abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32404213
* pAin pimpt met nieuwe gear

RED Protection Hi Fi helmet

Oakley A frame met High Intensity Blue Lens

En een Gold Iridium lens erbij

Rib uit je lijf, maar zulk mooi spul .
pi_32421905
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  zondag 20 november 2005 @ 12:44:40 #253
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32421954
quote:
Op zondag 20 november 2005 12:42 schreef -Mzraki- het volgende:
Snowworld Landgraaf gewapend overvallen

Iemand van hier erbij?
Wat moeten die gekken met zo'n vermogen aan kasgeld?
Dat is toch vragen om problemen?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_32422733
Ik denk dat ze 1 keer per week de opbrengsten laten ophalen ipv dagelijks wegbrengen. ( zo'n groot bedrijf etc )

Ik hoorde het ook net, vroeg me al af of er iemand bij was.
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
pi_32423293
saas-fee nog steeds geen sneeuw
pi_32424178
Ik ben wel in SWZ geweest vanmorgen. Daar is dit toen ook een keer gebeurt, vorig jaar ofzo. Toen kwamen ze vlak voor sluitingstijd binnen en hebben ze het persoon opgesloten.

I
  zondag 20 november 2005 @ 15:47:27 #257
72282 360sjors
King of the Hill
pi_32426862
Zo gek veel kasgeld is het niet eens.. Vaak zie je dat kasgeld 's avonds wordt geteld en dan in een kluis wordt gegooid, zodat het de volgende dag opgehaald kan worden. Zaterdag is een drukke dag en SWL is groot (baan, horeca, snowboardshop, etc.), dus niet vreemd dat er vrij veel in die kluis ligt. Wel vreemd dat die kluis toegankelijk was voor het aanwezige presoneel. Ik zou de kluissleutel meegeven aan de waardetransporteur (dan kan de kluis alleen open als men het geld op komt halen).
  zondag 20 november 2005 @ 15:54:18 #258
72282 360sjors
King of the Hill
  zondag 20 november 2005 @ 16:03:55 #259
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32427330
quote:
Op zondag 20 november 2005 15:47 schreef 360sjors het volgende:
Zo gek veel kasgeld is het niet eens.. Vaak zie je dat kasgeld 's avonds wordt geteld en dan in een kluis wordt gegooid, zodat het de volgende dag opgehaald kan worden. Zaterdag is een drukke dag en SWL is groot (baan, horeca, snowboardshop, etc.), dus niet vreemd dat er vrij veel in die kluis ligt. Wel vreemd dat die kluis toegankelijk was voor het aanwezige presoneel. Ik zou de kluissleutel meegeven aan de waardetransporteur (dan kan de kluis alleen open als men het geld op komt halen).
Uitgaande van 15.000 euro (het minimum) met een gemiddelde omzet van 40 euro per klant (4 uur incl huur in het weekend). Zijn dat 300 contant betalende klanten. Dat redden ze niet.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_32428618
quote:
Op zondag 20 november 2005 16:03 schreef XL het volgende:

[..]

Uitgaande van 15.000 euro (het minimum) met een gemiddelde omzet van 40 euro per klant (4 uur incl huur in het weekend). Zijn dat 300 contant betalende klanten. Dat redden ze niet.
Zeker wel, alleen de horeca van snowworld is al goed voor een omzet van 17 miljoen per jaar. Dat is al 46.000 per dag. Tel daar deomzet van de baanhuur, de verhuur, de winkel en de sportschool bij op en je hebt het echt over serieuze omzetten.
  zondag 20 november 2005 @ 17:20:59 #261
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32429301
quote:
Op zondag 20 november 2005 16:54 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Zeker wel, alleen de horeca van snowworld is al goed voor een omzet van 17 miljoen per jaar. Dat is al 46.000 per dag. Tel daar deomzet van de baanhuur, de verhuur, de winkel en de sportschool bij op en je hebt het echt over serieuze omzetten.
46.000 omzet op horeca per dag?
Bij 20 euro horeca per persoon zijn dat per dag 2300 klanten.

