En als je dan refreshed dan valt 98% van je servers gewoon wegquote:Op zondag 19 februari 2006 18:13 schreef basalphenaar het volgende:
Waarom heeft EA nou WEER niet de serverbrowser gefixt? Voor de rest ben ik wel tevreden, joinen vanuit de XFire serverbrowser gaat nu perfect maar ik gebruik toch liever een goed ingame serverbrowser....
Het heeft een dag vertraging of zo... Ik had me Pistol en Knife badge gehaald en die staan er ook nu pas bij. Distinguished Service ribbon heb ik ondertussen 3 x gehaald voordat hij werd gerekend...quote:Op maandag 20 februari 2006 06:42 schreef ne0n het volgende:
hé mensen, ik heb gisteren een medaille gewonnen voor gevechtspiloot in een heli, maar die staat er nog altijd niet bij!!! hoe komt dat?
en ja die heb ik verdiend op een ranked server..
kvind het maar raar.. stats duren ookal zolang voor ze bij BFHQ komen te staan..
HELEMAAL NIEMAND DAN????quote:Op zondag 19 februari 2006 12:21 schreef TheDig het volgende:
Vraag: Ik heb sinds een paar dagen de patch 1.2 maar nu heb ik het volgende probleem...
Mijn ping is >180 !!!!
had ik nooit last van....
Door deze nieuwe ontwikkeling is ook European Forces uitgesteld tot na de release van de v1.21 patch.quote:While patch 1.2 included several fixes that we know were eagerly awaited, it unfortunately introduced some new issues. These issues are being addressed immediately and we are working around the clock on Patch 1.21. It will be tested in a limited beta with some of the Battlefield Community Clans starting at the end of the week to ensure that the ensuing public release is totally clean.
In addition, we have decided to postpone the Euro Force Booster Pack until after the release of patch 1.21, since we want to make sure that your experience playing Battlefield 2 is the best possible before releasing the Booster Pack. We will update you as soon as we have more information to share.
On a more pleasant note, Battlefield hit somewhat of a milestone last night with over 52,000 players playing online at one time. This is the highest number of players ever in Battlefield 2 at one time and almost 4 times more than the peak number of players in Battlefield 1942.
Thanks in advance for your patience.
The team at DICE and EA
probeer eens een % teken voor het woord, dan zoekt ie de complete naam afquote:Op maandag 20 februari 2006 20:12 schreef Wessiej het volgende:
Na een hele lange tijd heb ik dit spel weer geinstalleerd en de patch 1.2 geinstalled.
Maar ik doe standaard Strike at Karkand, en zocht altijd op ''strike'' in de search.
Maar nu komt er dus gewoon hélémaal niks te staan.
Kan je dus nu niet meer in de in-game browser zoeken?
Weet iemand al wat de download van euro-force gaat kosten ?quote:Op maandag 20 februari 2006 20:26 schreef RudyCarell het volgende:
EA heeft op het forum van EA laten weten dat binnen afzienbare tijd v1.21 van BF2 gereleased wordt.
Na aanvolging van de bugs die EA met de 1.2 patch introduceerde zal EA trachten deze op te lossen met de nieuwe 1.21 patch.
[..]
Door deze nieuwe ontwikkeling is ook European Forces uitgesteld tot na de release van de v1.21 patch.
http://forum.i3d.nl/showthread.php?t=6763
tientje ofzo dacht ik?quote:Op maandag 20 februari 2006 23:36 schreef Sportguy het volgende:
[..]
Weet iemand al wat de download van euro-force gaat kosten ?
Denk dat je wat meer ervaring moet opdoen met BF2 om een beter oordeel te kunnen vellen. Top spelers spelen boven een KD ratio van 3 en de slechtere rond de 0.5. Hangt ook helemaal af van je speelstijl en of je vaak vehicle whore speelt.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 19:02 schreef Keromane het volgende:
In wat verloren uurtjes speel ik BF2, na BF1942 en COD weer een mooie simulator in prachtige omgevingen. Toch zijn er een paar dingen die elke keer weer opduiken en imho het spelplezier vergallen.
Artillery is veel te zwaar aanwezig. Voorspelbaar prijsschieten dat alleen goed is voor de puntentelling van de commanders. Overal waar een beetje meer actie plaatsvindt dan rondrennen gaat het binnen een paar tellen mortieren regenen en je kunt je vrijwel nergens verschuilen. Er zijn nauwelijks bunkers en het handjevol open huizen heeft muren van karton. Een spannende frontopbouw of stellingname is eigenlijk onmogelijk. Je kunt de artillery onklaar maken, maar een supplydrop repareert het spul in no time zonder dat er een engineer bij is geweest.
Commander krijgt geen kills...krijgt het gemiddelde van de score plus dat hij bijvoorbeeld puntenkrijgt als een ventje wordt geschoten dat hij gespot heeft.
De UAV en scan zorgen ervoor dat niemand onopgemerkt blijft. Heb je je ergens verstopt dan weet je dat je na verloop van tijd mortieren op je dak gaat krijgen, of dat er iemand je van achter te grazen neemt. Zelfs als de UAV en scan niet werkt kan een commander door lukraak met de rechtermuisknop te klikken op de map en 'spotted' te kiezen dichtsbijzijnde vijandelijke units zien. In firstperson view werkt dit trucje ook, al moet je dan een stuk nauwkeuriger gokken. Flauw.
Specops is niet te zien op radar.
Straaljagers en gevechtshelicopters zijn m.i. veel te zwaar aanwezig voor de relatief kleine maps. Natuurlijk, het hoort er allemaal bij, maar de lol ontgaat me wanneer ik na het betreden van een voertuig (of erin spawnen bij een squadleader) weer standaard het 'beepbeepbeepboem' hoor. En weer 15 seconden wachten. Soms ben je niets anders aan het doen dan direct na het spawnen sterven. In BF2 spawn je meestal onbeschermd, rechtopstaand, in open zicht en direct kwetsbaar. "Medic!!!" Waarom voertuigen te water tegenwoordig vrijwel direct exploderen is me een raadsel, misschien zou het ultieme wapen in BF2 ballonnetjes met water zijn die je kunt gooien. Of een mals regenbuitje ipv artillery (idee voor modders?).
Spawnkillen en baserapen is op de meeste servers en ook volgens officiele EA richtlijnen niet toegelaten
Het sterven in BF2 gaat veel te snel. Heeft de damagemeter op een tank nog een beetje zin, voor andere voertuigen en voetvolk kon het eigenlijk net zo goed achterwege worden gelaten. One-shot-kills zijn eerder regel dan uitzondering. Ik krijg dan niet het gevoel 'ik had beter moeten uitkijken' zoals in andere simulators. Soms gaat het echt nergens over. Iemand met een assaultgun bijv. die je vanover tientallen meters met 1 schot weet te doden. Het kan zijn dat ik stomtoevallig voortreffelijke scherpschutters ontmoet, maar het lijkt me sterk. Ook omdat ik als gemiddeld speler op afstand ook vrij snel mensen om kan leggen.
geen enkel wapen heeft 100% damage, De nwe L96 heeft de grootste damage van 95%
Wat meer dingen m.b.t. wapens. Als support heb je zware guns tot je beschikking. Regelmatig heb ik meegemaakt dat ik iemand van dichtbij de volle laag geef met zo'n ding, maar dat ik het verlies. Je kunt in close combat beter met een silent pistooltje schieten of een mes trekken. Als ik de gun voor langere afstanden gebruik dan blijkt het wapen ineens wel een stuk accurater en dodelijker. Merkwaardig, het lijkt alsof dit gekunsteld getweaked is om het 'eerlijker' te maken. Ik vind het waardeloos. Dan heb je nog sniperriffles waarbij je direct de zoom verliest na het afvuren. Je hebt dus geen idee waar de kogel inslaat. Je vraagt je af of het spel op sommige punten wel getest is.
PKM is nu de beste Assault en wordt soms wel eens de sniper/assault genoemd sinds de patch 1.2. Wapen is eerder te sterk dan te zwak
Tja. Voor mijn gevoel mag de killratio lager. Dat zou het spel spannender maken. Het is nu toch vooral een beetje fraggen en gefragt worden, een veredelde Unreal Tournament of zo, oneshotkills. Kon je in BF1942 en COD 'urenlang' rondhangen en verbeten gevechten houden vanuit stellingen, af en toe terugkrabbelen om je wonden te likken, of met een groepje je ergens gedeisd houden en plannetjes beramen, in BF2 kun je eigenlijk niets anders doen dan rondrennen en liefst niet te dicht bij elkaar. Wordt je op de korrel genomen dan moet je verrekte snel zijn of geluk hebben omdat je anders direct weer 15 seconden met je pootjes in de lucht ligt te gapen. Dat je niet meer kunt vuren/kits gooien bij het springen c.q. vallen is ronduit belabberd. Beter had men ervoor kunnen zorgen dat je door te bunnyhuppen geen kogels meer kunt ontwijken. Wat mij betreft mag het uithoudingsvermogen bij het sprinten ook omhoog, gezien de uitgestrektheid van de maps, soms lijkt het wel "Dad's army".
Dit is alles geen kritiek, ik ben alleen van mening dat BF2 in potentie veel meer speelplezier in huis heeft dan nu het geval is. Het speelveld is te 'doorzichtig', het spel is te dodelijk en de balans is te ver doorgeslagen. Hoe realistisch (?) dit ook mag wezen en even los van flaws en bugs. For the record, ik ben een gemiddelde speler die op 64/64 servers meestal zo rond de 11e plaats eindigt. Niet goed maar ook niet erg slecht. In oorlogssimulaties beleef ik plezier aan het bedenken van tactieken en het uitvoeren van 'missies'. Hinderlagen, met een groepje 'op reis' en onopgemerkt blijven, elkaar helpen, stellingen verdedigen tot het bittere end. In BF2 komt die spelervaring niet zo vaak voor door de overkill en onzin. 'Medic!!'
Kortom, kill/damage ratio omlaag, betere balans in het wapentuig en geen 'all seeying eyes' meer. Geef desnoods punten voor damage ipv kills ter compensatie.
Nee werkt helaas ook niet.quote:Op maandag 20 februari 2006 23:16 schreef Incolumis het volgende:
[..]
probeer eens een % teken voor het woord, dan zoekt ie de complete naam af
Bedankt voor je reactie, maar nee, ik ben zogezegd niet slecht in het spel zelf en heb ervaring met andere sims. Daar vergelijk ik het mee. Ik mis de spelervaring die in BF2 in principe mogelijk is, maar 9 van de 10 keer om zeep wordt geholpen door domweg frustrerende onzin. De killratio/damage ligt gewoon veel te hoog voor een leuke spanningsopbouw, het is vooral rennen, fraggen en gefragt worden. Al geschreven, ik krijg er een Unreal Tournament gevoel bij. Dat was een leuk spel, maar het is niet iets wat ik verwacht van een 'realistische' oorlogssim.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 19:20 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Denk dat je wat meer ervaring moet opdoen met BF2 om een beter oordeel te kunnen vellen. Top spelers spelen boven een KD ratio van 3 en de slechtere rond de 0.5. Hangt ook helemaal af van je speelstijl en of je vaak vehicle whore speelt.
Installeer de patch onder een administrator account met een normale naam zoals administrator. En niet met de naam mhemmét of met andere gekken tekens -- > ( ï ë, etc. )quote:Op dinsdag 21 februari 2006 22:39 schreef Razz_Gul het volgende:
ok BF2 herinstallen nu eindelijk gelukt t spel loopt lekker maar zodra ik een PATCH installeer ,maakt niet uit welke, heb 1.12, 1.12 --> 1.2 en 1.2 geprobeerd, bij allemaal weigert t te draaien!! heb t tot nu toe bijna 4x geherinstalled om de verschillende patches afzonderlijk te proberen, vertikt ie !
![]()
ik BEN admin en nee ik heb geen accountnaam met gekke tekens , dat je dat ook nog stellig beweert verbaast mequote:Op dinsdag 21 februari 2006 23:53 schreef Sportguy het volgende:
[..]
Installeer de patch onder een administrator account met een normale naam zoals administrator. En niet met de naam mhemmét of met andere gekken tekens -- > ( ï ë, etc. )
De patch installer wil een tijdelijke directory gebruiken maar raakt dit kwijt omdat hij de c:\documents and settings\%user-name%\application....\tempdir\ niet meer terug kan vinden vanwege zo'n maf character in jouw windows profiel.
En nee ik heet geen mhemmét.
wou je zeggen dat je met CoD geen 1-kill shots hebt? kom zeg, ik heb het vanaf het begin gespeeld, en heb veel gekilled met 1 shot, of ben veel gekilled met 1 shot.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 22:01 schreef Keromane het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie, maar nee, ik ben zogezegd niet slecht in het spel zelf en heb ervaring met andere sims. Daar vergelijk ik het mee. Ik mis de spelervaring die in BF2 in principe mogelijk is, maar 9 van de 10 keer om zeep wordt geholpen door domweg frustrerende onzin. De killratio/damage ligt gewoon veel te hoog voor een leuke spanningsopbouw, het is vooral rennen, fraggen en gefragt worden. Al geschreven, ik krijg er een Unreal Tournament gevoel bij. Dat was een leuk spel, maar het is niet iets wat ik verwacht van een 'realistische' oorlogssim.
BF1942 en COD scoren stukken hoger wat dat betreft, hoe mooi en sfeervol ik het spel verder ook vind. Daarnet heb ik nog een uurtje BF2 gespeeld. Na bij dik tien keer spawnen en binnen 2 seconden weer 'medic!!' roepen omdat je gedesorienteerd na 1 a 2 kogels c.q. artillery platligt was de lol eraf. Tweemaal spawnde ik notabene recht voor een tank. Je kunt je kont onderhand niet keren op zo'n speelveld of 'medic!!!'. Heel voorspelbaar en gewoon saai. Dat is mijn mening. Natuurlijk kun je ergens spawnen waar het rustig is, maar dan ben je weer minuten aan het rondlopen/rijden om actie te beleven. Als je de reis al overleeft.
BF2 is voor mijn gevoel een ongebalanceerde Desert Combat in een nieuw jasje. BF1942 vind ik qua spelervaring stukken beter, en dat geldt ook voor DC. Er is meer te doen en je hebt veel meer overlevingskansen. COD -ondanks de vrij kleine maps- zuigt je letterlijk in een andere wereld. Zowel voor BF1942 als COD geldt dat een face-to-face confrontatie met een tegenstander -zelfs in een tank- niet persee uitmondt in een frag. In BF2 is het onderhand standaard, hij of ik. Prima als de wapens realistisch zouden zijn, maar het gaat er bij mij niet in dat een zware gun afvuren op een tegenstander resulteert in een dodelijk schot van diezelfde meneer/mevrouw met iets meer dan een handbuks.
Jammer dat Operation Flashpoint nooit een serieus c.q. populair vervolg heeft gekregen. Ik was onder de indruk van de gigantische maps en het sublieme realisme. Een nachtgevecht waarbij je geen hand voor ogen ziet tenzij de omgeving oplicht door explosies, of dat je op een bus staat te wachten in een of andere suburb, waarna je kilometers aflegt door dorpjes, landschappen en steden en de tijd ziet verstrijken. Realisme, een interactieve film onderhand.
Nou ja, BF2 is voor mijn gevoel teveel arcade. Het ziet er mooi uit, staat garant voor wat uurtjes plezier, maar diepgang is ver te zoeken als je de trucjes kent. Wellicht dat er vroeg of laat weer een 'goed' spel komt. Een combinatie van BF1942, BF2, COD, OFP en misschien een stukje C&C/RA zelfs waarbij afweer en bunkers e.d. gebouwd kunnen worden op het slagveld. Misschien ook eindelijk met gebouwen e.d. die beschadigd kunnen raken.
ze zijn bezig met Operation Flashpoint 2 , al heel wat jaartjes.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 22:01 schreef Keromane het volgende:
[..]
Jammer dat Operation Flashpoint nooit een serieus c.q. populair vervolg heeft gekregen. Ik was onder de indruk van de gigantische maps en het sublieme realisme. Een nachtgevecht waarbij je geen hand voor ogen ziet tenzij de omgeving oplicht door explosies, of dat je op een bus staat te wachten in een of andere suburb, waarna je kilometers aflegt door dorpjes, landschappen en steden en de tijd ziet verstrijken. Realisme, een interactieve film onderhand.
Nee, integendeel. 1-shot-kills vinden aan de lopende band plaats. In tegenstelling tot andere sims. Die idioot hoge killratio haalt een hoop vaart uit het spel omdat je te vaak met 1 schot geveld bent en dan telkens veel tijd kwijt bent met het opzoeken van actie, danwel na het spawnen direct weer gefragt te zijn. De balans tussen de wapens lijkt nergens op. Een zware gun op iemand dichtbij afvuren wil niet zeggen dat ie ook maar een schrammetje oploopt -in tegenstelling tot tegenstanders ver weg- terwijl een pistooltje ineens heel dodelijk is. Voor mijn gevoel is er flink getweaked om een 'eerlijke' strijd te krijgen, maar het gaat nergens over. Je bent meer bezig met het spel zelf doorgronden dan met militaire operaties. De 'flaws' zoals die supplydrops bij artillery waardoor het eeuwig mortieren blijft regenen maakt het er niet beter op.quote:Op woensdag 22 februari 2006 01:08 schreef Incolumis het volgende:
[..]
wou je zeggen dat je met CoD geen 1-kill shots hebt?
Ik ben van mening dat je eens moet gaan spelen in een clan of team zodat het spel tot zijn recht komt. Je mening getuigd in mijn ogen van weinig spelervaring. Respawnen bij de SL bijvoorbeeld gebeurt op basis van de info die je krijgt per Teamspeak. Ook wordt er in squads continu gewisseld van squadleader om een man ter plaatse en dus een spawnpunt te behouden. SL hoort namelijk niet in een tankquote:Op woensdag 22 februari 2006 14:49 schreef Keromane het volgende:
[..]
Nee, integendeel. 1-shot-kills vinden aan de lopende band plaats. In tegenstelling tot andere sims. Die idioot hoge killratio haalt een hoop vaart uit het spel omdat je te vaak met 1 schot geveld bent en dan telkens veel tijd kwijt bent met het opzoeken van actie, danwel na het spawnen direct weer gefragt te zijn. De balans tussen de wapens lijkt nergens op. Een zware gun op iemand dichtbij afvuren wil niet zeggen dat ie ook maar een schrammetje oploopt -in tegenstelling tot tegenstanders ver weg- terwijl een pistooltje ineens heel dodelijk is. Voor mijn gevoel is er flink getweaked om een 'eerlijke' strijd te krijgen, maar het gaat nergens over. Je bent meer bezig met het spel zelf doorgronden dan met militaire operaties. De 'flaws' zoals die supplydrops bij artillery waardoor het eeuwig mortieren blijft regenen maakt het er niet beter op.
Spawnen bij je squadleader gaat prima, behalve dat je in zo'n geval direct weer gefragt kunt zijn omdat je bijv. voor een tank spawnt, bommen op je dak krijgt of in een exploderend voertuig terechtkomt. Russisch roulette en kansloos.
BF2 heeft in potentie veel meer in zich, maar het komt er niet uit. Het gaat nu vrijwel enkel om fraggen en gefragt worden waarbij geluk hebben een te grote rol speelt. Ook telkens weer dezelfde maps en dezelfde voorspelbare kat-en-muisspelletjes, het wordt eentonig. Hoe mooi BF2 verder ook is.
De ontwikkelaars van Operation Flashpoint zijn met een nieuw spel gekomen, OFP Elite. Helaas alleen voor Xbox en grafisch niet super. Wel online speelmogelijkheden, mission editing en een map van 100km2.
en wat is statspadding?quote:Op zaterdag 25 februari 2006 00:52 schreef Keromane het volgende:
Statreset is tijdelijk, tenzij je aan statspadding hebt gedaan.
das gewoon debiel, en nee dat doe ik nietquote:Op zaterdag 25 februari 2006 21:19 schreef Incolumis het volgende:
puur voor je statistieken spelen, dus met een teammaat als medic en een maat van je als tegenstander, tegenstander maakt je dood, medic revived je, tegenstander killt je, medic revived je. zo krijgt de medic veel punten
dat is dus statspadding
ook met andere wapens mag het niet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |