abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zaterdag 12 november 2005 @ 14:36:58 #1
6941 APK
Factual, I think.
pi_32204638
Nee, geen euthanasie van Hummie.

Vandaag staat in De Volkskrant een artikel over BB. Naast een hoop geleuter over Tanja spreekt Hummie zich uit over BB en ethiek. Ik heb geen zin om het hele artikel over te typen, maar hier zijn een paar quotes:

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-Hoofdredacteur Hummie van der Tonnekreek heeft wel een nieuwe impuls in gedachten voor een toekomstige BB: euthanasie. Niet dat de plannen er al liggen. Maar ik zou een programma waarin een deelnemer euthanasie wil plegen zeker interessant vinden. Zo'n BB zou ik best kunnen maken. Daar zou mijn geweten niet van in de war raken.

- Het zou wel aan veel randvoorwaarden moeten voldoen, het is niet voor de fun. De euthanasie moet natuurlijk volledig uit vrije wil gebeuren. ( ) Bovendien zou het een open einde moeten hebben. De deelnemer moet overtuigd kunnen worden door zijn medebewoners om het niet te doen. Ik zou uitgaan van een happy end.

-Van der T heeft nog meer ideeen voor BB: Kinderen verwekken, abortus of een ongeneeslijke zieke in het programma. Alles is mogelijk, ik zou het zeker interessant vinden om die processen te volgen. Mijn grens? Die ligt bij strafbare feiten: Geweld, mishandeling. Daar wil ik niks mee te maken hebben. En in seks ben ik ook niet zo thuis.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Allemaal zaken die hier ook al op het forum geopperd zijn dus, behalve die abortus. Wat moet je daar nou mee?
Verder heeft ze niks met seks maar wil ze wel graag een kind laten verwekken in het BB huis.

Euthanasie lijkt mij overigens wel indrukwekkend, maar als bewoner zou ik zo'n aandacht trekkend figuur er meteen uitstemmen.
Hoewel, je kunt beter met zo'n half dooie in de finale zitten, veel meer kans op de hoofdprijs als je hem of haar net even dat zetje geeft om op een waardige ( ) manier het huis te verlaten.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zaterdag 12 november 2005 @ 14:42:13 #2
16305 Jappie
parttime reverend
pi_32204776
Dat dat mens nog vrij rondloopt in Nederland mag echt wel een wonder heten
  Donald Duck held zaterdag 12 november 2005 @ 14:46:08 #3
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_32204863
die dingen gaan echt te ver
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_32204889
Bij euthenasie moet zowieso sprake zijn van een ondragelijk lijden, dus ook al wordt de patient ervan overtuigt te willen blijven leven dan zou ik nog niet spreken van een 'happy end'.
deze account is gehacked door GreyHatHacks
  zaterdag 12 november 2005 @ 14:48:48 #5
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_32204905
Ik zou het wel leuk vinden, maar dan vooral als de kijker mag bepalen wie er geëuthaniseerd wordt.

Laten we dat bij BBvips maar vast invoeren.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_32204913
Hummie is ziek... maar dat wisten we al langer...
Iemand dood maken met een blije mus is nooit grappig...
  zaterdag 12 november 2005 @ 14:50:51 #7
6941 APK
Factual, I think.
pi_32204941
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 14:48 schreef Sanne het volgende:
Ik zou het wel leuk vinden, maar dan vooral als de kijker mag bepalen wie er geëuthaniseerd wordt.

Laten we dat bij BBvips maar vast invoeren.
Ratelband!
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_32204962
Of iemand die een prijs krijgt als hij wil blijven leven, ondragelijk lijden voor geld...
deze account is gehacked door GreyHatHacks
  zaterdag 12 november 2005 @ 14:52:14 #9
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_32204970
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 14:50 schreef APK het volgende:

[..]

Ratelband!


it did cross my mind, maar ik wil het recht voorbehouden een ander te kiezen mochten er nog ergere inzitten.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_32204981
Wat een belachelijk mens.
  zaterdag 12 november 2005 @ 14:53:11 #11
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_32204992
Als een doodziek iemand uiteindelijk besluit geen euthanasie te plegen dan is "happy end" nog steeds niet zo'n juiste term ervoor
Vampire Romance O+
pi_32205001
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 14:52 schreef Sanne het volgende:

[..]



it did cross my mind, maar ik wil het recht voorbehouden een ander te kiezen mochten er nog ergere inzitten.
Hummie zelf?
pi_32205083
Ik vraag me nog steeds af wat er nu achterlijker is; BB zelf of de idioten die het volgen
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
  zaterdag 12 november 2005 @ 14:58:45 #14
16305 Jappie
parttime reverend
pi_32205113
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 14:57 schreef SadKingBilly het volgende:
Ik vraag me nog steeds af wat er nu achterlijker is; BB zelf of de idioten die het volgen
BB--volgers---stalkers volgers

Klassiek voorbeeldje overtreffende trap
  zaterdag 12 november 2005 @ 14:58:51 #15
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_32205116
Hummie, je kan soms ook te ver gaan
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 12 november 2005 @ 15:02:42 #16
6941 APK
Factual, I think.
pi_32205190
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 14:58 schreef Falco het volgende:
Hummie, je kan soms ook te ver gaan
Mwah, als een ongeneeslijk ziek persoon er zelf voor kiest kan het volgens mij indrukwekkende tv opleveren. Je ziet hoe snel er bonding tussen bepaalde personen kan ontstaan, dus het zou een mooie inkijk in een stervensproces en rouwverwerking kunnen geven.

Moeten ze niet een soort Tanja uitkiezen natuurlijk.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zaterdag 12 november 2005 @ 15:24:50 #17
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_32205636
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 15:02 schreef APK het volgende:

[..]

Mwah, als een ongeneeslijk ziek persoon er zelf voor kiest kan het volgens mij indrukwekkende tv opleveren. Je ziet hoe snel er bonding tussen bepaalde personen kan ontstaan, dus het zou een mooie inkijk in een stervensproces en rouwverwerking kunnen geven.

Moeten ze niet een soort Tanja uitkiezen natuurlijk.
Ik heb wel eens zo'n docu gezien waarbij iemand vrijwillig er voor kiest om die euthanasie op TV te laten zien. Dat is idd indrukwekkend en daar heb ik geen moeite mee. Maar dat werd dus niet gedaan met de toeters en bellen van BB en daardoor past euthanasie denk ik niet in zo'n programma. Ze moeten dat hele programma dan aanpassen lijkt me om het toch nog enigszins toonbaar te maken allemaal.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_32206109
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 15:24 schreef Falco het volgende:


Ik heb wel eens zo'n docu gezien waarbij iemand vrijwillig er voor kiest om die euthanasie op TV te laten zien. Dat is idd indrukwekkend en daar heb ik geen moeite mee. Maar dat werd dus niet gedaan met de toeters en bellen van BB en daardoor past euthanasie denk ik niet in zo'n programma. Ze moeten dat hele programma dan aanpassen lijkt me om het toch nog enigszins toonbaar te maken allemaal.
I agree. And I also saw that docu, (years ago I believe?)
I'm stuck between absolutely not wanting to find Hummie shocking - she's trying too hard to be just that - and wondering what it would eventually mean for BB.

What you say dus, Falco; the whole programme would have to change.
Or would it?
Would it be a good mirroring of society to keep the 'Big Money Prize' as the reason to take part? Only this time knowing that your goal is to convince somebody with a terminal illness to live out their suffering?

Nah! hang on............Hummie really hasn't thought this through at all. It's ridiculous surely?

I'm going to have to stick to my original thought then; The old bag is trying to get publicity for lagging kijkcijfers and had to come up with something she thought would grab headlines for Talpa.

I say that because the euthenasia idea is too undoable. Why would anybody - who knows they are going to die (and has a right to euthanasia only because it will stop their suffering- and that of their loved ones) decide to suffer on to the bitter end? So some Joost or Dido might win a big prize? Because their family might be paid for the privaledge?

Too stupid for words.
I don't think she was serious. In fact I seriously suspect she's taking the piss big time.
pi_32206151
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 15:47 schreef karn het volgende:


I don't think she was serious. In fact I seriously suspect she's taking the piss big time.
Or APK made it all up
  zaterdag 12 november 2005 @ 15:55:47 #20
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_32206315
Hey Karn, ik post gewoon in het Nederlands . Volgens mij kan je dat wel lezen, anders roep je APK dr maar bij .

Maar het is inderdaad jaren geleden dat ik die docu voor het vak Maatschappijleer zag. Daar werd gewoon heel integer en zonder toeters en bellen gedaan. Maar goed stel dat het gebeurt, dan zou die grote geldprijs er wel moeten zijn. Het is alleen lullig dat degene die euthanasie gaat plegen, die geldprijs niet kan winnen, maar ja bij Tanja hadden we ook niet het idee dat zij meedeed aan BB om het geld.
Verder zie ik veel meer praktische problemen. Het hele huis moet nog meer afgestemd zijn op degene die euthanasie gaat plegen. Tanja was al vrij lastig en kreeg gek genoeg veel contact met de buitenwereld. Maar degene die euthanasie gaat plegen wil toch afscheid nemen van zijn of haar dierbaren? Mogen die dan toch komen? Of zijn er echt labiele mensen te vinden hiervoor die zonder familie willen sterven? En de Big Brother bewoners dan, mogen die bij de euthanasie zelf ook aanwezig zijn? Het wordt iig een gezellige bende .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 12 november 2005 @ 16:01:44 #21
6941 APK
Factual, I think.
pi_32206445
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 15:55 schreef Falco het volgende:

Maar degene die euthanasie gaat plegen wil toch afscheid nemen van zijn of haar dierbaren? Mogen die dan toch komen? Of zijn er echt labiele mensen te vinden hiervoor die zonder familie willen sterven?
Ik kan mij best voorstellen dat er eenzame -terminaal zieke- mensen zijn die denken: 'Fuck it! Ik ga er een flink feest van maken. Ik ga toch dood, kom eindelijk maar eens op met al die aandacht die ik zo lang gemist heb!'
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zaterdag 12 november 2005 @ 16:04:05 #22
16701 scanman01
Today's a good day
pi_32206500
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 14:48 schreef Sanne het volgende:
Ik zou het wel leuk vinden, maar dan vooral als de kijker mag bepalen wie er geëuthaniseerd wordt.
Ik denk dat je dan nu ook al een paar gegadigden hebt
My soul is painted like the wings of butterflies
  zaterdag 12 november 2005 @ 16:04:05 #23
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_32206501
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 16:01 schreef APK het volgende:

[..]

Ik kan mij best voorstellen dat er eenzame -terminaal zieke- mensen zijn die denken: 'Fuck it! Ik ga er een flink feest van maken. Ik ga toch dood, kom eindelijk maar eens op met al die aandacht die ik zo lang gemist heb!'
Dan krijg je dus een Tanja in het kwadraat .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 12 november 2005 @ 16:04:08 #24
134710 bb-millie
pragmatisch gestoord
pi_32206502
Hummieeeee!!!!!

Chaos is de duivel en ik ben er mee getrouwd...
  zaterdag 12 november 2005 @ 16:19:50 #25
691 luciano
ondertitelloos
pi_32206838
Hoerenfeest Zombiefeest Lijkenfeest Hoe noem je een feest met zulke personen dan eigenlijk ?

En misschien kunnen we er dan 2 vliegen in 1 klap mee slaan , en een snufje necrofilie ( = een vorm van , laten we zeggen , kinderen verwekken met een 0% kans van slagen ) toevoegen .... of was / is dat nou strafbaar ?
Ach wat maakt het uit , Talpa overtreedt wel meer wetten .
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')