Verkeerde aanname...quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:28 schreef Metro2005 het volgende:
Ik wil binnenkort op mezelf gaan wonen en laat dan ook binnenkort een intentieverklaring invullen door mijn werkgever. Aangezien ik straks dichtbij mijn werk ga wonen vervalt uiteraard de reiskostenvergoeding die ik nu ontvang (waar ik aan overhou).
Ik ontvang nu per maand 1500 euro bruto en 150 euro (netto) in de maand.
Dat komt neer op 1300 euro netto in de maand ongeveer.
Vervallen de reiskostenvergoedingen dan hou ik dus nog maar 1150 euro over. Erg krap.
Ik zat daarom te denken of ik niet een regeling met mijn werkgever kan treffen waardoor ik ongeveer hetzelfde nettobedrag overhou. Ik heb berekend dat ik dan rond de 1700 - 1800 euro bruto moet gaan verdienen. Is dit redelijk om deze verhoging te vragen? Of is het bedrag te hoog? (te hebberig?)
Ik neem aan dat mijn werkgever er niet veel bij inschiet als hij de reiskosten laat vervallen en mij wat meer salaris per maand stort?
Graag jullie reacties hierop.
Inleven in de andere kant van het verhaal en dat soort dingen......quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:39 schreef Ciscus het volgende:
wat een experts zijn we toch haha
okee duidelijk. over een paar maandjes wordt mijn contract omgezet naar onbepaalde tijd dus dat lijkt me een mooi moment om over salaris te beginnenquote:Op dinsdag 8 november 2005 11:37 schreef Ciscus het volgende:
Ben je gaan verhuizen op aanvraag van je werkgever? Zo niet, dan zul je niet gecompenseerd worden, en anders moet je eens op zoek gaan naar de regeling (CAO). Je salarisverhoging is niet naar aanleiding van een beoordelingsgesprek of promotie, volgens mij, dus wat is de aanleiding precies? Ik neem aan dat je er niet 300 euro bruto bij gaat vragen omdat je gaat verhuizen? Vergeet overigens ook niet dat je reiskosten inlevert, maar dat je er tijd voor terug krijgt. Ik denk dat je teveel vraagt, maar ik denk dan ook namens werkgever.
Nou van die 150 euro betaalde ik ook de vaste lasten van mijn autobezit en die moet ik dalijk wel zelf gaan betalen.quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:54 schreef pooier het volgende:
Die 150 euro heb je gewoon niet meer nodig omdat je dichterbij woont.
Anders had je ze toch uitgegeven aan benzine? treinkaartjes? bus?
nee precies, dan zal ik dat inderdaad eens ter sprake brengen tijdens het omzetten van mijn contract.quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:03 schreef morpheus_at_work het volgende:
als werkgever zou ik zeggen van je bekijkt het maar , indien je werk er toe doet zal ik je salaris verhogen bij beoordelingsronde en niet zomaar omdat je er omvraagt
Een auto kost natuurlijk meer dan alleen de tank benzine. Dat zijn toch vaste lasten die je je misschien voorlopig niet meer kunt veroorloven omdat je er natuurlijk een flinke post bijkrijgt met je woonkosten.quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:55 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Nou van die 150 euro betaalde ik ook de vaste lasten van mijn autobezit en die moet ik dalijk wel zelf gaan betalen.
en @ lienekien, ik ga sowieso denk ik fietsen als ik straks verhuisd ben, de huizen waar ik ben wezen kijken liggen allemaal op < 5km afstand.
maar wil ook wel eens ergens heen, dus vandaar dat ik een tank benzine in de maand reken.
agreed ik verdiende aan het begin minder.....quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:45 schreef Mirage het volgende:
Ik vind zowieso 1150 euro niet "erg krap" voor een jonge single.
Veel goedkoper wonen en je komt in een kartonnen doos terecht. Dit is al ongeveer het goedkoopste huis wat ik kan vinden (in de buurt van mijn werk) en wil ook niet pas op mijn 30e het huis uit hequote:Op dinsdag 8 november 2005 12:20 schreef Uncle het volgende:
Als je zo weinig ove rhoudt is het misschien verstandig om niet te verhuizen of om (indien mogelijk) goedkopere woonruimte te vinden. Op deze manier houd je helemala geen geld over om leuke dingen te doen of om eventueel op zij te zetten mocht er iets kapot gaan (auto, koelkast, tv, e.d.). ZIt je straks in je mooie lege huis....
En trouwens, als je 1150 netto verdient en daarvan 1000 naar woonruimte gaat dan woon je sowieso een beetje boven je stand denk ik
ICT, doe helpdeskwerk.quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:27 schreef ozzyat105 het volgende:
In welke sector ben je werkzaam?
Ik heb niks gezegdquote:
ja oke... maar het is niet onder het minimum inkomen enzo... maar dingen zoals een auto is ook schijt duurquote:Op dinsdag 8 november 2005 12:46 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
ICT, doe helpdeskwerk.
en BarraCupraCuda, ik ben wel 3 jaar ouder dan jij he, dat scheelt ook wel. Bovendien werk ik al 5 jaar.
Helpdeskwerk met 5 jaar ervaring. En je zit 100 EURO boven minimumloon? Volgens mij wordt er iemand genaaid. Tijd voor een andere werkgever als er niet serieus over centjes gepraat kan worden.quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:46 schreef Metro2005 het volgende:
ICT, doe helpdeskwerk. Bovendien werk ik al 5 jaar.
¤1500 bruto is is ruim ¤250 meer dan het minimumloon...quote:Op woensdag 9 november 2005 23:14 schreef enno het volgende:
[..]
Helpdeskwerk met 5 jaar ervaring. En je zit 100 EURO boven minimumloon? Volgens mij wordt er iemand genaaid. Tijd voor een andere werkgever als er niet serieus over centjes gepraat kan worden.
Enno
Ja bruto. Netto is het ongeveer 100 euro meer (1050 euro t.o.v 1156 euro)quote:Op donderdag 10 november 2005 08:23 schreef Sjeen het volgende:
[..]
¤1500 bruto is is ruim ¤250 meer dan het minimumloon...
Ik ga een huis kopen dus dan zal ik geen huurtoeslag krijgen denk ik. En zorgtoeslag of niet, feit blijft dat ik meer dan 2x zoveel mag gaan betalen per maand voor mjin ziektekosten.quote:Op donderdag 10 november 2005 09:49 schreef zatoichi het volgende:
Als je toch dichterbij je werk gaat wonen, dan kun je die auto toch weg doen? Of is dat voor jou geen optie? Scheelt weer in je maandlasten.
Bedenk ook dat je nog geld terug krijgt van de overheid; zorgtoeslag en huurtoeslag. Daar heb je allebei recht op, maar je moet het wel even aanvragen. Scheelt weer die 150 euro!
Excuus, ik had uit bovenstaande zin herleid dat je ging huren....quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:45 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
<knip> het huis zit qua maandlasten op 250 euro huur <knip>
Ik heb geen ideequote:Op donderdag 10 november 2005 10:12 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Excuus, ik had uit bovenstaande zin herleid dat je ging huren....Anyway, met koopwoningen krijg je weer veel belasting terug aan het eind van het jaar toch?
Ja, wel dus.quote:
Bedrag is netto geloof ik dus daar zou het al vanaf zijn dan.quote:Op donderdag 10 november 2005 11:31 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, wel dus.
Dat heet de hypotheekrenteaftrek.
Nu maar hopen dat dat bedrag dat jij noemde de bruto hypotheek is, hoewel ik me dat bijna niet kan voorstellen bij 290 Euro.
Maar stel dat het nou wel zo is kan je idd ook maandelijks een voorlopige teruggave aan de belastingdienst vragen. Dat verlaagt dan je lasten weer.
Alleen, zoals ik zei, als jouw hypotheek al 290 euro is en je woont niet in een kartonnen doos denk ik dat dat al inclusief een voorlopige teruggave is...
@TS hou er dan wel ff rekening mee dat je per maand wel gewoon je bruto-lasten moet betalen. Je moet zelf bij de belastingdienst een voorlopige teruggaaf aanvragen om per maand je belastingvoordeel gestort te krijgen (of je doet dat in één keer bij je belastingopgave, maar dan liggen je maandlasten dus een stuk hoger).quote:Op donderdag 10 november 2005 12:03 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, dan is het er al vanaf en heb je dus ook geen belastingvoordeel meer...
Of althans... dat heb je dan dus al.
Dat is nogal bewerkelijk: hoeveel eigen geld breng je in, voor hoe lang zet je de rente vast (dit is bepalend voor de toetsrente voor de hoogte van je hypotheek), staat er iemand garant etc.quote:Op donderdag 10 november 2005 14:49 schreef Speed-Addicted het volgende:
Mag ik vragen voor welk bedrag je een hyptheek kan krijgen op basis van jou salaris. Ben zelf me zelf ook een beetje aan het orienteren maar makkelijk is het niet om iets te vinden.
Was het maar zo'n feestquote:Op donderdag 10 november 2005 15:47 schreef Ender_W het volgende:
Er is als je een huis wilt kopen ook iets van koopsubsidie ofzo toch?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |