abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32162385
wanneer is het tijd om stop te zeggen. wanneer je het uiteindelijk niet meer ziet zitten en van kant maakt.
sommigen mensen begrijpen het echt niet wanneer je genoeg zegt ,en gaan ervan uit dat mensen gewoon door kunnen gaan met leven of proberen te leven, terwijl degene moe en geen doorzettings vermogen heeft in het leven.

sommigen mensen hebben gewoon pech in hun leven en sterven jong zoals mijn beste vriendin, uiteindelijk kon ze het niet meer aan en is ze ingeslapen. ze zou toch doodgaan dus waarom vechten?

sommigen mensen hebben al vanaf hun jeugd al zeldzame ziekte en vechten al de hele tijd om in leven te blijven, en worden uiteindelijk moe en willen niet meer doorgaan. dus waarom nog medicijnen in nemen? het wordt toch nooit beter, en zal altijd de ziekte houden?

er zijn soms dagen dat mensen bepaalde gebeurtenissen achter elkaar krijgen dat ze het niet meer zitten: zoals je vriend\in gaat erdoor met een ander en hoor je dat je kanker hebt en daarnaast een auto ongeluk krijgt.

er zijn verschillende redenen om van het leven genoeg te hebben. waarom gaan er mensen ervan uit voor diegene die het moeijlijk hebben dat ze weer in staat zijn om verder te gaan terwijl er zoveel dingen gebeurt zijn. waarom mogen ze het niet hun verdriet verwerken?

gelukkig zijn er mensen met wie het wel goed gaan. waarvan ik er een ben

vraag: wanneer denk je dat je zelf genoeg zegt tegen jezelf

ik weet het voor mezelf niet, maar ben benieuwd wat voor antwoorden gaan komen
Greek Godess of the Earth
pi_32162524
gelukkig zijn is een keuze
een probleem ergens van maken ook.
als mijzelf iets ergs zou overkomen zou ik niet minder gelukkig zijn, maar zou ik gewoon iets minder mogelijkheden hebben om mezelf gelukkig te voelen .
pi_32162641
diep... ik hoop dat ik die keuze nooit hoef te maken. ik ben een echte levensgenieter en ik denk dat als het me echt tegen gaat zitten dat ik dan andere dingen ga doen en de leukere dingen op ga zoeken. op dit moment heb ik het iig nog geweldig naar mijn zin!
interessant...
  donderdag 10 november 2005 @ 22:36:54 #4
62729 type_29
be cool online! da sjizzle
pi_32162681
survival of the fittest?
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
  donderdag 10 november 2005 @ 23:09:35 #5
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_32163876
nooit. ik denk namelijk altijd dat het weer goedkomt, of dat nou wel of niet zo is.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_32164284
quote:
op donderdag 10 november 2005 22:31 schreef salvad0r het volgende:
als mijzelf iets ergs zou overkomen zou ik niet minder gelukkig zijn, maar zou ik gewoon iets minder mogelijkheden hebben om mezelf gelukkig te voelen .
ja hoor, we horen je nog wel als het je is overkomen he?
Sanity is (not) statistical
pi_32164592
quote:
op donderdag 10 november 2005 23:20 schreef maeghan het volgende:

[..]

ja hoor, we horen je nog wel als het je is overkomen he?
wie weet spreek ik uit ervaring ?
pi_32164849
mensen met ervaring zeggen meestal niet dat gelukkig zijn een keuze is, noch dat ze best gelukkig zouden kunnen zijn als ze iets zou overkomen.

gelukkig zijn is een chemisch proces, en chemische processen zijn slechts deels stuurbaar.
pi_32165031
quote:
dit is gelul. jij kan dan misschien gelukkig zijn maar gelukkig zijn is geen keuze voor mensen. jij hebt wellicht doorzettingsvermogen die anderen niet hebben en kan het daardoor aan, dat geldt niet voor iedereen. het is geen keuze maar een bepaalde manier van denken waar sommige mensen gewoon nooit bovenop kunnen komen en dus nooit gelukkig meer kunnen zijn.
pi_32165060
quote:
op donderdag 10 november 2005 23:09 schreef k_i_m het volgende:
nooit. ik denk namelijk altijd dat het weer goedkomt, of dat nou wel of niet zo is.
dat heb ik ook.
pi_32165183
quote:
op donderdag 10 november 2005 23:41 schreef #ANONIEM het volgende:

[..]

dit is gelul. jij kan dan misschien gelukkig zijn maar gelukkig zijn is geen keuze voor mensen. jij hebt wellicht doorzettingsvermogen die anderen niet hebben en kan het daardoor aan, dat geldt niet voor iedereen. het is geen keuze maar een bepaalde manier van denken waar sommige mensen gewoon nooit bovenop kunnen komen en dus nooit gelukkig meer kunnen zijn.
dan kies je er toch voor om op een bepaalde manier te denken? dan kies je er toch voor al dan niet door te zetten?
ik ben het wel eens met salvador, mooi geformuleerd ook.
ik vind het nooit genoeg, zelfmoord is nooit een optie. er zijn geen problemen alleen uitdagingen tot groei
pi_32165267
voor mij is het nooit genoeg.
Their eyes opaque.
pi_32165300
quote:
op donderdag 10 november 2005 23:45 schreef xennia het volgende:
dan kies je er toch voor om op een bepaalde manier te denken? dan kies je er toch voor al dan niet door te zetten? ik ben het wel eens met salvador, mooi geformuleerd ook. ik vind het nooit genoeg, zelfmoord is nooit een optie. er zijn geen problemen alleen uitdagingen tot groei
tuurlijk. jij zou psycholoog moeten worden samen met salvador

pi_32165379
quote:
op donderdag 10 november 2005 23:41 schreef #ANONIEM het volgende:

[..]

je hebt me er nog steeds niet van overtuigd dat gelukkig zijn geen keuze is .
je zegt nu dat sommige mensen vanwege een bepaalde mindset nooit gelukkig kunnen zijn... maar die mindset is juist waar het om gaat. dat is nl. de keus die iedereen maakt . sommige mensen hebben te weinig intelligentie om te beseffen dat ze die keuze hebben, en worden geleefd door hun negatieve gevoelens .
hou je lul bij je ok ?
pi_32165399
je kiest niet om op een bepaalde manier te denken. iemand met anorexia kiest er niet voor om te denken dat ie dik is, iemand met bdd kiest er niet voor om te denken dat z'n neus buitenproportioneel groot is, iemand met schizofrenie kiest er niet voor om te denken dat de hele wereld tegen hem/haar is en marsmannetjes hem/haar morgen gaan proberen te ontvoeren, etc.

als geluk een keuze was, zou er echt niemand ongelukkig zijn.

misschien dat iedereen in theorie gelukkig zou kunnen worden, maar laten we wel wezen, een blinde lesbische dwergnegerin in een rolstoel in een achtergebleven bergdorpje in een islamitisch land met oranje haar en een misvormde neus heeft iets meer moeite om gelukkig te worden dan een rijke blanke man in de westerse wereld die toevallig drie miljoen op de bank heeft staan en drie mister universe titels in z'n zak heeft.
pi_32165443
quote:
op donderdag 10 november 2005 23:51 schreef salvad0r het volgende:

[..]

je hebt me er nog steeds niet van overtuigd dat gelukkig zijn geen keuze is .
je zegt nu dat sommige mensen vanwege een bepaalde mindset nooit gelukkig kunnen zijn... maar die mindset is juist waar het om gaat. dat is nl. de keus die iedereen maakt . sommige mensen hebben te weinig intelligentie om te beseffen dat ze die keuze hebben, en worden geleefd door hun negatieve gevoelens .
hou je lul bij je ok ?
mindsets zijn geen keuzes, die zijn voorgeprogrammeerd en worden beinvloed door jarenlang ervaringen opdoen. ze zijn afhankelijk van o.a. de ontwikkeling van bepaalde delen van je hersenen, en dat is iets waar je zelf geen invloed op hebt.
pi_32165450
quote:
no offense maar als ik bijv niks meer zou zien, zou het voor mij al genoeg zijn om niet meer verder te willen. de pijn die ik dan zou voelen en zoveel wat ik zou moeten missen, zou voor mij toch al groot genoeg zijn. gelukkig zijn is niet altijd een keuze.
JOHNNY HEITINGA
pi_32165467
quote:
op donderdag 10 november 2005 23:48 schreef #ANONIEM het volgende:

[..]

tuurlijk. jij zou psycholoog moeten worden samen met salvador

dat treft, dat ben ik reeds 4 jaar
pi_32165495
denk dat iedereen weleens een periode heeft waarin alles tegen lijkt te zitten, waar de een dan zijn hoofd laat hangen en de ander sterk genoeg blijkt te zijn om zijn/haar schouders eronder te zetten.
ik geloof dat het puur aan de persoon opzich ligt of hij de narigheid wel het hoofd kan bieden en of er redenen zijn om door te vechten en de lichtpuntjes te blijven zien, of dat de persoon zo zwaarmoedig is dattie de handdoek in de ring gooit.
zelfmoord zal ik nooit veroordelen, ik vind het jammer als het gebeurt, dat de schreeuw om hulp niet gehoord werd, de wereld zo zwart was voor die persoon dat ie nog maar een uitweg zag.
weg van hier zodat ie niet meer in de weg staat.
Don't walk in front of me, I may not follow... Don't walk behind me, I may not lead...
Just walk beside me and be my friend.
Games
pi_32165501
quote:
op donderdag 10 november 2005 23:54 schreef xennia het volgende:
dan zou je toch echt beter moeten weten.
pi_32165515
wanneer zegt iemand tot hier en niet verder
denk dat je dat toch pas weet als je er voor staat en voor iedereen is de grens hoger of lager..en men kan wel zegge ja maar als mij dat overkomt(ongeluk en invalide blijvend) dan kap ik ermee,en later spreek je ze en zijn alsnog gelukkig..dus zeg maar zo

ben nu gelukkig en hoop dat dat blijvend is,
Salsa Espaņola
pi_32165518
quote:
op donderdag 10 november 2005 23:45 schreef xennia het volgende:

ik vind het nooit genoeg, zelfmoord is nooit een optie. er zijn geen problemen alleen uitdagingen tot groei
jij vindt terminale darmkanker een uitdaging?
pi_32165522
@ maeghan die blanke westerse man kijk je alleen naar geld etc. als me relatie niet meer zou lopen over over gaan zou ik bijv zoveel kunnen hebben maar dan ben ik echt niet gelukkig. en niet alleen ff 10 daagjes tijdelijk ofzo. wat maakt de rest dan nog uit?
JOHNNY HEITINGA
pi_32165530
quote:
heel mooi gezegd.
zo zit het namelijk wel in elkaar, als je daar eenmaal achter bent.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_32165540
quote:
op donderdag 10 november 2005 23:54 schreef xennia het volgende:

[..]

hier is vaak sprake van confirmation bias of niet
JOHNNY HEITINGA
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties