Wat moeten die gekken met zo'n vermogen aan kasgeld?quote:Op zondag 20 november 2005 12:42 schreef -Mzraki- het volgende:
Snowworld Landgraaf gewapend overvallen
Iemand van hier erbij?
Uitgaande van 15.000 euro (het minimum) met een gemiddelde omzet van 40 euro per klant (4 uur incl huur in het weekend). Zijn dat 300 contant betalende klanten. Dat redden ze niet.quote:Op zondag 20 november 2005 15:47 schreef 360sjors het volgende:
Zo gek veel kasgeld is het niet eens.. Vaak zie je dat kasgeld 's avonds wordt geteld en dan in een kluis wordt gegooid, zodat het de volgende dag opgehaald kan worden. Zaterdag is een drukke dag en SWL is groot (baan, horeca, snowboardshop, etc.), dus niet vreemd dat er vrij veel in die kluis ligt. Wel vreemd dat die kluis toegankelijk was voor het aanwezige presoneel. Ik zou de kluissleutel meegeven aan de waardetransporteur (dan kan de kluis alleen open als men het geld op komt halen).
Zeker wel, alleen de horeca van snowworld is al goed voor een omzet van 17 miljoen per jaar. Dat is al 46.000 per dag. Tel daar deomzet van de baanhuur, de verhuur, de winkel en de sportschool bij op en je hebt het echt over serieuze omzetten.quote:Op zondag 20 november 2005 16:03 schreef XL het volgende:
[..]
Uitgaande van 15.000 euro (het minimum) met een gemiddelde omzet van 40 euro per klant (4 uur incl huur in het weekend). Zijn dat 300 contant betalende klanten. Dat redden ze niet.
46.000 omzet op horeca per dag?quote:Op zondag 20 november 2005 16:54 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Zeker wel, alleen de horeca van snowworld is al goed voor een omzet van 17 miljoen per jaar. Dat is al 46.000 per dag. Tel daar deomzet van de baanhuur, de verhuur, de winkel en de sportschool bij op en je hebt het echt over serieuze omzetten.
Dat is best indrukwekkend.quote:Op zondag 20 november 2005 18:05 schreef Kentaro het volgende:
Kijk maar nieuw binnen op 53 http://www.zibb.nl/horeca(...)ppunt/651/index.html even veel als de Efteling![]()
je rekent het niet erg logisch uit dude,quote:Op zondag 20 november 2005 17:20 schreef XL het volgende:
[..]
46.000 omzet op horeca per dag?
Bij 20 euro horeca per persoon zijn dat per dag 2300 klanten.
Er gaat daar uiteraard veel geld in om, maar de snowboardschool in Landgraaf heeft eigen uitbaters. De sportschool in dat complex heeft eigen uitbaters en de boardshop is een eigen uitbater.
Ik ben geneigd te zeggen dat ze er niet dagelijks afstorten en/of de bewaking van/toegang tot de kluis niet op orde is. Als het personeel dat ook nog eens weet loop je helemaal een risico. In de winkel waar ik mijn bijbaantje heb draaien we een weekomzet van 150.000 euro, maar er is nooit meer dan 15.000 euro cash in de winkel (niet eens bijna). Wat er wel in cash zit is amper toegankelijk, zelfs niet als we willen. Het beetje dat in de kassa zit is ook nog eens over 5 kassa's verspreid. Terwijl wij een populaire winkel zijn, met een goede naam denk ik dat een overvaller op het meest gunstige moment van de dag met een paar 100 euro een goede vangst heeft.
Die getallen kloppen. Kentaro had een goede bron, weliswaar voor beide snowworlds samen. Nog steeds blijft het onnodig om zoveel cash beschikbaar te hebben. Ze zullen dat nu langzaamaan toch gaan leren. 2 x overvallen moet toch vraagtekens opleveren. In mijn berekening ga ik uit van gemiddelden. Zelfs voor 2 vestigingen zijn dat hele sterke horeca-omzetten hoor. Als ik bedenk wat ik in Snowworld uitgeef, dan is dat echt ver onder die 20 euro waar ik vanuit ging hoor. Dat komt neer op een kop koffie of een biertje.quote:Op zondag 20 november 2005 18:54 schreef Rnej het volgende:
[..]
je rekent het niet erg logisch uit dude,
ze hebben een luxe restaurant, waar je gauw 50/60 euro de man betaalt..
receptiezalen die helemaal een vermogen kosten om af te huren....
blikjesautomaten waar je 2,50 betaalt voor een blikje red bull... en ga zo maar door...
stiekem denk ik dat die getallen wel kloppen
Die omzet is echt heel indrukwekkend. Domino's doet 24 miljoen, maar die hebben 60 vestigingen. ff rekenen... toch nog 400.000 per pizzbakker..quote:Op zondag 20 november 2005 19:23 schreef XL het volgende:
[..]
Die getallen kloppen. Kentaro had een goede bron, weliswaar voor beide snowworlds samen. Nog steeds blijft het onnodig om zoveel cash beschikbaar te hebben. Ze zullen dat nu langzaamaan toch gaan leren. 2 x overvallen moet toch vraagtekens opleveren. In mijn berekening ga ik uit van gemiddelden. Zelfs voor 2 vestigingen zijn dat hele sterke horeca-omzetten hoor. Als ik bedenk wat ik in Snowworld uitgeef, dan is dat echt ver onder die 20 euro waar ik vanuit ging hoor. Dat komt neer op een kop koffie of een biertje.
nope, toen lag ik heerlijk te pittenquote:Op zondag 20 november 2005 20:13 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Die omzet is echt heel indrukwekkend. Domino's doet 24 miljoen, maar die hebben 60 vestigingen. ff rekenen... toch nog 400.000 per pizzbakker..
Trouwens Rene was jij op piste 3 vanmorgen?
Gezien mijn uitgebreide ervaring met kassa's in de horeca kan ik je mededelen dat ik allerminst sta te kijken van zo'n omzet. Vergeet niet dat SW exorbitante (eigenlijk moet ik authentieke zeggen) tarieven vraagt, bestel maar eens een warme chocomel ofzo. Je waant je direct in Oostenrijk.quote:Op zondag 20 november 2005 19:23 schreef XL het volgende:
Zelfs voor 2 vestigingen zijn dat hele sterke horeca-omzetten hoor.
Niet onlogisch als je mijn eerder geposte redenatie over het geldtransport 's ochtends hanteert. Misschien komt er zelfs meerdere malen per dag een transport langs...quote:Nog steeds blijft het onnodig om zoveel cash beschikbaar te hebben.
Maar niet heel de wereld heeft jouw budget/uitgavenpatroon. Tijdens familliedagen of bedrijfsuitjes (het gaat vooral hard met de consumties als de baas betaalt) zal het uitgegeven bedrag p.p.aanzienlijk hoger liggen!quote:Als ik bedenk wat ik in Snowworld uitgeef, dan is dat echt ver onder die 20 euro waar ik vanuit ging hoor. Dat komt neer op een kop koffie of een biertje.
http://www.elevatesnowboarding.comquote:Op zondag 20 november 2005 23:54 schreef XL het volgende:
Kentaro, hoe heette die online backcountry shop waar jij het laatst over had ook al weer?
Dat is eigenlijk een beetje een achterhaalde methode....quote:Op maandag 21 november 2005 19:51 schreef GenesiZ het volgende:
Als je zelf 2 meter lang bent, dan zal 1.62 aan de kleine kant zijn. Pak eens een rolmaat en hou die van je tenen tot net onder je kin. Dit is een makkelijke truck om te kijken hoe groot je board ongeveer moet zijn. Ik denk dat je richting 170/175 gaat komen. Met deze maat board krijg je meestal automatisch al wat bredere boards waardoor je maat47 makkelijker gaan passen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |