abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32122266
Baby's gehandicapt door rode hond

Er worden steeds meer kinderen met een afwijking geboren in gebieden waar afgelopen jaar de rode-hondepidemieheeft geheerst. Dat blijkt uit cijfers van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu.

Tussen september 2004 en september 2005 was er sprake van een rode-hondepidemie in de zogeheten Bible-belt. Dat is een strook van de Veluwe tot aan zeeland, waar relatief veel mensen met een orthodox-christelijke overtuiging wonen. Zij willen zich niet laten inenten tegen de ziekte.

De ziekte rode hond is relatief onschuldig, maar is wel gevaarlijk voor ongeboren kinderen.

Zwanger
Bij de epidemie op de Bible-belt raakten ook zwangere vrouwen besmet. Intussen zijn zeven van hen bevallen. Drie kinderen zijn geboren met een ernstig handicap, een ander kind is doof. Eén kind is overleden.

Het RIVM maakt zich ernstige zorgen om een stijgend aantal kinderen dat geboren wordt met een afwijking door rode hond. “Het aantal zal nog verder toenemen,” zegt Roel Coutinho, epidemioloog bij het RIVM. Er zijn nog twintig vrouwen met rode hond, die nog moeten bevallen.

Rode hond
Besmetting met rode hond vindt plaats door hoesten en niezen. Het duurt vaak weken voor de besmetting met rode hond duidelijk wordt door uitslag, die begint achter de oren. Ook lichte koorts, gezwollen klieren en verkoudheid zijn symptomen.

Als de vrouw de eerste 12 weken van de zwangerschap besmet raakt, dan heeft het kind in haar buik tachtig procent kans dat het ook besmet raakt. Met alle gevolgen van dien. Het kind kan groeivertraging krijgen, schade aan de ogen of oren, afwijkingen aan het zenuwstelsel of te vroeg of zelfs dood geboren worden.

Inenten
Als de vrucht eenmaal besmet is kan er niets meer gedaan worden om te voorkomen dat het kind zonder de afwijkingen ter wereld komt. Daarom is de ziekte vanaf 1974 opgenomen in het rijksvaccinatieprogramma.

Eerst werden alleen meisjes van 11 jaar ingeënt, maar sinds 1987 krijgen jongens en meisjes op de leeftijd van 14 maanden en 9 jaar het vaccin in de ‘BMR cocktail’ toegediend. Dit om te voorkomen dat jongens de ziekte overbrengen op niet-ingeente zwangere vrouwen. De BMR cocktail beschermt ook tegen de bof en mazelen.

Sommige mensen laten zich niet vaccineren, omdat zij vinden dat het 'Gods will' is of ze worden besmet of niet. Zij vaccineren zich ook niet tegen andere ziekten als kinkhoest en polio. In 1999 was er nog een mazelen epidemie op de Bible-belt.

Het RIVM kan er weinig aan doen: “We kunnen ouders niet dwingen om zich te vaccineren,” zegt Coutinho. Het instituut heeft wel besloten om de leeftijd waarop kinderen zelf kunnen vragen om een inenting, te verlagen van 18 naar 16 jaar. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Schokkend maar wat is er tegen te doen? Verplicht inenten is politiek bijna niet mogelijk.
pi_32122326
Vind het ook een moeilijk verhaal om die kinderen dan wel in ziekenhuizen aan hun aandoeningen te laten behandelen. Dat moet natuurlijk door VN-verdragen enzo, maar uiteindelijk betalen we wel met zijn allen voor de godsdienstwaanzin (in mijn ogen) van de ouders van die kreupele kindertjes.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_32122394
quote:
godsdienstwaanzin
Waanzin idd.. God bestaat niet..
pi_32122518
quote:
Op woensdag 9 november 2005 17:46 schreef B03S het volgende:
Waanzin idd.. God bestaat niet..
Nou ja, als iemand in welke God dan ook wil geloven, dan mag diegene dat van mij.
Maar op deze manier wordt de hele maatschappij met hun geloof belast. Dat vind ik best kwalijk.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_32122578
Ik had op mijn scholen ook een paar van die stakkers tussen zitten. Ik weet alleen niet meer of ze zelf niet waren ingeent of hun ouders niet. Van die kinderen die met hun benen slepen.... Maar de Here houdt wel van hun

Ik zou graag zien dat de ouders vervolgd worden wegens nalatigheid/verwaarlozing.
pi_32122580
Ja, ik hoop dat er ook weer een polio uitbraak komt, daar op de Veluwe
  woensdag 9 november 2005 @ 17:55:16 #7
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_32122639
"Verplicht inenten is politiek bijna niet mogelijk."

en terecht!!!

en verder....Zonder rodehond vacsinatie zou men al rodehond hebben gehad voor men aan de sexuele carriere zou beginnen
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
pi_32122692
Mooi zo ruimen ze zichzelf van zelf op
  woensdag 9 november 2005 @ 17:57:29 #9
41885 kless
pi_32122710
“We kunnen ouders niet dwingen om zich te vaccineren,” zegt Coutinho.

dan is het al te laat?

"Het instituut heeft wel besloten om de leeftijd waarop kinderen zelf kunnen vragen om een inenting, te verlagen van 18 naar 16 jaar"

ik meende dat je al medisch volwassen was op je 16de? anticonceptie middelen e.d. kan je dan al wel krijgen mbv de huisarts

[ Bericht 24% gewijzigd door kless op 09-11-2005 17:58:18 (wat vergeten) ]
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
  woensdag 9 november 2005 @ 18:01:24 #10
41885 kless
pi_32122807
verder.
rodehond vacinatie geeft geen 100% maar 95% immuniteit, dus 5 % -> 1op de 20 kan het nogsteeds krijgen

polio vacinatie is ook niet zondergevaren

vaccineren is niet 100% veilig...
iGEM
  woensdag 9 november 2005 @ 18:02:38 #11
57086 Allantois
Vis een optie?
pi_32122837
quote:
Op woensdag 9 november 2005 17:57 schreef kless het volgende:

ik meende dat je al medisch volwassen was op je 16de? anticonceptie middelen e.d. kan je dan al wel krijgen mbv de huisarts
fout, de pil heeft niets met medisch volwassen leeftijd te maken, die bestaat namelijk niet.
Je moet pas oversteken als er niets aankomt.
  woensdag 9 november 2005 @ 18:03:25 #12
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32122859
mijn oude montessorischool in arnhem lag vroeger tegenover de 'streekschool'. zwaar gereformeerde mensen met een anti-inentingsbeleid. liepen ook heel wat kinderen die door 'de wil van god' gemuteerd waren. heel zielig eigenlijk, maar ook maatschappelijk gezien best wel duur. wat doe je eraan?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_32122894
mensen die weigeren inentingen te nemen ontzeggen van een ziektekostenverzekering en dus van ziekenhuis of huisartsen zorg.

tenzij ze de normale prijs betalen natuurlijk.
[Love] Beyond this dejection there's beauty and grace
A glorious future we long to embrace
[Rage] (PAIN!) All the time, I have waited with rage
All the time, I was promised my salvation
  woensdag 9 november 2005 @ 18:06:12 #14
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32122925
quote:
Op woensdag 9 november 2005 18:04 schreef electricity het volgende:
mensen die weigeren inentingen te nemen ontzeggen van een ziektekostenverzekering en dus van ziekenhuis of huisartsen zorg.
lijkt mij ook wel. trouwens is de tt nogal misleidend. net zoals er op pakjes sigaretten staat: rokers sterven jonger. klopt ook niet helemaal.
  woensdag 9 november 2005 @ 18:06:22 #15
41885 kless
pi_32122928
quote:
Op woensdag 9 november 2005 18:02 schreef Allantois het volgende:

[..]

fout, de pil heeft niets met medisch volwassen leeftijd te maken, die bestaat namelijk niet.
FOUT?->zondertussenkomst van ouder of voogt kan je ze krijgen.. dat bedoel ik
iGEM
pi_32123030
quote:
Op woensdag 9 november 2005 17:41 schreef SCH het volgende:
...rode-hondepidemie...
Ik las 'rode-hondepiemel'
  woensdag 9 november 2005 @ 18:10:33 #17
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32123038
quote:
Op woensdag 9 november 2005 18:10 schreef Silven het volgende:

[..]

Ik las 'rode-hondepiemel'
en wat zegt dat over jou?
pi_32123040
quote:
Op woensdag 9 november 2005 17:44 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Vind het ook een moeilijk verhaal om die kinderen dan wel in ziekenhuizen aan hun aandoeningen te laten behandelen. Dat moet natuurlijk door VN-verdragen enzo, maar uiteindelijk betalen we wel met zijn allen voor de godsdienstwaanzin (in mijn ogen) van de ouders van die kreupele kindertjes.
quote:
Op woensdag 9 november 2005 18:04 schreef electricity het volgende:

tenzij ze de normale prijs betalen natuurlijk.
Ehm. Mensen die zich niet laten inenten gaan ook niet naar de dokter of ziekenhuis voor dure behandelingen en gebruiken ook geen medicijnen. Verder is dit natuurlijk een zeer moeilijke discussie; ik meen dat vanaf twaalf jaar kinderen mogelijkheden hebben om voor zichzelf keuzes te maken (juridisch gezien). Het RIVM heeft trouwens weinig tot niks te zeggen over op welke leeftijd kinderen zichzelf laten inenten.
Jesus saves but death prevails.
  woensdag 9 november 2005 @ 18:10:50 #19
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_32123047
Ik zou mezelf toch voor de kop schieten als ik wist dat ik de handicap van kind mijn had kunnen voorkomen door een spuitje te nemen.

het is werkelijk niet te geloven wat er allemaal gebeurd omdat het 'gods wil' is...

ziek, triest, huilie
Siamo Tutti Antifascisti!
  woensdag 9 november 2005 @ 18:13:46 #20
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32123109
quote:
Op woensdag 9 november 2005 18:10 schreef Shivo het volgende:

Ehm. Mensen die zich niet laten inenten gaan ook niet naar de dokter of ziekenhuis voor dure behandelingen en gebruiken ook geen medicijnen.
dat doen ze dan weer wel. ze reden rond in karretjes omdat de polio hen getroffen had. het is een bizarre wereld die wereld volgens god.

net zoals in de koran staat dat je wel organen mag krijgen, maar bij je dood niet mag geven.
pi_32123135
Het gaat niet alleen maar om streng christelijke mensen - en ook lang niet alle orthodoxe christenen weigeren zich in te enten. Er is een groeiende groep mensen in de antroposofische hoek die zich om andere redenen niet wil laten vaccineren.
pi_32123139
quote:
Op woensdag 9 november 2005 18:10 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

en wat zegt dat over jou?
Dat ik de hele dag door aan rode-hondepiemels denk?
pi_32123154
quote:
Op woensdag 9 november 2005 18:15 schreef Silven het volgende:

[..]

Dat ik de hele dag door aan rode-hondepiemels denk?
Of was het een strikvraag?
  woensdag 9 november 2005 @ 18:16:34 #24
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32123184
quote:
Op woensdag 9 november 2005 18:15 schreef Silven het volgende:

[..]

Of was het een strikvraag?
nee je eerste antwoord was precies goed!
pi_32123202
quote:
Op woensdag 9 november 2005 18:06 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

lijkt mij ook wel. trouwens is de tt nogal misleidend. net zoals er op pakjes sigaretten staat: rokers sterven jonger. klopt ook niet helemaal.
De ruimte is te kort om een hele genuanceerde titel te geven maar hij klopt feitelijk wel: er is geconstateerd dat 4 vrouwen met rode hond tijdens de zwangerschap een gehandicapt kind hebben gekregen.

Een juiste titel zou zijn: Enkele vrouwen die om principiele redenen een inenting weigerden en tijden s de zwangerschap rode hond hadden, krijg een gehandicapt kind: meer gevallen verwacht

pi_32123207
quote:
Op woensdag 9 november 2005 18:16 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

nee je eerste antwoord was precies goed!
Heb ik nu ook iets gewonnen ofzo?
pi_32123224
quote:
Op woensdag 9 november 2005 18:13 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dat doen ze dan weer wel. ze reden rond in karretjes omdat de polio hen getroffen had. het is een bizarre wereld die wereld volgens god.

net zoals in de koran staat dat je wel organen mag krijgen, maar bij je dood niet mag geven.
Het is geen wereld volgens God maar volgens mensen - het gaat om menselijke interpretaties.
pi_32123244
We drijven af... waar waren we? Ohja, God en mongooltjes
  woensdag 9 november 2005 @ 18:21:53 #29
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32123335
quote:
Op woensdag 9 november 2005 18:17 schreef SCH het volgende:

[..]

Het is geen wereld volgens God maar volgens mensen - het gaat om menselijke interpretaties.
? het niet inenten is toch omdat ze denken dat ze in de wereld van god wonen.
pi_32123385
Eigen schuld dan
pi_32123401
quote:
Op woensdag 9 november 2005 18:21 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

? het niet inenten is toch omdat ze denken dat ze in de wereld van god wonen.
Precies: ze denken - het gaat om die ze en niet om God.
  woensdag 9 november 2005 @ 18:26:22 #32
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32123461
quote:
Op woensdag 9 november 2005 18:24 schreef SCH het volgende:

[..]

Precies: ze denken - het gaat om die ze en niet om God.
en wat is je oplossing dan. die 'ze' de keus laten. geen medicatie is ook geen zorg? of die paar nederlanders/medelanders gewoon de zorg bieden die de kinderen van hen nodig hebben om te overleven of beter te leven?

waarom heb je eigenlijk dit topic geopend? enig idee hoeveel het ons kost om inteelt kinderen van neef en nicht zorg te bieden, dan kan dit miniscule groepje er ook nog wel bij.
pi_32123550
quote:
Op woensdag 9 november 2005 18:26 schreef zoalshetis het volgende:
waarom heb je eigenlijk dit topic geopend?
Omdat ik het opvallend nieuws vindt en tragisch dat deze gehandicapte kinderen worden geboren en benieuwd ben wat de opinies er over zijn. Tot nu vind ik de reacties nog niet echt meevallen.
  woensdag 9 november 2005 @ 18:31:20 #34
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32123590
quote:
Op woensdag 9 november 2005 18:29 schreef SCH het volgende:

[..]

Omdat ik het opvallend nieuws vindt en tragisch dat deze gehandicapte kinderen worden geboren en benieuwd ben wat de opinies er over zijn. Tot nu vind ik de reacties nog niet echt meevallen.
aha. ik dacht even dat het je ging om de zoektocht naar balans tussen godsdiensten in ons land.
pi_32123601
quote:
Op woensdag 9 november 2005 18:13 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Hm de streng christelijke gemeenschappen waar ik mee bekend ben doen dit niet. Overigens is een hulpmiddel zoals een karretje voor die mensen wat anders dan een medicijn.

En lijkt me sterk dat dat letterlijk zo in de koran staat - toen die verzonnen werd hadden mensen nog geen besef van organen...
Jesus saves but death prevails.
  woensdag 9 november 2005 @ 18:32:47 #36
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32123626
quote:
Op woensdag 9 november 2005 18:31 schreef Shivo het volgende:

[..]

Hm de streng christelijke gemeenschappen waar ik mee bekend ben doen dit niet. Overigens is een hulpmiddel zoals een karretje voor die mensen wat anders dan een medicijn.

En lijkt me sterk dat dat letterlijk zo in de koran staat - toen die verzonnen werd hadden mensen nog geen besef van organen...
of het er nou in staat of niet. ze interpreteren het wel zo. of heb je al tijden geen nieuws meer gevolgd?
pi_32124671
quote:
Op woensdag 9 november 2005 17:55 schreef kless het volgende:
"Verplicht inenten is politiek bijna niet mogelijk."

en terecht!!!
En als in de krant staat dat er weer kinderen jarenlang zijn mishandeld door hun ouders of sexueel misbruikt dan is het land weer te klein.

godsdienstwaanzinnigen zorgen er opzettelijk voor dat hun kinderen een zeer grote kans hebben op gehandicapte kinderen.

Dat godsdienstig tuig vervolgen wegens opzettelijke kindermishandeling en ontzetten uit de ouderlijke macht.

daarnaast durft dat tuig wel vacinatie verstrekt door de overheid te weigeren maar als ze dan zorg voor het gehandicapte kind of kinderbijslag voor hun tien kinderen nodig hebben wel aan te kloppen bij de goddeloze satanistische maatschappij.

dat kutvolk is erger dan moslims, die zorgen iig nog wel voor hun kroost.
Islam=facisme
  woensdag 9 november 2005 @ 19:11:41 #38
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32124810
quote:
Op woensdag 9 november 2005 19:07 schreef DarkDancer het volgende:

dat kutvolk is erger dan moslims, die zorgen iig nog wel voor hun kroost.
in welke diamantbuurt woon jij?
  woensdag 9 november 2005 @ 19:12:48 #39
262 Re
Kiss & Swallow
pi_32124855
quote:
Op woensdag 9 november 2005 18:03 schreef zoalshetis het volgende:
mijn oude montessorischool in arnhem lag vroeger tegenover de 'streekschool'. zwaar gereformeerde mensen met een anti-inentingsbeleid. liepen ook heel wat kinderen die door 'de wil van god' gemuteerd waren. heel zielig eigenlijk, maar ook maatschappelijk gezien best wel duur. wat doe je eraan?
ahhh ben jij ook al zo'n montessori ganger ,

je kan er helaas niets aan doen, ouders mogen doen en laten met hun kroost wat ze willen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 9 november 2005 @ 19:16:32 #40
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32124962
quote:
Op woensdag 9 november 2005 19:12 schreef Re het volgende:

[..]

ahhh ben jij ook al zo'n montessori ganger ,

je kan er helaas niets aan doen, ouders mogen doen en laten met hun kroost wat ze willen
ben jij ook zo'n ganger?
  woensdag 9 november 2005 @ 19:19:29 #41
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_32125060
Het is geloof ik al gezegd :
Als niet zoveel kinderen wél ingeënt werden zouden de meesten moeders de ziekte allang gehad hebben.
Dat is dus de oplossing, verspreid de besmetting van de ziekte op de scholen
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  woensdag 9 november 2005 @ 19:22:38 #42
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32125182
quote:
Op woensdag 9 november 2005 19:19 schreef deedeetee het volgende:
Het is geloof ik al gezegd :
Als niet zoveel kinderen wél ingeënt werden zouden de meesten moeders de ziekte allang gehad hebben.
Dat is dus de oplossing, verspreid de besmetting van de ziekte op de scholen
je bedoelt dat je zonder inentingen de ziekte altijd krijgt als kind? blijbaar niet dus en laten ze dode of gehandicapte kinderen achter. het eerste kan ik me nog voorstellen, maar het laatste zou zelfs god niet willen.
  woensdag 9 november 2005 @ 19:35:05 #43
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_32125620
quote:
Op woensdag 9 november 2005 19:22 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

je bedoelt dat je zonder inentingen de ziekte altijd krijgt als kind? blijbaar niet dus en laten ze dode of gehandicapte kinderen achter. het eerste kan ik me nog voorstellen, maar het laatste zou zelfs god niet willen.
Nee, als je zonder die entingen de ziekte altijd als kind zou krijgen zou men niet besloten hebben om er tegen te gaan enten
Maar omdat de ziekte niet meer zo veel heerst sinds er tegen geënt wordt leek het me een goed idee om hem te verspreiden op scholen waar veel kinderen zitten die niet geënt zijn. Op die manier kunnen ze de ziekte op jonge leeftijd al krijgen en dat heeft dus dezelfde bescherming als een enting.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  woensdag 9 november 2005 @ 19:35:14 #44
262 Re
Kiss & Swallow
pi_32125626
quote:
Op woensdag 9 november 2005 19:16 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ben jij ook zo'n ganger?
ja joh in Rotterdam was dat dan
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 9 november 2005 @ 19:35:58 #45
41885 kless
pi_32125652
quote:
Op woensdag 9 november 2005 19:07 schreef DarkDancer het volgende:

[..]

godsdienstwaanzinnigen zorgen er opzettelijk voor dat hun kinderen een zeer grote kans hebben op gehandicapte kinderen.

Dat godsdienstig tuig vervolgen wegens opzettelijke kindermishandeling en ontzetten uit de ouderlijke macht.

daarnaast durft dat tuig wel vacinatie verstrekt door de overheid te weigeren maar als ze dan zorg voor het gehandicapte kind of kinderbijslag voor hun tien kinderen nodig hebben wel aan te kloppen bij de goddeloze satanistische maatschappij.
`
zeergroot? nee hoor. ze zouden die ziekten al moeten krijgen inde kinderjaren...
verder wil je dus mensen het roken en drinken verbieden tijdens zwagnersschap.
kindermishandeling zie ik niet.
al gekeken welke gevolgen vaccinatie kunnen hebben?
kinderbijslag? als ze geen belasting zouden betalen zouden ze genoeg geld hebben voor onderhoud van hun kinders.
goddeloos en satanistisch is niet het zelfde
iGEM
  woensdag 9 november 2005 @ 19:43:01 #46
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32125889
quote:
Op woensdag 9 november 2005 19:35 schreef kless het volgende:

[..]

`
zeergroot? nee hoor. ze zouden die ziekten al moeten krijgen inde kinderjaren...
verder wil je dus mensen het roken en drinken verbieden tijdens zwagnersschap.
kindermishandeling zie ik niet.
al gekeken welke gevolgen vaccinatie kunnen hebben?
kinderbijslag? als ze geen belasting zouden betalen zouden ze genoeg geld hebben voor onderhoud van hun kinders.
goddeloos en satanistisch is niet het zelfde
1. niet altijd
2. ja
3. welke gevolgen?
4. ze krijgen automatisch kinderbijslag, belasting betalen is ook normaal, of je krijgt een boete die hoger ligt. of nemen ze afstand van kinderbijslag?
5. geloven in een god is ook het geloven in satan
6. die is er niet
pi_32129587
dit probleem zal vast ook onder moslims spelen..... De Christenen zijn wel visionairs...... Weet jij wat voor nanomachines er nu of straks in die gezonde vaccinaties zitten?
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_32140638
Tja, God heeft het zo gewild
pi_32198710
Ik stel voor om ze alle kosten voor hun kinderen zelf te laten dragen. Niets, zelfs geen cent, dienen ze te krijgen van de overheid. Rekeningen van tienduizenden euro's aan hulp, zij het medisch, voor aanpassingen, zorg of wat dan ook? Pech gehad, vraag maar of den Heere ze niet wil betalen, maar klop niet aan bij vadertje staat.

Dit soort mensen moet, in alle ernst, gewoon verboden worden om kinderen te krijgen. Kunnen we dat door de staat gedwongen onvruchtbaar maken zoals dat in het midden van de vorige eeuw vaak gebeurde niet herinvoeren? In deze gevallen is het beter voor iedereen: er zijn geen kinderen die geindoctrineerd kunnen worden en die kreupel door het leven moeten, de samenleving bespaart aan kosten en een nieuwe generatie fanatieke, domme zwaargelovigen die deze onzinpraktijken doorzet kan voorkomen worden. Het gaat hier om mensen met een gezond brein die niet in staat zijn om rationeel na te denken, die dus bewust daarvoor kiezen. En dat is ontoelaatbaar.

Dat geldt overigens voor iedereen, dus of het nou vanwege geloofsovertuiging of wat dan ook komt. Als je inentingen weigert, of iets als een bloedtransfusie na een ongeluk, dan mag het ziekenhuis je van mij met een kruiwagen in de steeg achterin dumpen. Zoek het dan maar uit. Geen bloedtransfusie? OK, maar dan blijf je hier niet liggen om ruimte en kostbaar personeel dat extra hard moet werken om je te verzorgen, bezig te houden. Regel dat zelf maar - orderly, please escort this man out the door, if he doesn't want to or cannot walk then drag him.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 12 november 2005 @ 08:31:16 #50
862 Arcee
Look closer
pi_32198799
quote:
Schokkend maar wat is er tegen te doen? Verplicht inenten is politiek bijna niet mogelijk.
Gewoon maar accepteren dat er óngelooflijk domme mensen bestaan.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zaterdag 12 november 2005 @ 16:20:57 #51
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_32206860
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 07:38 schreef StefanP het volgende:
Ik stel voor om ze alle kosten voor hun kinderen zelf te laten dragen. Niets, zelfs geen cent, dienen ze te krijgen van de overheid. Rekeningen van tienduizenden euro's aan hulp, zij het medisch, voor aanpassingen, zorg of wat dan ook? Pech gehad, vraag maar of den Heere ze niet wil betalen, maar klop niet aan bij vadertje staat.
Vaak zijn mensen die zich om geloofsredenen niet vaccineren om dezelfde reden ook niet verzekerd tegen ziektekosten. De wet staat dat ook toe, onder voorwaarden. Je moet o.a. aantonen dat je verder geen enkele verzekering hebt, en dat je gewetensbezwaren hebt. Alleen WA-verzekeringen mogen.

Ze betalen ipv verzekeringspremie extra belasting, en die wordt op een aparte rekening gezet. Uit dat potje moeten ze hun ziektekosten zien te betalen. Verzekeringsmaatschappijen betalen dus niet.

Op dezelfde gronden kunnen ze ook ontheffing van WW-premies e.d. krijgen. Die worden dan ook op een aparte rekening gezet, en recht op WW heb je niet.
pi_32206997
quote:
Op woensdag 9 november 2005 18:06 schreef kless het volgende:

[..]

FOUT?->zondertussenkomst van ouder of voogt kan je ze krijgen.. dat bedoel ik
Ik kreeg de pil zonder problemen voordat ik 16 was hoor.
Niemand hoefde toestemming te geven.
Ik had ontzettende last van menstruatieklachten en zaken als de pil was niet bespreekbaar bij mijn ouders. Ik ben toen zelf naar de huisarts gegaan en heb gewoon de pil meegekregen.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  zaterdag 12 november 2005 @ 16:42:05 #53
41885 kless
pi_32207313
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 16:27 schreef Mirage het volgende:

[..]

Ik kreeg de pil zonder problemen voordat ik 16 was hoor.
Niemand hoefde toestemming te geven.
Ik had ontzettende last van menstruatieklachten en zaken als de pil was niet bespreekbaar bij mijn ouders. Ik ben toen zelf naar de huisarts gegaan en heb gewoon de pil meegekregen.
dus als kind kan je zelfs nog eerder je prikje halen!!
iGEM
pi_32207536
Wat is de reden dat ze zich vanwege hun geloof niet mogen inenten?

Het is gewoon het gebruik van de verkregen kennis der natuur; dit om je te beschermen tegen ziektes. Men draagt toch ook dikke kleding in de winter om zich te beschermen tegen de kou en niet verkouden en ziek te worden, toch? Just sensible knowledge
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
pi_32207618
Nieuwe wet invoeren: elk kind heeft recht op inentingen en de gezondheidszorg. Dat geen gekke ouder dat laat tegenhouden.
pi_32208059
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 16:55 schreef nummer_zoveel het volgende:
Nieuwe wet invoeren: elk kind heeft recht op inentingen en de gezondheidszorg. Dat geen gekke ouder dat laat tegenhouden.
Dam kun je er mijns inziens beter een plicht van maken.
pi_32208128
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 17:11 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Dam kun je er mijns inziens beter een plicht van maken.
Dat bedoel ik ook.
pi_32208417
Mag ik er even op wijzen dat inenten niet alles is? Mijn moeder is gewoon ingeënt tegen rode hond en heeft het toch tijdens haar zwangerschap gekregen.

edit: zie et nu ook in 1 van de eerdere posts, maar wou et ff benadrukken
pi_32208469
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 17:25 schreef flubub het volgende:
Mag ik er even op wijzen dat inenten niet alles is? Mijn moeder is gewoon ingeënt tegen rode hond en heeft het toch tijdens haar zwangerschap gekregen.
Okay, goede reden. Dan maar niet inenten meer dan, he?
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
pi_32208477
Rodehond kan je maar 1 keer krijgen. Als je daardoor een gehandicapt kind krijgt maak je daarna toch nog gewoon een paar kinderen die wel gezond zijn?
objectief en betrouwbaar
*O* Partij voor de Dieren in de Kamer !! *O*
pi_32208528
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 17:27 schreef Demophon het volgende:

[..]

Okay, goede reden. Dan maar niet inenten meer dan, he?
Ik zeg niet dat je niet moet inenten, maar het is ook gewoon niet 100% veilig, terwijl iedereen doet of een vaccinatie een soort wondermiddel is
pi_32208668
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 17:30 schreef flubub het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat je niet moet inenten, maar het is ook gewoon niet 100% veilig, terwijl iedereen doet of een vaccinatie een soort wondermiddel is
Neen, dat zegt men niet Wat iedereen zegt is dat het stom is om je NIET in te enten, omdat het risico op het wel krijgen daarmee vergroot wordt. Niemand beweert dat daarmee de kans weg is om het alsnog te krijgen, deze wordt alleen sterk verkleind.
  zaterdag 12 november 2005 @ 18:26:02 #63
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_32209988
quote:

En dat is maar goed ook, verplicht inenten, straks bedenk je nog dat er een gen test moet worden gedaan voor de conceptievergunning, ivm erfelijke ziektes.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 12 november 2005 @ 19:18:06 #64
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_32211516
quote:

Best raar, verplicht een helm op wel.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  Overall beste user 2022 zaterdag 12 november 2005 @ 19:40:34 #65
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_32212180
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 19:18 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Best raar, verplicht een helm op wel.
Maar een implantaathelm, van titanium of iets dergelijks, om zo het aantal schedelbreuken te verminderen is ook niet verplicht.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_32212578
quote:
Baby's gehandicapt door rode hond

Er worden steeds meer kinderen met een afwijking geboren in gebieden waar afgelopen jaar de rode-hondepidemieheeft geheerst. Dat blijkt uit cijfers van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu.

Tussen september 2004 en september 2005 was er sprake van een rode-hondepidemie in de zogeheten Bible-belt. Dat is een strook van de Veluwe tot aan zeeland, waar relatief veel mensen met een orthodox-christelijke overtuiging wonen. Zij willen zich niet laten inenten tegen de ziekte.

De ziekte rode hond is relatief onschuldig, maar is wel gevaarlijk voor ongeboren kinderen.

Zwanger
Bij de epidemie op de Bible-belt raakten ook zwangere vrouwen besmet. Intussen zijn zeven van hen bevallen. Drie kinderen zijn geboren met een ernstig handicap, een ander kind is doof. Eén kind is overleden.

Het RIVM maakt zich ernstige zorgen om een stijgend aantal kinderen dat geboren wordt met een afwijking door rode hond. “Het aantal zal nog verder toenemen,” zegt Roel Coutinho, epidemioloog bij het RIVM. Er zijn nog twintig vrouwen met rode hond, die nog moeten bevallen.

Rode hond
Besmetting met rode hond vindt plaats door hoesten en niezen. Het duurt vaak weken voor de besmetting met rode hond duidelijk wordt door uitslag, die begint achter de oren. Ook lichte koorts, gezwollen klieren en verkoudheid zijn symptomen.

Als de vrouw de eerste 12 weken van de zwangerschap besmet raakt, dan heeft het kind in haar buik tachtig procent kans dat het ook besmet raakt. Met alle gevolgen van dien. Het kind kan groeivertraging krijgen, schade aan de ogen of oren, afwijkingen aan het zenuwstelsel of te vroeg of zelfs dood geboren worden.

Inenten
Als de vrucht eenmaal besmet is kan er niets meer gedaan worden om te voorkomen dat het kind zonder de afwijkingen ter wereld komt. Daarom is de ziekte vanaf 1974 opgenomen in het rijksvaccinatieprogramma.

Eerst werden alleen meisjes van 11 jaar ingeënt, maar sinds 1987 krijgen jongens en meisjes op de leeftijd van 14 maanden en 9 jaar het vaccin in de ‘BMR cocktail’ toegediend. Dit om te voorkomen dat jongens de ziekte overbrengen op niet-ingeente zwangere vrouwen. De BMR cocktail beschermt ook tegen de bof en mazelen.

Sommige mensen laten zich niet vaccineren, omdat zij vinden dat het 'Gods will' is of ze worden besmet of niet. Zij vaccineren zich ook niet tegen andere ziekten als kinkhoest en polio. In 1999 was er nog een mazelen epidemie op de Bible-belt.

Het RIVM kan er weinig aan doen: “We kunnen ouders niet dwingen om zich te vaccineren,” zegt Coutinho. Het instituut heeft wel besloten om de leeftijd waarop kinderen zelf kunnen vragen om een inenting, te verlagen van 18 naar 16 jaar. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Maak je niet druk joh!
Mijn moeder was een feestbeest zo rond 1951.
Die dweilde op alle feestjes en kwam overal waar maar wat te doen was.
Zo ook bij een vriendin met Rode Hond. Prompt kreeg zij het ook.
Laat ze nou ook nog eens zwanger zijn van mijn broer.
Maar het feesten ging door

je begrijpt het al.
Mijn broer werd geboren:
Hazelip, rare oogjes en nog zowat.
Blijkt hij na jaren ook nog homoseksueel te zijn.

Nu leeft hij samen met zijn echtgenoot ( Leuk trouwfeestje overigens ) ergens in de Achterhoek in een leuk huis. Hij een dikke Volvo onder de kont en zijn echtgenoot een dikke Saab.
Alles sal reg kom hoor SCH.
Niets baeten sal. Nogh caers nogh bril. Als den uyl niet sien en wil.
pi_32215911
Wellicht zullen er over pakweg tien jaar enkele smeuiige procedures gevoerd worden door die kinderen tegen de ouders. "Wrongfull life" net zoals de zaak die kelly aanspande (en won) tegen de Staat
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')