En wat is nou precies het probleem met die muur?quote:Op dinsdag 8 november 2005 22:05 schreef yup het volgende:
Ik denk dat als Rusland stopt die Tsjetsjenen ook wel stoppen.
Die Basayev is duidelijk uit op het bevechten van het imperialisme. Hij ziet dit als een strijd tussen het imperialisme van Rusland en het behoud van de eigen cultuur. Moet toegeven dat ze daar wel recht op hebben.quote:Op dinsdag 8 november 2005 22:05 schreef yup het volgende:
Ik denk dat als Rusland stopt die Tsjetsjenen ook wel stoppen.
Laat Rusland een keer een echte man zijn en gewoon stoppen. Zal je zien dat het geweld gewoon stopt.
Keertje op nieuws gezien, rebellen bevechten Russen omdat ze Islamitische staat willen vestigen, YEAH RIGHT, verzonnen door onze grote vriend Rusland zodat ze een reden hebben om die "terroristen" te vermoorden... Ze vergeten alleen erbij te melden wat voor "operaties" Rusland in Tsjetsjenie heeft gedaan voordat dit gebeurde...
Media is nooit te vertrouwen, laat maar een kant van het verhaal zien + is vaak gewoon niet waar!
Ga je eens inlezen ofzo. Tsjetsjenie is zeker niet de enige voormalige Sovjet-republiek die met (grof) geweld in opstand is gekomen. Daarnaast is Rusland net zo fout als de rebellen. Je wil niet weten wat voor 'n gruwelijkheden de russische soldaten op hun kerfstok hebben, met instemming van het Kremlin. En natuurlijk geldt dat visa versa, zij het dat die van de Tjetsenen niet met instemming van een regering worden gepleegd. Als de Tjetsjenen het laagste soorten mensen zijn dan zijn de Russen dat net zo hard. zij het het niet dat de gruwelijkheden van de Russen gepleegd worden door een internationaal erkende regering, die van de Tjetsjenen door ongecontroleerde splintergroeperingen.quote:Op dinsdag 8 november 2005 22:15 schreef BabeWatcher het volgende:
Tsjetsjenen zijn het laagste soort mensen. In den beginne was 1 er grote man waar iedereen bang voor was: Breznjev. Daarna kwamen een paar leiders die al binnen een paar maanden dood waren en daarna de veel te aardige Gorbatsjov, die ongewild de USSR deed ontmantelen. Door de val van het grote machtsblok zijn al die maffe districtjes (is niet eens de naam provincie waard) in opstand gekomen, de meesten alleen diplomatiek, maar Tsjetsjenië met geweld, wapens en moorden.
Het is heel goed om die mensen te isoleren.
En de Russen hebben ook (stelselmatig) kinderen en bejaarden vermoord en vrouwen en meisjes verkracht. En dat op de meest gruwelijke manieren die je je kunt voorstellen. Dat maakt beide schandalig fout.quote:Op dinsdag 8 november 2005 22:32 schreef BabeWatcher het volgende:
Wat jammer dat bij internationale conflicten mensen toch altijd aan geheugenverlies blijken te lijden. Die lieve Tsjetsjenen hebben bommen geplaatst in een kleuterschool en hebben kinderen verkracht en vermoord. Maar dat ligt natuurlijk aan het westen die ze geen aandacht wil geven.
Ik zal het even samenvatten. Rusland is de aggressor want het is militair gezien superieur en het houdt natuurlijk geschiedkundig gezien een land bezet waar ze geen recht op hebben. Dus als Rusland dan met bulldozers....oh nee wacht dat is dat andere conflict met moslims. In ieder geval als Rusland wat doet wat niet zo lief is dan mogen de nobele vrijheidsstrijders uit de Tsjetsjeense bergen alles doen. Zoals kleine kinderen opblazen en neerschieten en dat soort dingen. Ja want dat volk is wanhopig en tot het uiterste gedreven en bla bla bla moslims hebben altijd gelijk want we moeten eensgezind worden en integreren met onze moslim broeders.quote:Op dinsdag 8 november 2005 22:32 schreef BabeWatcher het volgende:
Wat jammer dat bij internationale conflicten mensen toch altijd aan geheugenverlies blijken te lijden. Die lieve Tsjetsjenen hebben bommen geplaatst in een kleuterschool en hebben kinderen verkracht en vermoord. Maar dat ligt natuurlijk aan het westen die ze geen aandacht wil geven.
Idd, juist de mensen die zeggen jullie vergeten Beslan vergeten zelf een groot iets. Rusland namelijk...quote:Op dinsdag 8 november 2005 22:40 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
En de Russen hebben ook (stelselmatig) kinderen en bejaarden vermoord en vrouwen en meisjes verkracht. En dat op de meest gruwelijke manieren die je je kunt voorstellen. Dat maakt beide schandalig fout.
Ik vind het alleen ernstiger als gruwelheden plaats vinden met goedkeuring van een internationaal erkende regering dan als gruwelijkheden plaats vinden door een ongecontroleerde kern van rebellen die niet gelinieert zijn aan een internationaal erkende regering.
Dat maakt niet dat ik de daden van de Tjetsjeense rebellen goedkeur, in tegendeel, ik walg van beide partijen in dit conflict.
Als dit gebeuren je koud laat, waarom reageer je dan in dit topic?quote:Op dinsdag 8 november 2005 22:49 schreef Vitalogy het volgende:
Nou mijn ogen zijn nu geopend. Dat kan ik je wel zeggen.
ROFLMAO hoe blind iemand kan zijn. Helaas is de halve wereld zo.quote:Op dinsdag 8 november 2005 22:43 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Ik zal het even samenvatten. Rusland is de aggressor want het is militair gezien superieur en het houdt natuurlijk geschiedkundig gezien een land bezet waar ze geen recht op hebben. Dus als Rusland dan met bulldozers....oh nee wacht dat is dat andere conflict met moslims. In ieder geval als Rusland wat doet wat niet zo lief is dan mogen de nobele vrijheidsstrijders uit de Tsjetsjeense bergen alles doen. Zoals kleine kinderen opblazen en neerschieten en dat soort dingen. Ja want dat volk is wanhopig en tot het uiterste gedreven en bla bla bla moslims hebben altijd gelijk want we moeten eensgezind worden en integreren met onze moslim broeders.
tra la la la alah
Ach....quote:Op dinsdag 8 november 2005 22:56 schreef Vitalogy het volgende:
Jij ergert je wel erg snel aan anderen he?
1000x erger dan kinderen uitmoorden.quote:Op dinsdag 8 november 2005 22:57 schreef yup het volgende:
[..]
ROFLMAO hoe blind iemand kan zijn. Helaas is de halve wereld zo.
De Russen hebben 1000x erger geflikt wat er in Beslan is gebeurd.
Anders deel even je bron met de rest van de westerse wereld.quote:Maar nee daar horen we niks over in de media, het zijn altijd die vieze moslims die de schuldigen zijn(is niet geheel de schuld van de westerse mens, aangezien die lang niet alles hoort wat er ECHT gebeurt in Tsjetsjenie)...
Zoals ik zei, mijn ogen zijn geopend. Je hebt alles een stuk duidelijker gemaakt.quote:Serieus wat de Israeliers doen met de Palestijnen is in ieder geval veel menselijker nog... En dat zegt ENORM veel over de Russen...
En Rusland deed veel erger dan kinderen uitmoorden: ze moordden hele dorpen uit als ze zich niet overgaven/genoeg wapens gaven. Kinderverkrachting/marteling etc. was geheel normaal voor de russen...quote:Op dinsdag 8 november 2005 23:01 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
1000x erger dan kinderen uitmoorden.
Hm wat voor een gruweldaad moet dat dan wel niet geweest zijn.![]()
[..]
Anders deel even je bron met de rest van de westerse wereld.
[..]
Zoals ik zei, mijn ogen zijn geopend. Je hebt alles een stuk duidelijker gemaakt.![]()
http://64.233.161.104/search?q=cache:tOQoYSB2ndgJ:www.tiscali.nl/content/article/nbuit/541526.htm+ingoesjen&hl=nlquote:De in Noord-Ossetië woonachtige Ingoesj Moebari Azdojev lijdt mee met de families van slachtoffers van het gijzelingsdrama in Beslan, maar is ook nog steeds kwaad over zijn gedwongen vertrek uit zijn huis bij Vladikavkaz in 1992. "De hele wereld zag Beslan lijden. Ze gaven geld. Ze stuurden hulp. Maar waar was de wereld twaalf jaar geleden, toen ze onze zonen voor onze ogen doodschoten?", zegt hij. "In 1992 was het hier erger dan in Beslan."
Check bijvoorbeeld de site van Amnesty eens over de Russen in Tjetsjenie. Kun je lezen over de martelingen op onschuldige mensen. Het uitroeien van complete (onschuldige) dorpen met kinderen, vrouwen en bejaarden en al. En de stelselmatige brute verkrachtingen van Tjetsjeense vrouwen en minderjarige meisjes door complete russische legereenheden.....quote:Op dinsdag 8 november 2005 23:01 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
1000x erger dan kinderen uitmoorden.
Hm wat voor een gruweldaad moet dat dan wel niet geweest zijn.![]()
Wat er dus word bedoelt is dat het stelselmatig gebeurt, en dus niet alleen een paar uitschieterrs.quote:Tsjetsjenië
Het conflict in Tsjetsjenië, dat heeft geleid tot massale schendingen van de mensenrechten en het oorlogsrecht, is gaande sinds 1994. De ‘eerste oorlog’ in Tsjetsjenië (1994 – 1996) eindigde met terugtrekking van alle Russische troepen en de afspraak binnen vijf jaar de status van de deelrepubliek te bepalen. Na een inval van Tsjetsjeense rebellen in het naburige Dagestan en een aantal bomaanslagen op flats in Moskou (volgens de officiële lezing van Rusland gepleegd door Tsjetsjenen) begon de ‘tweede oorlog’ in 1999. Hoewel onafhankelijke verificatie moeilijk is in het zeer onveilige gebied, is duidelijk dat het optreden van het Russische leger als ronduit barbaars kan worden bestempeld. Het leger heeft officieel tot doel de burgerbevolking te beschermen tegen de Tsjetsjeense rebellen, maar terroriseert diezelfde bevolking op grove wijze. ‘Verdwijningen’, buitengerechtelijke executies, plunderingen, martelingen, verkrachtingen: ze zijn te wijdverbreid om nog als ‘ontsporingen’ bestempeld te worden. Het zijn de methoden van een volkomen ongedisciplineerd, corrupt en gedemoraliseerd leger, dat op geen enkele manier tot de orde wordt geroepen. Berichten van schendingen van mensenrechten door het Russische leger worden door de autoriteiten niet onderzocht en bestraft. Honderdduizenden Tsjetsjenen (meest vrouwen en kinderen) zijn op de vlucht geslagen. Ze zitten veelal in erbarmelijke omstandigheden in kampen in Tsjetsjenië of het naburige Ingoesjetië.
http://www.amnesty.nl/landeninfo/lan_russ.shtml#Tsjetsjenië
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |