| jacco | donderdag 10 november 2005 @ 13:36 |
![]() Dit is de tweede kwartfinale waarin de winnaars uit ronde drie en vier tegen elkaar zullen strijden. De auto's zullen eerst worden gepresenteerd en daarna zal er een stemronde volgen. Daar kan iedereen zijn of haar wens kenbaar maken. In deze ronde zullen twee auto's afvallen. De keus is dus aan jullie welke twee er door gaan naar de volgende ronde. De auto's zijn willekeurig in een ronde terecht gekomen. 1 ![]() ![]() ![]() ![]() 2 ![]() ![]() ![]() ![]() 3 Motor: V12 Inhoud: 5.992 liter Aantal PK: 590pk bij 7300 rpm Trekkracht: 630Nm bij 5500 rpm Topsnelheid: 348 km/h 0-100 km/h: 3,4 sec ![]() ![]() ![]() ![]() 4 ![]() ![]() ![]() ![]() Poll: Welke auto gaat door naar de volgende ronde? Tussenstand: Ook een poll maken? Klik hier | |
| jacco | donderdag 10 november 2005 @ 13:38 |
| De Zonda is voor mij samen met de Saleen de ultieme superauto. | |
| M5 | donderdag 10 november 2005 @ 13:38 |
| McLaren F1. | |
| jacco | donderdag 10 november 2005 @ 13:47 |
| Ik ben vanaf vanavond in België en blijf tot maandag. Dus ik kan dit weekend geen nieuwe ronde starten. Maandag avond zal ik meteen een nieuwe ronde maken. | |
| Fulcrum_X | donderdag 10 november 2005 @ 13:50 |
| Me loves Diablo | |
| RealBizkit666 | donderdag 10 november 2005 @ 13:58 |
quote: | |
| Repeat | donderdag 10 november 2005 @ 13:59 |
| Moeilijke keuze: aan de ene kant Neerlands trots de Spijker, maarja imo toch niet echt een echte supercar, wat ik van de Zonda wel vind... Maarja de McLaren was wel weer heel erg vernieuwend... Moeilijk, maar ik ga toch voor de Zonda | |
| Sjoewe | donderdag 10 november 2005 @ 14:01 |
| Poll: Welke auto gaat door naar de volgende ronde? Je hebt gestemd op: 1993 McLaren F1 Dè definitie van een supercar | |
| blieblie | donderdag 10 november 2005 @ 14:03 |
| Oef... Moeilijk.... Vorige ronde vond ik nog gaan, hier vind ik ze alle 4 supercar | |
| Steve-O | donderdag 10 november 2005 @ 14:22 |
| Toch maar de F1 was moeilijk | |
| BazzoS | donderdag 10 november 2005 @ 14:38 |
| Zonda. Apart maar mooi! | |
| chiren | donderdag 10 november 2005 @ 14:40 |
| McLaren, lijkt me wel duidelijk waarom, was (en ís nog steeds een beetje) zijn tijd ver vooruit. | |
| Blik | donderdag 10 november 2005 @ 15:09 |
| ik ga ook voor de mclaren f1 | |
| #ANONIEM | donderdag 10 november 2005 @ 15:37 |
| McLaren F1 | |
| Inorbit | donderdag 10 november 2005 @ 17:52 |
| Mclaren BMW's enige gedeelde deelname in deze verkiezing en hij is zo heerlijk racy met ze'n midvoor stoel | |
| StefanP | vrijdag 11 november 2005 @ 05:29 |
| Diablo, omdat de Zonda maar een onbewezen kutautootje is naar mijn mening. | |
| Cosworth | vrijdag 11 november 2005 @ 13:42 |
quote:Idem. | |
| t0y | vrijdag 11 november 2005 @ 16:03 |
| Ik kies voor de evo. | |
| Repeat | vrijdag 11 november 2005 @ 16:06 |
quote: | |
| t0y | vrijdag 11 november 2005 @ 16:21 |
quote:Geintje enzo Je stem is vastgelegd, bedankt voor het stemmen Poll: Welke auto gaat door naar de volgende ronde? Je hebt gestemd op: 2000 Lamborghini Diablo GTR | |
| jacco | maandag 14 november 2005 @ 15:58 |
| Er moet hier nog wat meer gestemd worden | |
| Tjabbo | maandag 14 november 2005 @ 16:07 |
| De Diablo GT-R fo sho! | |
| hermandeperman | maandag 14 november 2005 @ 23:15 |
| McLaren natuurlijk | |
| multatuli | dinsdag 15 november 2005 @ 11:00 |
| Zonda, want het oog wil ook wat. | |
| Zjwegel | dinsdag 15 november 2005 @ 11:20 |
| Spyker, klasieke uitstraling en bloedje snel als je kijkt naar de motorinhoud | |
| wh00t | dinsdag 15 november 2005 @ 12:07 |
| McLaren F1, zo 'oud' en nog steeds zó goed... | |
| Fugie | dinsdag 15 november 2005 @ 12:13 |
| moeilijke keus tussen de zonda en diablo | |
| multatuli | dinsdag 15 november 2005 @ 12:35 |
| Vergat ik helemaal dat er natuurlijk geen concurrentie is. Een supercar moet hard rijden en niet alleen over een recht stukje. Dus kijk naar de Ring tijden (het meest afwisselende circuit ter wereld)en weet dat de Zonda S al 7.44 liet noteren. De F is beduidend sneller met 7.32 en het koppig gerucht gaat dat ze in een latere test de Carrera GT al verslagen hebben op de ring. Laten we het erop houden dat de 7.32 iig echt met de street legal versie is. Dat is dus sneller dan alle auto's die nog in de race zijn. De McLaren komt niet in de buurt (dik in de 7.40), en de rest zit nog verder weg. Ferrari's zijn nooit sneller dan 7.56 gekomen met een Challenge Stradale. De rest van hun range zit dik in de 8 minuten. Dus: de supercar is de Zonda F (of de Saleem S7 want die heeft er nooit gereden) | |
| FunnyName | dinsdag 15 november 2005 @ 12:47 |
| Jammer dat de Enzo nooit een rondje Nordschleife geklokt heeft .. | |
| multatuli | dinsdag 15 november 2005 @ 14:16 |
| De Enzo kan nooit een snel rondje neerzetten. Niet stijf genoeg, te weinig koppel en vooral een slechte koppel curve. De Zonda is dus veel sneller door en uit de bochten dan de Enzo. [ Bericht 4% gewijzigd door multatuli op 15-11-2005 14:54:28 ] | |
| ook_gek | dinsdag 15 november 2005 @ 16:28 |
quote:Tja dat kan je ook weer niet vergelijken. Want de 1993 McLaren F1 is al ruim 10 jaar oud. De rest van de wagens nog geen 3 jaar oud. Dus als je gaat kijken naar een echte supercar moet je toch de 1993 McLaren F1 aangeven. Gezien zijn leeftijd en de prestaties vandaag de dag nog tegen over de rest van de auto's. Oke hij zal iets trager zijn maar voor een ruim 10 jaar oud wagentje is het indrukwekkend te noemen. Dus van uit dat oogpunt kan je zeggen dat de 1993 McLaren F1 een supercar is | |
| blieblie | dinsdag 15 november 2005 @ 16:33 |
| Wat ik me afvraag is of er op Top Gear volgend Fok! de Ascari nu hoger zou scoren dan voor de aflevering van afgelopen zondag | |
| ook_gek | dinsdag 15 november 2005 @ 16:35 |
quote:Dat is dan best vreemd als je bekijkt dat bij top gear de Enzo de zonda zoek reed tijdens de snelle ronde? | |
| wh00t | dinsdag 15 november 2005 @ 17:25 |
quote:Waarschijnlijk wel... Wat ik overigens al zei in het topic over Top Gear; Als de Ascari op een volledig droge baan had kunnen rijden (er waren nu nog véél natte plekken, soms spray te zien zelfs..) dan had hij waarschijnlijk de snelste tijd ooit gezet op het powerboard. Dus de discussie over de wegligging van de Saleen etc in het betreffende topic is ook meteen ten einde... | |
| wh00t | dinsdag 15 november 2005 @ 17:44 |
quote:Vind jij een vergelijkende test tussen een zwart-wit TV uit '93 met een TFT HD-TV uit 2005 ook eerlijk? Waarop staart iedereen zich overigens blind op de tijden van 'de Ring'? Enig idee hoeveel verschil een coureur uit maakt op zo'n enorm circuit? (Ok, ik maak ook een vergelijking met TopGear wat nóg minder representatief is maar ik wilde mijn statement even krachtig steun geven, nml dat de Ascari gewoon een super ding is.) Verder is jouw verhaal over dat een Enzo niet stijf genoeg is met het oog op de hedendaagse trend in de autosport op z'n minst frappant te noemen. Je wilt uiteraard geen 'overhellende' auto maar het is wel dat een auto die zachter is in 'rol' meer mechanische grip biedt en eigenlijk géén nadeel geeft in snelle bochten. (Weleens een WTCC auto over de kerbstones zien klappen...? Probeer dat maar eens met een knalharde auto...) Komt overigens wel bij dat enorm veel afhankelijk is van de banden. Al met al; Het blijft moeilijk te zeggen, laat gewoon je gevoel spreken bij zulke keuzes want rationeel is het eigenlijk niet echt te beredeneren. De Zonda is zonder twijfel één van de betere auto's op dit moment (vind het erg raar dat je de Saleen in één adem noemt maar dat is jouw keuze..), maar niet zó overtuigend als de McLaren F1 was op het moment dat deze geïntroduceerd werd, die verpletterde de concurrrentie echt. | |
| multatuli | dinsdag 15 november 2005 @ 19:02 |
quote:Top gear landingsbaan heeft relatief veel lange stukken en snelle bochten. Dan is de Enzo zeker in het voordeel. | |
| Chokeme | dinsdag 15 november 2005 @ 19:11 |
| Pff ik kan echt niet kiezen. Jammer dat iedereen zo aan die tijden op de Ring hangt, als ze nou door dezelfde coureur waren gereden die veel geoefend had in de betreffende auto.. De Spyker is echt te lelijk btw | |
| multatuli | dinsdag 15 november 2005 @ 19:14 |
quote:Natuurlijk was de McLaren bij zijn introductie een sensationele auto. Ik dacht alleen dat het niet om historische auto's ging, maar om de huidige toppers. Anders weet ik nog wel wat Bugatti's enzo Die stijfte ging me om de torsie in het chassis, niet de afstelling. Verder is mijn verhaal over de vermogenskromme veel belangrijker. Zelfs bij lage toeren heeft de Pagani een enorm koppel. Waarom ik de ring zo belangrijk vind? Omdat a) alle omstandigheden die je met je auto kan tegenkomen in dat circuit zitten. Chicane achtige bochten, flauwe bochten, hard rechuit, camber verkeerd om, hellingen, slecht wegdek etc. b) autofabrikanten om die reden daar testen en c) omdat het dus geen circuit is waar je met een speciale afstelling enorm kan scoren. Je moet een perfecte balans vinden anders dan zeg hockenheim waar je met weinig downforce gewoon lekker kan scheuren op je max toerental. De Saleem vind ik geen mooie auto, maar het is naast de Konigsegg een van de weinigen die ook zo hard de ring zou kunnen nemen (vermoed ik slechts). Verder heb je helemaal gelijk dat emotie ook een grote rol speelt. Ik zou nog niet dood gevonden willen worden in een diablo, dus smaken verschillen | |
| multatuli | dinsdag 15 november 2005 @ 19:16 |
quote:De serieuze ringtijden zijn allemaal neergezet door profi's. Alleen de Enzo tijd is slechts een schatting door een waarschijnlijk niet zo briljante coureur. | |
| Sjoewe | dinsdag 15 november 2005 @ 21:39 |
| Volgens de site van Spyker haalt een C8 T 'slechts' 320 km/h | |
| multatuli | dinsdag 15 november 2005 @ 22:19 |
| Reed de Spyker niet in het Rotterdam spectakel als pace car? | |
| NITROHOSS | dinsdag 15 november 2005 @ 22:26 |
| Moeilijk .. maar het werd de F.. het vergelijk over de TV's vind ik een beetje onzinnig.. we praten over nu.. als ik nu moet kiezen uit een aantal tv's en er zit een zwart wit tv tussen neem ik m ook niet... Die middenpositie is wel errug gaaf.. maar een open verbinding tussen wielkasten en mooigelakte zijkanten vind ik dan weer jammer... Pagani Zonda F dus... | |
| hermandeperman | dinsdag 15 november 2005 @ 22:30 |
quote:Jawel | |
| Chokeme | dinsdag 15 november 2005 @ 23:02 |
quote:Dat is wel zo ja | |
| multatuli | woensdag 16 november 2005 @ 07:21 |
quote:Dan vond ik hem live een stuk minder mooi dan op de plaatjes. Met name kleiner dan verwacht. | |
| jacco | woensdag 16 november 2005 @ 11:57 |
| De McLaren en de Zonda zijn door stem hier verder Fok! Supercar Challenge 2005 Kwartfinale 3 Deze mag op slot |