Ik help het hopen....quote:Op dinsdag 8 november 2005 14:01 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Burgers vs Burgers is een burgeroorlog.
Ik zie alleen jongeren vs Staat op het moment en ik zie niet in hoe dat zich in deze kwestie kan ontwikkelen naar een burgeroorlog.
Mensen denken wel na om zelf de relschoppers te lijf te gaan.
Nou, ik zou dus maar afwachten of de "identiteit" van die mensen ooit bekend wordt. Het zou namelijk niet de eerste keer zijn dat het Vlaams Belang zoiets in scène zet. (Zie trouwens ook de dreigbrieven die die ene LPF'er destijds naar zichzelf had geschreven...quote:Op dinsdag 8 november 2005 14:04 schreef RZero het volgende:
[..]
Ach het is maar Vlaams Belang heh? Die zijn gemeen tegen de arme allochtoontjes dus ze verdienen het.
![]()
Er was gisteren of eergisteren iets op het nieuws over dat Franse burgers zelf met burgerwachten beginnen, omdat er gewoon zo weinig politie is dat die er meestal niet kunnen zijn.quote:Op dinsdag 8 november 2005 14:01 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Burgers vs Burgers is een burgeroorlog.
Ik zie alleen jongeren vs Staat op het moment en ik zie niet in hoe dat zich in deze kwestie kan ontwikkelen naar een burgeroorlog.
Mensen denken wel na om zelf de relschoppers te lijf te gaan.
Ja gelukkig is het nog niet ge-eascaleerd zeg...quote:Op dinsdag 8 november 2005 14:03 schreef Elgigante het volgende:
escalatie moet koste wat kost worden voorkomen.
quote:Op dinsdag 8 november 2005 14:10 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja gelukkig is het nog niet ge-eascaleerd zeg...
1 dode, een aantal gewonden en duizenden afgefikte auto's.quote:Op dinsdag 8 november 2005 14:10 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja gelukkig is het nog niet ge-eascaleerd zeg...
De facto werkt de segregratie in de hand dat de relschoppers in hun ghetto's en buitensteden niet in aanraking gaan komen met de autochtone Fransen in hun wijken en steden. Ik denk dus niet dat we hele veldslagen hoeven te verwachten in die richting.quote:Op dinsdag 8 november 2005 14:10 schreef RuL0R het volgende:
[..]
Er was gisteren of eergisteren iets op het nieuws over dat Franse burgers zelf met burgerwachten beginnen, omdat er gewoon zo weinig politie is dat die er meestal niet kunnen zijn.
De angst bestond dat er een oorlog(je) zou ontstaan omdat veel (lees: bijna alle) Fransen een jachtgeweer of een ander vuurwapen thuis hebben liggen.
Valt tot nu toe nog wel mee maar ik kan me voorstellen dat er mensen gaan schieten als er weer vanalles in de fik en mensen worden mishandeld.
K weet het ook niet, maar werkschuw zijn lijkt me vooralsnog niet genoeg redenen om beschoten te worden.quote:Op dinsdag 8 november 2005 13:48 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ook benieuwd...
Zonder geluid zitten kijken.
Vraag me sowieso af waarom die gasten waar later op geschoten wordt doelloos op die auto rondhangen... Is dat dat werkschuwe tuig?
En het frapante is, dat klopte 4 jaar geleden wel, maar dat heeft men de laatste tijd drastisch afgeschaft / is men drastisch op aan het bezuinigen, aldus een nederlandse Europarlementariër.quote:Op dinsdag 8 november 2005 13:48 schreef CANARIS het volgende:
[..]
welk zieke beeld?
er is geen land ter wereld , waar meer voor buitenlanders wordt gedaan als in Franklrijk
Geen land ter wereld verwacht minder van haar buitenlanders als Frankrijk
Geen land ter wereld geeft meer uit aan haar buitenlanders als Frankrijk
Het frapante is gewoon, dat overal waar de Maghreb zich heeft neergelaten problemen ontstaan.
Aan wie zal dat nu liggen ?
Laat duidelijk zijn dat ik dit soort rellen ook sterk veroordeel, ik vind het zeer slecht dat het gebeurt, maar voordat ik er mijn volledigere mening over vorm, wil ik o.a. even weten wat er precies in dat filmpje gebeurt.quote:Op dinsdag 8 november 2005 13:56 schreef RuL0R het volgende:
[..]
Dat is geen excuus om de auto's en andere eigendommen van mensen die "ook" onschuldig zijn in de fik te zetten en om mensen dood te slaan.
Dus ze hebben hun eigen auto's in de fik gestoken?quote:Op dinsdag 8 november 2005 14:29 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
De facto werkt de segregratie in de hand dat de relschoppers in hun ghetto's en buitensteden niet in aanraking gaan komen met de autochtone Fransen in hun wijken en steden. Ik denk dus niet dat we hele veldslagen hoeven te verwachten in die richting.
quote:Op dinsdag 8 november 2005 15:13 schreef Ludwig het volgende:
[..]
Jippie! Long live the crusades! Kan niet wachten tot we Mekka weer in handen krijgen![]()
![]()
![]()
Gaat er dus, ondanks een wat lager aantal auto's, nog steeds niet echt goed. Wederom geschoten en een aantal gewonden.quote:Frankrijk ondergaat 12e nacht van geweld
di 08/11/05 - In Frankrijk zijn er vannacht voor de twaalfde keer op rij rellen geweest. In en om Parijs zouden er wel opmerkelijk minder incidenten zijn geweest.
Volgens een voorlopige balans zijn 1.173 voertuigen in brand gestoken, 240 in Parijs en 933 in de rest van Frankrijk. 330 mensen zijn opgepakt.
Een jongere gooit een molotovcocktail naar de politie
12 agenten raakten bij de rellen lichtgewond, vooral door de projectielen die de relschoppers naar hen gooiden. Er werden opnieuw geweerschoten gesignaleerd, maar niemand raakte daarbij gewond.
In de Parijse voorstad Sevran is brand gesticht in een middelbare school. In een andere voorstad, Vitry-sur-Seine, hebben jongeren bommen gegooid naar een ziekenhuis. Niemand raakte gewond.
Het meest opvallende incident vond plaats in Toulouse. Een buschauffeur werd gemolesteerd omdat hij zijn stadsbus niet wou afstaan. Zijn bus ging uiteindelijk in de vlammen op.
In Chenove, vlak bij Dijon, is een politiekantoor aangevallen. In een dorp in het noorden van Frankrijk is een kleuterschool in brand gestoken.
doden? meervoud?quote:Op dinsdag 8 november 2005 15:09 schreef popolon het volgende:
Verontwaardiging bij sommigen omdat er nu geschoten wordt
Die wijken staan nu bijna twee weken in de hens, het is een oorlogszone in die gebieden en dat tuig blijft doorgaan met terreur. Onschuldige doden zijn al gevallen.
Goh, gek dat er eindelijk eens geschoten wordt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |