FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Fok! Supercar Challenge 2005 Kwartfinale 2
jaccodonderdag 10 november 2005 @ 13:36


Dit is de tweede kwartfinale waarin de winnaars uit ronde drie en vier tegen elkaar zullen strijden.

De auto's zullen eerst worden gepresenteerd en daarna zal er een stemronde volgen. Daar kan iedereen zijn of haar wens kenbaar maken. In deze ronde zullen twee auto's afvallen.

De keus is dus aan jullie welke twee er door gaan naar de volgende ronde. De auto's zijn willekeurig in een ronde terecht gekomen.

1
  • 1993 McLaren F1

  • Motor: V12
  • Inhoud: 6.064 liter
  • Aantal PK: 627pk bij 7500 rpm
  • Trekkracht: 617Nm bij 4000 rpm
  • Topsnelheid: 386km/h
  • 0-100 km/h: 3,2 sec



    2
  • 2004 Spyker C8 T

  • Motor: V8
  • Inhoud: 4.172 liter
  • Aantal PK: 525pk bij 5700 rpm
  • Trekkracht: 560Nm bij 1950 rpm
  • Topsnelheid: 386km/h
  • 0-100 km/h: 3,9sec



    3
  • 2000 Lamborghini Diablo GTR
    Motor: V12
    Inhoud: 5.992 liter
    Aantal PK: 590pk bij 7300 rpm
    Trekkracht: 630Nm bij 5500 rpm
    Topsnelheid: 348 km/h
    0-100 km/h: 3,4 sec



    4
  • 2005 Pagani Zonda F

  • Motor: V12
  • Inhoud: 7.291 liter
  • Aantal PK: 602pk bij 6150 rpm
  • Trekkracht: 760Nm bij 4000 rpm
  • Topsnelheid: 345 km/h
  • 0-100 km/h: 3,5 sec



    Poll: Welke auto gaat door naar de volgende ronde?
  • 1993 McLaren F1
  • 2004 Spyker C8 T
  • 2000 Lamborghini Diablo GTR
  • 2005 Pagani Zonda F
    Tussenstand:

    Ook een poll maken? Klik hier
  • jaccodonderdag 10 november 2005 @ 13:38
    De Zonda is voor mij samen met de Saleen de ultieme superauto.
    M5donderdag 10 november 2005 @ 13:38
    McLaren F1.
    jaccodonderdag 10 november 2005 @ 13:47
    Ik ben vanaf vanavond in België en blijf tot maandag. Dus ik kan dit weekend geen nieuwe ronde starten. Maandag avond zal ik meteen een nieuwe ronde maken.
    Fulcrum_Xdonderdag 10 november 2005 @ 13:50
    Me loves Diablo
    RealBizkit666donderdag 10 november 2005 @ 13:58
    quote:
    Op donderdag 10 november 2005 13:38 schreef M5 het volgende:
    McLaren F1.
    Repeatdonderdag 10 november 2005 @ 13:59
    Moeilijke keuze: aan de ene kant Neerlands trots de Spijker, maarja imo toch niet echt een echte supercar, wat ik van de Zonda wel vind... Maarja de McLaren was wel weer heel erg vernieuwend... Moeilijk, maar ik ga toch voor de Zonda
    Sjoewedonderdag 10 november 2005 @ 14:01
    Poll: Welke auto gaat door naar de volgende ronde?
    Je hebt gestemd op: 1993 McLaren F1

    Dè definitie van een supercar
    bliebliedonderdag 10 november 2005 @ 14:03
    Oef... Moeilijk.... .
    Vorige ronde vond ik nog gaan, hier vind ik ze alle 4 supercar .
    Steve-Odonderdag 10 november 2005 @ 14:22
    Toch maar de F1
    was moeilijk .
    BazzoSdonderdag 10 november 2005 @ 14:38
    Zonda. Apart maar mooi!
    chirendonderdag 10 november 2005 @ 14:40
    McLaren, lijkt me wel duidelijk waarom, was (en ís nog steeds een beetje) zijn tijd ver vooruit.
    Blikdonderdag 10 november 2005 @ 15:09
    ik ga ook voor de mclaren f1
    #ANONIEMdonderdag 10 november 2005 @ 15:37
    McLaren F1
    Inorbitdonderdag 10 november 2005 @ 17:52
    Mclaren
    BMW's enige gedeelde deelname in deze verkiezing
    en hij is zo heerlijk racy met ze'n midvoor stoel
    StefanPvrijdag 11 november 2005 @ 05:29
    Diablo, omdat de Zonda maar een onbewezen kutautootje is naar mijn mening.
    Cosworthvrijdag 11 november 2005 @ 13:42
    quote:
    Op donderdag 10 november 2005 15:37 schreef Techno het volgende:
    McLaren F1
    Idem.
    t0yvrijdag 11 november 2005 @ 16:03
    Ik kies voor de evo.
    Repeatvrijdag 11 november 2005 @ 16:06
    quote:
    Op vrijdag 11 november 2005 16:03 schreef t0y het volgende:
    Ik kies voor de evo.
    t0yvrijdag 11 november 2005 @ 16:21
    quote:
    Op vrijdag 11 november 2005 16:06 schreef Repeat het volgende:
    Geintje enzo

    Je stem is vastgelegd, bedankt voor het stemmen

    Poll: Welke auto gaat door naar de volgende ronde?
    Je hebt gestemd op: 2000 Lamborghini Diablo GTR
    jaccomaandag 14 november 2005 @ 15:58
    Er moet hier nog wat meer gestemd worden
    Tjabbomaandag 14 november 2005 @ 16:07
    De Diablo GT-R fo sho!
    hermandepermanmaandag 14 november 2005 @ 23:15
    McLaren natuurlijk
    multatulidinsdag 15 november 2005 @ 11:00
    Zonda, want het oog wil ook wat.
    Zjwegeldinsdag 15 november 2005 @ 11:20
    Spyker, klasieke uitstraling en bloedje snel als je kijkt naar de motorinhoud
    wh00tdinsdag 15 november 2005 @ 12:07
    McLaren F1, zo 'oud' en nog steeds zó goed...
    Fugiedinsdag 15 november 2005 @ 12:13
    moeilijke keus tussen de zonda en diablo
    multatulidinsdag 15 november 2005 @ 12:35
    Vergat ik helemaal dat er natuurlijk geen concurrentie is. Een supercar moet hard rijden en niet alleen over een recht stukje. Dus kijk naar de Ring tijden (het meest afwisselende circuit ter wereld)en weet dat de Zonda S al 7.44 liet noteren. De F is beduidend sneller met 7.32 en het koppig gerucht gaat dat ze in een latere test de Carrera GT al verslagen hebben op de ring.

    Laten we het erop houden dat de 7.32 iig echt met de street legal versie is. Dat is dus sneller dan alle auto's die nog in de race zijn. De McLaren komt niet in de buurt (dik in de 7.40), en de rest zit nog verder weg. Ferrari's zijn nooit sneller dan 7.56 gekomen met een Challenge Stradale. De rest van hun range zit dik in de 8 minuten.

    Dus: de supercar is de Zonda F (of de Saleem S7 want die heeft er nooit gereden)
    FunnyNamedinsdag 15 november 2005 @ 12:47
    Jammer dat de Enzo nooit een rondje Nordschleife geklokt heeft ..
    multatulidinsdag 15 november 2005 @ 14:16
    De Enzo kan nooit een snel rondje neerzetten. Niet stijf genoeg, te weinig koppel en vooral een slechte koppel curve. De Zonda is dus veel sneller door en uit de bochten dan de Enzo.

    [ Bericht 4% gewijzigd door multatuli op 15-11-2005 14:54:28 ]
    ook_gekdinsdag 15 november 2005 @ 16:28
    quote:
    Op dinsdag 15 november 2005 12:35 schreef multatuli het volgende:
    Vergat ik helemaal dat er natuurlijk geen concurrentie is. Een supercar moet hard rijden en niet alleen over een recht stukje. Dus kijk naar de Ring tijden (het meest afwisselende circuit ter wereld)en weet dat de Zonda S al 7.44 liet noteren. De F is beduidend sneller met 7.32 en het koppig gerucht gaat dat ze in een latere test de Carrera GT al verslagen hebben op de ring.

    Laten we het erop houden dat de 7.32 iig echt met de street legal versie is. Dat is dus sneller dan alle auto's die nog in de race zijn. De McLaren komt niet in de buurt (dik in de 7.40), en de rest zit nog verder weg. Ferrari's zijn nooit sneller dan 7.56 gekomen met een Challenge Stradale. De rest van hun range zit dik in de 8 minuten.

    Dus: de supercar is de Zonda F (of de Saleem S7 want die heeft er nooit gereden)
    Tja dat kan je ook weer niet vergelijken. Want de 1993 McLaren F1 is al ruim 10 jaar oud. De rest van de wagens nog geen 3 jaar oud. Dus als je gaat kijken naar een echte supercar moet je toch de 1993 McLaren F1 aangeven. Gezien zijn leeftijd en de prestaties vandaag de dag nog tegen over de rest van de auto's. Oke hij zal iets trager zijn maar voor een ruim 10 jaar oud wagentje is het indrukwekkend te noemen.

    Dus van uit dat oogpunt kan je zeggen dat de 1993 McLaren F1 een supercar is
    bliebliedinsdag 15 november 2005 @ 16:33
    Wat ik me afvraag is of er op Top Gear volgend Fok! de Ascari nu hoger zou scoren dan voor de aflevering van afgelopen zondag .
    ook_gekdinsdag 15 november 2005 @ 16:35
    quote:
    Op dinsdag 15 november 2005 14:16 schreef multatuli het volgende:
    De Enzo kan nooit een snel rondje neerzetten. Niet stijf genoeg, te weinig koppel en vooral een slechte koppel curve. De Zonda is dus veel sneller door en uit de bochten dan de Enzo.
    Dat is dan best vreemd als je bekijkt dat bij top gear de Enzo de zonda zoek reed tijdens de snelle ronde?
    wh00tdinsdag 15 november 2005 @ 17:25
    quote:
    Op dinsdag 15 november 2005 16:33 schreef blieblie het volgende:
    Wat ik me afvraag is of er op Top Gear volgend Fok! de Ascari nu hoger zou scoren dan voor de aflevering van afgelopen zondag .
    Waarschijnlijk wel... Wat ik overigens al zei in het topic over Top Gear; Als de Ascari op een volledig droge baan had kunnen rijden (er waren nu nog véél natte plekken, soms spray te zien zelfs..) dan had hij waarschijnlijk de snelste tijd ooit gezet op het powerboard. Dus de discussie over de wegligging van de Saleen etc in het betreffende topic is ook meteen ten einde...
    wh00tdinsdag 15 november 2005 @ 17:44
    quote:
    Op dinsdag 15 november 2005 12:35 schreef multatuli het volgende:
    Vergat ik helemaal dat er natuurlijk geen concurrentie is. Een supercar moet hard rijden en niet alleen over een recht stukje. Dus kijk naar de Ring tijden (het meest afwisselende circuit ter wereld)en weet dat de Zonda S al 7.44 liet noteren. De F is beduidend sneller met 7.32 en het koppig gerucht gaat dat ze in een latere test de Carrera GT al verslagen hebben op de ring.

    Laten we het erop houden dat de 7.32 iig echt met de street legal versie is. Dat is dus sneller dan alle auto's die nog in de race zijn. De McLaren komt niet in de buurt (dik in de 7.40), en de rest zit nog verder weg. Ferrari's zijn nooit sneller dan 7.56 gekomen met een Challenge Stradale. De rest van hun range zit dik in de 8 minuten.

    Dus: de supercar is de Zonda F (of de Saleem S7 want die heeft er nooit gereden)
    Vind jij een vergelijkende test tussen een zwart-wit TV uit '93 met een TFT HD-TV uit 2005 ook eerlijk?
    Waarop staart iedereen zich overigens blind op de tijden van 'de Ring'? Enig idee hoeveel verschil een coureur uit maakt op zo'n enorm circuit? (Ok, ik maak ook een vergelijking met TopGear wat nóg minder representatief is maar ik wilde mijn statement even krachtig steun geven, nml dat de Ascari gewoon een super ding is.)

    Verder is jouw verhaal over dat een Enzo niet stijf genoeg is met het oog op de hedendaagse trend in de autosport op z'n minst frappant te noemen. Je wilt uiteraard geen 'overhellende' auto maar het is wel dat een auto die zachter is in 'rol' meer mechanische grip biedt en eigenlijk géén nadeel geeft in snelle bochten. (Weleens een WTCC auto over de kerbstones zien klappen...? Probeer dat maar eens met een knalharde auto...)
    Komt overigens wel bij dat enorm veel afhankelijk is van de banden.

    Al met al; Het blijft moeilijk te zeggen, laat gewoon je gevoel spreken bij zulke keuzes want rationeel is het eigenlijk niet echt te beredeneren.
    De Zonda is zonder twijfel één van de betere auto's op dit moment (vind het erg raar dat je de Saleen in één adem noemt maar dat is jouw keuze..), maar niet zó overtuigend als de McLaren F1 was op het moment dat deze geïntroduceerd werd, die verpletterde de concurrrentie echt.
    multatulidinsdag 15 november 2005 @ 19:02
    quote:
    Op dinsdag 15 november 2005 16:35 schreef ook_gek het volgende:

    [..]

    Dat is dan best vreemd als je bekijkt dat bij top gear de Enzo de zonda zoek reed tijdens de snelle ronde?
    Top gear landingsbaan heeft relatief veel lange stukken en snelle bochten. Dan is de Enzo zeker in het voordeel.
    Chokemedinsdag 15 november 2005 @ 19:11
    Pff ik kan echt niet kiezen.

    Jammer dat iedereen zo aan die tijden op de Ring hangt, als ze nou door dezelfde coureur waren gereden die veel geoefend had in de betreffende auto..

    De Spyker is echt te lelijk btw Had alleen niet zo'n hoge top verwacht van dat ding, valt me niks tegen.
    multatulidinsdag 15 november 2005 @ 19:14
    quote:
    Op dinsdag 15 november 2005 17:44 schreef wh00t het volgende:

    [..]

    Vind jij een vergelijkende test tussen een zwart-wit TV uit '93 met een TFT HD-TV uit 2005 ook eerlijk?
    Waarop staart iedereen zich overigens blind op de tijden van 'de Ring'? Enig idee hoeveel verschil een coureur uit maakt op zo'n enorm circuit? (Ok, ik maak ook een vergelijking met TopGear wat nóg minder representatief is maar ik wilde mijn statement even krachtig steun geven, nml dat de Ascari gewoon een super ding is.)

    Verder is jouw verhaal over dat een Enzo niet stijf genoeg is met het oog op de hedendaagse trend in de autosport op z'n minst frappant te noemen. Je wilt uiteraard geen 'overhellende' auto maar het is wel dat een auto die zachter is in 'rol' meer mechanische grip biedt en eigenlijk géén nadeel geeft in snelle bochten. (Weleens een WTCC auto over de kerbstones zien klappen...? Probeer dat maar eens met een knalharde auto...)
    Komt overigens wel bij dat enorm veel afhankelijk is van de banden.

    Al met al; Het blijft moeilijk te zeggen, laat gewoon je gevoel spreken bij zulke keuzes want rationeel is het eigenlijk niet echt te beredeneren.
    De Zonda is zonder twijfel één van de betere auto's op dit moment (vind het erg raar dat je de Saleen in één adem noemt maar dat is jouw keuze..), maar niet zó overtuigend als de McLaren F1 was op het moment dat deze geïntroduceerd werd, die verpletterde de concurrrentie echt.
    Natuurlijk was de McLaren bij zijn introductie een sensationele auto. Ik dacht alleen dat het niet om historische auto's ging, maar om de huidige toppers. Anders weet ik nog wel wat Bugatti's enzo

    Die stijfte ging me om de torsie in het chassis, niet de afstelling. Verder is mijn verhaal over de vermogenskromme veel belangrijker. Zelfs bij lage toeren heeft de Pagani een enorm koppel.

    Waarom ik de ring zo belangrijk vind? Omdat a) alle omstandigheden die je met je auto kan tegenkomen in dat circuit zitten. Chicane achtige bochten, flauwe bochten, hard rechuit, camber verkeerd om, hellingen, slecht wegdek etc. b) autofabrikanten om die reden daar testen en c) omdat het dus geen circuit is waar je met een speciale afstelling enorm kan scoren. Je moet een perfecte balans vinden anders dan zeg hockenheim waar je met weinig downforce gewoon lekker kan scheuren op je max toerental.

    De Saleem vind ik geen mooie auto, maar het is naast de Konigsegg een van de weinigen die ook zo hard de ring zou kunnen nemen (vermoed ik slechts).

    Verder heb je helemaal gelijk dat emotie ook een grote rol speelt. Ik zou nog niet dood gevonden willen worden in een diablo, dus smaken verschillen
    multatulidinsdag 15 november 2005 @ 19:16
    quote:
    Op dinsdag 15 november 2005 19:11 schreef Chokeme het volgende:
    Pff ik kan echt niet kiezen.

    Jammer dat iedereen zo aan die tijden op de Ring hangt, als ze nou door dezelfde coureur waren gereden die veel geoefend had in de betreffende auto..

    De Spyker is echt te lelijk btw Had alleen niet zo'n hoge top verwacht van dat ding, valt me niks tegen.
    De serieuze ringtijden zijn allemaal neergezet door profi's. Alleen de Enzo tijd is slechts een schatting door een waarschijnlijk niet zo briljante coureur.
    Sjoewedinsdag 15 november 2005 @ 21:39
    Volgens de site van Spyker haalt een C8 T 'slechts' 320 km/h
    multatulidinsdag 15 november 2005 @ 22:19
    Reed de Spyker niet in het Rotterdam spectakel als pace car?
    NITROHOSSdinsdag 15 november 2005 @ 22:26
    Moeilijk .. maar het werd de F.. het vergelijk over de TV's vind ik een beetje onzinnig.. we praten over nu.. als ik nu moet kiezen uit een aantal tv's en er zit een zwart wit tv tussen neem ik m ook niet...

    Die middenpositie is wel errug gaaf.. maar een open verbinding tussen wielkasten en mooigelakte zijkanten vind ik dan weer jammer...

    Pagani Zonda F dus...
    hermandepermandinsdag 15 november 2005 @ 22:30
    quote:
    Op dinsdag 15 november 2005 22:19 schreef multatuli het volgende:
    Reed de Spyker niet in het Rotterdam spectakel als pace car?
    Jawel .
    Chokemedinsdag 15 november 2005 @ 23:02
    quote:
    Op dinsdag 15 november 2005 19:16 schreef multatuli het volgende:

    [..]

    De serieuze ringtijden zijn allemaal neergezet door profi's.
    Dat is wel zo ja
    multatuliwoensdag 16 november 2005 @ 07:21
    quote:
    Op dinsdag 15 november 2005 22:30 schreef hermandeperman het volgende:

    [..]

    Jawel .
    Dan vond ik hem live een stuk minder mooi dan op de plaatjes. Met name kleiner dan verwacht.
    jaccowoensdag 16 november 2005 @ 11:57
    De McLaren en de Zonda zijn door

    stem hier verder Fok! Supercar Challenge 2005 Kwartfinale 3

    Deze mag op slot