Er gaat daar uiteraard veel geld in om, maar de snowboardschool in Landgraaf heeft eigen uitbaters. De sportschool in dat complex heeft eigen uitbaters en de boardshop is een eigen uitbater.

Ik ben geneigd te zeggen dat ze er niet dagelijks afstorten en/of de bewaking van/toegang tot de kluis niet op orde is. Als het personeel dat ook nog eens weet loop je helemaal een risico. In de winkel waar ik mijn bijbaantje heb draaien we een weekomzet van 150.000 euro, maar er is nooit meer dan 15.000 euro cash in de winkel (niet eens bijna). Wat er wel in cash zit is amper toegankelijk, zelfs niet als we willen. Het beetje dat in de kassa zit is ook nog eens over 5 kassa's verspreid. Terwijl wij een populaire winkel zijn, met een goede naam denk ik dat een overvaller op het meest gunstige moment van de dag met een paar 100 euro een goede vangst heeft.
pi_32430588
Kijk maar nieuw binnen op 53 http://www.zibb.nl/horeca(...)ppunt/651/index.html even veel als de Efteling
  zondag 20 november 2005 @ 18:33:52 #263
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32431355
quote:
Op zondag 20 november 2005 18:05 schreef Kentaro het volgende:
Kijk maar nieuw binnen op 53 http://www.zibb.nl/horeca(...)ppunt/651/index.html even veel als de Efteling
Dat is best indrukwekkend.
  zondag 20 november 2005 @ 18:49:34 #264
134482 Bakksteen
SHIT! ik ben geen neger!
pi_32431781
quote:
Op zondag 20 november 2005 18:33 schreef XL het volgende:

[..]

Dat is best indrukwekkend.
zeker
you can call me Susan if it makes you happy
  zondag 20 november 2005 @ 18:54:21 #265
71115 Rnej
I walk the line
pi_32431910
quote:
Op zondag 20 november 2005 17:20 schreef XL het volgende:

[..]

46.000 omzet op horeca per dag?
Bij 20 euro horeca per persoon zijn dat per dag 2300 klanten.

Er gaat daar uiteraard veel geld in om, maar de snowboardschool in Landgraaf heeft eigen uitbaters. De sportschool in dat complex heeft eigen uitbaters en de boardshop is een eigen uitbater.

Ik ben geneigd te zeggen dat ze er niet dagelijks afstorten en/of de bewaking van/toegang tot de kluis niet op orde is. Als het personeel dat ook nog eens weet loop je helemaal een risico. In de winkel waar ik mijn bijbaantje heb draaien we een weekomzet van 150.000 euro, maar er is nooit meer dan 15.000 euro cash in de winkel (niet eens bijna). Wat er wel in cash zit is amper toegankelijk, zelfs niet als we willen. Het beetje dat in de kassa zit is ook nog eens over 5 kassa's verspreid. Terwijl wij een populaire winkel zijn, met een goede naam denk ik dat een overvaller op het meest gunstige moment van de dag met een paar 100 euro een goede vangst heeft.
je rekent het niet erg logisch uit dude,

ze hebben een luxe restaurant, waar je gauw 50/60 euro de man betaalt..

receptiezalen die helemaal een vermogen kosten om af te huren....

blikjesautomaten waar je 2,50 betaalt voor een blikje red bull... en ga zo maar door...

stiekem denk ik dat die getallen wel kloppen
  zondag 20 november 2005 @ 19:23:10 #266
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32432634
quote:
Op zondag 20 november 2005 18:54 schreef Rnej het volgende:

[..]

je rekent het niet erg logisch uit dude,

ze hebben een luxe restaurant, waar je gauw 50/60 euro de man betaalt..

receptiezalen die helemaal een vermogen kosten om af te huren....

blikjesautomaten waar je 2,50 betaalt voor een blikje red bull... en ga zo maar door...

stiekem denk ik dat die getallen wel kloppen
Die getallen kloppen. Kentaro had een goede bron, weliswaar voor beide snowworlds samen. Nog steeds blijft het onnodig om zoveel cash beschikbaar te hebben. Ze zullen dat nu langzaamaan toch gaan leren. 2 x overvallen moet toch vraagtekens opleveren. In mijn berekening ga ik uit van gemiddelden. Zelfs voor 2 vestigingen zijn dat hele sterke horeca-omzetten hoor. Als ik bedenk wat ik in Snowworld uitgeef, dan is dat echt ver onder die 20 euro waar ik vanuit ging hoor. Dat komt neer op een kop koffie of een biertje.
pi_32434038
quote:
Op zondag 20 november 2005 19:23 schreef XL het volgende:

[..]

Die getallen kloppen. Kentaro had een goede bron, weliswaar voor beide snowworlds samen. Nog steeds blijft het onnodig om zoveel cash beschikbaar te hebben. Ze zullen dat nu langzaamaan toch gaan leren. 2 x overvallen moet toch vraagtekens opleveren. In mijn berekening ga ik uit van gemiddelden. Zelfs voor 2 vestigingen zijn dat hele sterke horeca-omzetten hoor. Als ik bedenk wat ik in Snowworld uitgeef, dan is dat echt ver onder die 20 euro waar ik vanuit ging hoor. Dat komt neer op een kop koffie of een biertje.
Die omzet is echt heel indrukwekkend. Domino's doet 24 miljoen, maar die hebben 60 vestigingen. ff rekenen... toch nog 400.000 per pizzbakker..

Trouwens Rene was jij op piste 3 vanmorgen?
  zondag 20 november 2005 @ 20:53:27 #268
71115 Rnej
I walk the line
pi_32435218
quote:
Op zondag 20 november 2005 20:13 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Die omzet is echt heel indrukwekkend. Domino's doet 24 miljoen, maar die hebben 60 vestigingen. ff rekenen... toch nog 400.000 per pizzbakker..

Trouwens Rene was jij op piste 3 vanmorgen?
nope, toen lag ik heerlijk te pitten

wast een boom van een vent met bruin haar?
dan was het jurgen
  zondag 20 november 2005 @ 23:54:43 #269
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32441063
Kentaro, hoe heette die online backcountry shop waar jij het laatst over had ook al weer?
  maandag 21 november 2005 @ 09:35:26 #270
72282 360sjors
King of the Hill
pi_32445956
quote:
Op zondag 20 november 2005 19:23 schreef XL het volgende:

Zelfs voor 2 vestigingen zijn dat hele sterke horeca-omzetten hoor.
Gezien mijn uitgebreide ervaring met kassa's in de horeca kan ik je mededelen dat ik allerminst sta te kijken van zo'n omzet. Vergeet niet dat SW exorbitante (eigenlijk moet ik authentieke zeggen) tarieven vraagt, bestel maar eens een warme chocomel ofzo. Je waant je direct in Oostenrijk.
quote:
Nog steeds blijft het onnodig om zoveel cash beschikbaar te hebben.
Niet onlogisch als je mijn eerder geposte redenatie over het geldtransport 's ochtends hanteert. Misschien komt er zelfs meerdere malen per dag een transport langs...
quote:
Als ik bedenk wat ik in Snowworld uitgeef, dan is dat echt ver onder die 20 euro waar ik vanuit ging hoor. Dat komt neer op een kop koffie of een biertje.
Maar niet heel de wereld heeft jouw budget/uitgavenpatroon. Tijdens familliedagen of bedrijfsuitjes (het gaat vooral hard met de consumties als de baas betaalt) zal het uitgegeven bedrag p.p.aanzienlijk hoger liggen!

Het enige waar SWL hier de fout in gaat, afgaande op de summiere informatie die we hier hebben, is de toegankelijkheid van die kluis. Als je gewoon om de zoveel tijd je kassa's afstort in die kluis (dat gaat door een soort geavanceerd brievenbus-achtig systeem, zodat de kluis niet open hoeft maar je er wel in kan storten) en zorgt dat alleen de transporteur de kluis kan openen dan kan er weinig mis gaan.

Ik kan me wel voorstellen dat de vestigingsmanager ook een sleutel/code heeft; het is in ieder geval ondenkbaar dat je je enige sleutel aan een derde partij geeft. Op het moment dat er personeel bedreigd wordt, heeft deze geen andere keus dan meewerken met de overvallers...
pi_32446229
quote:
Op zondag 20 november 2005 23:54 schreef XL het volgende:
Kentaro, hoe heette die online backcountry shop waar jij het laatst over had ook al weer?
http://www.elevatesnowboarding.com
pi_32459933
Even een kort vraagje tussendoor:

Ik board sinds 2 jaar (en ben niet erg talentvol al zeg ik het zelf). Wel ben ik op zoek naar een eigen board (vooral omdat ik et huren veel te duur vind, goed materiaal wil en niet het risico wil lopen dat er geen brede boards meer beschikbaar zijn).

Vereisten: Een extra wide board vanwege schoenmaat 47

Ik weeg 80kg en ben 2,02m lang. Er werd mij een K2 Access Wide snowboard geadviseerd. Dit is een vrij vergevelijk board maar voldoet ook perfect voor wat gevorderde rijders zeiden ze. Klopt dit? Welke lengte zou ik moeten nemen dan? Is 162 ok? Of moet ik voor een 158 gaan? Ik board nog niet off piste en weet ook niet of ik dat ga doen...

[ Bericht 0% gewijzigd door Diwwek op 21-11-2005 19:42:16 ]
pi_32460641
80kg is opzich niet zo heel veel.. maar die 1.62 kan je wel hebben hoor.
pi_32460729
Als je zelf 2 meter lang bent, dan zal 1.62 aan de kleine kant zijn. Pak eens een rolmaat en hou die van je tenen tot net onder je kin. Dit is een makkelijke truck om te kijken hoe groot je board ongeveer moet zijn. Ik denk dat je richting 170/175 gaat komen. Met deze maat board krijg je meestal automatisch al wat bredere boards waardoor je maat47 makkelijker gaan passen.

Kijk eens op http://www.blue-tomato.at Daar staan bij 95% van de board de eigenschappen en flex van boards. Sommige zijn erg flexibel waardoor je op lage snelheid makkelijk bochten kan maken (is makkelijker voor beginners) en sommige zijn een stuk stugger zodat je op hogere snelheid minder last hebt van onbalans.

Een maat van me rijdt met een Burton Baron 04/05. Deze is bij de tips 32cm breed en in het midden 30cm. Hij heeft ook maat 47 en kan op deze breedte-maat goed staan. Zijn tenen en hiel hangen wel wat over de rand, maar bij het carven heeft hij er nog geen last van gehad.
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
pi_32460860
quote:
Op maandag 21 november 2005 19:51 schreef GenesiZ het volgende:
Als je zelf 2 meter lang bent, dan zal 1.62 aan de kleine kant zijn. Pak eens een rolmaat en hou die van je tenen tot net onder je kin. Dit is een makkelijke truck om te kijken hoe groot je board ongeveer moet zijn. Ik denk dat je richting 170/175 gaat komen. Met deze maat board krijg je meestal automatisch al wat bredere boards waardoor je maat47 makkelijker gaan passen.
Dat is eigenlijk een beetje een achterhaalde methode....

Zeker als je naar zijn gewicht kijkt ( ecto gebouwd ws ) moet je echt niet met 1.72 aankomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')