BloodhoundFromHell | dinsdag 8 november 2005 @ 18:09 |
mijn auto is net terug van de eerste beurt (30.000 ,en/of 1 jaar) en ik schrok me een hoedje van de rekening!! De rekening is 246 euro en er is niks vervangen (de auto zit zelfs nog in de garantie!!) alleen olie en een paar filtertjes en hem aan de computer hangen. Echt belachelijk!!! ik kan me herinneren dat ik ooit zoveeel geld kwijt was voor een grote beurt plus het vervangen van een komplete koppeling+drukgroep. maar 246 euro voor olie en een paar filterjes lijkt me regelrechte oplichterij! Nu ben ik al vele jaren niet meer naar een garage geweest, omdat ik ze niet vertrouw (zo blijkt nu terecht) Ik moest echter naar de garage , omdat er nog garantie op zit, maar dit is meteen de laatste keer geweestm dat weet ik zeker!! Wat waren jullie kwijt voor een eerste beurtje bij de dealer??? olie+filters+controle??? | |
Youp | dinsdag 8 november 2005 @ 18:14 |
dealer = duur.... koop maar nooit een BMW ![]() | |
yup | dinsdag 8 november 2005 @ 18:16 |
Roflmao naar de stealer brengen en daarna huilen over de kosten. Olie doet u zelf inclusief filter. Ook v-snaar/brandstoffilter etc. kan je zelf doen. Opbokken met die stealers ![]() | |
MrDrako | dinsdag 8 november 2005 @ 18:16 |
jezus wat voor een auto was dat? Zoals Youp zegt bmw of mercedes ofzo? Ik ben met mijn 13 jaar oude peugeot 306 zo'n 100 euro kwijt voor een beurt :S | |
Burbo | dinsdag 8 november 2005 @ 18:17 |
Ik ken nog wel een mannetje.. | |
Youp | dinsdag 8 november 2005 @ 18:19 |
quote:bij BMW ben je nog wel iets meer kwijt voor het zelfde ![]() hij heeft een fiat pinda.. en yup, je garantie vervalt wanneer je zelf aan je auto gaat beunen.. want dan is je boekje niet ingevuld enzo... | |
yup | dinsdag 8 november 2005 @ 18:20 |
quote:Hmmmm, maarja als je een nieuwe auto kan betalen kan je de beurtjes ook betalen denk ik dan ![]() Bij een M3 zou ik v-snaar achtige dingen niet zelf mee kloten... Maar een second hand 318i uit '91 dan weer wel ![]() ![]() | |
BloodhoundFromHell | dinsdag 8 november 2005 @ 18:25 |
de computer kan niet gereset worden zelf , dat moet met die speciale computer die alleen de dealer heeft, anders blijft er de hele tijd met grote letters "service benodigd" in het display staan. sterker nog, volgens de dealer zal het motormanagement de auto niet meer laten starten als de computer niet gereset wordt een te lange tijd. Ik zal nadat de garantie is verlopen eens moeten zoeken of hier een alternatieve manier voor is. (computer loskoppelen van de auto??) | |
yup | dinsdag 8 november 2005 @ 18:27 |
quote:Bij BMW heb je zo een speciale service interval resetter. Ik heb een betere manier gevonden, een paperclip om de pinnen te kortsluiten. Et voila netjes geen service interval meer op het display ![]() Maar uiteraard zal het wat anders zijn bij een nieuwe Fiat Pinda... | |
Youp | dinsdag 8 november 2005 @ 18:35 |
quote:bij een E60 en nog meer andere nieuwe BMW's kan je het ook als leek... maarja je remmen resetten enzo dat word allemaal moeilijker... moet allemaal via de testkast... en het is precies hoe je het zegt, wanneer je zo'n nieuwe auto kan kopen intresseer je je echt niet voor de beurten en onderhoudskosten... BHFH moet gewoon niet miepen, klaar... ookal heeft hij een fiat (goedkoop en duurkoop enzo...) | |
ThE_ED | dinsdag 8 november 2005 @ 18:39 |
Ik kan me herinneren dat TS een auto binnen 3 (of was het 5?) jaar helemaal afschrijft dus waarschijnlijk gaat hij nogal ruw met zijn auto's om. | |
Youp | dinsdag 8 november 2005 @ 18:41 |
quote: ![]() | |
Mastroianni | dinsdag 8 november 2005 @ 18:46 |
quote:Ik was laatst 900 euro kwijt met mijn BMW (5) en mijn vader zelfs 1300 (Merc E). Wel beide nieuwe remschijven. | |
BloodhoundFromHell | dinsdag 8 november 2005 @ 19:13 |
ik heb het over een beurtje met niks bijzonders. geen keuring, niks kapot. alleen olie en wat filtertjes en ff aan de computer hangen. ik zal de rekening wel even scannen. | |
Duna | dinsdag 8 november 2005 @ 19:16 |
quote:Net zoals je je kassabon toen had ingescand zeker van de supermarkt ![]() | |
BloodhoundFromHell | dinsdag 8 november 2005 @ 19:22 |
![]() | |
MacBeth | dinsdag 8 november 2005 @ 19:31 |
Je zet een vraagteken bij de kosten voor olie? ![]() | |
Robin__ | dinsdag 8 november 2005 @ 19:51 |
Diesel fuel controller 0,5... wtf een halve? ![]() | |
BloodhoundFromHell | dinsdag 8 november 2005 @ 19:53 |
ik vind de literprijs nogal hoog en bovendien vroeg ik me af of die uberhaupt wel vervangen was omdat de olie gewoon pikzwart is. , maargoed, ik hoorde dat dat bij een diesel altijd zo is meteen na je hem 1 keer hebt laten lopen na het olievervangen. ![]() ![]() ![]() | |
Cyberdogg | dinsdag 8 november 2005 @ 20:08 |
Is een heule nette rekening voor een Fiat dealer. Had dan ook geen Fiat gekocht man. Een Fiat....! ![]() | |
bonke | dinsdag 8 november 2005 @ 20:10 |
een liter koelvloestof voor maar 6 euro en 74 centjes das een koopie ![]() je bent genaaid ![]() | |
BloodhoundFromHell | dinsdag 8 november 2005 @ 20:19 |
ja maar waarom dan? wat is dan de normale prijs bij een dealer ![]() | |
Repeat | dinsdag 8 november 2005 @ 20:22 |
Zal je staan te kijken als je straks je nieuwe A4 turbo hebt ![]() ![]() ![]() ![]() | |
bonke | dinsdag 8 november 2005 @ 20:23 |
sja, weet ik et ik ga nooit naar een dealer veel te duur ![]() | |
Youp | dinsdag 8 november 2005 @ 20:30 |
quote:dat is GOEDKOOP voor olie ![]() en dat de olie bij een diesel meteen weer pikzwart is klopt... er zit gewoon roet door en een beetje roet zorgt er al voor dat het meteen weer zwart wordt... je carter gaat ook nooit 100% leeg, dat is onmogelijk zonder het blok uit elkaar te halen... en wat is volgens het boekje.. wanneer jij in een vervuilende omgeving rondrijdt vervuilen je filters gewoon 3x zo hard... 60.000km is gewoon in dit geval onder extreem optimale omstandigheden... leuk gegeven voor fiat, trekt natuurlijk klanten... en uurloon.. tsjah een moderne auto is nou eenmaal meestal ZO kut gebouwd dat je nergens meer goed aan kan ![]() | |
BloodhoundFromHell | dinsdag 8 november 2005 @ 21:00 |
nouja 1.7 uur voor een beetje olie en een paar filtertjes ![]() | |
MacBeth | dinsdag 8 november 2005 @ 21:36 |
Zoals gezegd, moderne auto's zijn niet gebouwd op onderhoudsvriendelijkheid. 1,7 uur vind ik niet vreemd. | |
Youp | dinsdag 8 november 2005 @ 21:56 |
quote:precies -edit- en hoe compacter de auto, hoe erger het word.... | |
BloodhoundFromHell | dinsdag 8 november 2005 @ 22:05 |
en dan die uurpijs! 38 euro ex btw! een advocaat is nog goedkoper! Een schoonmaakster kost 8 euro per uur hier! | |
Youp | dinsdag 8 november 2005 @ 22:08 |
quote:bij BMW betaal je 73 euro per uur ![]() niet zeiken, koop je maar een occasion en ga naar de vakgarage | |
KonnieKipke | dinsdag 8 november 2005 @ 22:08 |
quote:38 euro? Dat is juist heel goedkoop. De volvodealer Furness in A'dam ZO rekent me altijd 100 euro ex BTW. | |
Youp | dinsdag 8 november 2005 @ 22:08 |
quote:is volveau zo duur? ![]() | |
BloodhoundFromHell | dinsdag 8 november 2005 @ 22:10 |
maar julle zeggen dus dat het niet eens zon gekke prijs is wat ik betaald heb ![]() | |
KonnieKipke | dinsdag 8 november 2005 @ 22:21 |
Jups 100 euro ex BTW/uur bij Volvo. Ik denk dat je niet mag klagen BHFH. | |
Fl3xx | dinsdag 8 november 2005 @ 22:24 |
Ik vind van niet, zo duur is het allemaal niet en bij een moderne auto kosten simpele dingen vaak veel tijd omdat het allemaal indd heel klote in elkaar zit. En dat uurloon voor een dealer vind ik niet veel, vind ik zelfs niet echt veel voor een gewone garage. | |
BloodhoundFromHell | dinsdag 8 november 2005 @ 22:31 |
ijn de prijzen dan zo ectreem gestegen de afgelopen jaren ![]() | |
Repeat | dinsdag 8 november 2005 @ 22:36 |
quote:deze kerel is echt wereldvreemd he ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Youp | dinsdag 8 november 2005 @ 23:26 |
quote:volgensmij ook ja ![]() en dat heeft niks met de automarkt te maken... ![]() | |
StefanP | woensdag 9 november 2005 @ 04:19 |
Mijn kia moet toch een aantal dingen hebben binnenkort... V-snaar, 3 banden, timing belt (hoe heet dat ding in het Nederlands...), alle vloeistoffen, bougies en filters. Die laatste 2 en olie doe ik zelf wel, maar de rest zal nog een lieve smak geld kosten.... ![]() | |
yup | woensdag 9 november 2005 @ 04:22 |
Timing belt = distributieriem. | |
StefanP | woensdag 9 november 2005 @ 04:33 |
Ah bedankt yup ![]() | |
Robin__ | woensdag 9 november 2005 @ 07:53 |
quote:Je denkt toch niet dat die monteur dat krijgt ofzo he..? Die monteur moet betaalt worden De garage moet betaald worden (pand) Het gereedschap word afgeschreven Hun verzekering moet betaald worden etc etc ohja en er moet een beetje winst gemaakt worden als het even kan ![]() 38 euro vind ik niet zo bizar.. waar ik stage loop nu word voor iedereen (ook voor mijn tijd) standaard 50 euro gerekent.. en wij hadden die 1,7 ook echt nog wel afgerond naar 2 denk ik ![]() (is dus bij een metaal bedrijf, vooral lassen en water/plasma snijden) | |
HPoi | woensdag 9 november 2005 @ 09:54 |
mwah redelijk normaal voor wat ik zie op dat lijstje. Kleine 1e beurt voor onze Skoda Fabia was ong. 180 Euro. (olie vervangen, nieuw filter, computer uitlezen, en miscchien nog een paar kleine dingetjes) | |
essiedepessie | woensdag 9 november 2005 @ 10:36 |
ik was 184 euro kwijt voor mijn eerste beurtje na 15000 km op mijn toyota. En hij heeft nu net op 33000 zijn grote beurt gehad die koste me 196 euro. Ik heb nu een drie serie gekocht, maar ik lees hier net dat het verschrikkelijk is, Wat moet ik onder verschrikkelijk verstaan? want ik krijg het al benauwd! | |
Youp | woensdag 9 november 2005 @ 17:35 |
quote:ehm ik hoop voor je dat je niet hard gespaard hebt voor die 3 en hem net kan betalen en vervolgens geen geld meer hebt voor onderhoud? ![]() ![]() een BMW is geen budget auto, zelfs een goedkope uitvoering is duur... | |
KonnieKipke | woensdag 9 november 2005 @ 17:53 |
quote:Net als een volvo inderdaad... | |
Repeat | woensdag 9 november 2005 @ 17:54 |
quote:Net als een Bentley inderdaad... | |
essiedepessie | donderdag 10 november 2005 @ 08:21 |
nee hoor, ik kan de onderhoudsbeurten gewoon betalen, heb alleen geen zin om een oor aangenaaid te krijgen. maar ik heb wel even gebeld met het onafhankelijke autobedrijf, en heb besloten dat ie daar in onderhoud gaat. Alle spookverhalen over dat de fabrieksgarantie dan vervalt zijn onzin, er staat in de europese wetgeving dat die gewoon van kracht blijft ook wanneer je het niet bij de dealer laat doen. | |
Repeat | donderdag 10 november 2005 @ 11:00 |
quote:Ja ![]() | |
Ferryfan4ever | donderdag 10 november 2005 @ 13:12 |
quote:het gaat er toch om dat je de auto ook mag laten repareren bij een ander bedrijf dan de dealer en dan heb je nog steeds de garantie. dus als je die jaarlijkse (?) onderhoudsbeurt bij een ander bedrijf doet is het ook goed. | |
essiedepessie | vrijdag 11 november 2005 @ 00:57 |
inderdaad ![]() | |
Quint24 | zaterdag 12 november 2005 @ 12:26 |
IK was zo`n 100 euro incl. btw kwijt bij de dealer voor mijn vorige oude bmw 518 uit 1990. ![]() Dus hij moet niet zeuren over 38 euro arbeidsloon. ![]() Bij de Opel ben ik zo`n 65 euro per uur kwijt voor mijn huide auto. ![]() | |
essiedepessie | zaterdag 12 november 2005 @ 15:04 |
dat valt wel mee dan die 100 euro bij de bmw... | |
Youp | zaterdag 12 november 2005 @ 15:08 |
quote:we hebben ook wel eens meegemaakt dat er dus bij een ander bedrijf foute olie in gegaan was... daar schijnen ze nogal gevoelig voor te zijn ![]() ![]() | |
essiedepessie | zaterdag 12 november 2005 @ 15:11 |
nee ok, dat begrijp ik maar ik ga ook niet bij het eerste en beste garage bedrijf. Wat kost een beurt waar jij werkt dan youp? | |
Repeat | zaterdag 12 november 2005 @ 15:16 |
waar ik werk 50 euro pijpen, neuken. |