Ja, bij mij is het ook een gevoelskwestie. Er is iets fundementeel mis bij die jongeren, en vandaaruit wordt de schuld daarvan bij een overheid gelegd.quote:Op woensdag 9 november 2005 09:34 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat is een gevoelskwestie. Ook ik ben het niet eens met het zieke Alzheimerachtige beleid van Frankrijk, alleen ben ik geen sloper, ik gebruiker het woord en de kracht die de taal mij biedt. Ik voel me overigens uiterst solidair met de participanten in Frankrijk, dat wel.
Kan best wezen dat het in feite gaat om die dingen, de manier van uiten in frankrijk is op geen manier goed te praten.quote:De aanpak is inderdaad niet te vergelijken, derhalve gaat het in beide gevallen toch om een schreeuw om aandacht en een zoektocht naar tedere warmte en liefkozing in plaats van haat, kommer en kwel.²
De schuld ligt ook (deels) bij de overheid, dat valt niet te ontkennen, of hebben de reljongeren die torenhoge grijze kansloze betonnen flats gebouwd en ervoor gezorgd dat er alleen maar kanslozen wonen? Of ligt de schuld bij hen dat bedrijven duidelijk discrimineren bij het aannemen van nieuw personeel ( neem 2 identieke c.v's, op de 1ste c.v. zet je als naam Abdullah Zarouali en op de 2de c.v. zet je Julien Escudé, 121% kans dat kandidaat 2 wordt uitgenodigd en dat kandidaat 1 een brief krijgt en wordt uitgelachen dat hij überhaupt durfde te solliciteren.quote:Op woensdag 9 november 2005 09:38 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Ja, bij mij is het ook een gevoelskwestie. Er is iets fundementeel mis bij die jongeren, en vandaaruit wordt de schuld daarvan bij een overheid gelegd.
Ik preek alleen op Fok! Eerlijk gezegd gaat het voortvarend, waar ik in het begin veel tegengas kreeg heb ik tegenwoordig de wind mee, veel Fok!kers hebben nu door dat ik een denker ben, een visionair.quote:Jij gebruikt het woord en de kracht? Alleen op fok of preek je ook op andere locaties?
Ik praat het ook niet goed, ik begrijp het wel.quote:Kan best wezen dat het in feite gaat om die dingen, de manier van uiten in frankrijk is op geen manier goed te praten.
Een bekende van mij werkt bij de sociale dienst. In heel veel gevallen ligt de reden van het feit dat men bij de soos loopt niet bij de overheid, maar puur bij eigen keuzes. toch leggen deze personen heel vaak de schuld bij anderen. Het is een gevoelskwestie, maar ik denk dat het bij veel jongeren die de afgelopen nachten zijn gaan rellen in frankijk ook het geval is. De schuld bij de overheid neerleggen is te makkelijk.quote:Op woensdag 9 november 2005 09:48 schreef BansheeBoy het volgende:
De schuld ligt ook (deels) bij de overheid, dat valt niet te ontkennen, of hebben de reljongeren die torenhoge grijze kansloze betonnen flats gebouwd en ervoor gezorgd dat er alleen maar kanslozen wonen?
BSB, ze hadden jouw en je ondankbare uitschot vriendjes nooit naar europa moeten halen. dan had je nu nog geiten zitten hoeden en met het hele dorp om 1 tv gezeten.quote:Op woensdag 9 november 2005 09:48 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
De schuld ligt ook (deels) bij de overheid, dat valt niet te ontkennen, of hebben de reljongeren die torenhoge grijze kansloze betonnen flats gebouwd en ervoor gezorgd dat er alleen maar kanslozen wonen? Of ligt de schuld bij hen dat bedrijven duidelijk discrimineren bij het aannemen van nieuw personeel ( neem 2 identieke c.v's, op de 1ste c.v. zet je als naam Abdullah Zarouali en op de 2de c.v. zet je Julien Escudé, 121% kans dat kandidaat 2 wordt uitgenodigd en dat kandidaat 1 een brief krijgt en wordt uitgelachen dat hij überhaupt durfde te solliciteren.
[..]
Ik preek alleen op Fok! Eerlijk gezegd gaat het voortvarend, waar ik in het begin veel tegengas kreeg heb ik tegenwoordig de wind mee, veel Fok!kers hebben nu door dat ik een denker ben, een visionair.
[..]
Ik praat het ook niet goed, ik begrijp het wel.²
Als er iemand ondankbaar is zijn het wel de Westerse landen, toen de landen nog opgebouwd moesten worden waren ze de vriendelijkheid zelve en kon bv. elke buitenlander wekelijks een gratis Avocado ophalen bij de lokale groenteboer, en nu de landen zijn opgebouwd worden zij en hun kinderen behandeld als uitschot. Dit lijkt me niet echt etisch verantwoord, en zekers op het menselijk vlak is dit niet echt je van het.quote:Op woensdag 9 november 2005 09:54 schreef DarkDancer het volgende:
[..]
BSB, ze hadden jouw en je ondankbare uitschot vriendjes nooit naar europa moeten halen. Dan had je nu nog geiten zitten hoeden en met het hele dorp om 1 tv gezeten.
Nuancering is je echt volkomen vreemd he?quote:Op woensdag 9 november 2005 09:57 schreef CANARIS het volgende:
De schuld wordt door alle beroeps begrijpers 100% bij de franse regering gelegd.
Ooit aan gedacht dat 'ze' zichzelf in die positie hebben gedrukt door niet te willen integreren?quote:Op woensdag 9 november 2005 09:58 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Als er iemand ondankbaar is zijn het wel de Westerse landen, toen de landen nog opgebouwd moesten worden waren ze de vriendelijkheid zelve en kon bv. elke buitenlander wekelijks een gratis Avocado ophalen bij de lokale groenteboer, en nu de landen zijn opgebouwd worden zij en hun kinderen behandeld als uitschot. Dit lijkt me niet echt etisch verantwoord, en zekers op het menselijk vlak is dit niet echt je van het.²
Meer.quote:Op woensdag 9 november 2005 09:59 schreef Meki het volgende:
150 auto´s gebrand laaste nacht
quote:On November 8, there were fifteen more acts of car burning, Molotov throwing and arson. New areas hit include Antwerp and Ghent.
bronquote:In Frankrijk zijn bij de dertiende opeenvolgende nacht van stadsgeweld in totaal 558 voertuigen in brand gestoken en 204 arrestaties opgetekend. 418 wagens werden in brand gestoken in de provincie en 140 in de Parijse regio. Dat blijkt uit de balans van de nationale politie om 04.00 uur woensdagochtend.
Het mes snijdt aan 2 kanten, uiteraard, maar er is er maar één verantwoordelijk voor het beleid, en dat is de regering.quote:Op woensdag 9 november 2005 10:02 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Ooit aan gedacht dat 'ze' zichzelf in die positie hebben gedrukt door niet te willen integreren?
Hoe dat zo? Als je twijfelt, hier op Fok! komt er ook een ex-collega van me, zijn nick is Drugshond, vraag maar aan hem.quote:Ik geloof er geen hol van dat jij moslim of buitenlander bent. Je bent gewoon een hollander wat op deze manier 'ons' een spiegel wil voorhouden.
Ik zie dat anders. Als iemand niet kiest voor bv integratie, kun je moeilijk de schuld bij een overheid blijven neerleggen.quote:Op woensdag 9 november 2005 10:05 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het mes snijdt aan 2 kanten, uiteraard, maar er is er maar één verantwoordelijk voor het beleid, en dat is de regering.
Ik geloof je niet omdat juist jouw gedrag hier op fok laat zien waarom het misgaat tussen onze allochtone vriend en 'onze overheid'.quote:Hoe dat zo? Als je twijfelt, hier op Fok! komt er ook een ex-collega van me, zijn nick is Drugshond, vraag maar aan hem.²
HAHAHAHAHAHAH jij bent grappig op de vroege ochtend.quote:Op woensdag 9 november 2005 09:58 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Als er iemand ondankbaar is zijn het wel de Westerse landen, toen de landen nog opgebouwd moesten worden waren ze de vriendelijkheid zelve en kon bv. elke buitenlander wekelijks een gratis Avocado ophalen bij de lokale groenteboer, en nu de landen zijn opgebouwd worden zij en hun kinderen behandeld als uitschot. Dit lijkt me niet echt etisch verantwoord, en zekers op het menselijk vlak is dit niet echt je van het.²
gastarbeiders zijn heel goed behandeld. voor hun en de kinderen moet dat een winnend lot uit de loterij zijn geweest.quote:Op woensdag 9 november 2005 09:58 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |