abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32108619
quote:
Op woensdag 9 november 2005 08:50 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Verschil, verschil Ze hebben beiden hetzelfde doel man, en in sommige gevallen geldt:"Het doel heiligt de middelen."

²
Maar wacht, was IS dan het doel van de jongeren in frankrijk? En wat was het doel van de studenten in peking?
geen
pi_32108663
quote:
Op woensdag 9 november 2005 08:54 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

Maar wacht, was IS dan het doel van de jongeren in frankrijk? En wat was het doel van de studenten in peking?
Aandacht
pi_32108680
Laat bansheeboy aub voor zichzelf antwoorden?
geen
  woensdag 9 november 2005 @ 09:01:22 #124
262 Re
Kiss & Swallow
pi_32108716
quote:
Op woensdag 9 november 2005 08:53 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

Inderdaad.
neuh, valt wel mee, dat krijg je als je het leger inzet tegen je eigen bevolking en met scherp schiet. De gedachtengang van de communistische leiders vind hier gretig aftrek
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_32108758
quote:
Op woensdag 9 november 2005 09:01 schreef Re het volgende:

[..]

neuh, valt wel mee, dat krijg je als je het leger inzet tegen je eigen bevolking en met scherp schiet. De gedachtengang van de communistische leiders vind hier gretig aftrek
Werkelijk? Dus je vindt het er niet toe doen dat die studenten destijds geen vernielingen van eigendommen pleegden, winkels/bedrijven vernielden, mensen in elkaar sloegen, en dat die dingen nu wel gebeuren? Wat stel jij voor om de jongeren in frankrijk aan te pakken?
geen
pi_32108802
Rioting has continued in France for a 13th consecutive night, despite emergency powers aimed at restoring order coming into force.
More than 500 cars had been torched by 0400 (0300GMT), police said. Around 200 people were arrested.
http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/europe/4419770.stm

Tuesday night action saw 573 vehicules burned and 204 arrests. No police injures have been reported as of this morning.
http://no-pasaran.blogspot.com/
  woensdag 9 november 2005 @ 09:06:53 #127
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_32108805
quote:
Op woensdag 9 november 2005 08:54 schreef natte-flamoes het volgende:
Het is een schreeuw naar aandacht, er gaat te veel fout. Dat kan niemand ontkennen.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_32108937
quote:
Op woensdag 9 november 2005 09:06 schreef BansheeBoy het volgende:
Het is een schreeuw naar aandacht, er gaat te veel fout. Dat kan niemand ontkennen.

²
Wat is een schreeuw om aandacht? De studenten in peking demostreerden voor hun rechten. Ik vraag me af hoe jij kan weten wat de reden voor de rellen in frankrijk is. De manier van aandacht vragen is dermate verschillend dat een vergelijking met peking en de rellen in frankrijk en de aanpak daarvan niet te vergelijken is.
geen
  woensdag 9 november 2005 @ 09:19:21 #129
17274 Wuder
Wees blij dat je nog leeft!
pi_32109015
quote:
Op woensdag 9 november 2005 09:04 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

Werkelijk? Dus je vindt het er niet toe doen dat die studenten destijds geen vernielingen van eigendommen pleegden, winkels/bedrijven vernielden, mensen in elkaar sloegen, en dat die dingen nu wel gebeuren? Wat stel jij voor om de jongeren in frankrijk aan te pakken?

Welliswaar niet zo erg als in Frankrijk, maar er werd echt wel wat gesloopt hoor.. veel staatseigendommen vooral
Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
pi_32109035
Police say riots waning after French curfew threat
09/11/2005 06h44

Policemen patrol in "Le Mirail," Toulouse
©AFP - Lionel BonaventurePARIS (AFP) - Violence flared again in riot-hit parts of France but the threat of emergency curfews appeared to have taken the edge off the urban unrest that has gripped the country for almost two weeks.

The ritual of car-burnings that has plagued poor city suburbs picked up again after nightfall, but police said there were far fewer incidents pitting rioters against the security forces and no reports of shots fired.

The government Tuesday declared a state of emergency in the worst-hit parts of the country under a decree, applicable from Wednesday, which will allow regional authorities to declare curfews to combat the violence.

The first to act under the new powers, the town of Amiens north of Paris, declared an overnight curfew for unaccompanied under 16-year-olds and a ban on petrol sales to minors, even before the decree comes into force.

Mayors have already declared separate, local curfews, in Orleans and Savigny-sur-Orge, both south of Paris, and in Raincy northeast of the capital.

Across the country, 558 vehicles had been torched at 4:00 am (0300 GMT), compared with 814 at the same time on Tuesday, and 204 people arrested, against 143 the previous night, according to national police figures.

Despite the car-burnings, police said the overall situation was calmer than on recent nights, when dozens of police officers were injured, two by gunshot.

"There has been a marked decrease (in violence), particularly in the provinces, and the downward trend is continuing in Ile-de-France (the greater Paris region)," a national police official said.

Interior Minister Nicolas Sarkozy, who was visiting police in southwestern Toulouse, a flashpoint of unrest in recent days, said there had been a "fairly significant fall" in the violence.

Earlier, on the outskirts of Toulouse, police charged a gang of youths who had attacked them with stones and firebombs.

Police stand guard in "Le grand Vaux" suburb of Paris
©AFP - Christophe SimonA gas-powered bus exploded after it came under attack with a Molotov cocktail in the Bordeaux suburbs, also in the southwest.

In southeastern France, Lyon's entire public transport network was shut down after a Molotov cocktail was thrown at a train station.

And around 50 youths tried, unsuccessfully, to ram their way into a supermarket in the Mediterranean city of Marseille.

In Arras, in northern France, a fire ripped through a shopping centre, spreading from a furniture store to a carpet retailer next door.

The situation was relatively calm in the northeast Paris suburbs where the violence began, police said, with isolated cases of arson and a dozen arrests.

Meanwhile, in neighbouring Belgium, a dozen cars were set alight, although police downplayed concerns about serious violence spreading over the border.

Firemen finish putting out a burning car set ablaze earlier
©AFP - Patrick BernardThe French government's emergency measure was the toughest response to date to rioting in high-immigration suburbs which has left more than 6,000 cars burned, dozens of policemen injured and one civilian dead.

It invoked a 1955 law, enacted at the start of troubles that triggered the war of independence in French-controlled Algeria, which permits the declaration of curfews, house searches and bans on public meetings.

Seventy-three percent of French people support the government's curfew decision, according to a poll to appear in Le Parisien/Aujourd'hui.

But some have charged that the measure recalls one of the worst moments in the country's modern history and has painful associations for Algerians, the original law's main targets.

Sarkozy vowed on Tuesday that the curfews would be implemented "in a manner proportional to the threat", insisting the French people wanted the government to show "firmness".

Molotov cocktails burn on the road in "Le Mirail," a neighbourhood of Toulouse
©AFP - Lionel BonaventureThe violence, set off by the accidental deaths of two teenagers on October 27 who were electrocuted in a sub-station where they had hidden from police, spread across the Paris area and in recent days to the rest of the country.

More than 1,500 people -- mainly Arab and black youngsters -- have been detained and 106 people handed firm jail sentences.

The crisis has thrown into stark relief the failure of French policies for integrating millions of immigrants and their children from its former colonies.

Acknowledging the hardships faced by the Arab community, the government has announced a series of measures to ease access to the job market and stamp out racial discrimination.
pi_32109051
quote:
Op woensdag 9 november 2005 09:19 schreef Wuder het volgende:

Welliswaar niet zo erg als in Frankrijk, maar er werd echt wel wat gesloopt hoor.. veel staatseigendommen vooral
ja sorry hoor, als je de aanpak van de rellen in frankrijk gaat vergelijken met de aanpak van de demonstraties in peking en vandaaruit roept dat de aanpak in frankrijk hypocriet is dan is er toch echt iets niet helemaal fris in je bovenkamertje. Kun je nog zo leuk een zwaaismiley gebruiken, maar daarmee heb je het echt niet meer bij het rechte eind hoor.
geen
  woensdag 9 november 2005 @ 09:21:36 #132
17274 Wuder
pi_32109054
quote:
Op woensdag 9 november 2005 09:14 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

Wat is een schreeuw om aandacht? De studenten in peking demostreerden voor hun rechten. Ik vraag me af hoe jij kan weten wat de reden voor de rellen in frankrijk is. De manier van aandacht vragen is dermate verschillend dat een vergelijking met peking en de rellen in frankrijk en de aanpak daarvan niet te vergelijken is.
Rellen zijn rellen..

Maar goed, rellen zoals in Parijs komen tegenwoordig vaak voor in China. Het zijn tegenwoordig vooral de boeren die rellen. Nu bijvoorbeeld ook met de vogelgroep. De boeren snappen niet wat dat is, maar weten wel dat hun hele kippenkudde weg moet en dus gaan ze rellen.. met z'n 10.000en

Gevolg, inzet leger om rellen te stoppen, want de politie en Armed Police kunnen de rellen niet aan..
  woensdag 9 november 2005 @ 09:22:42 #133
17274 Wuder
pi_32109072
quote:
Op woensdag 9 november 2005 09:21 schreef natte-flamoes het volgende:
ja sorry hoor, als je de aanpak van de rellen in frankrijk gaat vergelijken met de aanpak van de demonstraties in peking en vandaaruit roept dat de aanpak in frankrijk hypocriet is dan is er toch echt iets niet helemaal fris in je bovenkamertje. Kun je nog zo leuk een zwaaismiley gebruiken, maar daarmee heb je het echt niet meer bij het rechte eind hoor.
Ik zeg echt niet dat aanpak in Frankrijk hypocriet is, ik ben namelijk ook mee eens dat het leger ingezet moet worden.

En sorry hoor, wat weet jij over de Tiananmen-plein incident behalve de steekwoorden: democratie, anti-communisme, pro-Westen, studenten, rellen, leger, doden?
pi_32109081
Ja sorry hoor, maar wat weet jij ervan?
geen
pi_32109089
Wtf heeft china hier allemaal mee te maken?
geen
  woensdag 9 november 2005 @ 09:23:32 #136
17274 Wuder
pi_32109091
quote:
Op woensdag 9 november 2005 09:23 schreef natte-flamoes het volgende:
Ja sorry hoor, maar wat weet jij ervan?
Waarschijnlijk meer dan jij aangezien me ouders daar waren?
  woensdag 9 november 2005 @ 09:24:10 #137
17274 Wuder
pi_32109107
quote:
Op woensdag 9 november 2005 09:23 schreef natte-flamoes het volgende:
Wtf heeft china hier allemaal mee te maken?
Het heeft hier mee te maken: Leger vs Volkonrust..
  woensdag 9 november 2005 @ 09:24:35 #138
17274 Wuder
pi_32109115
Frankrijk heeft gewoon een National Guard ala VS nodig..
pi_32109160
Vergelijk je ELKE rel met die van destijds? Want daar lijkt het een beetje op. Als dat zo is, dan denk ik dat je niet echt goed bezig bent.
geen
  woensdag 9 november 2005 @ 09:34:45 #140
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_32109332
quote:
Op woensdag 9 november 2005 09:14 schreef natte-flamoes het volgende:
Ik vraag me af hoe jij kan weten wat de reden voor de rellen in frankrijk is.
Dat is een gevoelskwestie. Ook ik ben het niet eens met het zieke Alzheimerachtige beleid van Frankrijk, alleen ben ik geen sloper, ik gebruiker het woord en de kracht die de taal mij biedt. Ik voel me overigens uiterst solidair met de participanten in Frankrijk, dat wel.
quote:
De manier van aandacht vragen is dermate verschillend dat een vergelijking met peking en de rellen in frankrijk en de aanpak daarvan niet te vergelijken is.
De aanpak is inderdaad niet te vergelijken, derhalve gaat het in beide gevallen toch om een schreeuw om aandacht en een zoektocht naar tedere warmte en liefkozing in plaats van haat, kommer en kwel.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')