abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 november 2005 @ 15:50:28 #26
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32119531
quote:
Op woensdag 9 november 2005 15:48 schreef sampoo het volgende:

[..]

wat is er knul? hoofdpijn van het slaan met een hamer op je kop?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_32119680
De zekerheid dat het altijd slechter kan heeft nog nooit (nou ja zelden) iemand ervan weerhouden te klagen over de eigen situatie.
pi_32119800
quote:
Hoe was het allochtonen vergaan in hun "moederland"?
1. Ligt eraan welk land. (allochtonen zijn niet altijd van oorsprong Turks of Marokkaans)
2. Net als hun landgenoten. Iedereen past zich aan, aan hun omgeving.
Allochtonen zijn bv hier geboren; die zullen Nederlands spreken en Nederlandse kleding dragen.
Het ligt er eigenlijk gewoon aan hoe ze opgevoed zijn. En normen en waarden van hun ouders, familie, vrienden.
  woensdag 9 november 2005 @ 16:04:02 #29
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32119851
quote:
Op woensdag 9 november 2005 15:56 schreef kLowJow het volgende:
De zekerheid dat het altijd slechter kan heeft nog nooit (nou ja zelden) iemand ervan weerhouden te klagen over de eigen situatie.
het gaat om de reden dat het altijd beter kan dat men klaagt. maar dat is individueel en niet massaal.
pi_32119920
quote:
Op woensdag 9 november 2005 16:04 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

het gaat om de reden dat het altijd beter kan dat men klaagt. maar dat is individueel en niet massaal.
Wat is het verschil tussen individueel en massaal klagen? In groepsverband? Veel mensen die over eenzelfde onderwerp klagen?
  woensdag 9 november 2005 @ 16:08:15 #31
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32119944
quote:
Op woensdag 9 november 2005 16:07 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Wat is het verschil tussen individueel en massaal klagen? In groepsverband? Veel mensen die over eenzelfde onderwerp klagen?
ik bedoel dat over iets waar jij klaagt ik misschien helemaal niks te klagen heb.
  woensdag 9 november 2005 @ 16:16:50 #32
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_32120164
quote:
Op woensdag 9 november 2005 16:01 schreef SlimShady het volgende:

[..]

1. Ligt eraan welk land. (allochtonen zijn niet altijd van oorsprong Turks of Marokkaans)
2. Net als hun landgenoten. Iedereen past zich aan, aan hun omgeving.
Allochtonen zijn bv hier geboren; die zullen Nederlands spreken en Nederlandse kleding dragen.
Het ligt er eigenlijk gewoon aan hoe ze opgevoed zijn. En normen en waarden van hun ouders, familie, vrienden.
In deze onderbouwde woorden, kan ik mij aardig vinden. Met name over de normen en waarden, maar een gebrek daar aan zie je ook, welliswaar miniemer, bij autochtone kids.
pi_32120262
...

[ Bericht 98% gewijzigd door SlimShady op 09-11-2005 16:21:17 (laat maar) ]
pi_32120362
quote:
Op woensdag 9 november 2005 16:08 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik bedoel dat over iets waar jij klaagt ik misschien helemaal niks te klagen heb.
Ok. Collectief klagen is echter iets waar de Westerse Wereld (en zeker Nederland) erg goed in is. Kijk maar naar de enorme hoeveelheid actiegroepen en verenigingen er bestaan over alles van poep op de stoep, tot prijzen van kabelaars, telefoonmaatschappijen of het openbaar vervoer en discriminatie van ouderen, gehandycapten, allochtonen, blinden slechtzienden of -horenden.
  woensdag 9 november 2005 @ 16:26:01 #35
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32120414
met andere woorden een beetje dankbaarheid zou wel op zijn plaats zijn inplaats van lopen janken over discriminatie als ze precies dezelfde kansen verkeerd aanpakken.
pi_32120555
quote:
Op woensdag 9 november 2005 16:26 schreef zoalshetis het volgende:
met andere woorden een beetje dankbaarheid zou wel op zijn plaats zijn inplaats van lopen janken over discriminatie als ze precies dezelfde kansen verkeerd aanpakken.
Dat is volgens mij ook een belangrijke factor in de beleving van klaaggedrag van met name allochtonen. Het steekt wanneer "buitenstaanders" kritiek hebben op iets waar je trots op bent, of waar je je mee identificeert. Zo kan iedereen in Nederland kritiek hebben op de Nederlandse politiek, en onze minister-president, maar wanneer buitenlandse politici (uit België bijvoorbeeld) dezelfde kritiek uiten staan we hier met z'n allen op onze achterste benen en vragen we waar ze het lef vandaan halen.

Dit is natuurlijk niet voorbehouden aan autochtonen in Nederland. Het is net zoiets als nergers die elkaar onderling gerust nigger kunnen noemen in Amerika, maar het niet weten te waarderen wanneer een blanke dit doet.
  woensdag 9 november 2005 @ 16:59:05 #37
130955 Floripas
Blast from the past
pi_32121048
quote:
Op woensdag 9 november 2005 16:26 schreef zoalshetis het volgende:
Dankbaarheid? Waarvoor? Hebben wij die kansen aan ze gegeven?
Volgens mij zijn de grootste klagers onder de allochtonen nog altijd de nakomelingen van gastarbeiders. Die hadden gewoon een arbeidscontract, dat was geen liefdadigheid, ofzo.

"Bedankt dat ik, hoewel ik hier geboren en getogen ben en hier belasting betaal, in twee van de drie FOK!-topics gebashd word. Dat is nog altijd beter dan geiten hoeden in het rifgebergte, waar mijn familie dankzij de imperialistische westerse mogendheid die de theocratische kongingen in het zadel hield werd vervolgd en uitgemoord."
Zoiets verwacht je?
pi_32121068
"Hoe was het allochtonen vergaan in hun "moederland?"

Slecht, aangezien het de onderlaag van de bevolking is geweest die naar Nederland kwam. Op een enkeling na hadden ze nu in een of andere buitenlandse ghetto gezeten.

En nou?
pi_32121234
quote:
Op woensdag 9 november 2005 14:42 schreef djenneke het volgende:

[..]

Het was een serieuze vraag.
Want waar eindigt zoiets? Wees nou eens eerlijk. Je gooit alle moslims eruit. En dan? Je meent serieus te denken dat Nederland dan het paradijs is in een keer?
Antwoord was ook serieus...wat is er niet serieus aan volgens jou?
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_32121288
quote:
Op woensdag 9 november 2005 17:05 schreef wonko het volgende:

[..]

Antwoord was ook serieus...wat is er niet serieus aan volgens jou?
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_32121446
quote:
Op woensdag 9 november 2005 17:07 schreef djenneke het volgende:

[..]

Ah...te moeilijk om serieus te antwoorden.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
  woensdag 9 november 2005 @ 17:20:43 #42
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32121656
quote:
Op woensdag 9 november 2005 16:59 schreef Floripas het volgende:

[..]

Dankbaarheid? Waarvoor? Hebben wij die kansen aan ze gegeven?
Volgens mij zijn de grootste klagers onder de allochtonen nog altijd de nakomelingen van gastarbeiders. Die hadden gewoon een arbeidscontract, dat was geen liefdadigheid, ofzo.
ja ik heb het ook over de generaties na de harde werkers. de klagers dus.
pi_32121709
quote:
Op woensdag 9 november 2005 16:59 schreef oheng het volgende:
"Hoe was het allochtonen vergaan in hun "moederland?"

Slecht, aangezien het de onderlaag van de bevolking is geweest die naar Nederland kwam. Op een enkeling na hadden ze nu in een of andere buitenlandse ghetto gezeten.

En nou?
Ook weer een broodje aap verhaal.
  woensdag 9 november 2005 @ 17:23:50 #44
130955 Floripas
Blast from the past
pi_32121762
quote:
Op woensdag 9 november 2005 17:20 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ja ik heb het ook over de generaties na de harde werkers. de klagers dus.
Maar die zijn hier geboren en getogen. Dan is dit dus hun 'thuisland'.
  woensdag 9 november 2005 @ 17:28:24 #45
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32121885
quote:
Op woensdag 9 november 2005 17:23 schreef Floripas het volgende:

[..]

Maar die zijn hier geboren en getogen. Dan is dit dus hun 'thuisland'.
yeah right. overigens zijn de generaties van gastarbeiders nog steeds gastarbeider. en dus theoretisch terugstuurbaar. het maakt me eigenlijk helemaal niet uit waar ze geboren zijn. een referendum en een wetswijziging kan met de linkse denkwijze snel korte metten maken. het zal ook in het voordeel zijn van allochtonen die hier wel de kansen grijpen en normaal doen.
pi_32121997
quote:
Op woensdag 9 november 2005 11:16 schreef Mirage het volgende:

Hoe zou het de autochtone Nederlanders die lopen te kankeren op het systeem vergaan in het buitenland ?
Alsof dat relevant is. Het gaat om mensen die hier "te gast" zijn en daarna gaan lopen zeiken over het systeem. Ze zeiken alleen over de verkeerde dingen, maar ergens hebben ze wel een punt. En ik ben absoluut niet links.
"Hij besefte terdege dat dit op papier zetten riekte naar zelfingebeelde miskenning van een geraniumgeleerde die nooit echt gedurfd had zijn mond open te trekken." ©
pi_32124199
quote:
Op woensdag 9 november 2005 17:28 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

yeah right. overigens zijn de generaties van gastarbeiders nog steeds gastarbeider. en dus theoretisch terugstuurbaar. het maakt me eigenlijk helemaal niet uit waar ze geboren zijn. een referendum en een wetswijziging kan met de linkse denkwijze snel korte metten maken. het zal ook in het voordeel zijn van allochtonen die hier wel de kansen grijpen en normaal doen.

Gastarbeiders hebben vaak ook de Nederlandse nationaliteit. Een wetwijziging die mensen met een kleurtje terugstuurt zal niet overal even goed worden ontvangen. Ik denk dat dan niet alleen de kleurlingen het land zullen willen verlaten.

Linkse denkwijze? Stel dit voor in het "rechtse" VS en je wordt gekielhaalt. Mensen met een Amerikaans staatsburgerschap wegstoppen heeft men sinds de tweede Wereldoorlog niet geflikt. (Amerikanen van Japanse afkomst).
  woensdag 9 november 2005 @ 18:55:32 #48
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32124303
quote:
Op woensdag 9 november 2005 18:52 schreef sampoo het volgende:

[..]

Gastarbeiders hebben vaak ook de Nederlandse nationaliteit. Een wetwijziging die mensen met een kleurtje terugstuurt zal niet overal even goed worden ontvangen. Ik denk dat dan niet alleen de kleurlingen het land zullen willen verlaten.

Linkse denkwijze? Stel dit voor in het "rechtse" VS en je wordt gekielhaalt. Mensen met een Amerikaans staatsburgerschap wegstoppen heeft men sinds de tweede Wereldoorlog niet geflikt. (Amerikanen van Japanse afkomst).
ook de nederlandse nationaliteit. je zegt het prima. lekker afpakken die nationaliteit bij geregelde onrust en terroristische denkwijzes. zelfs de allochtoon zal hier voor stemmen.

ik snap niet waarom je hier amerika bij haalt. over de regelingen in zimbabwe heb ik nauwelijks iets gehoord. omdat het blanken waren? als we dan toch lekker dingen erbij gaan halen die absoluuut niet relevant zijn.
  woensdag 9 november 2005 @ 20:45:46 #49
130955 Floripas
Blast from the past
pi_32127903
quote:
Op woensdag 9 november 2005 17:28 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Hoeveel generaties zuiver Neerlands bloed, van vreemde smetten vrij, moet je door je aderen hebben stromen voor je je burgerrechten gewaarborgd ziet?
  woensdag 9 november 2005 @ 21:06:47 #50
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_32128567
quote:
Op woensdag 9 november 2005 20:45 schreef Floripas het volgende:

[..]

Hoeveel generaties zuiver Neerlands bloed, van vreemde smetten vrij, moet je door je aderen hebben stromen voor je je burgerrechten gewaarborgd ziet?
Ze hebben gewoon nog een Marokkaans paspoort hoor.
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')