Bang dat elk antwoord fout is zekerquote:Op woensdag 9 november 2005 20:53 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik zal hier geen antwoord op geven![]()
Zoiets, maar ik weet exact hoe er gereageerd gaat worden op het moment dat ik aangeef dat dat heel prettig is om te hebben (persoonlijk) én dat wanneer mensen nu eens de moeite zouden nemen de voorwaarden door te lezen (van de week weer iemand die het voor de echtscheiding wilde gebruiken......) om te zien of er bijvoorbeeld onbeperkte dekking is qua kosten of dat je (wanneer je dat kunt beargumenteren) zelf een advocaat kunt uitzoeken.(die dan conform zijn eigen tarief betaald wordt), dan kun je een hoop achteraf gezeur voorkomen.quote:Op woensdag 9 november 2005 20:58 schreef frederik het volgende:
[..]
Bang dat elk antwoord fout is zeker
Een second opinion is vaak wel mogelijk.... (daarnaast: waarom is schikken persé slechtquote:Op woensdag 9 november 2005 21:11 schreef Marialice het volgende:
Mijn ervaring is dat ze bij twijfel over de haalbaarheid van een zaak al gauw op een schikking aan willen sturen. Kijk, als je duidelijk in je recht staat dan zul je er veel aan hebben, maar het is niet altijd zwart-wit.
Kijk dat zijn nou tips waar je wat aan hebtquote:Op woensdag 9 november 2005 21:05 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Zoiets, maar ik weet exact hoe er gereageerd gaat worden op het moment dat ik aangeef dat dat heel prettig is om te hebben (persoonlijk) én dat wanneer mensen nu eens de moeite zouden nemen de voorwaarden door te lezen (van de week weer iemand die het voor de echtscheiding wilde gebruiken......) [b]om te zien of er bijvoorbeeld onbeperkte dekking is qua kosten of dat je (wanneer je dat kunt beargumenteren) zelf een advocaat kunt uitzoeken.(die dan conform zijn eigen tarief betaald wordt), dan kun je een hoop achteraf gezeur voorkomen.
Een prettig zinnetje in voorwaarden: de maatschappij zal al het mogelijke doen wat in haar macht ligt om de cliënt van dienst te zijn (of iets van die strekking).[/b]
Vaak kun je stellen dat je jaarpremie voor een RVP het uurtarief is van een advocaat. Dan kun je tien jaar niets hebben, maar op het moment dat er wat gebeurt en daar kom je dus zelf niet uit, dan is het prettig om iets dergelijks te hebben. (én ik ben nogal een zeikerd, eerlijk gezegd en ga vaak het conflict niet uit de weg.....)
uit je post begrijp ik dat je bij een verzekeraar werkt?quote:Op woensdag 9 november 2005 21:05 schreef Five_Horizons het volgende:Een prettig zinnetje in voorwaarden: de maatschappij zal al het mogelijke doen wat in haar macht ligt om de cliënt van dienst te zijn (of iets van die strekking).
Ja.quote:Op woensdag 9 november 2005 21:50 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
uit je post begrijp ik dat je bij een verzekeraar werkt?
Als aanvulling op dit zinnetje kun je lezen "wat in haar financiële macht ligt".quote:wat bedoel je precies met een prettig zinnetje? Prettig voor de verzekering, of prettig voor de client? Want 'al het mogelijke wat in haar macht ligt' is voor m'n gevoel nogal een rekbaar begrip![]()
quote:no offense, maar ik heb weinig goede ervaringen met verzekeringsmaatschappijen... en dan helpt het niet als je de voorwaarden leest of niet, het meeste bedenk je toch niet van tevoren...![]()
ik doel niet met name op een rechtsbijstandverzekering, maar op verzekeringen in het algemeen.quote:Op woensdag 9 november 2005 22:31 schreef Five_Horizons het volgende:Ik zou in dat geval graag wat voorbeelden zien van vreemde zaken die wél gedekt zouden zijn, maar niet in aanmerking komen, omdat de maatschappij zegt [insert reden voor afwijzing].
Beide zaken zijn heel vervelend voor jou en je vriend, maar je geeft zelf al aan dat het bij je vriend in de polisvoorwaarden stond en de uitsluitingen m.b.t. de tas van je vriendin zullen ook wel in de polisvoorwaarden genoemd staan.quote:Op woensdag 9 november 2005 22:59 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
ik doel niet met name op een rechtsbijstandverzekering, maar op verzekeringen in het algemeen.
Voorbeeld 1; tas van mijn vriendin uit mijn auto gestolen in een beveiligde parkeergarage... op geen enkele manier gedekt, niet op mijn autoverzekering, reisverzekering, inboedelverzekering of haar inboedelverzekering.... en de schade aan mijn auto was gelijk aan mijn eigen risico...![]()
Voorbeeld 2: vriend van mij is op vakantie in Zwitserland en maakt bovenop een berg een foto. Zijn vriendin loopt tegen hem aan en de telefoon valt van de berg. Terug in Nederland contact met de verzekeringsmaatschappij: heeft u aangifte gedaan bij de Polizei? Nee, hij is niet gestolen, hij is gevallen.... moest toch, en inderdaad, het stond in de voorwaarden.... maar ja, dat verzin je toch niet![]()
Anyway, ontopic maar weer
Misschien ook een moeilijk geval voor DAS?quote:Op woensdag 9 november 2005 22:49 schreef sooty het volgende:
Rechtsbijstand, een verhaaltje.
Vriend van mij handelt in auto's. Op zekere dag wordt er bij hem een auto ontvreemdt. Blijkt dat de dieven een vrouw op een fiets hebben aangereden. Die vrouw is gevallen en had schade aan haar fiets en kleding. De rechtsbijstand verzekering klopt aan bij de polishouder van het kenteken; op zich niet vreemd.
Vriend klopt aan bij verzekeraar DAS alwaar hij een rechtsbijstand verzekering heeft lopen, zegt DAS: sorry, wij behartigen al de belangen van mevrouw...
Vriend heeft het laten escaleren tot kantonrechter die hem in het gelijk stelde.....
Trek dus maar uw eigen conclusie ihkv. "rechtsbijstand".
Hé, daar heb ik gisteren tentamen over gehad: de Legal Iceberg van Galanterquote:Op donderdag 10 november 2005 08:28 schreef Sovereign het volgende:
Bij een sollicitatiegesprek bij Interpolis rechtsbijstand werd mij duidelijk verteld dat het de bedoeling was om zaken indien mogelijk te schikken, procederen was ten alle tijde een uitzondering; een rechtsbijstandverzekering zal dus zeker niet altijd de beste oplossing voor de verzekerde bieden. Evenwel ook logisch, een jurist krijgt daar per jaar veel meer zaken op zijn bord dan de gemiddelde advocaat dus moeten die ook sneller worden afgehandeld.
Dat vind ik helemaal niet zo vreemd. Procederen kost veel tijd, geld en moeite, en je hebt altijd kans dat de tegenpartij het er niet mee eens is en in beroep gaat, waardoor het allemaal nog duurder wordt en langer gaat duren, Als je daarentegen schikt, weet je zeker dat de mensen 'akkoord' zijn gegaan (al dan niet van harte).quote:Op donderdag 10 november 2005 08:28 schreef Sovereign het volgende:
Bij een sollicitatiegesprek bij Interpolis rechtsbijstand werd mij duidelijk verteld dat het de bedoeling was om zaken indien mogelijk te schikken, procederen was ten alle tijde een uitzondering;
Precies, en daar doelde ik ook opquote:Op donderdag 10 november 2005 12:12 schreef Sovereign het volgende:
^ Ik doel niet op een nomale vorm van schikken, schikken komt erg veel voor. Waar ik op doel is het schikken om toch maar zo snel mogelijk van de zaak af te zijn. Een dergelijke schikking hoeft voor de verzekerde helemaal niet het beste resultaat op te leveren, waarbij men toch de klant het idee probeert te geven dat er veel voor hem gedaan is.
exactly my pointquote:Op donderdag 10 november 2005 11:17 schreef babybox het volgende:-nee, wat ik eigenlijk bedoel te zeggen, als in het voorbeeld hierboven gezegd wordt, na de val van de telefoon, had je maar aangifte moeten doen! daar komt geen zinnig mens op, en zeker niet op een vakantie en bovendien de lokale politie ziet je al aankomen,
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |