abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32229990
quote:
Op zondag 13 november 2005 12:20 schreef RZero het volgende:
367 auto's vernield.
374 in de fik + nog een aantal vernield

en anderhalf uur geleden:

12h08 Un cocktail molotov lancé contre la Grande Mosquée de Lyon, pas de dégâts
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
pi_32230886
quote:
Op zondag 13 november 2005 12:56 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Omdat er geen bussen en metro's meer stoppen in die buurten?
En 30KM lopen is ook wat overdreven.
Ik pak liever de fiets dan dat mijn auto afgebrand wordt. Lijkt mij wel vanzelfsprekend
pi_32231606
quote:
Op zondag 13 november 2005 13:49 schreef RuL0R het volgende:

[..]

374 in de fik + nog een aantal vernield

en anderhalf uur geleden:

12h08 Un cocktail molotov lancé contre la Grande Mosquée de Lyon, pas de dégâts
hier zijn een hoop mensen geschokt, op de technische afdeling werken veel moskee-gangers. en dat snap ik ook wel. beetje rare wraakactie (want meer is het niet imo) aangezien er ook een hoop anders- of nietgelovigen meerellen...

het komt me echt m'n neus uit. ik wil weer fatsoenlijk de stad in, de bus pakken etc..
  zondag 13 november 2005 @ 14:48:37 #44
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_32231632
Prego, woon jij in Frankrijk?

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_32231903
quote:
Op zondag 13 november 2005 14:48 schreef BansheeBoy het volgende:
Prego, woon jij in Frankrijk?

²
ik woon in Lyon
pi_32232185
Lyon? Succes ermee!

Brekend nieuws;

14h40 Un hôtel ravagé par les flammes à Tournus (Saône-et-Loire): 5 blessés
  zondag 13 november 2005 @ 15:07:26 #47
13462 BansheeBoy
pi_32232233
quote:
Op zondag 13 november 2005 14:57 schreef Prego het volgende:

[..]

ik woon in Lyon
En wat merk jij er van? Heb je zelf ook auto's die in brand zijn gestoken gezien? Heb je zelf toegesproken tot de reljeugd om met deze acties te stoppen? Wat is je connectie met Sarkozy?

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_32232411
quote:
Op zondag 13 november 2005 15:07 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

En wat merk jij er van? Heb je zelf ook auto's die in brand zijn gestoken gezien? Heb je zelf toegesproken tot de reljeugd om met deze acties te stoppen? Wat is je connectie met Sarkozy?

²
ik merk er niet direct iets van. de rellen zijn voornamelijk (tot gisteren ) in de buitenwijken aan de andere kant van de stad (west en zuid). ik woon in randgemeente dardilly (noord), dat is vrij burgerlijk en het front national is hier rijkelijk vertegenwoordigd.
wat ik merk is louter dat de bussen niet rijden en dat de 'beurs' die bij de metro (guillotière) hangen een nog grotere smoel hebben gekregen.
pi_32232430
quote:
Op zondag 13 november 2005 15:05 schreef RZero het volgende:
Lyon? Succes ermee!
lyon is groot... en ik meng me niet in die buurten en dat soort mensen
  zondag 13 november 2005 @ 19:22:28 #50
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_32238994
Vreemd hoor:
quote:
Relschoppers sparen Zjirinovski-parfum

De opstandige jongeren in de Franse banlieue hebben een opmerkelijke neus voor politiek en parfum. Volgens het Russische persagentschap Ria/Novosti hebben relschoppers, gewapend met halfautomatische wapens, in Frankrijk deze week een truck overvallen die volgestouwd was met een lading Zjirinovski-parfum, genoemd naar de Russische extreem-rechtse politicus. De truck zou met de lading onderweg zijn geweest van Frankrijk naar Rusland.

Twee gewapende Franse relschoppers dwongen de chauffeur uit de truck te komen en de laadbak open te doen. Daarna openden ze een van de dozen. Toen ze zagen dat het ging om Zjirinovski-parfum, vroegen ze de chauffeur of de lading toebehoorde aan ,,de verdediger van Irak, Zjirinovski''.

Toen de chauffeur dat beaamde, ,,laadden de Arabieren de dozen terug in de truck, en vertrokken ze, nadat ze Zjirinovski een goede gezondheid hadden gewenst en nog veel succes in zijn strijd tegen het Amerikaanse imperialisme''.

Hoeveel van de jongeren in de banlieue zijn gewapend met halfautomatische wapens, is niet bekend. Hoevelen van hen Vladimir Zjirinovski kennen, evenmin. (JDC)
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=G0SK7FUK

Ter informatie: Zjirinovski is de clown die o.a. beweerde dat de rellen in Frankrijk een complot waren van de CIA om de Europese Unie te verzwakken.

Nu is deze informatie wel afkomstig van een Russisch persbureau, dus misschien zou ik hun berichten net zo min moeten vertrouwen als de uitspraken van Zjirinovski zelf?
---verdwijnt---
  zondag 13 november 2005 @ 20:03:02 #51
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32240231
de rol van Chirac in dit alles is natuurlijk zeer bedenkelijk.

eerst stuur je een brief in naar grote Europese kranten waarin je de loftrompet steekt over het Franse "solidaire" model dat eerlijk en sociaal is en de rust in het land bewaart. Een week later staat Parijs iin lichterlaaie, mede omdat dat "solidaire" model slecht is voor de werkgelegenheid.

Daarna laat je 12 dagen lang niks van je horen. Je hoopt dat anderen de kastanjes uit het vuur halen en daarbij hun handen branden zodat ze slecht socren bij de komende verkiezingen en hij die dus kan winnen

Zo iemand noem ik een vuile rat, ik hoop dat de Fransen het ook door hebben.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_32241457
19h36 Un Roumain tué par balles à la sortie d'une discothèque d'Aubervilliers

tf1.fr

Roemeen doodgegooid met ballen. Die relschoppers hebben een voorliefde voor metalen jeu de bouls ballen. Nummer 2 dus.
  zondag 13 november 2005 @ 20:59:36 #53
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_32241957
"Balles" betekent "kogels" toch?

(petanque is niet voor niks jeu de boules en niet "balles")
---verdwijnt---
pi_32242283
Volgens babelfish zijn het ballen.

Hoe dan ook, er is iemand 'gestenigd'.
  zondag 13 november 2005 @ 21:47:47 #55
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_32243293
Babelfish heeft het fout volgens mij, hoor. Kijk maar eens in een Frans woordenboek.

En als er één straattaaluitdrukking in het Frans is die ik ken dan is het wel "une balle dans la téte", zijnde: een kogel door je hoofd.

Volgens mij is het dus "gewoon" een schietincident.
---verdwijnt---
pi_32244004
yup balle is idd kogel.
  zondag 13 november 2005 @ 22:44:22 #57
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32245228
quote:
121 Teletekst zo 13 nov
Barroso:50 mln voor Franse wijken

PARIJS De voorzitter van de Europese
Commissie Barroso wil 50 miljoen euro
beschikbaar stellen voor Frankrijk.Het
geld is bedoeld voor opbouwprogramma's
in de achterstandswijken.

Barroso praat vanavond in Parijs met de
Franse premier De Villepin.Voorafgaand
noemde hij de rellen "een Europese
kwestie".Naast de 50 miljoen moet er op
langere termijn een miljard euro komen
voor verbetering van de positie van
kansarme jongeren.

Frankrijk heeft 17 nachten met rellen
achter de rug.Duizenden auto's werden
in brand gestoken en ook tientallen
gebouwen gingen in vlammen op.
moeten wij er nog aan meebetalen ook
is frankrijk zelf niet welvarend genoeg

toch beneiwud wat er met die 50 miljoen gaat gebeuren
hopelijk structurele maatregelen
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_32247777
http://info.france2.fr/violences-banlieues/15645459-fr.php

Babelvisje;

crisis in de voorsteden

Nog steeds d?ue

D?ue van het geweld zette zondag avond malgr?ertaines steden van de zeshoek voort niet nog stabilis?

De lyonnaise agglomeratie was een nog actief punt met vijftien in brand gestoken auto's. Drie personen die benzine vervoeren, werden in de avond geïnterpelleerd.

A Carpentras, drie personen werden geïnterpelleerd en in wachter aan standpunt in verband met het stadsgeweld geplaatst dat gedurende de nacht van zaterdag is voorgekomen, op zondag.

De werkgever van het Directoraat-Generaal van de nationale politie (DGPN), Michel Gaudin, heeft "een grote rust" vermeld, die dat "de dingen zich snel" eraan toevoegt, zouden moeten normaliseren. Volgens een gouvernementele bron, zou de situatie voortaan "gemakkelijker moeten zijn om te beheersen".

In Parijs is geen enkel bijzonder incident zondag buiten de snel beheerste brand van station-service vastgesteld. De politie was bijzonder waakzaam ten gevolge van dreigende berichten die op een blogs of door SMS worden verspreid.

Het noorden van Frankrijk: de brandweerlieden hebben moeten spreken een veertigtal keer voor vuren van voertuigen, vuilnisbakken, van openbare en particuliere goederen. De politie heeft acht personen geïnterpelleerd.

Elzas en Lotharingen: 9 auto's werden zondag avond, tegen 13 bij de vorige avond in brand gestoken.

In Toulouse: zondag middag, heeft een in brand gestoken auto die tegen een moederschool in de wijk van Reynerie wordt gelanceerd, een schade in de zaal van klasse toegebracht. Zes auto's werden eveneens in brand gestoken.

In Lyon: de zondag, de middag zijn kalm geweest maar enkele incidenten hebben in voorsteden plaatsgevonden. Twee voertuigen werden in de lyonnaise agglomeratie gebrand en verschillende dronken zijn geweest het doelwit van stralen van steen, met name aan Vaulx-en-Velin en Bron.

Men heeft zondag geleerd dat de minister die aan de Promotie van de gelijke kansen, Azouz Begag wordt afgevaardigd, zich in nit van vrijdag aan zaterdag in verschillende steden van de lyonnaise voorsteden in gezelschap van een associatieve militant heeft teruggegeven, Mustapha Ghouila. Hij heeft met name parlementslid ontmoet en inwoners heeft en "beseft op het terrein van de spanningen die er kon zijn", volgens M.Ghouila.

Carpentras, (Vaucluse): twee van de tegengehouden mannen worden verdacht om een coktail Molotov op een auto gelanceerd te hebben, een ander zou aan de pogingen tot brand tegen een haard van de derde leeftijd, een moederschool van het centrum en een winkel van literie deelgenomen hebben.

De gehelmde mens verdacht om vrijdag avond van het brandveroorzakende gerei tegen de moskee van gelanceerd te hebben Carpentras altijd actief naar werd gezocht zondag avond.

Veertig steden blijven onder be*dekken-vuur in Frankrijk in verband met de noodtoestand die door de regering wordt bevolen, die maandag in Raad van Ministers moest bijeenkomen om zijn verlenging te overwegen.

Gepubliceerd 13/11 tot 23:44

pi_32247874
French violence smoulders, meetings ban in Lyon
13/11/2005 22h34

French policemen are on patrol in Lyon
©AFP - Jean-Philippe KsiazekPARIS (AFP) - Violence continued to smoulder in France's poor suburbs despite curfews in some 30 localities, and authorities in the southeastern city of Lyon banned public gatherings in order to head off a repeat of clashes in the historic centre.

But nationwide police officials said the number of attacks was falling and expressed hope of a gradual return to normality.

The European Union pledged to release 50 million euros (58 million dollars) for urban programmes to improve conditions in France's riot-hit areas, the EU executive president Jose Manuel Barroso said before a meeting set with French Prime Minister Dominique de Villepin late Sunday.

In the first disturbances in the heart of a French city since the start of the troubles on October 27, police used tear-gas late Saturday afternoon to disperse a crowd of stone-throwing youths on the 17th century Place Bellecour in Lyon. Eleven people were arrested.

Gendarmes patrol in La Reynerie district in Toulouse
©AFP - Georges GobetOn Sunday authorities in the city -- France's third largest -- issued an order banning public meetings "likely to provoke or incite disorder on the streets or in public places." The order applied to the city centre and lasted through the afternoon.

After dark car-burnings resumed, with police reporting 15 cars set alight on Sunday evening by 10:30 pm (2130 GMT).

Overnight a total of 374 cars were burned across the country, a fall of 128 on the night before and well below the highpoint last Sunday when some 1,300 vehicles were destroyed.

Police said 212 people were arrested, bringing the total of those detained since the start of the troubles to more than 2,650.

Gendarmes talk with youths at Venissieux
©AFP - Jean-Philippe KsiazekAmong the more serious incidents, a policeman was hospitalised when a metal ball was thrown at his head in the northern Paris suburb of La Courneuve, and a nursery school in the southern town of Aix-en-Provence was damaged in an arson attack.

A Molotov cocktail was also thrown at the main mosque in the southeastern city of Lyon without causing damage.

But national police chief Michel Gaudin said that in the vast majority of places where violence broke out overnight, the damage caused was only one or two cars burned.

"There is a major easing-off. Things should begin to get rapidly back to normal," Gaudin said.

A youth of the Minguettes District of Lyon lights a flare
©AFP - Jean-Philippe KsiazekAccording to figures compiled before the riots by the police intelligence service RG, some 28,000 cars were burned in the first ten months of the year -- making an average of 650 a week, most of which were destroyed at weekends.

The centre of Paris remained calm after the authorities banned public meetings there on Saturday, fearing an influx of youth gangs from the suburbs. In the end there was no sign of trouble, and the capital's outskirts were also relatively quiet.

A government official also spoke of cautious optimism.

"We were expecting a hot night, but it was not as busy as he feared. We feared problems in Paris but there were none. The slowdown is now established, and things should be easier to control," the senior official said.

The assembly bans in Paris and Lyon were imposed under emergency legislation activated by the government of President Jacques Chirac last Tuesday in response to the worst outbreak of urban violence in France since the student uprising of May 1968.

The same emergency law was used to impose curfews in about 30 towns and cities in seven departments Saturday night, including Lyon, Nice on the riviera and Rouen in Normandy. Under the orders all unaccompanied children under 16 are banned from leaving their homes after 10.00 p.m.

The cabinet was to meet Monday to decide whether to pass a law to extend the state of emergency beyond the initial 12 days.

Firemen work on a burned car in the suburbs of Strasbourg
©AFP - Olivier MorinThe violence in France's delapidated out-of-town tenement estates was sparked by the accidental deaths of two teenagers who hid in an electricity sub-station in the Paris suburb of Clichy-sous-Bois after an encounter with police.

More than 8,000 cars have been burned and numerous businesses and public buildings gutted by gangs of youths who are mainly from the country's Arab and black minorities.

France's tough-talking Interior Minister Nicolas Sarkozy, who has become the number one hate figure among the rioters, said procedures were under way to expel foreigners convicted of taking part in the violence.

"There should be the first expulsions at the start of the week," he said. Some 120 of those arrested have foreign nationality, but officials said in practice only a handful of these are liable to be deported.

Far-right leader Jean-Marie Le Pen in an interview on the private radio station RTL1 on Sunday blamed the rioting on "uncontrolled immigration from the Third World" and, while endorsing the use of curfews, he described the government response as insufficient.

Le Pen, 77, was to speak at a rally of France's National Front party in central Paris Monday evening.

http://www.afp.fr/english/news/stories/051113223407.go2ao0sb.html
  maandag 14 november 2005 @ 00:53:33 #60
13462 BansheeBoy
pi_32248308
Grote lappen tekst (in een andere taal) zijn een soort van "topicverkrachters", ze zorgen altijd voor het doodbloeden van een topic, helaas.

²
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')