abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 november 2005 @ 19:55:01 #151
262 Re
Kiss & Swallow
pi_32126282
quote:
Op woensdag 9 november 2005 19:50 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

misschien omdat je, net als ik, in een betere buurt woont? overigens was het een reactie op iemand anders die stelt dat alles verpaupert en frankrijk gelijkgesteld kan worden met frankrijk.
ja ok, en er is heus wel iets van achterstandswijken op veel kleinere schaal en met veel meer diversiteit dan bijv Frankrijk en dat moet ook aangepakt worden, hier rijd om de 10 minuten politie langs bijvoorbeeld, erg prettig en dat kan ook elders dus
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 9 november 2005 @ 19:56:02 #152
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32126310
quote:
Op woensdag 9 november 2005 19:52 schreef DarkDancer het volgende:

[..]

geweldig, eindelijk keiharde maatregelen tegen dit tuig!
ik juig met je mee. die gasten hebben al zolang de allochtoon bedoezeld en ik snap niet dat iedereen, metname de allochtoon hier hartgrondig mee eens is. zelfs meki zegt vaak genoeg "terugsturen".

maar ja een stel linkse mensen denkt dat het beter is om dit niet te doen, omdat dan misschien de vlam in de pan slaat met al die anti-fascisten, die eigenlijk fascisten zijn natuurlijk.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_32126320
quote:
Op woensdag 9 november 2005 19:53 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik waardeer je inzet. maar je spreekt jezelf heel erg tegen. lees nog eens terug graag.
De vorige keer dat je dat van me vroeg bleek je ook ongelijk te hebben. En ook deze keer heb je dat weer

Ik waardeer ook jouw inzet, maar je hebt nog steeds niet inhoudelijk gereageerd
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  woensdag 9 november 2005 @ 19:57:46 #154
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32126357
quote:
Op woensdag 9 november 2005 19:55 schreef Re het volgende:

[..]

ja ok, en er is heus wel iets van achterstandswijken op veel kleinere schaal en met veel meer diversiteit dan bijv Frankrijk en dat moet ook aangepakt worden, hier rijd om de 10 minuten politie langs bijvoorbeeld, erg prettig en dat kan ook elders dus
ik vind het helemaal niet prettig als de politie per tien minuten moét langsrijden... ik zou wel graag willen dat deouders van die schoffies die zorgen dat de politie hier zo vaak langsrijdt hen gewoon thuis houden en aan het huiswerk zetten, voor een degelijke toekomst zonder dat er straks veel doden gaan vallen.
  woensdag 9 november 2005 @ 19:59:09 #155
262 Re
Kiss & Swallow
pi_32126417
quote:
Op woensdag 9 november 2005 19:56 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik juig met je mee. die gasten hebben al zolang de allochtoon bedoezeld en ik snap niet dat iedereen, metname de allochtoon hier hartgrondig mee eens is. zelfs meki zegt vaak genoeg "terugsturen".

maar ja een stel linkse mensen denkt dat het beter is om dit niet te doen, omdat dan misschien de vlam in de pan slaat met al die anti-fascisten, die eigenlijk fascisten zijn natuurlijk.
ik zou niet weten welk "links" persoon tegen het uitzetten van rellende illegalen of buitenlanders zou zijn
  woensdag 9 november 2005 @ 19:59:21 #156
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_32126426
En nog eentje uit België, in Deurne (voorstad van Antwerpen):
quote:
"Fuck you Sarkozy, Deurne - Parijs"
Drie uur later, rond 1.25 uur, werd een Toyota Corolla in brand gestoken aan het Bisthovenplein in Deurne. Het voertuig was op 28 oktober gestolen. Op een bushokje en een werfcontainer in de buurt van de brandende wagen stond "Fuck you Sarkozy, Deurne - Parijs" geklad. Van deze feiten waren geen ooggetuigen en beschikt de politie over weinig aanknopingspunten.
Als je ze allemaal bij elkaar optelt, zijn er toch al best wat brandjes geweest.

(http://www.hln.be/hln/cch/det/art_140036.html)
---verdwijnt---
  woensdag 9 november 2005 @ 20:00:02 #157
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32126454
quote:
Op woensdag 9 november 2005 19:56 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

De vorige keer dat je dat van me vroeg bleek je ook ongelijk te hebben. En ook deze keer heb je dat weer

Ik waardeer ook jouw inzet, maar je hebt nog steeds niet inhoudelijk gereageerd
waar moet ik op reageren? dat je jezelf tegenspreekt? of dat jouw visie op de oplossing eigenlijk hetzelfde is als ik heb, maar dat je het dan kgb noemt?
pi_32126502
quote:
Op woensdag 9 november 2005 19:51 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Je hebt zeker andere topics gelezen dan mij. EN ik heb ze alle 16 gelezen
Er zijn in die 16 topics een stuk of 5 opmerkingen geweest waarin de hoop werd uitgesproken dat het niet zou overslaan.
Ja, er waren inderdaad veel meer opmerkingen waarin de hoop werd uitgesproken dat het wel zou overslaan. .
  woensdag 9 november 2005 @ 20:01:30 #159
262 Re
Kiss & Swallow
pi_32126508
quote:
Op woensdag 9 november 2005 19:57 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik vind het helemaal niet prettig als de politie per tien minuten moét langsrijden... ik zou wel graag willen dat deouders van die schoffies die zorgen dat de politie hier zo vaak langsrijdt hen gewoon thuis houden en aan het huiswerk zetten, voor een degelijke toekomst zonder dat er straks veel doden gaan vallen.
nee, ik vind het wel prettig hoor een buurt met heleboel jonge gezinnetjes en het werkt prima, men wil dat de politie meer visueel is nou zie niet in wat daar nou mis mee is, we leven wel in een grote stad waar nou eenmaal allerlei soorten mensen op af komen
pi_32126653
-edit: fok sponsert geen treinen -

[ Bericht 63% gewijzigd door kLowJow op 09-11-2005 20:30:42 ]
  woensdag 9 november 2005 @ 20:05:33 #161
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32126654
quote:
Op woensdag 9 november 2005 20:01 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Ja, er waren inderdaad veel meer opmerkingen waarin de hoop werd uitgesproken dat het wel zou overslaan. .
misschien dat men bang was dat het oversloeg, neemt niet weg dat sommigen, hoe onterecht ook, hier gevolg aan gaan geven.
pi_32126690
quote:
Op woensdag 9 november 2005 19:59 schreef Clourhide het volgende:
En nog eentje uit België, in Deurne (voorstad van Antwerpen):
[..]

Als je ze allemaal bij elkaar optelt, zijn er toch al best wat brandjes geweest.

(http://www.hln.be/hln/cch/det/art_140036.html)
Een nieuwe kaart. Van België.

België

Frankrijk
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_32126736
Violences urbaines : un camion transportant des matières inflammables pris pour cible à Mulhouse
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_32126793
quote:
Op woensdag 9 november 2005 20:00 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

waar moet ik op reageren? dat je jezelf tegenspreekt?
Bijvoorbeeld al op mijn opmerking dat het wel heel debiel is om mijn voorstel waarvan geen enkel punt overeenkomt met het huidige beleid te zien als bijna gelijk aan dat beleid. Om over de rest maar te zwijgen....om dit met jouw favoriete woorden af te sluiten: "lees nog eens terug"
quote:
of dat jouw visie op de oplossing eigenlijk hetzelfde is als ik heb, maar dat je het dan kgb noemt?
Mijn visie is niet hetzelfde als de jouwe omdat ik geen onderscheid maak tussen autochtoon en allochtoon. Niet eens denk aan deporteren. En geen gestapo-achtige controle wil op families van betrokkenen. Verder heb ik nog niet meer gezien van jouw visie dan: "optiefen naar Marokko". Dus ik weet niet of de rest met jouw visie overeenkomt. Ik verwacht het eigenlijk niet: de mijne schijnt te lijken op het huidige beleid, en daar heb je geen positief woord voor over......Of lees ik dan niet goed terug? Of ben jij de nu degene die zichzelf tegenspreekt?
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  woensdag 9 november 2005 @ 20:14:48 #165
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_32126920
quote:
Op woensdag 9 november 2005 20:06 schreef highway101 het volgende:

[..]

Een nieuwe kaart. Van België.

België

Frankrijk
In Brussel zou ik toch maar wat extra bolletjes zetten!
quote:
Brussel
Ook was er een brandstichting van een bestelwagen op de Mariemontkaai in de Brusselse gemeente Sint-Jans-Molenbeek. Het vuur sloeg daar over naar een andere auto die eveneens beschadigd raakte. Verder werd een molotovcocktail gegooid op een auto in centrum Brussel, maar het voertuig vatte geen vuur. Een gelijkaardig geval heeft zich voorgedaan in de Edmond Machtenslaan in Molenbeek, maar daar zou de wagen wel vuur gevat hebben. Aan het metrostation Clemenceau in Anderlecht heeft een bestelwagen vuur gevat, maar daar is het niet duidelijk of het om brandstichting gaat.

[deze incidenten waren al vernoemd, de volgende volgens mij nog niet of niet allemaal]

De brandweer bluste na middernacht brandende voertuigen in de Schermstraat in Vorst, de Tweelindenlaan in Sint-Lambrechts-Woluwe en de Washingtonstraat in Elsene. Onbekenden staken 's nachts tevens vuilniszakken in brand op de Nieuwe Graanmarkt in Brussel. Naar de ingang van brasserie Le Cantillon, aan de Gheudestraat in Anderlecht, werd een molotovcocktail gegooid.

De brand in een kelder van een huis aan de Wielemans-Ceuppenslaan in Vorst blijkt accidenteel te zijn. Aanvankelijk was er volgens de brandweer sprake van kwaad opzet. De brand in de kelders van de sociale huisvesting aan het Albert I plein in Anderlecht wel degelijk met opzet gesticht zijn.
En:
quote:
Henegouwen
Omstreeks 0.30 uur werd in de Henegouwse gemeente Saint-Ghislain een geparkeerde wagen uitgebrand aangetroffen. De lokale politie vermoedt brandstichting. De brandweer vond geen sporen van een brandversneller. Het onderzoek loopt. Een buurtbewoner die vreesde dat het vuur zou overslaan naar andere wagens verwittigde de brandweer en zijn buren.
http://www.hln.be/hln/cch/det/art_139952.html

De bron spreekt van twintig incidenten in totaal in België, maar de brandstichtingen in Genk vermelden ze er bv. al niet bij, dus hoe het precies zit weet ik ook niet meer.
---verdwijnt---
  woensdag 9 november 2005 @ 20:14:57 #166
130955 Floripas
Blast from the past
pi_32126926
Een prachtige column van iemand die erbovenop zit:
quote:
Ha! Rellen, immigranten en buitenwijken. Extreem rechts wrijft zich opzichtig in de handjes. Dat wordt massaal stemmen winnen bij al die autochtonen die vrezen dat hun autootje er binnenkort ook aan moet geloven. Jean-Marie Le Pen is, ondanks gevorderde leeftijd en de officiële opvolging door zijn dochter aan het hoofd van het Front National, nog immer coq le devant zo gauw er een rood-wit-blauw slaatje uit de actualiteit te slaan valt. Zijn voornaamste rivaal Philippe de Villiers zag de kans schoon om de slogan die hem in 2007 president moet maken ten doop te houden: “La France: tu l’aime ou tu la quitte”. Vrij vertaald, ‘Frankrijk: houd ervan of rot op’.
Let vooral op het tutoyeren, waarmee zijn partij MPF denkt de gedachten van de gemiddelde Fransman en –vrouw te verwoorden. Maar er is weinig intellect voor nodig om te beseffen dat de impliciete betekenis van die slagzin is dat onder De Villiers elke vorm van kritiek op de staat beloond gaat worden met deportatie.

Zij die graag met de nationale driekleur wapperen om zich politieke legitimiteit te verschaffen (maar tegelijkertijd roepen dat het onder de Duitse bezetting zo slecht nog niet was), vergisten zich echter. Het was iedereen meteen al duidelijk dat het overheidsbeleid en in het bijzonder de hard-tegen-hard filosofie van minister van binnenlandse zaken Nicolas Sarkozy (voor wie Le Pen “een zeker aanzien” zegt te hebben) minstens zo veel invloed op de situatie hebben gehad als de vermeende criminele inborst van het “racaille” (“uitvaagsel”, volgens mijn oude Prisma Frans/Nederlands). Het mea culpa van premier De Villepin op het avondjournaal nam menig extremist de wind uit de zeilen.

Luiheid, baldadigheid of inherent crimineel zijn; geen van die dingen is genoeg voedingsbodem voor twee weken durende, massale rellen, die zich in een recordtijd als een supergriep over het land verspreiden. Of het nu gaat om de Franse Revolutie, mei 1968, of de banlieue vandaag, er is jarenlang structureel wanbeleid van bovenaf nodig voordat het zo ver komt. De suggestie dat het geweld zou worden aangewakkerd door moslimfundamentalisten of drugdealers werd ook al snel naar het rijk der fabelen verwezen. Hoe stompzinnig of verwerpelijk het ook wordt geuit, de woede is oprecht. Zoals het dat ook was in Los Angeles in 1992 en in Londen in 1976.

Nicolas Sarkozy was ooit de golden boy van de regering, de enige die gevrijwaard leek van de stormen van kritiek die de kabinetten Raffarin en De Villepin hebben getroffen. Zijn opmars leek onstuitbaar en hij heeft er vanaf dag 1 geen geheim van gemaakt dat het zijn doel is de volgende president van Frankrijk te worden. Dat die ambitie door deze hele geschiedenis, het uitvaagsel en de hogedrukspuit spaak dreigt te lopen, hebben zelfs zijn eigen supporters in de gaten. Ze hebben zelfs Google ingezet om te voorkomen dat hun kroonprins van zijn voetstuk valt. Gaat u maar eens naar google.fr en typ ‘sarkozy’ en ‘racaille’. Alleen ‘sarkozy’, ‘chirac’ of ‘banlieue’ mag ook. In alle gevallen verschijnt er rechts een gesponsorde link naar een petitie ter ondersteuning van de wankelende minister. Volgens Le Monde werken ‘villepin’, ‘violence’ en, toe maar, ‘de villiers’ ook.

Tom Mes
Tom Mes komt oorspronkelijk uit Rotterdam, maar woont inmiddels al weer enkele jaren binnen de peripherique van Parijs. Hij is auteur van drie boeken over Japanse Cinema en een vierde boek is in de maak. Tevens is hij één van de oprichters van Midnight Eye, een online magazine over Japanse Cinema.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 9 november 2005 @ 20:14:59 #167
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_32126928
quote:
Op woensdag 9 november 2005 20:01 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Eh nee hoor.
Zoek ze dan even voor me op.
Wanneer je als moderator polariserende geluiden laat horen, wil ik graag dat je dat even onderbouwt.

Uberhaupt snap ik de volledige opmerking van Mutant niet. Er was een volkomen andere discussie gaande, hij banjert binnen zonder de discussie blijkbaar te lzen en pleurt er een polariserende oneline tussen en tieft weer op.

Als hij nou niets bij te dragen heeft, laat 'm dan lekker weg blijven
  woensdag 9 november 2005 @ 20:17:10 #168
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32126994
quote:
Op woensdag 9 november 2005 20:14 schreef Floripas het volgende:
Een prachtige column van iemand die erbovenop zit:
[..]
het klopt dat de rellers hun eigen glazen ingooien, terwijl ze denken dit te doen bij anderen.
pi_32127034
quote:
Op woensdag 9 november 2005 20:14 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Eh nee hoor.
Wanneer je als moderator polariserende geluiden laat horen, wil ik graag dat je dat even onderbouwt.

Uberhaupt snap ik de volledige opmerking van Mutant niet. Er was een volkomen andere discussie gaande, hij banjert binnen zonder de discussie blijkbaar te lzen en pleurt er een polariserende oneline tussen en tieft weer op.

Als hij nou niets bij te dragen heeft, laat 'm dan lekker weg blijven
Zonder polarisatie geen discussie, het begon alweer OVER users in plaats van andere zaken. Ik ben een mod zonder fluwele handschoen en zal het dus ook niet laten om te polariseren wanneer ik het nodig acht. Het is een post gebaseerd op een aantal topics geleden, maar nogsteeds actueel. Was het immers niet Ayaan Hirsi Ali die in een of andere krant riep dat het elk moment hier kon uitbarsten. Tot dusver niks van gemerkt, ik vermeld dat. Als jij dat al polariserend vind.....
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 9 november 2005 @ 20:19:02 #170
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32127063
quote:
Op woensdag 9 november 2005 20:17 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ach, ja hoor en wederom worden mensen welke NIET voor het vertroetelen van criminelen zijn vergeleken met nazi's.

Ik ben weer weg hier, wat een misselijkmakend troep met volk loopt hier toch ook rond. Daar zouden ze ook een straf voor moeten verzinnen. Voor mensen welke maar denken dat iedereen welke iets rechts van willem drees zit voor Nazi uitgemaakt moet worden .
ik stel voor dat ze gebanned moeten worden, maar ja vrijheid van meningsuiting he?
pi_32127204
19h59 Violences urbaines : un camion transportant des matières inflammables pris pour cible à Mulhouse

In Mulhouse vallen ze nu een tankwagen aan.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 9 november 2005 @ 20:24:49 #172
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_32127239
quote:
Op woensdag 9 november 2005 20:18 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Zonder polarisatie geen discussie, het begon alweer OVER users in plaats van andere zaken. Ik ben een mod zonder fluwele handschoen en zal het dus ook niet laten om te polariseren wanneer ik het nodig acht. Het is een post gebaseerd op een aantal topics geleden, maar nogsteeds actueel. Was het immers niet Ayaan Hirsi Ali die in een of andere krant riep dat het elk moment hier kon uitbarsten. Tot dusver niks van gemerkt, ik vermeld dat. Als jij dat al polariserend vind.....
Wat heeft dit in godsnaam met dit te maken
quote:
Op woensdag 9 november 2005 19:42 schreef Mutant01 het volgende:
Ach, iedereen zat te huilen dat het zeer snel naar Nederland over zou slaan. Nou poepoeh, er is zelfs geen schrijntje spanning te merken hier.

Je hele post sloeg op dat moment in het topic nergens op. Er was helemaal geen discussie gaande over of het al dan niaet naar Nederland over zou slaan.

Tevens slaat je opmerking nergens op, want het is amper ter sprake geweest in die 16 topics.

Dus op de eerste plaats slaat je post als een kut op een varken en je VERKLARING voor die post als een lul op een drumstel.
  woensdag 9 november 2005 @ 20:25:06 #173
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_32127250
Ik vind sowieso dat dat links-rechts gelul de spuigaten uitloopt.

Geen topic kom je meer tegen zonder die vervuiling.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  woensdag 9 november 2005 @ 20:27:22 #174
262 Re
Kiss & Swallow
pi_32127329
quote:
Op woensdag 9 november 2005 20:19 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik stel voor dat ze gebanned moeten worden, maar ja vrijheid van meningsuiting he?
maar deze topic reeks trekt ook mensen aan die even omgekeerd alle mensen net links van Zalm voor alles uitmaken, en dat mag ook hoor
pi_32127339
quote:
Op woensdag 9 november 2005 20:14 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Eh nee hoor.
Ik heb ze zelf verwijderd als ik ze te grafisch vond worden of laten staan als ik ze te stompzinnig vond om er iets mee te doen. *knipoogt naar JohnDope.

Daarbij doet het er natuurlijk niet echt toe. Het was het eerste dat bij me opkwam toen ik je reactie op Mutant las, op wie je wel erg fel reageert overigens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')