Volgens mij zijn de meeste berichten in de Metro afkomstig van het ANP, vandaar dat zij ook zo veel overeenkomsten vertonen met die in de Spitsquote:Op donderdag 10 november 2005 21:15 schreef FiveseveN het volgende:
Aangezien de Metro een treinkrantje is dat voornamelijk bestaat uit een bloemlezing uit de Volkskrant van de vorige dag zou ik het blad niet bepaald rechts willen noemen.
Is het wel eens bij je opgekomen dat dit wel eens het produkt zou kunnen zijn van een beginnend journalist? Een sterschrijver leent zich nu eenmaal niet voor een krant die in hooguit 15 minuten uitgelezen wordt en bepaald niet opiniërend is.
OK, en waarom lijkt die Metro nou zo erg op de Volkskrant als de bron het ANP is? Wat vertelt me dat nou over het ANP?quote:Op donderdag 10 november 2005 21:24 schreef Demophon het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de meeste berichten in de Metro afkomstig van het ANP, vandaar dat zij ook zo veel overeenkomsten vertonen met die in de Spits![]()
Dat het een persagentschap is dat als bron voor nieuwsartikelen voor een veelheid aan (nieuws)media dient?quote:Op donderdag 10 november 2005 22:45 schreef FiveseveN het volgende:
[..]
OK, en waarom lijkt die Metro nou zo erg op de Volkskrant als de bron het ANP is? Wat vertelt me dat nou over het ANP?
Neequote:Op donderdag 10 november 2005 15:45 schreef zoalshetis het volgende:
en trouwens is metro niet een verlengstuk van de telegraaf?
Elke krant haalt veel van zijn berichten van het ANP.quote:Op donderdag 10 november 2005 22:45 schreef FiveseveN het volgende:
[..]
OK, en waarom lijkt die Metro nou zo erg op de Volkskrant als de bron het ANP is? Wat vertelt me dat nou over het ANP?
Je bent pas stupid als je je mening laat vormen door 1 artikel.quote:Op vrijdag 11 november 2005 08:23 schreef Dromenvanger het volgende:
Wie neemt de media nog serieus?
Teveel mensen dus. De media ...de media......laat de media maar lekker voor wat het is.
Niet alleen in deze topic. Overal waar ze een mening vormen en willen opleggen valt het niet serieus te nemen.
Laat mensen zelf een mening vormen en laat die journalisten lekker voor zichzelf schrijven.
Massa media. Doet meer goed dan kwaad inderdaad. Hersenspoeling ook. En ga zo door. Mensen trappen er ook nog in. Omdat mensen amper kritisch zijn. Er wordt te weinig kritisch gekeken als je het mij vraagt. Ze nemen alles maar voor waar aan ook. Ze leren niet meer voor zichzelf denken. Ze zijn in slaap gevallen.
Ik heb inderdaad het idee dat het veel mensen mij op dit punt niet begrijpen.quote:Op donderdag 10 november 2005 18:08 schreef Sputnik het volgende:
Weet je wat zou helpen? De volgende keer een betere OP maken zodat je niet steeds hoeft te vragen of ze gelezen is![]()
Dat is een mogelijke verklaring, ik vind deze echter niet zo sterk.quote:Op donderdag 10 november 2005 20:15 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Journalisten zijn nou eenmaal niet zo slim![]()
In de OP staat al duidelijk vermeld hoe ik tot mijn conclusie gekomen ben, inclusief argumenten en zelfsquote:Op donderdag 10 november 2005 19:30 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Prachtig... en ik maar denken dat je in discussies/debatten met argumenten moet komen etc.![]()
What a fool I've been.![]()
quote:Op donderdag 10 november 2005 20:15 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Journalisten zijn nou eenmaal niet zo slim![]()
Wat niet wegneemt dat de journalisten steeds slechter worden opgeleid. Vroeger leerde je nog dat bij het schrijven van nieuws je moest streven zo objectief mogelijk te zijn zonder eigen vooroordelen. Volgens leren ze dat tegenwoordig niet meer op de opleidingen journalistiek.quote:Op vrijdag 11 november 2005 12:33 schreef Hoehner het volgende:
Dat is een mogelijke verklaring, ik vind deze echter niet zo sterk.![]()
Hoezo de omgekeerde wereldquote:Op donderdag 10 november 2005 19:30 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Prachtig... en ik maar denken dat je in discussies/debatten met argumenten moet komen etc.![]()
What a fool I've been.![]()
Ik denk niet dat je zo'n conclusie mag trekken aan de hand van 1 voorbeeldquote:Op zaterdag 12 november 2005 17:14 schreef Hoehner het volgende:
Schop! Nog een paar dozijn views en de 1000-views-grens is bereikt. Waarmee ik genoegen neem in de veronderstelling dat ik op z'n minst 1 van deze 1000 overtuigd heb van de hypocrysie van de Nederlandse media.![]()
Je snapt het niet.quote:Op zaterdag 12 november 2005 22:50 schreef Tuvai.net het volgende:
Ik zie het probleem niet. Het ZIJN ook moslims van Noord Afrikaanse afkomst en Zwarten uit Afrika. Waarom mag dat niet gezegd worden? Het is nou eenmaal zo. Als een Amsterdammer gozer in Limburg ergens een auto in de fik zet wordt er ook 'Amsterdamse man' of 'Amsterdammer' bij gezet in het nieuws. Als ik hier in Sittard dadelijk iemand een mes tussen z'n ribben steek lees je ook morgen in het nieuws dat ik in mijin eigen woonplaats iemand neergestoken hebt.
Het zijn gewoon de keiharde feiten. Simpel.
"Atheïstische man uit Sittard steekt man neer"quote:Op zaterdag 12 november 2005 22:50 schreef Tuvai.net het volgende:
Ik zie het probleem niet. Het ZIJN ook moslims van Noord Afrikaanse afkomst en Zwarten uit Afrika. Waarom mag dat niet gezegd worden? Het is nou eenmaal zo. Als een Amsterdammer gozer in Limburg ergens een auto in de fik zet wordt er ook 'Amsterdamse man' of 'Amsterdammer' bij gezet in het nieuws. Als ik hier in Sittard dadelijk iemand een mes tussen z'n ribben steek lees je ook morgen in het nieuws dat ik in mijin eigen woonplaats iemand neergestoken hebt.
Het zijn gewoon de keiharde feiten. Simpel.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |