quote:
ik had het over creativiteit in 'denken', jij komt met een verhaal over tekeningen en koeien en regeltjes. sorry, dan mis ik dus echt het punt ja.
voorbeeld: ik zeg dat aangeleerde denkpatronen zijn af te leren, oa door minder tot niet te denken, en daar bedoel ik mee oa destructief denken. klinkt dat raar, geloof het niet. zie bijv.
http://www.teleac.nl/beterslapen/index.jsp?nr=574751 . daarin wordt aangehaald dat mensen het meest piekeren als ze in bed liggen, gevolg oa depressiviteit en/of slaapproblemen. tips die worden gegeven, zijn oa yoga, stoppen met piekeren, 15 min. p/d schrijven in een piekerschrift etc.
dat was misschien even wat anders, maar ook van het hetzelfde laken een pak.
en of want dit is met vele ziektes, kwalen etc etc zo.
jij komt dus vervolgens met een verhaal over tekeningen en koeien en dat kinderen dingen moeten aanleren waarschijnlijk. ja mooi, maar wat heeft dat nou met die creativiteit van doen? dat alles wordt aangeleerd of is aangeboren en dus niet te verhelpen valt ofzo? bedoel je dat? want ik vind hem of je onduidelijk op die manier, zeg het dan concreter. no offence voor de rest, maar zin in vissen heb ik niet.
plus punt 2, veel dingen kunnen idd erfelijk zijn, chemisch etc etc. maar is het dan afgelopen? dacht het ook niet. voorbeeld die ik van het weekend op een verjaardag had, vrouw loopt al jarenlang met klachten, erge klachten, ja zegt de dokter 'je hebt hyperdepiep', zoals ze zelf vrij quasi grappig zei. pilletje en naar huis. nou zeiden en ik een aantal anderen gelijk iets over ademhaling, wat blijkt, komt ze dus ook na al die jaren achter. ademhaling is way important, angst maakt het alleen erger. logisch.
chemisch, prima, maar zeg me niet dat daarmee de kous af is.
quote:
sowieso is er wat mij betreft geen verschil tussen zijn en denken.
naja goed, als je dat denkt.
ik geloof dat er een wereldwijd verschil tussen zit, tussen bewust denken en normaal denken dan.
jij gaat mij namelijk niet vertellen dat een dier, een boom etc bij de psychiater loopt.
ok, die was droog
[ Bericht 2% gewijzigd door sweetgirly op 14-11-2005 18:51:28 ]