abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 november 2005 @ 13:07:01 #41
130955 Floripas
Blast from the past
pi_32085827
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 13:02 schreef Godslasteraar het volgende:
Meten is weten, nietwaar. Wil men inzicht krijgen in de redenen van deze rellen is het noodzakelijk te weten wie, en welke religieus/etnische groepen wel of niet rellen, en wat per groep de motieven zijn etc.
Als men daartoe niet in staat is vanwege misplaatste politieke correctheid, is dat een aanwijzing dat de wil om nu eens tot een productieve sociale politiek te komen er simpelweg niet is, ook niet aan linkerzijde van het politieke spectrum. Multi-culturele dogma's die koste wat het koste in stand gehouden moeten worden ipv ze te onderwerpen aan een nauwgezet, quantitatief en neutraal onderzoek, dragen niet bij aan een betere toekomst.
Wát wil je precies onderzoeken?
pi_32085837
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 13:01 schreef Floripas het volgende:

[..]

Nee, ik meende me te herinneren dat de dubbele nationaliteit van buiten de EU in Frankrijk verboden was, maar ik weet het niet meer.
Desnoods statenloos maken.
Normaal mag dat niet, maar misschien mogen staten dit wel doen in noodsituaties.
pi_32085854
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 13:07 schreef DaveM het volgende:

[..]

Normaal mag dat niet, maar misschien mogen staten dit wel doen in noodsituaties.
Nee, dan mag het ook niet.
pi_32085876
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 13:07 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Nee, dan mag het ook niet.
Zeker weten?
  dinsdag 8 november 2005 @ 13:08:42 #45
126614 Guns_n_Roses
Hadj Brahim Khaled.
pi_32085877
Het vervelende is wel weer dat de Europese gemeenschap weer flink mag gaan betalen voor dit. Immers Frankrijk zegt geld toe, maar heeft dat niet. Dus moet de EU weer bijspringen.
  dinsdag 8 november 2005 @ 13:09:18 #46
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_32085900
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 13:02 schreef Floripas het volgende:

[..]

Het ging met om de reactie van desiredbard.

..ik heb geloof ik één rellende jood gezien...
In de eerste nacht waren er honderden rellende joden, maar ze bleven met die pijpekrullen hangen aan de spatborden toen ze onder de auto's kropen om ze in de fik te zetten. Na de eerste dag is dus besloten dat alleen kale joden meemochten...
Haters everywhere but I don't really care.
  dinsdag 8 november 2005 @ 13:09:51 #47
130955 Floripas
Blast from the past
pi_32085913
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 13:08 schreef Guns_n_Roses het volgende:
Het vervelende is wel weer dat de Europese gemeenschap weer flink mag gaan betalen voor dit. Immers Frankrijk zegt geld toe, maar heeft dat niet. Dus moet de EU weer bijspringen.
Ouwe rocker heeftr duidelijk geen verstand van de EU-begrotingspolitiek.
pi_32085918
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 12:58 schreef DaveM het volgende:

[..]

Marokkanen hebben anders nog het paspoort van hun thuisland Marokko.
Weet jij hoe dat zit met Algerijnen en Afrikanen uit de ex-Franse kolonies?
Laten Algerijnen nu net de grootste groep zijn en Frankrijk tot voor kort Algerije als Frans grondgebied zien i.t.t. Marokko dat als een kolonie werd gezien. Een paspoort van een ander land
helpt verder niet. Wat wil je doen als men de paspoorten verbrand?
  dinsdag 8 november 2005 @ 13:11:16 #49
130955 Floripas
Blast from the past
pi_32085954
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 13:07 schreef DaveM het volgende:

[..]

Natuurlijk niet.
Ik vind het ook typisch: wel goed genoeg om jarenlang je plee schoon te maken en je uitkeringen te genieten, maar bij een rel schop je ze er gelijk uit.

Als je wilt dat ze integreren zul je ze volgens dezelfde regels moeten behandelen.
pi_32085991
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 12:58 schreef DaveM het volgende:

[..]

Marokkanen hebben anders nog het paspoort van hun thuisland Marokko.
Weet jij hoe dat zit met Algerijnen en Afrikanen uit de ex-Franse kolonies?
Zinedine Zidane is Algerijn (althans van komaf) meen ik.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_32086033
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 13:04 schreef Re het volgende:
meten is weten, als je maar geen bias introduceert, en dat doe je al
Heb ik dan al wat te testen hypotheses geformuleerd? (nog afgezien van de vraag of ik dat zou kunnen) Ik spreek alleen de wens uit dat politieke voorkeur en afkeur niet dicteert hoe die hypotheses er behoren uit te zien.

en nu ga ik toch echt
pi_32086076
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 13:11 schreef Floripas het volgende:

[..]

Natuurlijk niet.
Ik vind het ook typisch: wel goed genoeg om jarenlang je plee schoon te maken en je uitkeringen te genieten, maar bij een rel schop je ze er gelijk uit.

Als je wilt dat ze integreren zul je ze volgens dezelfde regels moeten behandelen.
Dan moeten eerst alle normale fransen een algarijns of marrokkaans paspoort krijgen.
Dan pas kun je ze gelijk gaan behandelen want dan pas zijn ze gelijk.
"Britain and France had to choose between war and dishonor. They chose dishonor. They will have war.” Churchill
www.jihadwatch.org
  dinsdag 8 november 2005 @ 13:18:15 #53
130955 Floripas
Blast from the past
pi_32086146
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 13:15 schreef typtypo het volgende:

[..]

Dan moeten eerst alle normale fransen een algarijns of marrokkaans paspoort krijgen.
Dan pas kun je ze gelijk gaan behandelen want dan pas zijn ze gelijk.
Je wilt toch dat ze integreren en zich meer Frans voelen dan Algerijns of Marokkaans?

Nou, dan moet je ze ook behandelen als Fransman.

Zodra je iedere keer dat er iets gebeurt zegt: "Nationaliteit afpakken!" maak je integratie iets voorwaardelijks, waardoor het totaal mislukt.
pi_32086163
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 13:11 schreef Floripas het volgende:

[..]

Natuurlijk niet.

Idd. Het motiveert niemand om te integreren als je in je achterhoofd moet houden dat je bij het eerste het beste grilletje van een Verdonk-typetjje eruit vliegt
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  dinsdag 8 november 2005 @ 13:19:09 #55
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_32086171

Ik vroeg me af, zo tussen het overloos gediscussieer over de schuldvraag door:
Moeten wij bevreesd zijn voor een aanstaande burgeroorlog in Frankrijk en overslaande rellen in grote mate naar andere landen?
pi_32086208
Iedereen komt hier met allerhande oplossingen aan, maar vooralsnog schiet de Franse regering gigantisch tekort in het oplossen van deze rellen (en dat mag van mij best hardhandig). Het is te hopen dat het instellen van een avondklok werkt, maar dan moeten de autoriteiten deze wel streng handhaven de komende tijd.

Het kan toch niet zo zijn dat een wereldstad als Parijs wordt overgenomen door relschoppend tuig?
Chuck Norris doesn't need a CTRL key on his keyboard.
Chuck Norris is always in control
pi_32086252
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 13:19 schreef peaceman het volgende:

Ik vroeg me af, zo tussen het overloos gediscussieer over de schuldvraag door:
Moeten wij bevreesd zijn voor een aanstaande burgeroorlog in Frankrijk en overslaande rellen in grote mate naar andere landen?
Nee, niet in Nederland in ieder geval; de concentratie allochtonen is te klein, en ik denk niet dat de Nederlandse regering zo met zich zou laten sollen. Althans, dat hoop ik niet, al vrees ik dat een boze Balkenende weinig ontzag zal inboezemen.

Bovendien hebben we in Nederland geen gebieden waar de politie niet meer durft te komen (en laten we dat in godsnaam zo houden).
Chuck Norris doesn't need a CTRL key on his keyboard.
Chuck Norris is always in control
pi_32086268
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 13:10 schreef sampoo het volgende:

[..]

Laten Algerijnen nu net de grootste groep zijn en Frankrijk tot voor kort Algerije als Frans grondgebied zien i.t.t. Marokko dat als een kolonie werd gezien. Een paspoort van een ander land
helpt verder niet. Wat wil je doen als men de paspoorten verbrand?
Als iemand z'n paspoort verbrand staat dit nog altijd ergens geregistreerd en dus is er aan de Franse kant geen probleem om te bepalen waar die ongewenste vreemdeling gedumpt moet worden.

Als die Afrikaanse landen moeilijk doen moet Frankrijk gewoon dreigen met het intrekken van financiële steun, moet je opletten hoe flexibel ze ineens zijn met het opnemen van hun criminele landgenoten.

Wat Algerije betreft, je zegt zelf dat het tegenwoordig gewoon als buitenland wordt gezien.
Er is dus heel veel mogelijk, nu alleen nog politieke moed.
pi_32086301
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 13:18 schreef Floripas het volgende:

[..]

Je wilt toch dat ze integreren en zich meer Frans voelen dan Algerijns of Marokkaans?

Nou, dan moet je ze ook behandelen als Fransman.

Zodra je iedere keer dat er iets gebeurt zegt: "Nationaliteit afpakken!" maak je integratie iets voorwaardelijks, waardoor het totaal mislukt.
Ik wil helemaal niks.
Ik wil dat ze hun hart volgen en die ligt overduidelijk in algerije of marokko.
Dat geldt voor de mensen in nederland ook. We hebben al 30 jaaar die gedachtgang en die heeft ons duidelijk niks gebacht. Tijd voor iets nieuws maar daar willen conservatieven als jij niet aan.
"Britain and France had to choose between war and dishonor. They chose dishonor. They will have war.” Churchill
www.jihadwatch.org
  dinsdag 8 november 2005 @ 13:24:36 #60
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_32086327
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 13:22 schreef Snatched het volgende:

[..]

Nee, niet in Nederland in ieder geval; de concentratie allochtonen is te klein, en ik denk niet dat de Nederlandse regering zo met zich zou laten sollen. Althans, dat hoop ik niet, al vrees ik dat een boze Balkenende weinig ontzag zal inboezemen.

Bovendien hebben we in Nederland geen gebieden waar de politie niet meer durft te komen (en laten we dat in godsnaam zo houden).
Maar zou het niet over kunnen slaan als bijvoorbeeld in België en Duitsland wel de hel los barst? Buiten het feit dat sommige jongeren dit soort dingen aangrijpen om te rellen, zonder enig motief, maar gewoon omdat dat leuk schijnt te zijn....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')