Koop op afstand. Artikel 46f geeft aan dat het verzuim dan intreedt zonder ingebrekestelling: het gevolg is dat de winkelier dan schadeplichtig is. (6:74; wanprestatie)quote:Op vrijdag 11 november 2005 22:28 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
welke wet?
Dat lijkt me, gezien het feit dat 'ie z'n simkaart al heeft een heel reële eis.quote:verder wil TS het toestel hebben, dus aan annuleren zal hij niet veel hebben, zou hij wellicht een tijdelijk vervangend toestel kunnen vragen/?
Of hij stuurt, als het abonnement nog niet ingegaan is, de sim terug, krijgt zijn geld terug en bestelt alsnog het pakket met de andere telefoon.quote:Op zaterdag 12 november 2005 08:58 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Koop op afstand. Artikel 46f geeft aan dat het verzuim dan intreedt zonder ingebrekestelling: het gevolg is dat de winkelier dan schadeplichtig is. (6:74; wanprestatie)
[..]
Dat lijkt me, gezien het feit dat 'ie z'n simkaart al heeft een heel reële eis.
Aktie is er niet meer helaas.quote:Op zaterdag 12 november 2005 13:07 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Of hij stuurt, als het abonnement nog niet ingegaan is, de sim terug, krijgt zijn geld terug en bestelt alsnog het pakket met de andere telefoon.
wat was de aktie dan?quote:Op zaterdag 12 november 2005 16:56 schreef Alessandro het volgende:
[..]
Aktie is er niet meer helaas.
die kun je ook annuleren, ook al is de overeenkomst ogenschijnlijk met de telco (je hebt hem namelijk via belcompany afgesloten en zij zijn daarmee verantwoordelijk voor het correct afhandelen van de *gehele order*), waarbij je dus ook de order kunt annuleren als ze niet nakomen (en zelfs schadevergoeding kunt vorderen).quote:Op zaterdag 12 november 2005 01:46 schreef Alessandro het volgende:
Ik heb wel een simkaart gekregen, maar wat als ik geen simlock vrij toestel had... dan kan ik hem niet gebruiken. En toch betaal ik al een maand abbo geld.
Ik zou art 46j2 ook even lezen van dezelfde wet. Aan die bepaling voldoet die shop naar mijn idee (artikel 46j lid 1 is het enige artikel in de wet koop op afstand welke niet dwingend recht is, waar dus in algemene voorwaarden vanafgeweken kan worden)quote:Op zaterdag 12 november 2005 08:58 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Koop op afstand. Artikel 46f geeft aan dat het verzuim dan intreedt zonder ingebrekestelling: het gevolg is dat de winkelier dan schadeplichtig is. (6:74; wanprestatie)
[..]
Dat lijkt me, gezien het feit dat 'ie z'n simkaart al heeft een heel reële eis.
Heb je het topic wel gelezen ? Annuleren is *wel* mogelijk, tenminste volgens de wet.quote:Op woensdag 23 november 2005 23:48 schreef TimmyAsd het volgende:
Je staat helaas niet al te stevig. Annuleren is niet mogelijk. Een ander toestel natuurlijk wel. Dat zou ik dan ook eisen, want dit is natuurlijk niet de bedoeling..
Wilde dus eerst annuleren en dat kon nog volgens hun,. omdat het mij te lang ging duren mocht dat. Ik gaf wel aan dat ik al 2 maand gebruik gemaakt had van mijn abbo. Ze wilden toen opeens een andere oplossing zoeken. Ik gaf dus aan dat ik eventueel wel de D600 wilde aangezien ze die wel op voorraad hadden. En na een kort overleg met de shop manager was het okquote:Op donderdag 24 november 2005 07:13 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Heb je het topic wel gelezen ? Annuleren is *wel* mogelijk, tenminste volgens de wet.
Bel anders ff een willekeurige provider en vraag of je een 2 maanden oude contract kunt annuleren. Ze lachen je hard uit.quote:Op donderdag 24 november 2005 07:13 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Heb je het topic wel gelezen ? Annuleren is *wel* mogelijk, tenminste volgens de wet.
Hij heeft toch een afspraak met Belcompany?quote:Op vrijdag 25 november 2005 20:11 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Bel anders ff een willekeurige provider en vraag of je een 2 maanden oude contract kunt annuleren. Ze lachen je hard uit.
Precies.quote:Op vrijdag 25 november 2005 22:04 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Hij heeft toch een afspraak met Belcompany?
Niet met Telfort?
En dat is zorgen voor een toestel. No offence TS, maar hij ging wel akkoord met de constructie..quote:Op zaterdag 26 november 2005 00:03 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Dus neemt ook belcompany de verantwoordelijkheden t.o.v. de klant over![]()
Uit de MvT en richtlijn blijkt duidelijk dat bij een verkoop met daaraan geliëerde diensten de dienst ook geannuleerd kan worden wanneer de koop met een geldig beroep op de wet koop op afstand geannuleerd wordt.quote:Op vrijdag 25 november 2005 20:11 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Bel anders ff een willekeurige provider en vraag of je een 2 maanden oude contract kunt annuleren. Ze lachen je hard uit.
Ik zou zweren dat ik IN EEN WINKEL lasquote:Op zaterdag 26 november 2005 18:52 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Natuurlijk is dit wel koop op afstand. Hij koopt via internet.
Klopt dit wel?quote:Op donderdag 24 november 2005 07:13 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Eh..quote:Op zaterdag 26 november 2005 20:04 schreef frederik het volgende:
[..]
Klopt dit wel?
De wet koop op afstand is dwingend recht, behalve juist het artikel over de maximale levertermijn van 30 dagen, waardoor er van een automatisch in gebreke zijn geen sprake is (in de algemene voorwaarden is immers anders bepaald), en TS op dit punt dus geen voordeel kan halen ten opzichte van een normale winkelkoop
die uitzondering op het dwingende karakter van de wet staat in art. 46j2 boek 7 BW trouwens
Update,.. nog geen toestelquote:Op donderdag 24 november 2005 16:11 schreef Alessandro het volgende:
[..]
Wilde dus eerst annuleren en dat kon nog volgens hun,. omdat het mij te lang ging duren mocht dat. Ik gaf wel aan dat ik al 2 maand gebruik gemaakt had van mijn abbo. Ze wilden toen opeens een andere oplossing zoeken. Ik gaf dus aan dat ik eventueel wel de D600 wilde aangezien ze die wel op voorraad hadden. En na een kort overleg met de shop manager was het ok.
Snap er ook niks meer van, anders ga ik gewoon naar een belcompany hier in de buurt en vragen of ik hem daar dan kan krijgen. Want hun internetshop stinktquote:Op zondag 4 december 2005 21:16 schreef TimmyAsd het volgende:
Hoezo heb je nog geen D600 gekregen? Dat ding is ruim op voorraad!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |