Het verschil is dat shooters met een controller spelen gewoon klote is. Met de revo controller is het meer als met de muis, wel gevoelig genoeg dus.quote:Op zondag 13 november 2005 16:32 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
De Japanse games zijn over het algemeen toch het coolste?
Wel grappig om te zien dat de meeste Ninty fans de xbox o.a. afschilderde als een console waarop je alleen maar kon schieten en nu iedereen maar al te blij is als er ook maar iets wat op een fps lijkt voor de Revo wordt aangekondigd.
garantie als in de nintendo seal of quality? liever niet, bedanktquote:Op zondag 13 november 2005 16:50 schreef Retuobak het volgende:
Mwoh een redelijke garantie/reputatie van kwaliteit zou fijn zijn, dat kan het platform op de lange termijn erg veel goed doen
Speak for yourself.quote:Op zondag 13 november 2005 17:08 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Het verschil is dat shooters met een controller spelen gewoon klote is. Met de revo controller is het meer als met de muis, wel gevoelig genoeg dus.
Het duurt inderdaad wat langer, vandaar dat het minder snel gaat.quote:Op zondag 13 november 2005 22:41 schreef Kill_em_all het volgende:
Waar het mij om gaat is dat je met zo'n pauper controller voor geen meter kan mikken. Het gaat er om dat het niet nauwkeurig genoeg is, snelheid heeft er niks mee te maken. Met een analoge stick proberen te mikken is frustrerend en traag (als in duurt lang om goed te mikken) en domweg onhandig.
quote:Until Iwata took over, Nintendo was hobbling; it was great once in the 1980s, from insight as much as monopoly. Ever since Sega interfered and Gunpei Yokoi got Japanese-fired, Nintendo has spun more and more deeply into its own niche. The SNES was only a fraction as successful as the NES, and got by mostly on Mode-7 and shined-up past glory. The N64's major saving grace was its reintroduction of the analog stick. The GameCube... well, it's cute. The same can be said of Nintendo's game design.
With Iwata as President, Nintendo has gone into ninja mode, quietly manipulating its situation through a series of apparently bizarre moves that really do add up in the end. At the Tokyo Game Show, Iwata outlined at least part of Nintendo's plan and the philosophy behind it. His demonstration only led as far as the Revolution and some of its surface potential; still, its lines of thought are more profound than a single console. They have more to do with the very structure of the game industry and mass perception of the medium, from both inside and out.
Unlike the Nintendo of the previous decade or so, Iwata is good at asking questions – and frankly, he's just in time. When J.Allard speaks of faceplates and high-definition video and Ken Kutaragi gives us the PS2 spiel all over again with an added dose of arrogance, Iwata wonders why, for all the money now involved, videogames still have the same market saturation they did in the NES era; about thirty percent of US households then, about thirty percent now. He wonders why, for all the technology now involved and the theory built up, videogames have yet to escape the rut dug by Super Mario Bros. and the NES controller. He wonders why older players always complain that videogames aren't what they used to be, and the Japanese game industry is in such disarray. He wonders, aloud, "is this all there is?"
Al gepost.quote:Op maandag 14 november 2005 19:01 schreef Glopes het volgende:
http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=61668
Rein does make a point.
Het is wel een mooie naam voor een console vind ik zelf.quote:Op woensdag 16 november 2005 11:08 schreef Ruzbeh het volgende:
Oh ja, trouwens, Nintendo N5 was gewoon een code-name verzonnen door iets of iemand buiten Nintendo. Een bepaalde magazine dacht ik.
Ik dacht altijd het was een officiele code-name.
Jammer Rayman! Geen FPS games voor jou.quote:
NINTENDO ANNOUNCES PLAY CONTROL SYSTEM FOR NEXT HARDWARE
Families Can Decide Who Plays Which Video Games
REDMOND, Wash., Nov. 16, 2005 – Nintendo of America today announces it will include a play control system in its next home video game system, code-named Revolution, coming in 2006.
By using a password-controlled setting, adults can decide what flexibility they'll allow younger players to have in playing video games rated E (Everyone), E10+ (Everyone 10 and Older), T (Teen) or M (Mature). The system also ensures that dedicated adult gamers can opt to play without limitations.
How does it work? The actual game software will contain a code indicating the rating, which will activate the control system to remain locked or unlocked. The feature will be included in every Revolution console worldwide.
"Even though many Nintendo games are rated E, E10+ or T, we believe this kind of feature should be included in the hardware. It's the right thing to do," explains Reggie Fils-Aime, Nintendo of America's executive vice president of sales & marketing. "Game ratings are on the front and back of every game package, so families can easily make a decision about whether a game is right for them."
Game ratings are determined by a consensus of at least three specially trained raters reporting to the Entertainment Software Ratings Board. ESRB raters are of various ages and backgrounds, and to ensure their objectivity, are not permitted to have any ties to the computer and video game industry. The rating system, in place since 1994, is frequently cited as an example for other industries to follow.
"Nintendo has added an important tool for families in Washington state and around the world," said Gov. Chris Gregoire. "This new option gives parents more information and more control over what video games their kids play and at what age."
Nintendo's next console will usher in a new era of video gaming. It will feature a controller designed to be used with either one hand or two, a first in the video game industry. The position and motion of the controller itself dictates the action on the television screen. A second, plug-in expansion gives hard-core gamers additional control for more in-depth game play.
Revolution will play both new game discs, as well as Nintendo GameCube™ discs. It also will have access to 20 years of fan-favorite games, including those from the Nintendo® 64, Super NES® and NES® eras.
The worldwide leader and innovator in the creation of interactive entertainment, Nintendo Co., Ltd., of Kyoto, Japan, manufactures and markets hardware and software for its popular home and portable video game systems. Each year, hundreds of all-new titles for the best-selling Game Boy® Advance SP, Nintendo DS™ and Nintendo GameCube™ systems extend Nintendo's vast game library and continue the tradition of delivering a rich, diverse mix of quality video games for players of all ages. Since the release of its first home video game system in 1983, Nintendo has sold more than 2 billion video games and more than 353 million hardware units globally, creating enduring industry icons such as Mario™ and Donkey Kong® and launching popular culture franchise phenomena such as Metroid®, Zelda™ and Pokémon®. A wholly owned subsidiary, Nintendo of America Inc., based in Redmond, Wash., serves as headquarters for Nintendo's operations in the Western Hemisphere.
For more information about Nintendo, visit the company's Web site at www.nintendo.com.
ach, het is een heel goede zet. voortaan als een kind iets uitvreet na een spel te hebben gespeeld kan de verantwoordelijkheid niet meer bij de developer van het spel of de maker van de console liggen, maar gewoon bij de ouders of het kind zelf, waar het hoort. zijn we tenminste van het gezeik af.quote:Op woensdag 16 november 2005 17:30 schreef Erwtensoep het volgende:
Gezever om niets....
Dit slaat echt nergens op. Gunpei Yokoi is niet ontslagen maar heeft Nintendo uit eigen beweging verlaten om een eigen bedrijf te starten (of ontgaat mij de betekenis van 'Japanese-fired'?), en hoewel de SNES misschien de verkoopcijfers van de NES niet heeft kunnen evenaren (hoewel ik dat ook waag te betwijfelen), is het overdreven om te zeggen dat hij maar een fractie van het succes kende.quote:Op maandag 14 november 2005 16:52 schreef Ruzbeh het volgende:
Ever since Sega interfered and Gunpei Yokoi got Japanese-fired, Nintendo has spun more and more deeply into its own niche. The SNES was only a fraction as successful as the NES, and got by mostly on Mode-7 and shined-up past glory.
Helaas niet nee.quote:Op woensdag 16 november 2005 19:56 schreef 2Dcube het volgende:
Hij nam ontslag omdat de Virtual Boy, ook een idee van hem (naast de Game Boy), geen succes werd. Hij nam dus ontslag omdat hij gefaald had, of zich schaamde. Vandaar "japanese-fired", een westerse werknemer zou zoiets nooit doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |