wat is er knul? hoofdpijn van het slaan met een hamer op je kop?quote:
1. Ligt eraan welk land. (allochtonen zijn niet altijd van oorsprong Turks of Marokkaans)quote:Hoe was het allochtonen vergaan in hun "moederland"?
het gaat om de reden dat het altijd beter kan dat men klaagt. maar dat is individueel en niet massaal.quote:Op woensdag 9 november 2005 15:56 schreef kLowJow het volgende:
De zekerheid dat het altijd slechter kan heeft nog nooit (nou ja zelden) iemand ervan weerhouden te klagen over de eigen situatie.
Wat is het verschil tussen individueel en massaal klagen? In groepsverband? Veel mensen die over eenzelfde onderwerp klagen?quote:Op woensdag 9 november 2005 16:04 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
het gaat om de reden dat het altijd beter kan dat men klaagt. maar dat is individueel en niet massaal.
ik bedoel dat over iets waar jij klaagt ik misschien helemaal niks te klagen heb.quote:Op woensdag 9 november 2005 16:07 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen individueel en massaal klagen? In groepsverband? Veel mensen die over eenzelfde onderwerp klagen?
In deze onderbouwde woorden, kan ik mij aardig vinden. Met name over de normen en waarden, maar een gebrek daar aan zie je ook, welliswaar miniemer, bij autochtone kids.quote:Op woensdag 9 november 2005 16:01 schreef SlimShady het volgende:
[..]
1. Ligt eraan welk land. (allochtonen zijn niet altijd van oorsprong Turks of Marokkaans)
2. Net als hun landgenoten. Iedereen past zich aan, aan hun omgeving.
Allochtonen zijn bv hier geboren; die zullen Nederlands spreken en Nederlandse kleding dragen.
Het ligt er eigenlijk gewoon aan hoe ze opgevoed zijn. En normen en waarden van hun ouders, familie, vrienden.
Ok. Collectief klagen is echter iets waar de Westerse Wereld (en zeker Nederland) erg goed in is. Kijk maar naar de enorme hoeveelheid actiegroepen en verenigingen er bestaan over alles van poep op de stoep, tot prijzen van kabelaars, telefoonmaatschappijen of het openbaar vervoer en discriminatie van ouderen, gehandycapten, allochtonen, blinden slechtzienden of -horenden.quote:Op woensdag 9 november 2005 16:08 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik bedoel dat over iets waar jij klaagt ik misschien helemaal niks te klagen heb.
Dat is volgens mij ook een belangrijke factor in de beleving van klaaggedrag van met name allochtonen. Het steekt wanneer "buitenstaanders" kritiek hebben op iets waar je trots op bent, of waar je je mee identificeert. Zo kan iedereen in Nederland kritiek hebben op de Nederlandse politiek, en onze minister-president, maar wanneer buitenlandse politici (uit België bijvoorbeeld) dezelfde kritiek uiten staan we hier met z'n allen op onze achterste benen en vragen we waar ze het lef vandaan halen.quote:Op woensdag 9 november 2005 16:26 schreef zoalshetis het volgende:
met andere woorden een beetje dankbaarheid zou wel op zijn plaats zijn inplaats van lopen janken over discriminatie als ze precies dezelfde kansen verkeerd aanpakken.
Dankbaarheid? Waarvoor? Hebben wij die kansen aan ze gegeven?quote:Op woensdag 9 november 2005 16:26 schreef zoalshetis het volgende:
met andere woorden een beetje dankbaarheid zou wel op zijn plaats zijn inplaats van lopen janken over discriminatie als ze precies dezelfde kansen verkeerd aanpakken.
Antwoord was ook serieus...wat is er niet serieus aan volgens jou?quote:Op woensdag 9 november 2005 14:42 schreef djenneke het volgende:
[..]
Het was een serieuze vraag.![]()
Want waar eindigt zoiets? Wees nou eens eerlijk. Je gooit alle moslims eruit. En dan? Je meent serieus te denken dat Nederland dan het paradijs is in een keer?
quote:Op woensdag 9 november 2005 17:05 schreef wonko het volgende:
[..]
Antwoord was ook serieus...wat is er niet serieus aan volgens jou?
Ah...te moeilijk om serieus te antwoorden.quote:
ja ik heb het ook over de generaties na de harde werkers. de klagers dus.quote:Op woensdag 9 november 2005 16:59 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dankbaarheid? Waarvoor? Hebben wij die kansen aan ze gegeven?
Volgens mij zijn de grootste klagers onder de allochtonen nog altijd de nakomelingen van gastarbeiders. Die hadden gewoon een arbeidscontract, dat was geen liefdadigheid, ofzo.
Ook weer een broodje aap verhaal.quote:Op woensdag 9 november 2005 16:59 schreef oheng het volgende:
"Hoe was het allochtonen vergaan in hun "moederland?"
Slecht, aangezien het de onderlaag van de bevolking is geweest die naar Nederland kwam. Op een enkeling na hadden ze nu in een of andere buitenlandse ghetto gezeten.
En nou?
Maar die zijn hier geboren en getogen. Dan is dit dus hun 'thuisland'.quote:Op woensdag 9 november 2005 17:20 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja ik heb het ook over de generaties na de harde werkers. de klagers dus.
quote:Op woensdag 9 november 2005 17:23 schreef Floripas het volgende:
[..]
Maar die zijn hier geboren en getogen. Dan is dit dus hun 'thuisland'.
Alsof dat relevant is. Het gaat om mensen die hier "te gast" zijn en daarna gaan lopen zeiken over het systeem. Ze zeiken alleen over de verkeerde dingen, maar ergens hebben ze wel een punt. En ik ben absoluut niet links.quote:Op woensdag 9 november 2005 11:16 schreef Mirage het volgende:
Hoe zou het de autochtone Nederlanders die lopen te kankeren op het systeem vergaan in het buitenland ?
quote:Op woensdag 9 november 2005 17:28 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
yeah right. overigens zijn de generaties van gastarbeiders nog steeds gastarbeider. en dus theoretisch terugstuurbaar. het maakt me eigenlijk helemaal niet uit waar ze geboren zijn. een referendum en een wetswijziging kan met de linkse denkwijze snel korte metten maken. het zal ook in het voordeel zijn van allochtonen die hier wel de kansen grijpen en normaal doen.
ook de nederlandse nationaliteit. je zegt het prima. lekker afpakken die nationaliteit bij geregelde onrust en terroristische denkwijzes. zelfs de allochtoon zal hier voor stemmen.quote:Op woensdag 9 november 2005 18:52 schreef sampoo het volgende:
[..]
![]()
Gastarbeiders hebben vaak ook de Nederlandse nationaliteit. Een wetwijziging die mensen met een kleurtje terugstuurt zal niet overal even goed worden ontvangen. Ik denk dat dan niet alleen de kleurlingen het land zullen willen verlaten.
Linkse denkwijze?Stel dit voor in het "rechtse" VS en je wordt gekielhaalt. Mensen met een Amerikaans staatsburgerschap wegstoppen heeft men sinds de tweede Wereldoorlog niet geflikt. (Amerikanen van Japanse afkomst).
Hoeveel generaties zuiver Neerlands bloed, van vreemde smetten vrij, moet je door je aderen hebben stromen voor je je burgerrechten gewaarborgd ziet?quote:Op woensdag 9 november 2005 17:28 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
yeah right. overigens zijn de generaties van gastarbeiders nog steeds gastarbeider. en dus theoretisch terugstuurbaar. het maakt me eigenlijk helemaal niet uit waar ze geboren zijn. een referendum en een wetswijziging kan met de linkse denkwijze snel korte metten maken. het zal ook in het voordeel zijn van allochtonen die hier wel de kansen grijpen en normaal doen.
Ze hebben gewoon nog een Marokkaans paspoort hoor.quote:Op woensdag 9 november 2005 20:45 schreef Floripas het volgende:
[..]
Hoeveel generaties zuiver Neerlands bloed, van vreemde smetten vrij, moet je door je aderen hebben stromen voor je je burgerrechten gewaarborgd ziet?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |