quote:
Op zondag 13 november 2005 11:31 schreef Mikkie het volgende:[..]
Ik wil hiermee niet aanzetten tot het oplichten van de verzekering, laat dat duidelijk zijn. Het is meer zoiets van: mocht de verzekering gaan lopen etteren over een draaiende motor terwijl dat helemaal niet relevant is, dan zeg je gewoon dat dat niet zo was. Het originele punt blijft gehandhaafd, er wordt geen extra vergoeding of wat dan ook losgepeuterd, je voorkomt alleen dat je eventueel genaaid zou worden omdat de verzekering onterecht gaat lopen miepen over een in gebruik zijnd motorvoertuig.
Niet om het één of ander, maar jij bent niet degene die bepaalt of dat relevant is.(net zo min als ik dat ben)
Mijn punt is (en dat zie/lees ik de laatste tijd steeds vaker) dat van je verwacht wordt dat je gewoon vertelt hoe het is geweest (eerlijk dus). Alle details (en nogmaals: zaken die wellicht niet relevant lijken, kunnen het wel zijn) moeten gewoon opgegeven worden.
Er wordt inderdaad geen extra vergoeding "losgepeuterd", maar het gaat erom waar er geclaimd gaat worden. Als dit (ook wettelijk) een aanrijding blijkt te zijn, dan dient er op de juiste verzekering verhaald te worden.
In dat geval "miept" de verzekering niet onterecht.
Uitgekeerd wordt er toch wel, maar het gaat gewoon om eerlijkheid en die is weleens ver te zoeken en daar kots ik gewoon op.(niets persoonlijks overigens, gewoon iets dat ik constateer)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]