Dat zou dan fiscaalrecht zijn. Dat is hier even niet aan de orde.quote:Op vrijdag 11 november 2005 17:04 schreef Funksoldier het volgende:
Bij alles vraag ik me toch af, of:
A: TS niet gepakt kan worden wegens het voeren van een bedrijf zonder KVK, dus BTW afgave.
Voorzover B tijdig kennis heeft genomen van de algemene voorwaarden of daarvan tijdig kennis had kunnen nemen, worden zij geacht deel uit te maken van de overeenkomst. Expliciete ondertekening van de voorwaarden is niet nodig.quote:B: <KLANT> heeft voorwaarden niet getekend, is het dan niet TS zijn fout er toch mee in zee te gaan?
Klant E kan zijn vordering op TS op -kort gezegd- twee gronden doen steunen:quote:Verder denk ik dat TS weinig van KLANT E te vrezen heeft, hij heeft immers die dienst niet verleend aan KLANT E, dit heeft KLANT gedaan, met weer zijn eigen voorwaarden, als hij die al had. Alleen vraag ik me dan af of KLANT weer niet dat bedrag bij TS kan claimen...
oftewel je hebt geen bedrijfje.quote:Op vrijdag 11 november 2005 13:27 schreef pro2call het volgende:
Ik heb een hosting's bedrijfje zonder KVK en BTW.
scherpquote:Op vrijdag 11 november 2005 18:08 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
oftewel je hebt geen bedrijfje.![]()
TNX VOOR DE INFOquote:Op vrijdag 11 november 2005 18:01 schreef Argento het volgende:
[..]
Dat zou dan fiscaalrecht zijn. Dat is hier even niet aan de orde.
[..]
Voorzover B tijdig kennis heeft genomen van de algemene voorwaarden of daarvan tijdig kennis had kunnen nemen, worden zij geacht deel uit te maken van de overeenkomst. Expliciete ondertekening van de voorwaarden is niet nodig.
[..]
Klant E kan zijn vordering op TS op -kort gezegd- twee gronden doen steunen:
1. Contract - Niet aan de orde. Tussen TS en E bestaat geen contract, en in het contract tussen TS en B is geen sprake van enig derdenbeding ten behoeve van E.
2. De wet (onrechtmatige daad) - Ik zie niet in hoe TS met het gedoe van niet werkende servers onrechtmatig gehandeld heeft jegens E. Ik vraag me af in hoeverre van TS in de gegeven omstandigheden mag worden verwacht dat hij rekening houdt met belangen waarvan hij niet wist of kon weten dat ze in het geding waren.
Oei, moeilijk gevalletje, zijn eigenlijk allemaal fout (Geen BTW), en toch ook weer niet....
Kan best zijn, maar ik denk dat de belastingdienst niet zo gecharmeerd zal zijn van de manier waarop hij omgaat met BTW...quote:Op zondag 13 november 2005 22:19 schreef Vulkan het volgende:
Hij heeft wel een bedrijf. Je hoeft niet per se ingeschreven te staan bij de KvK om een bedrijf te starten. Er zijn genoeg bedrijven in NL die niet geregistreerd zijn.
Voor deze branche (alle, behoudens specifieke uitzonderingen en freelancers [maar die hebben ook geen bedrijf]) is een KvK-registratie verplicht, omdat je zonder dat ook geen BTW nummer kunt krijgen EN ook geen BTW-facturen mag uitschrijven.quote:Op zondag 13 november 2005 22:19 schreef Vulkan het volgende:
Hij heeft wel een bedrijf. Je hoeft niet per se ingeschreven te staan bij de KvK om een bedrijf te starten. Er zijn genoeg bedrijven in NL die niet geregistreerd zijn.
jep... en als extragratis voordeel voor jezelf is dat het nog illegaal is ookquote:Op maandag 14 november 2005 10:35 schreef HarryP het volgende:
ALs je niet BTW plichtig bent omdat je onder een bepaald bedrag zit. Bij veel kleine bedrijven is dit zo. Dan kun je 2 dingen doen. Vrijstellingen vragen voor BTW of gewoon een hoop papierwerk invullen en 0 euro aan BTW betalen.
Je kan natuurlijk ook gewoon geen BTW nummer aanvragen en dat scheelt weer een hoop tijd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |