abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 november 2005 @ 14:04:03 #101
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_32087330
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 14:01 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Burgers vs Burgers is een burgeroorlog.

Ik zie alleen jongeren vs Staat op het moment en ik zie niet in hoe dat zich in deze kwestie kan ontwikkelen naar een burgeroorlog.
Mensen denken wel na om zelf de relschoppers te lijf te gaan.
Ik help het hopen....
  dinsdag 8 november 2005 @ 14:08:44 #102
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_32087459
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 14:04 schreef RZero het volgende:

[..]

Ach het is maar Vlaams Belang heh? Die zijn gemeen tegen de arme allochtoontjes dus ze verdienen het.

Nou, ik zou dus maar afwachten of de "identiteit" van die mensen ooit bekend wordt. Het zou namelijk niet de eerste keer zijn dat het Vlaams Belang zoiets in scène zet. (Zie trouwens ook de dreigbrieven die die ene LPF'er destijds naar zichzelf had geschreven... ).

Gewoon niet te hard op ingaan, dat is nu net wat ze sowieso willen bereiken met zo'n actie...
---verdwijnt---
pi_32087494
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 14:01 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Burgers vs Burgers is een burgeroorlog.

Ik zie alleen jongeren vs Staat op het moment en ik zie niet in hoe dat zich in deze kwestie kan ontwikkelen naar een burgeroorlog.
Mensen denken wel na om zelf de relschoppers te lijf te gaan.
Er was gisteren of eergisteren iets op het nieuws over dat Franse burgers zelf met burgerwachten beginnen, omdat er gewoon zo weinig politie is dat die er meestal niet kunnen zijn.
De angst bestond dat er een oorlog(je) zou ontstaan omdat veel (lees: bijna alle) Fransen een jachtgeweer of een ander vuurwapen thuis hebben liggen.

Valt tot nu toe nog wel mee maar ik kan me voorstellen dat er mensen gaan schieten als er weer vanalles in de fik en mensen worden mishandeld.
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 8 november 2005 @ 14:10:29 #104
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_32087509
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 14:03 schreef Elgigante het volgende:
escalatie moet koste wat kost worden voorkomen.
Ja gelukkig is het nog niet ge-eascaleerd zeg...
  dinsdag 8 november 2005 @ 14:15:00 #105
61927 DaveM
uitgefokt
pi_32087623
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 14:10 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

pi_32087674
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 14:10 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

1 dode, een aantal gewonden en duizenden afgefikte auto's.

Inderdaad veel, maar ik doelde op escalatie naar andere landen of door andere bevolkingsgroepen..
Yeah baby Yeah!
pi_32087996
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 14:10 schreef RuL0R het volgende:

[..]

Er was gisteren of eergisteren iets op het nieuws over dat Franse burgers zelf met burgerwachten beginnen, omdat er gewoon zo weinig politie is dat die er meestal niet kunnen zijn.
De angst bestond dat er een oorlog(je) zou ontstaan omdat veel (lees: bijna alle) Fransen een jachtgeweer of een ander vuurwapen thuis hebben liggen.

Valt tot nu toe nog wel mee maar ik kan me voorstellen dat er mensen gaan schieten als er weer vanalles in de fik en mensen worden mishandeld.
De facto werkt de segregratie in de hand dat de relschoppers in hun ghetto's en buitensteden niet in aanraking gaan komen met de autochtone Fransen in hun wijken en steden. Ik denk dus niet dat we hele veldslagen hoeven te verwachten in die richting.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_32088455
In Frankrijk heeft de sociaal economisch zwakste klasse alle reden om boos te zijn. Hier hebben we een hele andere wetgeving met dank aan de sociale partijen zodat sociaal economisch zwakkeren ook een kans van slagen hebben in de maatschappij.
  dinsdag 8 november 2005 @ 14:49:22 #109
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32088457
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 13:48 schreef matthijst het volgende:

[..]

Ook benieuwd...
Zonder geluid zitten kijken.
Vraag me sowieso af waarom die gasten waar later op geschoten wordt doelloos op die auto rondhangen... Is dat dat werkschuwe tuig?
K weet het ook niet, maar werkschuw zijn lijkt me vooralsnog niet genoeg redenen om beschoten te worden.

Tevens, zijn er hier wel eens mensen in frankrijk geweest? hoe behandeld daar men over het algemeen buitenlanders en toeristen? zoals in 'de sprookjes' dat als je in steenkolen frans een brood besteld men je met n scheef oog aankijkt? Ik ben er nl. nog niet geweest, en kan er daarom ook niets over zeggen.

Maar voorlopig wil ik eerst duidelijkheid over dat filmpje
http://www.afrik.com/article8965.html hier onderin.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  dinsdag 8 november 2005 @ 14:51:25 #110
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32088509
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 13:48 schreef CANARIS het volgende:

[..]

welk zieke beeld?
er is geen land ter wereld , waar meer voor buitenlanders wordt gedaan als in Franklrijk
Geen land ter wereld verwacht minder van haar buitenlanders als Frankrijk
Geen land ter wereld geeft meer uit aan haar buitenlanders als Frankrijk

Het frapante is gewoon, dat overal waar de Maghreb zich heeft neergelaten problemen ontstaan.

Aan wie zal dat nu liggen ?
En het frapante is, dat klopte 4 jaar geleden wel, maar dat heeft men de laatste tijd drastisch afgeschaft / is men drastisch op aan het bezuinigen, aldus een nederlandse Europarlementariër.
  dinsdag 8 november 2005 @ 14:54:35 #111
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32088586
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 13:56 schreef RuL0R het volgende:

[..]

Dat is geen excuus om de auto's en andere eigendommen van mensen die "ook" onschuldig zijn in de fik te zetten en om mensen dood te slaan.
Laat duidelijk zijn dat ik dit soort rellen ook sterk veroordeel, ik vind het zeer slecht dat het gebeurt, maar voordat ik er mijn volledigere mening over vorm, wil ik o.a. even weten wat er precies in dat filmpje gebeurt.

Ik ben wel gefixeerd op dat filmpje hé? Ja.
  dinsdag 8 november 2005 @ 15:05:30 #112
119624 Speed-Addicted
The Future is yours!!!
pi_32088870
Ongelovelijk dat er niet hard en daadkrachtig opgetreden word door de franse overheid! Ze moeten zich kapot schamen.

Als dit geweld niet snel de kop word ingedrukt zaait het geweld zich uit over europa met alle gevolgen vandien, als het eenmaal uitgezaait is word het alleen maar moeilijker om de situatie onder controle te krijgen.

Schakel het leger in! en wel asap

Deze rellen voorspellen overigens weinig goed voor de toekomst van Europa what's next.......................................

één ding staat als een paal boven water, het schip europa is zinkende... viva la islam

[ Bericht 11% gewijzigd door kLowJow op 08-11-2005 15:23:12 ]
"I also favor a cold war against Islam. I see Islam as being an exceptional threat, as a society hostile to ours"
pi_32088978
Volgens mij leven we nu in een tijdperk wat vergelijkbaar is met de middeleeuwen. Straks als dit achter de rug is komen we weer in de verlichting
De status 'bagger-user' voorbij
  dinsdag 8 november 2005 @ 15:09:09 #114
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_32088983
Verontwaardiging bij sommigen omdat er nu geschoten wordt

Die wijken staan nu bijna twee weken in de hens, het is een oorlogszone in die gebieden en dat tuig blijft doorgaan met terreur. Onschuldige doden zijn al gevallen.

Goh, gek dat er eindelijk eens geschoten wordt.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  dinsdag 8 november 2005 @ 15:09:32 #115
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_32088995
-edit: ga eens af-

[ Bericht 97% gewijzigd door kLowJow op 08-11-2005 15:19:03 ]
pi_32089032
Ik denk dat amerika eerder valt dan europa.
  dinsdag 8 november 2005 @ 15:11:51 #117
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_32089069
-edit: reactie op verwijderd bericht-

[ Bericht 94% gewijzigd door kLowJow op 08-11-2005 15:20:00 ]
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_32089097
http://www.sp.nl/nieuwsbe(...)losie_frankrijk.html

08-11-2005 • Fractievoorzitter Jan Marijnissen heeft namens de SP de regering gevraagd om een brief met daarin de visie van het kabinet op de recente gebeurtenissen in Frankrijk, en antwoord op de vraag of de regering voldoende doet om dergelijke problemen hier te voorkomen. Het is waarschijnlijk dat in reactie op de brief hierover een debat wordt gevoerd in het parlement.

De rellen tussen jongeren en de politie in de Parijse voorsteden laten volgens Marijnissen zien waartoe jarenlange verwijdering leidt. “Niks te verliezen hebben, zich buitengesloten voelen en gebrek aan perspectief op verbetering is de vierbaansweg waarlangs de escalatie plaats vindt,” schreef hij eerder op zijn weblog in reactie op de rellen. “Altijd zijn er dan ook wel ministers of andere vertegenwoordigers van het establishment die olie op het vuur willen gooien door te gaan schelden of domme analyses te maken.”

Marijnissen wil van de regering weten hoe het de onlusten beoordeelt en of het parallelle ontwikkelingen ziet in Nederland. Zelf denkt hij dat wat nu in Parijs gebeurt niet aan ons land voorbij zal gaan, als de tijd daar is. “Integratie en respect voor de gelijkwaardigheid van mensen zijn geen vrijblijvende zaak. Wie brandhaarden creëert moet niet opkijken dat er puinhopen ontstaan.”

Het verontrust Marijnissen dat de regering tot nu toe weinig werk heeft gemaakt van de aanbevelingen van de commissie Blok, die op zijn initiatief het falende integratiebeleid van de laatste dertig jaar onderzocht.
  dinsdag 8 november 2005 @ 15:13:39 #119
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_32089128
-edit: reactie op verwijderd bericht-

[ Bericht 94% gewijzigd door kLowJow op 08-11-2005 15:20:30 ]
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
  dinsdag 8 november 2005 @ 15:14:06 #120
3542 Gia
User under construction
pi_32089142
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 14:29 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

De facto werkt de segregratie in de hand dat de relschoppers in hun ghetto's en buitensteden niet in aanraking gaan komen met de autochtone Fransen in hun wijken en steden. Ik denk dus niet dat we hele veldslagen hoeven te verwachten in die richting.
Dus ze hebben hun eigen auto's in de fik gestoken?

Oh, lekker laten rellen dan!!
pi_32089180
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 15:13 schreef Ludwig het volgende:

[..]

Jippie! Long live the crusades! Kan niet wachten tot we Mekka weer in handen krijgen

Vanplaats de moslims uit europa te krijgen gaan we ook gelijk hun gebied maar bezetten. Maar ja waar moeten ze dan naartoe?
pi_32089190
http://www.vrtnieuws.net/(...)jkrellen/index.shtml
quote:
Frankrijk ondergaat 12e nacht van geweld

di 08/11/05 - In Frankrijk zijn er vannacht voor de twaalfde keer op rij rellen geweest. In en om Parijs zouden er wel opmerkelijk minder incidenten zijn geweest.

Volgens een voorlopige balans zijn 1.173 voertuigen in brand gestoken, 240 in Parijs en 933 in de rest van Frankrijk. 330 mensen zijn opgepakt.
Een jongere gooit een molotovcocktail naar de politie

12 agenten raakten bij de rellen lichtgewond, vooral door de projectielen die de relschoppers naar hen gooiden. Er werden opnieuw geweerschoten gesignaleerd, maar niemand raakte daarbij gewond.

In de Parijse voorstad Sevran is brand gesticht in een middelbare school. In een andere voorstad, Vitry-sur-Seine, hebben jongeren bommen gegooid naar een ziekenhuis. Niemand raakte gewond.

Het meest opvallende incident vond plaats in Toulouse. Een buschauffeur werd gemolesteerd omdat hij zijn stadsbus niet wou afstaan. Zijn bus ging uiteindelijk in de vlammen op.

In Chenove, vlak bij Dijon, is een politiekantoor aangevallen. In een dorp in het noorden van Frankrijk is een kleuterschool in brand gestoken.
Gaat er dus, ondanks een wat lager aantal auto's, nog steeds niet echt goed. Wederom geschoten en een aantal gewonden.
De verhouding Parij-andere steden wordt alleen steeds anders, in Parijs is het nu relatief rustig, in andere steden is er nog steeds redelijk veel ellende.
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
pi_32089227
Die lui zeiken eerst over meer scholen en nu zitten ze te slopen
  dinsdag 8 november 2005 @ 15:20:13 #124
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32089272
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 15:09 schreef popolon het volgende:
Verontwaardiging bij sommigen omdat er nu geschoten wordt

Die wijken staan nu bijna twee weken in de hens, het is een oorlogszone in die gebieden en dat tuig blijft doorgaan met terreur. Onschuldige doden zijn al gevallen.

Goh, gek dat er eindelijk eens geschoten wordt.
doden? meervoud?
en kan jij duidelijkheid geven over dat filmpje? want daar wordt ook al in geschoten, 30 oktober
deze, onderin: http://www.afrik.com/article8965.html

[ Bericht 8% gewijzigd door Yildiz op 08-11-2005 15:29:56 ]
  dinsdag 8 november 2005 @ 15:20:31 #125
119624 Speed-Addicted
The Future is yours!!!
pi_32089278
-edit: doe normaal-

[ Bericht 50% gewijzigd door kLowJow op 08-11-2005 15:22:14 ]
"I also favor a cold war against Islam. I see Islam as being an exceptional threat, as a society hostile to ours"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')