Wát wil je precies onderzoeken?quote:Op dinsdag 8 november 2005 13:02 schreef Godslasteraar het volgende:
Meten is weten, nietwaar. Wil men inzicht krijgen in de redenen van deze rellen is het noodzakelijk te weten wie, en welke religieus/etnische groepen wel of niet rellen, en wat per groep de motieven zijn etc.
Als men daartoe niet in staat is vanwege misplaatste politieke correctheid, is dat een aanwijzing dat de wil om nu eens tot een productieve sociale politiek te komen er simpelweg niet is, ook niet aan linkerzijde van het politieke spectrum. Multi-culturele dogma's die koste wat het koste in stand gehouden moeten worden ipv ze te onderwerpen aan een nauwgezet, quantitatief en neutraal onderzoek, dragen niet bij aan een betere toekomst.
Desnoods statenloos maken.quote:Op dinsdag 8 november 2005 13:01 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nee, ik meende me te herinneren dat de dubbele nationaliteit van buiten de EU in Frankrijk verboden was, maar ik weet het niet meer.
Nee, dan mag het ook niet.quote:Op dinsdag 8 november 2005 13:07 schreef DaveM het volgende:
[..]
Desnoods statenloos maken.
Normaal mag dat niet, maar misschien mogen staten dit wel doen in noodsituaties.![]()
In de eerste nacht waren er honderden rellende joden, maar ze bleven met die pijpekrullen hangen aan de spatborden toen ze onder de auto's kropen om ze in de fik te zetten. Na de eerste dag is dus besloten dat alleen kale joden meemochten...quote:Op dinsdag 8 november 2005 13:02 schreef Floripas het volgende:
[..]
Het ging met om de reactie van desiredbard.
..ik heb geloof ik één rellende jood gezien...![]()
Ouwe rocker heeftr duidelijk geen verstand van de EU-begrotingspolitiek.quote:Op dinsdag 8 november 2005 13:08 schreef Guns_n_Roses het volgende:
Het vervelende is wel weer dat de Europese gemeenschap weer flink mag gaan betalen voor dit. Immers Frankrijk zegt geld toe, maar heeft dat niet. Dus moet de EU weer bijspringen.
Laten Algerijnen nu net de grootste groep zijn en Frankrijk tot voor kort Algerije als Frans grondgebied zien i.t.t. Marokko dat als een kolonie werd gezien. Een paspoort van een ander landquote:Op dinsdag 8 november 2005 12:58 schreef DaveM het volgende:
[..]
Marokkanen hebben anders nog het paspoort van hun thuisland Marokko.
Weet jij hoe dat zit met Algerijnen en Afrikanen uit de ex-Franse kolonies?
Natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 8 november 2005 13:07 schreef DaveM het volgende:
[..]
Desnoods statenloos maken.
Normaal mag dat niet, maar misschien mogen staten dit wel doen in noodsituaties.![]()
Zinedine Zidane is Algerijn (althans van komaf) meen ik.quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:58 schreef DaveM het volgende:
[..]
Marokkanen hebben anders nog het paspoort van hun thuisland Marokko.
Weet jij hoe dat zit met Algerijnen en Afrikanen uit de ex-Franse kolonies?
Heb ik dan al wat te testen hypotheses geformuleerd? (nog afgezien van de vraag of ik dat zou kunnen) Ik spreek alleen de wens uit dat politieke voorkeur en afkeur niet dicteert hoe die hypotheses er behoren uit te zien.quote:Op dinsdag 8 november 2005 13:04 schreef Re het volgende:
meten is weten, als je maar geen bias introduceert, en dat doe je al
Dan moeten eerst alle normale fransen een algarijns of marrokkaans paspoort krijgen.quote:Op dinsdag 8 november 2005 13:11 schreef Floripas het volgende:
[..]
Natuurlijk niet.
Ik vind het ook typisch: wel goed genoeg om jarenlang je plee schoon te maken en je uitkeringen te genieten, maar bij een rel schop je ze er gelijk uit.
Als je wilt dat ze integreren zul je ze volgens dezelfde regels moeten behandelen.
Je wilt toch dat ze integreren en zich meer Frans voelen dan Algerijns of Marokkaans?quote:Op dinsdag 8 november 2005 13:15 schreef typtypo het volgende:
[..]
Dan moeten eerst alle normale fransen een algarijns of marrokkaans paspoort krijgen.
Dan pas kun je ze gelijk gaan behandelen want dan pas zijn ze gelijk.
Idd. Het motiveert niemand om te integreren als je in je achterhoofd moet houden dat je bij het eerste het beste grilletje van een Verdonk-typetjje eruit vliegtquote:Op dinsdag 8 november 2005 13:11 schreef Floripas het volgende:
[..]
Natuurlijk niet.
Ik vind het ook typisch: wel goed genoeg om jarenlang je plee schoon te maken en je uitkeringen te genieten, maar bij een rel schop je ze er gelijk uit.
Als je wilt dat ze integreren zul je ze volgens dezelfde regels moeten behandelen.
Nee, niet in Nederland in ieder geval; de concentratie allochtonen is te klein, en ik denk niet dat de Nederlandse regering zo met zich zou laten sollen. Althans, dat hoop ik niet, al vrees ik dat een boze Balkenende weinig ontzag zal inboezemen.quote:Op dinsdag 8 november 2005 13:19 schreef peaceman het volgende:
![]()
![]()
![]()
Ik vroeg me af, zo tussen het overloos gediscussieer over de schuldvraag door:
Moeten wij bevreesd zijn voor een aanstaande burgeroorlog in Frankrijk en overslaande rellen in grote mate naar andere landen?
Als iemand z'n paspoort verbrand staat dit nog altijd ergens geregistreerd en dus is er aan de Franse kant geen probleem om te bepalen waar die ongewenste vreemdeling gedumpt moet worden.quote:Op dinsdag 8 november 2005 13:10 schreef sampoo het volgende:
[..]
Laten Algerijnen nu net de grootste groep zijn en Frankrijk tot voor kort Algerije als Frans grondgebied zien i.t.t. Marokko dat als een kolonie werd gezien. Een paspoort van een ander land
helpt verder niet. Wat wil je doen als men de paspoorten verbrand?![]()
Ik wil helemaal niks.quote:Op dinsdag 8 november 2005 13:18 schreef Floripas het volgende:
[..]
Je wilt toch dat ze integreren en zich meer Frans voelen dan Algerijns of Marokkaans?
Nou, dan moet je ze ook behandelen als Fransman.
Zodra je iedere keer dat er iets gebeurt zegt: "Nationaliteit afpakken!" maak je integratie iets voorwaardelijks, waardoor het totaal mislukt.
Maar zou het niet over kunnen slaan als bijvoorbeeld in België en Duitsland wel de hel los barst? Buiten het feit dat sommige jongeren dit soort dingen aangrijpen om te rellen, zonder enig motief, maar gewoon omdat dat leuk schijnt te zijn....quote:Op dinsdag 8 november 2005 13:22 schreef Snatched het volgende:
[..]
Nee, niet in Nederland in ieder geval; de concentratie allochtonen is te klein, en ik denk niet dat de Nederlandse regering zo met zich zou laten sollen. Althans, dat hoop ik niet, al vrees ik dat een boze Balkenende weinig ontzag zal inboezemen.
Bovendien hebben we in Nederland geen gebieden waar de politie niet meer durft te komen (en laten we dat in godsnaam zo houden).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |