quote:Op woensdag 9 november 2005 18:12 schreef lugum het volgende:
sorry ik heb hier geen ervaring mee en dus ook geen mening over![]()
Laten we het hopenquote:Op woensdag 9 november 2005 21:40 schreef Garbageman het volgende:
Ik heb er wel eens naar gevraagd, en wat brilleglazen betreft, is er niet echt een merk dat het beste is, als je de wat duurdere prijsklasse neemt. (dus geen Hans Anders zooi).
Ik schijn glas uit een nederlandse fabriek te hebben. Bevalt prima.
Het is denk ik belangrijker dat degene die je ogen meet zijn/haar vak verstaat, en dat ze goed geslepen worden.
Dat zal idd wel ja, in principe schreven ze iedereen Hoya voor, alleen als daar problemen mee waren dan stapten ze over op Zeiss. Ja ja de keuze wordt er niet makkelijker op.quote:Op maandag 14 november 2005 13:27 schreef Phaeton het volgende:
dat zou ook heel goed met marge te maken kunnen hebben
Ik hoorde laatst van mijn moeder dat zij een stukje in de krant had gelezen, dat als je naar 6 verschillende opticiens gaat, dat je niet uitkomt op 1 vast advies, maar dat je verschillende adviezen krijgt en dat de aangemeten glazen ook behoorlijk kunnen verschillen. Toch zou je denken als die opticiens een beetje hun vak verstaan, dat je in principe altijd op dezelfde sterkte moet uitkomen en dat het afgezien van de prijs niet uit zou mogen maken waar je je bril laat aanmeten.quote:Op maandag 14 november 2005 19:45 schreef longinus het volgende:
Het maakt volgens mij geen enkel verschil uit, behalve dan het gewicht.
De glazen moeten aan bepaalde standaarden voldoen en de kwaliteit van de opticien is van groter belang.
Ga naar een zaak waar ze ook optometristen hebben. Zijn er niet gigantisch veel in Nederland, maar er zijn er genoeg.quote:Op maandag 14 november 2005 20:05 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Ik hoorde laatst van mijn moeder dat zij een stukje in de krant had gelezen, dat als je naar 6 verschillende opticiens gaat, dat je niet uitkomt op 1 vast advies, maar dat je verschillende adviezen krijgt en dat de aangemeten glazen ook behoorlijk kunnen verschillen. Toch zou je denken als die opticiens een beetje hun vak verstaan, dat je in principe altijd op dezelfde sterkte moet uitkomen en dat het afgezien van de prijs niet uit zou mogen maken waar je je bril laat aanmeten.![]()
ben erg benieuwd waar je je glazen gekocht hebt...quote:Op donderdag 24 november 2005 18:12 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Ik heb vanaf vandaag mijn nieuwe glazen met prisma, deze heb ik eerst twee week op test, als de klachten daarna niet weg zijn dan gaan ze opnieuw meten.
Dit zit er nu in mijn glazen:
Rechts:
Sf: -0,75 C: -1,00 As: 100
Lensh: 13,0
Prisma: 0,50 Bas180
PD: 31,0
Links:
Sf: -0,25 C: -0,75 As: 40
Lensh: 13,0
Prisma: 0,50 Bas000
PD: 30,0
Ik ben benieuwd.
Pearle Opticiensquote:Op vrijdag 25 november 2005 16:49 schreef Phaeton het volgende:
[..]
ben erg benieuwd waar je je glazen gekocht hebt...
welke pearle ben je geweest?
![]()
De wereld is af en toe behoorlijk klein.quote:Op zaterdag 26 november 2005 07:56 schreef Garbageman het volgende:
Grappig, komen die van mij ook vandaan
Wel erg wennen trouwens, dat cylindergedoe, ik heb -1,75.
Het grappige is dat ik eerst nooit wist dat bedrijven zoals Zeiss, Hoya, Nikon, etc. ook brillenglazen maken. Maar op zich is er natuurlijks niks geks aan, een lens is een lens.quote:
Ey ik quote net een post van jou en nu is die weg.quote:Op vrijdag 25 november 2005 17:13 schreef Fixers het volgende:
Nu we het er over hebben. Ik moet maar weer eens voor een controle. Volgens mij zijn mijn ogen weer toe an wat nieuwe optica op mijn neus. Ik kan op 15 meter nauwelijks meer een nummebrbord lezen.....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |