abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32111790
Is het als student op de één of andere manier mogelijk om een hypotheek af te sluiten?
Aangezien huurhuizen bijna niet te krijgen zijn en als je ze kunt krijgen vrijwel altijd onbetaalbaar zijn, lijkt een klein huisje kopen me veel fijner.
Maar.... kan dat als student? ik heb een beetje rondgezocht, maar kon niets vinden. Weet iemand hier misschien meer van?
pi_32111820
Zolang je maar een goed inkomen hebt?
pi_32112125
heb je ergens een stabiel inkomen? buiten de stufi?
met een vast contract?

en hoe klein wordt dat huisje wel niet?
Have no Fear, Burning Feetman is here
wii nr: 7098 4291 3092 6058
mario strikers friend code: 305044 570494
pi_32112296
Vast contract is een vereiste. Als een hypotheek verstrekker het niet aandurft met een student: Op naam van een ouder, en aan hen betalen?
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  woensdag 9 november 2005 @ 11:38:25 #5
132716 020-NRD
Doe maar stoer
pi_32112384
alleen een vast contract? Ik heb een vast contract maar wel gewoon onder de noemer "hulpkracht", wil ik zelf omdat ik niet elke week het aantal uur kan draaien wat je voor parttime moet maken
pi_32112457
quote:
Op woensdag 9 november 2005 11:38 schreef 020-NRD het volgende:
alleen een vast contract? Ik heb een vast contract maar wel gewoon onder de noemer "hulpkracht", wil ik zelf omdat ik niet elke week het aantal uur kan draaien wat je voor parttime moet maken
Als je een intentieverklaring kan krijgen is er ook niets aan de hand.
  woensdag 9 november 2005 @ 11:43:40 #7
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_32112544
Als je al niet kunt huren, dan zul je zeker niet kunnen kopen. Is dat nu zo moeilijk te begrijpen?
pi_32112549
Geen vast contract...
Maar wel genoeg stufi om maandelijkse lasten makkelijk mee te kunnen betalen.
Ik kan nu mijn huur namelijk ook makkelijk betalen en heb uitgerekend dat ik met mijn huur ook makkelijk de maandelijkse lasten van een hypotheek kan betalen.
EN stel nu dat je voorstelt dat JIJ de hypotheek neemt, met bijvoorbeeld je ouders als borg? (dus niet je ouders kopen, maar jij, en zij zijn dan borg)

@boukeF: ik woon in het noorden, daar zijn kleine huisjes best heel goedkoop, daarbij heb ik twee goedwerkende handjes, dus het mag een opknappertje zijn
pi_32112576
quote:
Op woensdag 9 november 2005 11:43 schreef -Angel- het volgende:
Als je al niet kunt huren, dan zul je zeker niet kunnen kopen. Is dat nu zo moeilijk te begrijpen?
de huurprijzen liggen ier momenteel veel hoger dan de maandelijkse lasten van een hypotheek (bij een huisje met dezelfde grootte)
pi_32112593
quote:
Op woensdag 9 november 2005 11:43 schreef freecell het volgende:
Geen vast contract...
Maar wel genoeg stufi om maandelijkse lasten makkelijk mee te kunnen betalen.
Ik kan nu mijn huur namelijk ook makkelijk betalen en heb uitgerekend dat ik met mijn huur ook makkelijk de maandelijkse lasten van een hypotheek kan betalen.
EN stel nu dat je voorstelt dat JIJ de hypotheek neemt, met bijvoorbeeld je ouders als borg? (dus niet je ouders kopen, maar jij, en zij zijn dan borg)

@boukeF: ik woon in het noorden, daar zijn kleine huisjes best heel goedkoop, daarbij heb ik twee goedwerkende handjes, dus het mag een opknappertje zijn
Stufi wordt niet gezien als vast inkomen, je hebt echt een inkomen (uit werk) nodig om een hypotheek te willen dragen.
pi_32112643
Niet mogelijk op basis van je stufi, wel mogelijk als je ouders de hypotheek op hun naam nemen. En ik denk dat je je vergist in de kosten. Pas op met navragen bij oudere mensen wat het kost: die hebben vaak een hypotheek van járen geleden en zijn dus gewoon goedkoper dan dat het nu kost.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 9 november 2005 @ 11:47:16 #12
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_32112645
quote:
Op woensdag 9 november 2005 11:45 schreef Rekkie het volgende:

Stufi wordt niet gezien als vast inkomen, je hebt echt een inkomen (uit werk) nodig om een hypotheek te willen dragen.
Lees dit en ga op zoek naar een huis dat je kunt huren, in plaats van je tijd te verdoen met het maken van berekeningen.
pi_32112658
Mijn ouders betaalden op een gegeven moment bijv. 250 gulden per maand (jaar of 5 geleden).
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_32112665
Bij een huurhuis krijg je straks nog dingen als huursubsidie(toeslag), en ik denk dat je ook meer kwijtscheldingen kan regelen voor belastingen ed. Dat was bij ons dit jaar bijna 500 euro...

Dat heb je niet bij een koophuis.... MAar volgens mij zijn er wel constructies dat ouders borg kunnen staan...
Ennuh, een huisje kopen kost misschien niet zo veel, maar opknappen en onderhouden en dergelijke gaat nog best wel wat geld inzitten, en dat neemt een woningstichting anders van je over..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  woensdag 9 november 2005 @ 11:48:26 #15
132716 020-NRD
Doe maar stoer
pi_32112677
Ik heb niet echt de plannen hoor maar ik las laatst ook iets van "appartementen voor 150.000", dat was dan speciaal voor jonge studenten. maar ik ben wel beetje nieuwsgierig wat voor mensen dat kopen want als student verdien je max 700 per maand bij ofzo en hoe ga je dit regelen enzo.
pi_32112681
Als je een inkomen hebt of een ouder die garant wil staan kan dat idd.
Ik werk als programmeur bij de hypotheker (SPAM!) en in de applicatie kun je kiezen voor inkomensstatus 'student', dus ja, het kan
  woensdag 9 november 2005 @ 11:52:04 #17
57086 Allantois
Vis een optie?
pi_32112791
quote:
Op woensdag 9 november 2005 11:44 schreef freecell het volgende:

[..]

de huurprijzen liggen ier momenteel veel hoger dan de maandelijkse lasten van een hypotheek (bij een huisje met dezelfde grootte)
en onderhoudskosten en alle bijkomende kosten van een eigen woning naast de hypotheek en alle verzekeringen, en allerlei andere kleine dingen als waterschap en electra enzovoorts
Je moet pas oversteken als er niets aankomt.
pi_32112850
quote:
Op woensdag 9 november 2005 11:41 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Als je een intentieverklaring kan krijgen is er ook niets aan de hand.
Ik denk niet dat je daar veel verder mee komt aangezien je als hulpkracht geen werk aangeboden hoeft te krijgen en/of te accepteren toch?

Volgens mij is de enige mogelijkheid om een hypotheek rond te krijgen (mits geen vast inkomen voor het benodigde bedrag) om je ouders garant te laten staan.
pi_32113021
quote:
Op woensdag 9 november 2005 11:54 schreef Serinde het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je daar veel verder mee komt aangezien je als hulpkracht geen werk aangeboden hoeft te krijgen en/of te accepteren toch?

Volgens mij is de enige mogelijkheid om een hypotheek rond te krijgen (mits geen vast inkomen voor het benodigde bedrag) om je ouders garant te laten staan.
Je hebt gelijk, ik dacht dat het om werk ging zonder vast contract
  woensdag 9 november 2005 @ 17:00:39 #20
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_32121089
Kan de stufi jou een werkgeversverklaring afgeven? Iets waaruit blijkt dat jij in principe de komende dertig jaar stufi ontvangt? Nee? Einde oefening.
Ik heb al een boek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')