BaMA: Demophon, BAS, MSc, MSCR, PhD
    (als alles meezit)
    "All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
    "Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
      zondag 13 november 2005 @ 10:39:31 #5
    37447 kwakveense
    small, fluffy and green
    pi_32225955
    ik weet dat je in het nederlandse systeem niet kunt stapelen....dr.drs. klinkt ook wel heel belachelijk...
    pi_32226741
    drs. Billy Mack BBA
    of
    Billy Mack BBA MSc
      zondag 13 november 2005 @ 13:23:49 #7
    75265 Intergalactrick
    Ik ook Ik ook Ik ook Ik ook
    pi_32229369
    Wel overzichtelijk zeg.
    Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
    ____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____
    Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
    pi_32230736
    quote:
    Op zondag 13 november 2005 10:39 schreef kwakveense het volgende:
    ik weet dat je in het nederlandse systeem niet kunt stapelen....dr.drs. klinkt ook wel heel belachelijk...
    dr.ir. kan dan weer wel. Ik heb nooit begrepen waarom.
    pi_32232469
    wat zijn je eigen titels, singa?
    pi_32233725
    ir. Singa (en nu student geneeskunde), dus als ik (met de toekomst in gedachten) ga pimpen:

Singa, BSc, MSc, MD, PhD
    quote:
    Op zondag 13 november 2005 14:17 schreef thabit het volgende:
    Ik denk omdat ir. altijd als iets aparts is gezien, vroeger werd je ook niet ir. aan een universiteit maar een hogeschool (en ing. aan een hogere school?)
      zondag 13 november 2005 @ 16:10:17 #11
    37447 kwakveense
    small, fluffy and green
    pi_32234011
    quote:
    Op zondag 13 november 2005 14:17 schreef thabit het volgende:

[..]

drs betekent vanouds "hij die klaar is om doctor te worden"

als je dr bent vervalt dus eigenlijk je drs titel...

tegenwoordig is drs wel een afgeronde titel, maar alsnog is "doctor die klaar is om doctor te worden" natuurlijk dubbel.
    pi_32234201
    quote:
    Op zondag 13 november 2005 16:10 schreef kwakveense het volgende:

[..]

drs betekent vanouds "hij die klaar is om doctor te worden"
    Maar een ir is dat toch ook? Of worden ir's toegelaten tot promotieplekken omdat we echt een tekort aan promovendi hebben?
    pi_32234458
    quote:
    Op zondag 13 november 2005 16:17 schreef thabit het volgende:
    Maar een ir is dat toch ook? Of worden ir's toegelaten tot promotieplekken omdat we echt een tekort aan promovendi hebben?
    Nee het heeft te maken met de geschiedenis van de titels, zoals al gezegd drs. betekent "hij die doctor moet worden" en dus de logische voorganger van dr. Ir. was echter een hele aparte losse opleiding waar het niet de bedoeling was om te promoveren. Tegenwoordig is het echter net zo logisch om als drs. of als ir. te promoveren of om als drs. te beslissen niet verder te gaan. (terug on topic pimp jouw titel ook even thabit )
      zondag 13 november 2005 @ 16:30:44 #14
    37447 kwakveense
    small, fluffy and green
    pi_32234622
    quote:
    Op zondag 13 november 2005 16:17 schreef thabit het volgende:

[..]

een ingenieur is ook "klaar om doctor te worden", alleen betekent zijn titel dat niet. ir.-s kunnen gewoon promoveren (er is eerder een tekort aan promotieplekken dan aan mensen die willen promoveren..tneminste, in mijn vakgebied) maar de titel ingenieur is, evenals meester, een afgeronde titel die dus blijft staan als je promoveert.

een mr. dr. heeft dus niet persé meer gestudeerd dan iemand die alleen dr. is....

dat is echt de enige reden...
    pi_32234952
    quote:
    Op zondag 13 november 2005 16:30 schreef kwakveense het volgende:

[..]
    (er is eerder een tekort aan promotieplekken dan aan mensen die willen promoveren..tneminste, in mijn vakgebied)
    Hmm, dat verschilt dus blijkbaar heel duidelijk per vakgebied. In mijn vakgebied moeten we de meeste promovendi uit het buitenland halen.
    pi_32235318
    quote:
    Op zondag 13 november 2005 16:44 schreef thabit het volgende:

[..]

Hmm, dat verschilt dus blijkbaar heel duidelijk per vakgebied. In mijn vakgebied moeten we de meeste promovendi uit het buitenland halen.
    idem.
    -------------------

Ik moet het vooralsnog doen met klvntrbyt, B.Sc maar dat zal ongetwijfeld klvntrbyt, M.Sc worden over twee jaar. Hopelijk wordt het ooit eens dr. klvntrbyt.

En waarom B.Sc en M.Sc gestapeld zouden moeten worden weet/begrijp ik niet.
    dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
    hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
    pi_32235368
    Offtopic, maar ik zie op die HBO-titels lijst de volgende opleidingen staan:

Industrial Engineering and Management Science (Technische Bedrijfskunde)
    Advanced Computer Science (Informatica)

Kan iemand me vertellen in hoeverre dit wetenschappelijke (science!) opleidingen zijn?
    En waarom er 'Advanced' voor de Computer 'Science' staat?
    dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
    hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
      zondag 13 november 2005 @ 20:19:21 #18
    37447 kwakveense
    small, fluffy and green
    pi_32240715
    quote:
    Op zondag 13 november 2005 16:44 schreef thabit het volgende:

[..]

tsja, ik zit aan de talenkant
    voor lietratuur zijn er vaak 60 man voor 4 plaatsen (alle westerse talen samen en vroeger ook geschiedenis)
    voor taalkunde verschilt het per onderzoeksveld. voor de plek die ik heb waren er nog 3 anderen...vor de andere plek in deze onderzoeksgroep ook...
    pi_32257942
    quote:
    Op zondag 13 november 2005 17:03 schreef klnvntrbyt het volgende:
    Offtopic, maar ik zie op die HBO-titels lijst de volgende opleidingen staan:

Industrial Engineering and Management Science (Technische Bedrijfskunde)
    Advanced Computer Science (Informatica)

Kan iemand me vertellen in hoeverre dit wetenschappelijke (science!) opleidingen zijn?
    En waarom er 'Advanced' voor de Computer 'Science' staat?
    HBO-instellingen zijn volledig vrij om titels te bedenken, er is niets wetenschappelijker aan die studies met de nieuwe titels, het blijven HBO-studies. Ik zou het ook beter vinden als ze hbo-opleidingen "applied science" zouden noemen, maar dat bekt natuurlijk minder. "Industrial Engineering and Applied Management Science" of "Applied Adv. Computer Science".
    pi_32264288
    Beetje off topic: kennen wij de Angelsaksische titels PhD (gepromoveerd), MD (arts) en DVM (dierenarts), ik ben ook wel 'ns een Engelsman tegengekomen die (naast een PhD) ook de titel DSc had, wat zoiets betekent als 'Doctor of Science'. Weet iemand waar dit voor staat; een PhD is toch al zo dat je gepromoveerd bent in de wetenschappen?

[ Bericht 4% gewijzigd door Demophon op 14-11-2005 18:33:31 ]
    pi_32366617
    pi_32367125
    wtf, na 1 jaar, wat een onzin... (zo help je ook mooi titels om zeep)
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 18 november 2005 @ 11:14:38 #24
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_32367315
    heb ik weer
    Bachelortitel nog niet vastgesteld
    Communication & multimedia design

ben je afgestudeerd, en nog geen titel
    Today is life -
    the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
    pi_32368198
    quote:
    Op vrijdag 18 november 2005 11:05 schreef Singa het volgende:
    wtf, na 1 jaar, wat een onzin... (zo help je ook mooi titels om zeep)
    De "Observant"
    Universiteit Maastricht
    13 oktober 2005:
    quote:
    Devaluatie dreigt voor doctorstitel
    Minister Van der Hoeven wil graag dat er meer mensen gaan promoveren. Maar met de plannen die ze daarvoor presenteerde, riskeert ze een devaluatie van de doctorstitel. Zeker nu ze het professional doctorate naar de prullenbak verwijst.

De Nederlandse promotieopleiding is van hoge kwaliteit, erkende minister Van der Hoeven vorige week in een notitie over onderzoekstalent. Toch moet het allemaal anders, want Nederland telt veel te weinig promovendi, vindt zij. Ze verwijst naar Duitsland, waar percentueel twee maal zoveel mensen promoveren als in Nederland, en naar Groot-Brittannië, waar het er zelfs vier maal zoveel zijn.

De cijfers kloppen, maar geven wel een vertekend beeld. Want de Nederlandse doctorstitel is niet zomaar met een Duitse of Britse te vergelijken. De minister vergeet te melden dat de Nederlandse promotie over het algemeen meer betekenis heeft. Niet voor niets klaagde de Britse National Postgraduates Committee onlangs nog dat de universiteiten in Groot-Brittannië in promotiefabrieken dreigen te veranderen. "Soms ligt er meer nadruk op het tijdschema waarbinnen het proefschrift af moet zijn dan op de ervaring die je zou moeten opdoen in een promotieopleiding", zei een ongeruste commissievoorzitter in de hoger-onderwijsbijlage van The Times.

In Nederland kan het ook die kant opgaan. Want hoe wil Van der Hoeven de promotieopleiding aantrekkelijker maken? Niet door het salaris te verhogen of het onderzoeksbudget te verruimen. Zij zoekt de winst vooral in vernieuwing van de promotietrajecten. Er moeten bijvoorbeeld duale promoties komen (werken en promoveren tegelijk) en onderzoekers moeten ook - excusez le mot - transferable skills aangeleerd krijgen, waarmee ze in een carrière buiten de wetenschap uit de voeten kunnen. Dit alles ten gunste van de kenniseconomie.

Als er meer promovendi moeten komen, terwijl het aantal begeleiders gelijk blijft, dan valt niet moeilijk te voorspellen wat er gaat gebeuren. Menige hoogleraar zal een creatieve oplossing verzinnen. Hij kan bijvoorbeeld een ijzeren stramien maken waarbinnen de promovendus onderzoek moet doen. Hij kan bij wijze van spreken de hoofdstukindeling al vastleggen. Hij kan de begeleiding uitbesteden aan een postdoc. Hij kan genadezesjes geven. Want wat doe je als een matige deeltijdpromovendus na acht jaar eigenlijk nog twee jaar langer onderzoek zou moeten doen? Niets menselijks is wetenschappers vreemd. Het is een kwestie van tijd voor de klaagzang over de devaluatie van de doctorstitel inzet.

Enkele jaren geleden zei de Utrechtse rector Willem Gispen nog dat hij promovendi graag zag huilen op zijn kamer, omdat dan het echte coachen kon beginnen. De kwaliteit van de begeleiding sluit niet naadloos aan op de tevredenheid van de promovendus, vond hij. Zulke geluiden hoor je nauwelijks meer.

Je hoeft geen oerconservatief te zijn om de klassieke doctorstitel te willen beschermen. Dat zou bijvoorbeeld kunnen door het aanbieden van een onderzoekersopleiding die geen doctorstitel oplevert en die slechts twee jaar in beslag neemt. Maar ondanks haar hang naar variatie in de onderzoekersopleidingen ziet Van der Hoeven niets in het tweejarige professional doctorate, want dat zou "internationaal niet transparant" zijn.

Kennelijk verwijst Van der Hoeven naar het buitenland hoe het haar uitkomt. Het professional doctorate is in Australië en Groot-Brittannië allang gemeengoed.

HOP, Bas Belleman
    bron: http://www.observant.unim(...)g26/obs7/indexnl.htm

zie ook: http://www.observant.unim(...)g26/obs1/indexnl.htm

Wat raar, men spreekt over het invoeren van een 2-jarige professional doctoraat aan de hbo en universiteit, maar hierover heeft het kabinet nog niks besloten. Blijkt het NIHES in Rotterdam al doodleuk een éénjarige doctoraat (Doctor of Science) te hebben? Hoe kan dat

Invoering van een (2-jarige) professional doctorate: reden voor een aparte topic?
    pi_32368314
    quote:
    Op vrijdag 18 november 2005 11:52 schreef Demophon het volgende:

[..]

De "Observant"
    Universiteit Maastricht
    13 oktober 2005:
    [..]

bron: http://www.observant.unim(...)g26/obs7/indexnl.htm

zie ook: http://www.observant.unim(...)g26/obs1/indexnl.htm

Wat raar, men spreekt over het invoeren van een 2-jarige professional doctoraat aan de hbo en universiteit, maar hierover heeft het kabinet nog niks besloten. Blijkt het NIHES in Rotterdam al doodleuk een éénjarige doctoraat (Doctor of Science) te hebben? Hoe kan dat
    Ongetwijfeld maken ze misbruik van het onbeschermde karakter van dat soort buitenlandse titels, maar het is wel een slechte zaak. Tijd om de hele serie (mogelijke) titels wettelijk te beschermen?
    quote:
    Invoering van een (2-jarige) professional doctorate: reden voor een aparte topic?
    doe maar
    pi_32368820
    quote:
    Op vrijdag 18 november 2005 11:57 schreef Singa het volgende:
    [..]
    Ongetwijfeld maken ze misbruik van het onbeschermde karakter van dat soort buitenlandse titels, maar het is wel een slechte zaak. Tijd om de hele serie (mogelijke) titels wettelijk te beschermen?
    [..]
    Maar je kan je vervolgens dan afvragen, wat is de waarde dan van zulke titels??? En dat het zomaar mag in Nederland?
    pi_32369232
    Ach in het buitenland mag nog veel meer als ik die spammaitjes, waar je titels en bullen gewoon kan kopen via internet, moet geloven. Ik denk dat waar men vroeger naar de titel keek men nu steeds meer naar de instelling gaat kijken waar je het hebt gedaan. Het wordt er iig niet overzichtelijker op.

(het valt me tegen dat de EUR zich leent voor dat soort ongein trouwens)
    pi_32370084
    quote:
    Op vrijdag 18 november 2005 12:32 schreef Singa het volgende:
    Ach in het buitenland mag nog veel meer als ik die spammaitjes, waar je titels en bullen gewoon kan kopen via internet, moet geloven. Ik denk dat waar men vroeger naar de titel keek men nu steeds meer naar de instelling gaat kijken waar je het hebt gedaan. Het wordt er iig niet overzichtelijker op.

(het valt me tegen dat de EUR zich leent voor dat soort ongein trouwens)
    Val je door de mand met zo'n DSc van de EUR als je bij een universiteit komt in Engeland
    pi_32370744
    Het wordt tijd dat er eens mensen uit de politiek gaan oprotten en we de oude Nederlandse titels en de kwaliteit van het onderwijs in ere herstellen.
    Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
    pi_32371543
    quote:
    Op vrijdag 18 november 2005 13:06 schreef Demophon het volgende:

[..]

Val je door de mand met zo'n DSc van de EUR als je bij een universiteit komt in Engeland
    Wat ik begrepen heb, kun je (pas) in aanmerking komen voor een DSc als je al een hele lijst aan publicaties heb afgelevered (tenminste in de UK), maw: je hebt jezelf bewezen als wetenschapper op jouw gebied.

Ten tweede werd eerder in dit forum (of een andere) aangehaald de stapeling van titels waar onder andere titels zoals bijv: FIEE, CEng, MIEE, etc.

Dat zijn titels die worden uitgegeven door professionele organisaties zoals bijvoorbeeld de IEE (Institution for Eelectrical Engineers) . Je moet lid zijn van zo'n organisatie (hoop geld) en je moet om de zoveel tijd een application form opsturen (lijst met ervaring, etc) om door de groeien naar de volgende 'rang'. Bijvoorbeeld van Member naar Fellow. Voor ingenieurs kan je uiteindelijk je CEng (Chartered Engineer) status halen; vooral engelse bedrijven stellen dit zeeer op prijs.

Op deze manier krijg je al snel een heel rijtje met 'titels' achter je naam.
    Hoe meer je weet, des te meer je weet wat je niet weet
    pi_32373882
    quote:
    Op vrijdag 18 november 2005 13:56 schreef jschud het volgende:
    Wat ik begrepen heb, kun je (pas) in aanmerking komen voor een DSc als je al een hele lijst aan publicaties heb afgelevered (tenminste in de UK), maw: je hebt jezelf bewezen als wetenschapper op jouw gebied.
    Klopt, zo is het in de hele wereld, behalve blijkbaar op de Erasmus Universiteit waar het een slap aftreksel is van een gewoon doctoraat
    quote:
    Ten tweede werd eerder in dit forum (of een andere) aangehaald de stapeling van titels waar onder andere titels zoals bijv: FIEE, CEng, MIEE, etc.

Dat zijn titels die worden uitgegeven door professionele organisaties zoals bijvoorbeeld de IEE (Institution for Eelectrical Engineers) . Je moet lid zijn van zo'n organisatie (hoop geld) en je moet om de zoveel tijd een application form opsturen (lijst met ervaring, etc) om door de groeien naar de volgende 'rang'. Bijvoorbeeld van Member naar Fellow. Voor ingenieurs kan je uiteindelijk je CEng (Chartered Engineer) status halen; vooral engelse bedrijven stellen dit zeeer op prijs.
    Mee eens, om full member te worden van zo'n organisatie is trouwens nog niet zo makkelijk! Eerst ben je (vele) jaren 'aspirant member'. Om ingeschreven te worden in het register van ingenieurs, m.a.w. Chartered Engineer, hoef je in de Angelsaksische landen alleen de graad B.Eng. te hebben (die qua niveau ergens rond een MSc ligt).

Al hoewel niet zo gebruikelijk kent Europa ook het begrip van een geregistreerde ingenieur, namelijk verleend met de titel Eur.Ing. Zie Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/EurIng.
    Verder kent men de Europese equivalent van de 'chartered chemist', de Eur.Chem. Ziewebsite van het KNCV: http://www.kncv.nl/website/nl/page459.asp?color=43

Let op! Dit gaat opgang krijgen in Nederland, dit vanwege de jarenlange inflatie van onze titels en diploma's verleend door het 'hoger onderwijs'
    quote:
    Op deze manier krijg je al snel een heel rijtje met 'titels' achter je naam.
    Klopt, maar dat ga je ook in Nederland krijgen

[ Bericht 1% gewijzigd door Demophon op 18-11-2005 15:20:06 ]
    pi_32378533
    quote:
    Op vrijdag 18 november 2005 15:12 schreef Demophon het volgende:

[..]

Mee eens, om full member te worden van zo'n organisatie is trouwens nog niet zo makkelijk! Eerst ben je (vele) jaren 'aspirant member'. Om ingeschreven te worden in het register van ingenieurs, m.a.w. Chartered Engineer, hoef je in de Angelsaksische landen alleen de graad B.Eng. te hebben (die qua niveau ergens rond een MSc ligt).
    Als student zijnde is het erg gemakkelijk om lid te worden, Ik ben student member of the Institute of Marine Engineering, Science and Technology. Ik mag dus achter mijn naam SIMarEST zetten. Ik heb nu net gesolliciteerd voor Graduate member (GIMarEST).
      zondag 20 november 2005 @ 12:52:35 #34
    133785 Demophon
    Exactemundo!
    pi_32422140
    quote:
    Op vrijdag 18 november 2005 17:49 schreef jschud het volgende:

[..]

Als student zijnde is het erg gemakkelijk om lid te worden, Ik ben student member of the Institute of Marine Engineering, Science and Technology. Ik mag dus achter mijn naam SIMarEST zetten. Ik heb nu net gesolliciteerd voor Graduate member (GIMarEST).
    Wow, da's een hele mond vol die afkorting! Kun je wat mee; heeft het waarde?
    pi_32446275
    quote:
    Op zondag 20 november 2005 12:52 schreef Demophon het volgende:

[..]

Wow, da's een hele mond vol die afkorting! Kun je wat mee; heeft het waarde? [afbeelding]
    Geen idee, maar aangezien je "wow" zegt, geeft het toch wel aan dat het mensen nieuwschierig kan maken al die afkortingen (ie mensen kunnen onder de indruk zijn) Zal dus best wel grappig op je CV staan.
    pi_32446393
    quote:
    Op maandag 21 november 2005 09:57 schreef jschud het volgende:

[..]

Geen idee, maar aangezien je "wow" zegt, geeft het toch wel aan dat het mensen nieuwschierig kan maken al die afkortingen (ie mensen kunnen onder de indruk zijn) Zal dus best wel grappig op je CV staan.
    En om in het onderwerp van deze topic te spreken: die afkorting heeft een hoog pimpgehalte!
    pi_32447944
    quote:
    Op maandag 21 november 2005 10:03 schreef Demophon het volgende:

[..]

En om in het onderwerp van deze topic te spreken: die afkorting heeft een hoog pimpgehalte!
    Maar uiteindelijk zijn titels en afkortingen ook maar gewoon titels en afkortingen. Hoe je als persoon bent is denk ik net zo belangrijk om succes te hebben in je loopbaan carriere.
    Titels kunnen ook te hoge verwachtingen scheppen die je niet altijd kunt waarmaken.

By the way:

op het moment ben ik: ing. jschud MSc SIMarEST

Hopelijk over 3 jaar: ing. jschud MSc PhD GIMarEST
    Of over een jaar: ing. jschud MSc MPhil GIMarEST

hangt van mijn prestaties af

[ Bericht 6% gewijzigd door jschud op 21-11-2005 14:21:13 ]
    pi_32464539
    Ik vind dat rare gestapel achter de naam maar niks. Titels staan mijn inziens het best gewoon voor de naam en zijn bij voorkeur niet langer dan 3 letters. Ik vind het echt belachelijk dat er een wildgroei aan titels is ontstaan. Zelfs titels met 8 letters. Veelal ook nog relatief onbekende titels. Wie kent nu nog alle betekenissen van die letters? Kijk, als je nu een dr. ir. bent, dan kent iedereen je niveau en kwaliteiten. Je gaat immers ook niet prop. kand. en drs. voeren voor een ir. opleiding. Waarom doet men dat met Engelse titels wel?
    Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
    pi_32464581
    <--

Overigens gaat dat gestapel niet op. Als je drs. bent en daarna promoveert ben je dr. Geen dr. drs.. Zo zal het vast ook met de BaMa zijn. Als je je studie volledig hebt afgerond ben je Ma. Geen Ba. Ma.
    pi_32466270
    quote:
    Zo zal het vast ook met de BaMa zijn. Als je je studie volledig hebt afgerond ben je Ma. Geen Ba. Ma.
    Dit is juist het punt van discussie. De BaMa maakt het mogelijk om een MA te halen middels een schakelprogramma. En stel dat ik nu een BA haal, dan een schakelprogramma doe en vervolgens een MA in een andere richting haal. Dan ben ik toch BA. MA.? Wat ben ik als ik geen BA haal, maar wel een MA? Ben ik dan ook een MA? Maar dan is iemand die een BA en een MA haalt in dezelfde studie hetzelfde? Is dat niet raar?
    pi_32466372
    quote:
    Op maandag 21 november 2005 23:01 schreef Neuralnet het volgende:
    Dit is juist het punt van discussie. De BaMa maakt het mogelijk om een MA te halen middels een schakelprogramma. En stel dat ik nu een BA haal, dan een schakelprogramma doe en vervolgens een MA in een andere richting haal. Dan ben ik toch BA. MA.? Wat ben ik als ik geen BA haal, maar wel een MA? Ben ik dan ook een MA? Maar dan is iemand die een BA en een MA haalt in dezelfde studie hetzelfde? Is dat niet raar?
    Oh men en dan zeker ook twee masters doen. ChrisJX Ba. Ma. LLM.
    pi_32469768
    Ja, maar toch vind ik mr. drs. ChrisJX veel beter staan.
    pi_32475442
    quote:
    Op maandag 21 november 2005 22:03 schreef Neuralnet het volgende:
    Ik vind dat rare gestapel achter de naam maar niks. Titels staan mijn inziens het best gewoon voor de naam en zijn bij voorkeur niet langer dan 3 letters. Ik vind het echt belachelijk dat er een wildgroei aan titels is ontstaan. Zelfs titels met 8 letters. Veelal ook nog relatief onbekende titels. Wie kent nu nog alle betekenissen van die letters? Kijk, als je nu een dr. ir. bent, dan kent iedereen je niveau en kwaliteiten. Je gaat immers ook niet prop. kand. en drs. voeren voor een ir. opleiding. Waarom doet men dat met Engelse titels wel?
    Titels zoals ir. zeggen opzich niks over de ervaring. Iemand met een ir kan net afgestudeerd zijn of kan al meer dan 20 jaar ervaring hebben. Zo'n graad zegt allen dat je een bepaald denk niveau en kennis hebt. Die titel van acht letters is gebaseerd op iemand zijn kennis (bijv een MSc/ir) en ervaring. Het is dus eigenlijk een graad van "ervaring". Die graad gaat van Student Member tot Fellow Member. Voor Fellow Member moet je aardig wat ervaring hebben, gecombineerd met kennis natuurlijk.
    Voeg je de "kennis graad" en de "ervarings graad" samen, dan geeft dat een goed beeld over iemand zijn professionele capaciteiten. Dus op zich is dat engelse systeem nog helemaal niet zo slecht.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')