abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 december 2005 @ 00:33:47 #126
99433 Tup
Tupperwaar
pi_32770774
Een oplossing voor het wereldvoedselprobleem of het aidsprobleem is niet zo snel te vinden. Wat me stoort aan standpunten die neerkomen op "geen hulp, vrije handel, enz" is dat er geen garanties zijn dat deze ontwikkelingen ten goede van Afrika zijn. Of beter: ten goede van meer dan een paar rijke Afrikanen. Die garanties zijn niet te geven en wil men ook niet geven. Dan liever maar een overheid die op niet efficiënte wijze het geld besteedt. Als 10% van de hulp niet goed aan komt dan kunnen we ook 10 keer zo veel geven....
Het val me op dat argumenten aangaande de efficiency van ontwikkelingshulp zelden van toepassing schijnen op bijv. vrijhandel. Dat is blijkbaar een soort black box die op magische wijze een "eerlijke prijs" oplevert. Mijn stelling is dat daar waar bedrijven niet streven naar "geluk voor velen" maar naar winst, de mens altijd de dupe. Ook ik begrijp daarbij dat deze drang naar winst ook geleid heeft tot vele innovaties.
Wasserwunderland
pi_32804731
Een verhaal heeft altijd twee kanten, maar dit geld ook voor de waarheid.;
Het is wrang om te ontdekken dat er Nederlanders zijn die er een Amerikaanse denkwijze op na te houden. Die de waarheid alleen maar richten op zich zelf , en geen kritiek kunnen verdragen. Het is makkelijker een leugen te vertellen, en de tegenpartij geen kans geeft zichzelf te verdedigen. Voor de critici onder die halve Amerikanen, HET CELLEN COMPLEX BIJ SCHIPHOL. was al voor de ingebruikname door de brandweer het cellencomplex als niet veilig te beschouwen. Helaas hebben onze Minister ( president)van Justitie Donner, en mw.Verdonk vreemdelingen zaken zich maar een doel gesteld dat een asiel zoeker zo snel mogelijk terug te zenden. Met als begeleidend schrijven dat de asielzoeker heeft geprobeerd in Nederland asiel te zoeken. Deze groep zijn al bij voorbaat ingeboekt in Hotels waar welliswaar kost en inwoning gratis is.Maar zij moeten wel hun kamer delen met andere hotelgasten in een ruimte van 5 bij 5. Het is voor onze ministers van justitie en vreemdelingenzaken de kans om in het thuisland van de asielzoeker , om vanuit hun stoel te kunnen beoordelen hoe het daar gaat. Wat de rest betreft rondom het drama op Schiphol die asielzoekers die daar nog ingesloten zijn, de loze beloftes van deze ministers dat de overlevenden op elke wijze persoonlijk onderzocht zullen worden. Nu Jan Pronk; het is een man die altijd achter zijn principes is blijven staan,zijn getuigenis was toen voor Kok een reden het kabinet naar huis te sturen. In Darfur zijn door Jan Pronk persoonlijk bezocht , ondanks alle gevaren.. Ik zou een heel boekwerk kunnen schrijven over de mens Jan Pronk en zijn activiteiten. Ik geef toe dat ook Jan Pronk als minister veel fouten heeft gemaakt. maar deze staan in stil contrast met de dingen die hij goed heeft uitgevoerd. De opmerking Jan Pronk een massamoordenaar is daarom een opmerking die een halve Amerikaan waardig is. Natuurlijk zal er wel een reactie komen dat sommigen niet kunnen begrijpen wat het begrip HALVE AMERIKAAN betekent, die kan ik gelukkig wijzen op het eerste regeltje van dit bericht.Wat de rest betreft, Amerika is met China en Rusland een land dat alleen maar gelezen wordt wat in hun retoriek van pas komt en voor de rest is het handvest van de rechten van de mens een vervelende bijzaak waar zij hun eigen interpretatie aan hebben gegeven. Ik mag mij zelf gelukkig prijzen dat voor dat ik in de rolstoel terecht kwam. Dat ik vele landen heb mogen bezoeken niet alleen om er te werken maar ook met een kritisch oog naar de levens standaard. En voor hen die jaloers zijn dat ik die mogelijkheid had, kan ik zeggen dat men dan pas kan meepraten als je beide zaken hebt gezien. Een wereldje met een heleboel Jan Pronkjes is beter dan geen Jan Pronk. Ik heb helaas deze man nooit mogen ontmoeten , maar mijn waardebepaling 1 : 10 krijgt hij een fikse 10 voor alles wat hij gedaan heeft.
Wlefe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')