Deze aflevering was veel beter dan de vorige week - toen werd ik echt gallisch van dat gehuil, maar omdat hier meteen Emma en Meredith tegen elkaar opgezet werden op zijn oud-Robinsons, sneaky stoken, was de toon anders.
Ja wel veel familie en dat hoeft voor mij ook helemaal niet, maar aan de andere kant, dat kandidaten dan juist gek worden als ze niet mogen praten, is wel weer een typisch gemeen robinson truukje, waar ik wel van houd.
Omdat Meredith Esther heeft helpen wegpesten, moest ze eruit, dus dat is fair.
Fleur is gewoon stoer. Marnix is veel ontzien omdat hij telkens op dat eiland zat, máár hij heeft wel net als Esther twee weken op dat rotsblok overleefd, en hij is heel fair, dus ok als eindkandidaat. En ik vind dat Emma weinig heeft hoeven socializen; ik vraag me af telkens hoe geniepig zij geweest was als ze met buddies Wim en Meredith op Esther's eiland gezeten had - dat vertrouw ik niet. Daarentegen is ze wel de eerste vrouw in Robinson die haar eigen vuur kan maken en vis kan vangen. De finale proeven zijn altijd een probleem voor de dames omdat ze in dat proevenparcours aan het einde meestal ook vuur moeten maken, en dat kan ze. Is wel Robinsonwaardig daarom.
Ik vind het wel intriguing dat de laatste vijf allemaal zo dol op elkaar waren.
Als ik het vrouweneiland van een aantal jaar geleden herinner, dan doen deze dames het samen meesterlijk soepel