abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32163508
Onlangs heb ik mijn ziekefonds geinformeerd op een adress wonend te zijn,waarna ik een brief kreeg dat ik dan de gegevens van mijn nieuwe huisarts en tandarts schriftelijk moest melden.

Ik heb toen gewoon mijn huidige tandarts en huisarts vermeld (aangezien die mij goed bevallen) en het schrijven opgestuurd.

Nu kreeg ik deze week een brief waarin staat vermeld dat de tandarts geaccepteerd was,maar ik de dokter niet.
Het is namelijk te ver weg (20km) in geval van nood,best logisch dus.

Nu moet ik dus een andere dokter in Rotterdam zoeken,hoe gaat dit zijn werk,gewoon een willekeurige dokter opbellen en vragen of ik patient kan worden .
Ik heb werkelijk waar geen idee,dus als er mensen zijn met tips en/of ervaringen zijn hoor ik dat graag!

Bedankt alvast.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  donderdag 10 november 2005 @ 23:21:39 #2
47400 De-Boswachter
Spritz mich im mund....
pi_32164330
Volgens mij kan dat zo wel ja, tenminste bij mij wel.
Maar je verzekeraar kan jou toch ook een doktor adviseren?
In het bos daar zijn de ..........
pi_32164454
Om je heen vragen wie een betrouwbare, goede dokter is en dan daarmee contact opnemen (kwaliteit van zorg komt eerst). Het kan zijn dat een huisarts zijn of haar praktijk vol vindt, maar meestal kun je je gewoon melden. Zo'n arts wil dan graag dat je jouw dossier van de huidige huisarts ophaalt en inlevert bij de nieuwe.

Met de nieuwe zorgverzekering lijken de verzekeraars niet verplichte huisartsen aan te wijzen. Dat een huisarts uit je eigen woonplaats moet komen is normaal lijkt me (maar dat geef jij zelf ook al aan).

Succes
pi_32171026
Toen ik een nieuwe huisarts nodig had, heb ik amicon gebeld (ben ergens anders verzekerd). Deze wisten nog wel een beschikbare huisarts in de buurt. Het kennismakingsgesprek is toch gratis, dus je kunt dan nog wel iemand anders gaan zoeken.
Dat ergens anders verzekerd zijn was geen probleem. Goede service dus...
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 11 november 2005 @ 09:29:11 #5
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_32171410
ik weet dat in Utrecht de huisarsen wijk gebonden zijn. Je moet dus wonen in de wijk die valt onder de praktijk van die arts. Meestal zijn het iets van 2 of 3 huisartsen, waarbij je je vervolgens kunt aanmelden.
Inschrijven en klaar, het enige wat je nog moet doen is vragen of je huidige arts je medische gegevens doorstuurt aan de nieuwe huisarts
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  vrijdag 11 november 2005 @ 09:47:50 #6
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_32171714
In principe kan je gewoon opbellen en vragen of ze nog plek hebben. Als je veel mensen in je wijk kent is het handig om te vragen wat hun ervaringen met de lokale huisartsen zijn om zo een keuze te maken als err meerdere praktijken in je buurt zijn.
pi_32171762
Ziekenfondsverzekerd en dan een huisarts in Rotterdam ? Ik zou maar aan de verzekeraar vragen of ze iemand weten, want de meesten hebben niet veel ruimte voor nog meer ziekenfonds patiënten.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
  vrijdag 11 november 2005 @ 10:47:39 #8
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_32172933
En overtuig je van je goede keuze, want als je in Rotterdam eenmaal bij een huisarts zit, kun je vaak niet meer wisselen (in verschillende wijken hebben ze onderling de afspraak dat ze elkaars patienten niet aannemen). Zeker niet wanneer je ZF-verzekerd bent; lullig, maar waar helaas.

Goed om je heen vragen en kijken hoe de ervaringen zijn
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  vrijdag 11 november 2005 @ 10:49:10 #9
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_32172973
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 09:50 schreef _-rally-_ het volgende:
Ziekenfondsverzekerd en dan een huisarts in Rotterdam ? Ik zou maar aan de verzekeraar vragen of ze iemand weten, want de meesten hebben niet veel ruimte voor nog meer ziekenfonds patiënten.
Denk niet dat ze daar een krappe twee maanden voor invoering van het nieuwe zorgverzekeringsstelsel nog moeilijk over zullen doen.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 11 november 2005 @ 10:56:14 #10
33954 ElisaB
pi_32173146
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 10:49 schreef Lienekien het volgende:
Denk niet dat ze daar een krappe twee maanden voor invoering van het nieuwe zorgverzekeringsstelsel nog moeilijk over zullen doen.
Dan ken je de huisartsen in Rotterdam nog niet
pi_32198874
Dan heb ik geluk gehad toen ik in Rotterdam woonde, ik ben van het Oude Noorden naar het Nieuwe Westen verhuisd. Ben dus ook van huisarts in de wijk veranderd. Dat is zonder probleem gegaan. Het gaat over 5 en 4 jaar terug. Reden kan zijn dat mij huisgenoten die ook in Rotterdam kwamen wonen bij die nieuwe huisarts al aangenomen waren (zij waren wel particulier) nog een reden kan zijn vanwege mijn medische achtergrond. (Bij redenen heb ik genoemd bij het bellen met de praktijk)
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
  zaterdag 12 november 2005 @ 09:46:07 #12
33954 ElisaB
pi_32199057
Maar als je van het oude noorden naar het nieuwe westen gaat, dan is dat toch een andere wijk? Of begrijp ik het nu verkeerd?

Ik heb toen ik in R'dam woonde geprobeerd van huisarts te wisselen, maar elke huisarts in en om onze wijk (Oud Mathenesse, Spangen, etc) vertelde het zelfde verhaal: nieuwe patienten zijn op zich welkom, maar niet wanneer ze komen van een collega in dezelfde samenwerkingsregio. Een huisarts in Spangen heeft me uiteindelijk tijdens een weekend-consult uitgebreid uit de doeken gedaan hoe het zat met die afspraken.

Zelf heb ik besloten me weer aan te melden bij mijn huisarts in mijn geboortedorp. Dat was wel 35 km rijden, maar zolang ik kon praten, kon ik daar ook naar toe. En als ik écht op sterven zou liggen, dan zou de huisarts uit Rotterdam (waar ik me nooit heb laten uitschrijven) óók wel zijn gekomen. Tenminste: zo redeneerde ik. Omdat ik partikulier verzekerd was, was dat verder geen probleem.

Maar goed; om vooral niet te veel offtopic te gaan: TS, ik wilde je er maar even van op de hoogte brengen dat de kans bestaat dat je aan je keuze vast zit. Dus kijk even goed rond voor je kiest

pi_32199313
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 09:46 schreef ElisaB het volgende:
Maar als je van het oude noorden naar het nieuwe westen gaat, dan is dat toch een andere wijk? Of begrijp ik het nu verkeerd?

Nee , ik heb het denk ik verkeerd begrepen
(het zijn inderdaad verschillende wijken) Het was ook meer dat toen ook al gezegd werd dat het zo lastig was een HA te vinden, terwijl ik die problemen (gelukkig) nooit gehad heb.
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
  zaterdag 12 november 2005 @ 10:51:24 #14
33954 ElisaB
pi_32199692
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 10:17 schreef Mariposa het volgende:
Nee , ik heb het denk ik verkeerd begrepen
Geeft niet hoor
quote:
Het was ook meer dat toen ook al gezegd werd dat het zo lastig was een HA te vinden, terwijl ik die problemen (gelukkig) nooit gehad heb.
Het is een periode heel lastig - zo niet onmogelijk - geweest. Tandarts is in sommige wijken nog moeilijker. Het scheelt ook nog wel in welke wijk je zit. En helaas zal het ook nog wel schelen of je ZF of pert verzekerd bent. Wellicht dat in elk geval dat onderscheid gaat verdwijnen na 1 januari.

Waar ik altijd een beetje iebelig van werd:
ElisaB: "Kan ik nog een afspraak maken voor vandaag?"
Assistente: "ZF of part?"
ElisaB: "Part."
Assistente: "Ow, dan kan het wel.... "

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')