quote:Helaas ben ik door ietwat bijzondere omstandigheden niet geweest. Sommige dingen kunnen nu eenmaal niet wachten. Wel jammer dat ik het gemist heb, maar ze komen vast wel weer eens.
Op zaterdag 15 november 2003 12:38 schreef XL het volgende:[..]
Hoe was het, Man_in_a_Shed?
quote:Toen ik in '99 Mom in love, daddy in space voor het eerst hoorde, dacht ik aanvankelijk dat het een nummer van Beck was, gek genoeg.
Op maandag 9 juni 2003 20:15 schreef MadScientist het volgende:[..]
grappig. ik las ergens anders dat het ergens tussen Thom Yorke en Sting zat, terwijl ik zelf al vond dat het ergens tussen Radiohead en Pear Jam zweefde
Maar goed, ik heb net de videoclip van Rocket Brothers gezien (een nummer dat ze nu ook bij KINK-FM maar weer eens aan het promoten zijn, al betreft het een nummer van hun vorig jaar verschenen album Zitilites, welke ik overigens nog altijd niet beluisterd heb); een animatie-clip in smaakvol zwart-wit met ietwat vreemde elementen en wendingen, die echter perfect bij de uitgeademde sfeer van de muziek passen. Had het nog niet eerder gehoord, maar het nummer klinkt in ieder geval als een Radiohead-nummer waarbij de extremere (en eerlijk gezegd ook redelijk irritante) kantjes van Thom Yorke's stemgeluid zijn afgeschaafd; in combinatie met de clip een mooi nummer, in ieder geval. ![]()
De video is hier te bekijken, trouwens. ![]()
[Dit bericht is gewijzigd door Grobbel op 14-01-2004 23:50]
Ik heb dit album voor de zomer eens een keer gedownload, een aantal keren geluisterd, en toen niets meer mee gedaan. Toen ik eind december de mp3's tegen kwam ben ik weer gaan luisteren en sindsdien luister ik elke dag Zitilites. Echt hele mooie popliedjes, met steengoede melodielijnen.. en de stem van de zanger (Kasper Eistrup) maakt het geheel compleet. Ik heb de cd, met het schaamrood op mijn kaken door het feit dat ik het nu pas heb gedaan, laatst dan ook eindelijk aangeschaft.
Wat een verademing. Echt. Misschien wel het beste album van 2003. Zéker voor mensen die houden van Radiohead, Coldplay, Travis en Sigur Rós.
[Dit bericht is gewijzigd door mrmiddel op 14-01-2004 21:39]
In The Sand
The Push
Melpomene
Surfing The Warm Industry
Rocket Brothers
The Aftermath
Petite Machine
Maar de andere helft is eigenlijk net zo goed
In het nummer 'In The Sand' heeft wel na 2 minuten een, in mijn ogen, voor Kashmir typerende brug in het nummer. Heel kort, maar je voelt duidelijk het 'veranderen'. Ik mag dat wel, voor in 'Lampshade'. Wat een prachtig nummer is dat toch. Andere goede nummers op de cd vind ik The Aftermath, Ruby Over Diamonds en Small Poem of Old Friend.
Het live-optreden van afgelopen najaar smaakte beter dan het album in eerste instantie. Ik merk wel dat het album nog elke keer dat ik het opzet beter blijkt te worden, dat was bij The Good Life ook..... ik denk echter niet dat ik hem zooo goed ga vinden.
Is idd een fraaie plaat... ik schrok echter wel toen iemand het in het Pinkpop-topic vergeleek met Keanequote:Op donderdag 9 maart 2006 00:11 schreef MaJo het volgende:
De cd No Balance Palace staat nu op de luisterpaal. Klinkt wel goed moet ik zeggen. Er staat ook een nummer op met David Bowie, is altijd leuk
Mij komt het wel erg goed uit. Omdat ik voor Tool en dEUS toch wel heen wil, heb ik maar even iets van Kashmir gedownload en ook dit wil ik wel graag live zien. Ik heb een paar nummers van Zitilites gedownload en dat bevalt prima.quote:Op donderdag 9 maart 2006 10:21 schreef XL het volgende:
Ze spelen dit jaar ook de zondag op Pinkpop, maar dat is natuurlijk veel te groots voor ze.
Hun doorbraakplaat is veel mooier, The Good Life. De laatste setlist die ik van ze zag, op www.fabchannel.com, bevatte daar weinig nummers van. Luister die plaat wel even.quote:Op woensdag 17 mei 2006 13:44 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Mij komt het wel erg goed uit. Omdat ik voor Tool en dEUS toch wel heen wil, heb ik maar even iets van Kashmir gedownload en ook dit wil ik wel graag live zien. Ik heb een paar nummers van Zitilites gedownload en dat bevalt prima.
Zet Lampshade, Miss You, Gorgeous en Kiss me Goodbye dan nu even opquote:Op woensdag 17 mei 2006 14:23 schreef zjroentje het volgende:
Ik heb er nog steeds niet naar geluisterd XL. Shame on me ...![]()

Ik vrees alleen dat je er weinig van te horen krijgt, aangezien ze twee cd's verder zijn. Je weet nu waartoe ze in staat zijn! Veel plezier op Pinkpop.quote:Op maandag 22 mei 2006 23:03 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Puike cd, XL. Enkele prachtige nummers, ik weet niet of het die zijn die jij noemt, want ik let steeds niet op. Nou ja, Lampshade in ieder geval wel.
Dat is inderdaad jammer.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 19:51 schreef peaceman het volgende:
Ik vind het jammer dat ze niet in de tent spelen... ik vrees dat ze zullen verzuipen op dat grote podium...
Het viel gelukkig mee. Prima optreden!quote:
Hmmm. En wellicht ook voor een prikkie te koop. Als ze hem ergens hebben in ieder geval.quote:Op donderdag 8 juni 2006 16:19 schreef XL het volgende:
The Good Life is uiteraard met voorsprong de mooiste plaat!
Die Rene Blom is een slecht recensent, dat moge duidelijk zijn...Kritisch zijn is prima, maar een afbrandmodus aanhebben, omdat je een band niet leuk vindt, is maar weinig objectief en getuigd van weinig journalistieke klasse.quote:Op donderdag 8 juni 2006 16:00 schreef XL het volgende:
Die duffe 3voor12-journalist had zijn recensie al van tevoren geschreven. Ik wist wel dat het gewoon goed zou zijn.
Ja, als ze de zaal even 200 kilometer deze kant op verplaatsen wel.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 15:37 schreef XL het volgende:
17 november is Kashmir in NL voor een optreden in The Mezz, Breda
Prachtige zaal voor Kashmir.
In The Sandquote:Op woensdag 25 oktober 2006 13:29 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik heb gisteren Zitilites eindelijk compleet kunnen downloaden. Tot voor kort kende ik alleen Melpomene en 2 nummers waarvan ik de titel niet (meer) ken. Melpomene is werkelijk een schitterend nummer, de rest van de cd viel me nog wat tegen. Maar toen ik de andere cd's voor het eerst luisterde, haalde ik er ook nog weinig moois uit, terwijl ik ze nu uren aan een stuk zou kunnen luisteren, dus dat zal bij Zitilites misschien ook nog wel komen.
Laatst zittend in de trein, met de zon in mijn gezicht, na een lange schooldag naar huis om weekend te hebben, met She's made of chalk op mijn koptelefoon, toen voelde ik me gelukkig.
Nee, dat was ik niet. Had hem toevallig op mijn eigen (veel snellere webruimte staan). Ik ben namelijk ook druk mensen aan het werven voor de concerten die eraan komen. Al gaat het erg voortvarend, eigenlijk wil vrijwel iedereen wel mee. Voor een tientje kun je niet sukkelen en ze schenken er bier, meer argumenten heb ik niet nodig.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 13:40 schreef Angel_of_Dth het volgende:
En The Push. Ook geweldig.
En ik zat gisteren nog te denken dat ik jou wel even kon vragen toen ik weer eens ging zoeken (niet dat ik continu zit te zoeken, maar zo nu en dan kijk ik even op slsk). Maar ik keek eerst nog even op slsk en vond zowaar iemand die fatsoenlijk kon uploaden met deze cd (of was jij dat toevallig, hij gebruikte wel ssx, soulseek voor de Mac).
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |