abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32341169
Ik hoop dat je gelijk hebt, ik heb wel zin in een mooie winter. Ik hoop op veel vorst met zon en windstil overdag, dan mag het 's avonds en 's nachts volop sneeuwen
A mind with a heart of it's own
  donderdag 17 november 2005 @ 13:35:05 #177
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_32341703
ik wil gewoon weer ingesneeuwd raken! met ijzel op de wegen, dat je gewoon je huis niet uitkan.
Iemand nog die winter van begin 1979 kan herinneren? was top!
wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_32341958
Voor de mensen die willen weten hoe een Polar Express eruit ziet:

Bekijk de prognoses hier (klik op 200hPa Stromlinien/Wind):
http://www.wetterzentrale.de/topkarten/fsavneur.html

In dit topic worden de verwachte ontwikkelingen uitgelegd met bijbehorende kaarten:
http://www.net-weather.co.uk/forum/index.php?showtopic=23852

Cheers.
  donderdag 17 november 2005 @ 13:46:45 #179
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_32342045
Het ziet er idd goed uit de komende tijd, hopen dat de runs consistent blijven en we meer en meer een winterse situatie krijgen... Schaatsen in de kerstvakantie lijkt me een leuk tussendoortje
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_32346104
Op deze kaart zijn de jetstreams duidelijk te zien:

pi_32346712
Ik hoop zeker NIET op een koude winter..

Zou het fijn vinden voor iedereen die er van houdt, maar ik moet elke ochtend om half 6 kranten lopen

Vindt het al koud zat zo ..
pi_32346843
Je kunt beter alvast langlaufski's aanschaffen. Het lijkt erop dat we bergen sneeuw krijgen als het patroontje stevig op slot gaat.

Worden er bij -33, windkracht 8 en sneeuwduinen van 2 meter eigenlijk nog wel kranten rondgebracht?

pi_32346866
quote:
Op donderdag 17 november 2005 16:26 schreef Keromane het volgende:
Je kunt beter alvast langlaufski's aanschaffen. Het lijkt erop dat we bergen sneeuw krijgen als het patroontje stevig op slot gaat.

Worden er bij -33, windkracht 8 en sneeuwduinen van 2 meter eigenlijk nog wel kranten rondgebracht?
De echte helden gaan dan natuurlijk gewoon de straat op
A mind with a heart of it's own
pi_32346917
De verwachting voor mijn winter:

3 maanden lang 31 graden en volop zon, watertemperatuur 26 graden

Sterkte in Holland
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
  donderdag 17 november 2005 @ 16:30:34 #185
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_32346951
Dikke bonussen worden dat joh.
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
pi_32347225
quote:
Op donderdag 17 november 2005 16:22 schreef Gebleekte het volgende:
Ik hoop zeker NIET op een koude winter..

Zou het fijn vinden voor iedereen die er van houdt, maar ik moet elke ochtend om half 6 kranten lopen

Vindt het al koud zat zo ..
Maar je word er wel voor betaald no prob toch?
pi_32347597
vindt het nu al koudt
pi_32348681
Ja , voor dat hongerloontje

Maar ik moet mn baas idd nog ff vragen wat er gebeurd als het glad is, of er ligt sneeuw. Reken maar dat ik dan een keer op mn plaat ga, en bovenop mn been val ofzo

Naja iig tot oudejaarsdag wachten, en dan bij iedereen fooi ophalen Dan zien we wel verder, en ander span ik mn sledehonden wel voor mn slee, en breng ik ze zo rond
pi_32349531
Ik weet niet of het een koude winter wordt maar lijkt wel een zeer natte winter te worden als ik naar deze week kijk

wat een kut weer deze week en nog best koud ook nog!

Ik wil ijzige kou met droogte
pi_32350929

Dit is een heel mooie winterkaart, de prognose voor 3 December. Als dit werkelijkheid wordt dan krijgen we over een paar weken sneeuw en kou, zonder dat er direct veranderingen te verwachten zijn die het winterweer afbreken. De boel zit op slot en er kan alleen gekozen worden tussen winter en winter. Het kan stevig uitpakken met zo'n kaart. Van tijd tot tijd perioden met flink wat sneeuwval en erg koud.
  donderdag 17 november 2005 @ 19:09:10 #191
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_32351426
Oooh!!! Laat het waar zijn! :-D
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_32351593
Alweer een winterkoninkje voor de liefhebbers. In de volgende grafiek staan de verschillende berekeningen uiteengezet. Meestal gaat alleen het begin gelijk op waarna de grafiek uit elkaar gaat waaieren vanwege de verschillende uitkomsten. Als je nu kijkt zie je dat er weinig verschil is. Alles wijst zo'n beetje op hetzelfde. Die eensgezinde consistentie maakt de kans dat het inderdaad gaat winteren een stuk groter.

Actueel: Zoetermeer is even wit geworden van de hagel vanmiddag, bij de kust is een windhoos waargenomen en er is zojuist onweer gesignaleerd. De temperaturen in het noorden zijn flink gedaald en op de Noordzee liggen nog tal van buien waaronder een paar stevige. Kortom: morgenochtend kan het hier en daar best eens wit zijn.

Hier een overzicht van neerslagradars:
http://www.meteodelfzijl.nl/radarbeelden.htm
  donderdag 17 november 2005 @ 19:22:44 #193
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_32351793
Laat het waar zijn
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
pi_32352500
Keromane, mag ik vragen hoe je dat allemaal zo weet? Gewoon een geinteresseerde of meer professioneel met meteorologie bezig?
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_32352653
quote:
Op donderdag 17 november 2005 19:14 schreef Keromane het volgende:
Alweer een winterkoninkje voor de liefhebbers. In de volgende grafiek staan de verschillende berekeningen uiteengezet. Meestal gaat alleen het begin gelijk op waarna de grafiek uit elkaar gaat waaieren vanwege de verschillende uitkomsten. Als je nu kijkt zie je dat er weinig verschil is. Alles wijst zo'n beetje op hetzelfde. Die eensgezinde consistentie maakt de kans dat het inderdaad gaat winteren een stuk groter.

[afbeelding]

Actueel: Zoetermeer is even wit geworden van de hagel vanmiddag, bij de kust is een windhoos waargenomen en er is zojuist onweer gesignaleerd. De temperaturen in het noorden zijn flink gedaald en op de Noordzee liggen nog tal van buien waaronder een paar stevige. Kortom: morgenochtend kan het hier en daar best eens wit zijn.

Hier een overzicht van neerslagradars:
http://www.meteodelfzijl.nl/radarbeelden.htm
Het gaat de goede kant op. Overigens wat dat onweer betreft: Er staat me vaag iets bij over een 'pruiksma-doctrine'.

Overigens leverde november '78 ook grootschalig onweer op meen ik.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_32352730
quote:
Op donderdag 17 november 2005 18:51 schreef Keromane het volgende:
[afbeelding]
Dit is een heel mooie winterkaart, de prognose voor 3 December. Als dit werkelijkheid wordt dan krijgen we over een paar weken sneeuw en kou, zonder dat er direct veranderingen te verwachten zijn die het winterweer afbreken. De boel zit op slot en er kan alleen gekozen worden tussen winter en winter. Het kan stevig uitpakken met zo'n kaart. Van tijd tot tijd perioden met flink wat sneeuwval en erg koud.
Hup. In de prullenbak met die langetermijnvoorspellingen.

GFS kaarten voor 14 dagen vooruit, daar word je alleen maar onnodig hitsig van.
  donderdag 17 november 2005 @ 19:56:32 #197
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_32352808
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_32352849
Het is nu al kankerkoud buiten.
"Hier word ik niet vrolijk van." No frituur intended.
pi_32352861
quote:
30 zei Timofeeff zojuist. Mooie beelden op TV.
pi_32352876
Volgens de Enkhuizer Almanak krijgen we een kwakkelwinter Maar vandaag in Leeuwarden Sneeuw gevallen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')