Bij een samenwerkingsopdracht bij PAV zou mijn partner het betoog schrijven en ik deelnemen aan de discussie die daarop zou volgen. Zij stuurt mij dus heel leuk een bestand, waar ik vanuit ga dat ik het alleen maar hoef te bekijken en wat dingen veranderen enzo. Dat heb ik gedaan, stuur ik terug naar haar, zij zegt dat ze het prima vindt, ik stuur het via Ephorus naar de PAV-docente en die trekt me vandaag bijna letterlijk aan mn jas. Ik dacht dat het over de discussie ging (ik heb ernstige gehoorproblemen dus het is voor mij moeilijk me in een discussie te mengen), of over het feit dat ik op krukken rondsjok, maar bleek opeens dat ze plagiaat had geconstateerd.quote:Op maandag 12 december 2005 19:14 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Oei, dit klinkt niet goed.
Foutje bij PAV?
*knip*
Maarre... nieuwsgierig als ik ben ()... mag ik vragen wat er precies fout is gegaan?
Ligt er aan hoeveel tekst je op zo'n manier overneemt. Ephorus (programma dat plagiaat opspoort) vergelijkt ingeleverde teksten met teksten op Internet en als er een bepaalde mate van overeenkomst is, geeft dat programma dat al keurig aan en kan jouw tekst als plagiaat gezien worden... Dus ook als je net wat woordjes ofzo omdraait of verandert...quote:Op maandag 12 december 2005 19:40 schreef Brammie1 het volgende:
een tekst overnemen, maar de zinnen iets veranderen valt toch niet onder plagiaat?
Seegers (mijn PAV-docente) gaat morgen of volgende week woensdag met andere docenten overleggen hoe er opgetreden moet gaan worden, maar aangezien het echt zwaar fraude was (al was het niet mijn bedoeling) dacht zij dat er wel 'een behoorlijke maatregel' zou volgen. Wat precies kon ze ons niet zeggen omdat ze PAV pas voor het eerst begeleid, maar in mijn voordeel spreekt wel dat ik van niets wist. Dus dat zou ze ook zeker wel erbij betrekken.quote:Op maandag 12 december 2005 19:59 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Fijn, dat soort studiegenoten.. Maar goed, het is buiten je schuld, in die zin, dat je het niet kon weten en mag verwachten dat je studiegenote fatsoenlijk werkt levert en op de hoogte is van het regelement mbt fraude. Als je dit aankaart bij je PAV-docent(e) maak je nog wel een goede kans. Bied eventueel aan de opdracht in je eentje over te doen, omdat dit natuurlijk absoluut niet de bedoeling was... Wie is je docent(e) eigenlijk en wat heeft hij/zij erover gezegd en voorgesteld als oplossing?
Ik vind het overigens wel érg dom van je samenwerkingsgenootje, er is nota bene aan het begin van dit jaar nog zo duidelijk melding gemaakt van die nieuwe anti-plagiaat methodes!Ik bedoel... het staat op de homepage van de faculteit note bene als eerste punt onder het kopje 'actueel'... Hoe naïef ben je zeg
.
Not true. Bij mij in de PAV-groep zitten ook mensen die vorig jaar PAV niet gehaald hebben maar nu wel vakken uit B2 volgen...quote:Op dinsdag 13 december 2005 14:02 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Maar PAV niet halen is ook niet echt een optie zou ik denken, aangezien 't 10 ECTS waard is en bovendien verplicht is om toegang te krijgen tot B2...
ik heb jou gespot gisterenquote:Op woensdag 14 december 2005 19:20 schreef Kopstoot het volgende:
Weet iemand of er vanavond nog leuke feestjes zijn?
Ik ga sowieso stappen, hopen dat er dan ook iets leuks te doen is nog
quote:Op donderdag 15 december 2005 01:00 schreef Thisbe het volgende:
[..]
ik heb jou gespot gisterenbij de fietsen!
veer in kontquote:Op vrijdag 16 december 2005 12:57 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Die veer in jullie kont... of die reactie op die zeikerd over behandelingsmethodiek? Mên, sommige lui hebben echt altijd iets te zeiken hè.
[..]
quote:Op zaterdag 17 december 2005 10:46 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat leek me wel eens op z'n plaats, als ik zo zie (en hoor van Jos) hoeveel tijd jullie er mee kwijt zijn...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |