Maar als je van het oude noorden naar het nieuwe westen gaat, dan is dat toch een andere wijk? Of begrijp ik het nu verkeerd?
Ik heb toen ik in R'dam woonde geprobeerd van huisarts te wisselen, maar elke huisarts in en om onze wijk (Oud Mathenesse, Spangen, etc) vertelde het zelfde verhaal: nieuwe patienten zijn op zich welkom, maar niet wanneer ze komen van een collega in dezelfde samenwerkingsregio. Een huisarts in Spangen heeft me uiteindelijk tijdens een weekend-consult uitgebreid uit de doeken gedaan hoe het zat met die afspraken.
Zelf heb ik besloten me weer aan te melden bij mijn huisarts in mijn geboortedorp. Dat was wel 35 km rijden, maar zolang ik kon praten, kon ik daar ook naar toe. En als ik écht op sterven zou liggen, dan zou de huisarts uit Rotterdam (waar ik me nooit heb laten uitschrijven) óók wel zijn gekomen. Tenminste: zo redeneerde ik. Omdat ik partikulier verzekerd was, was dat verder geen probleem.
Maar goed; om vooral niet te veel offtopic te gaan: TS, ik wilde je er maar even van op de hoogte brengen dat de kans bestaat dat je aan je keuze vast zit. Dus kijk even goed rond voor je kiest