abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32111538
quote:
Op woensdag 9 november 2005 11:05 schreef wonko het volgende:

[..]

Nooit gelezen dat winkeliers die bordjes verboden voor asielzoekers ophingen daarvoor aangepakt werden?
[..]

Doe eerst een wat huiswerk over huisregels en waar die voor staan.
Nooit gelezen bij tankstations bij scholen dat er enkel een x aantal scholieren zich tegelijk in de winkel mogen begeven?
Doe jij maar eens huiswerk, vrind.
geen
pi_32111565
het is gewoon een zuurpruim..... En dat wordt alleen maar erger naar mate je ouder wordt, dus maak je borst maar nat
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_32111571
quote:
Vanaf 1 maart 2005 kunnen winkeliers van de Grote Markt en de Grote Marktstraat collectief de toegang ontzeggen aan winkeldieven en overlastgevers.
http://www.denhaag.nl/smartsite.html?id=38424

bijvoorbeeld.
geen
pi_32111689
quote:
Op woensdag 9 november 2005 11:09 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

Nooit gelezen bij tankstations bij scholen dat er enkel een x aantal scholieren zich tegelijk in de winkel mogen begeven?
Doe jij maar eens huiswerk, vrind.
Want?? Wat wil je hiermee zeggen?
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_32111715
quote:
Op woensdag 9 november 2005 11:08 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

Je begrijpt niet dat ik daarmee reageer op de hilarische opmerking 'automatisme of biologische respons' als argument dat er hier geen sprake is van overlast?

Ik ruik wat agressie...
pi_32111811
quote:
Op woensdag 9 november 2005 11:14 schreef wonko het volgende:

[..]

Want?? Wat wil je hiermee zeggen?
Dus?? Jij komt met ermee dat het 'ergens' niet toegestaan was om asielzoekers te weigeren, daarmee aangevend dat wat de bedrijfsleider hier doet niet toegestaan is. Kul dus.
geen
pi_32111821
quote:
Op woensdag 9 november 2005 11:15 schreef wonko het volgende:

[..]

Ik ruik wat agressie...
geen
pi_32111823
quote:
Op woensdag 9 november 2005 10:57 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

Dus stel een man wordt geil van een meid in een kort rokje, en besluit haar te verkrachten, in dat geval is het ook enkel de biologische reactie van de man en is het o.k.?

Het slaat nergens op dat wanneer een bedrijfsleider naar aanleiding van klachten van klanten mensen niet de deur mag wijzen omdat de overlast een biologische reactie van aard is. Je weet helemaal niet hoe de overlast heeft plaatsgevonden dus doet je hele verhaal er niet toe en is geen argument om aan laten zien dat de bedrijfsleider ongelijk heeft.
dat voorbeeld van verkrachting slaat nergens op....

wat de overlast precies is geweest weet ik niet. een van de overlast veroorzakers zegt dat ze te luid praten (doordat ouderen eenmal wat hardhorend zijn).

mocht dat de reden zijn om ze te weigeren dan vind ik het wel te ver gaan...
Islam=facisme
pi_32111860
quote:
Op woensdag 9 november 2005 11:11 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

http://www.denhaag.nl/smartsite.html?id=38424

bijvoorbeeld.
Ah...nu is het dus wachten dat die betalende groep klanten wordt opgepakt en een verbod krijgt. Lijkt me dat dat niet gaat gebeuren want de Mac heeft al zijn excuses aangeboden.
pi_32111868
quote:
Op woensdag 9 november 2005 11:18 schreef DarkDancer het volgende:

[..]

dat voorbeeld van verkrachting slaat nergens op....

wat de overlast precies is geweest weet ik niet. een van de overlast veroorzakers zegt dat ze te luid praten (doordat ouderen eenmal wat hardhorend zijn).

mocht dat de reden zijn om ze te weigeren dan vind ik het wel te ver gaan...
Als je het artikel wat een paar posts naar boven leest kun je precies lezen wat de overlast was. Oa het lastig vallen van andere klanten. Dat jij daar een eigen invulling aan geeft en daarmee de overlast ontkracht betekent niet dat de overlast daadwerkelijk wel meeviel. Daar kun jij helemaal niet over oordelen.
geen
pi_32111888
quote:
Op woensdag 9 november 2005 11:19 schreef wonko het volgende:

[..]

Ah...nu is het dus wachten dat die betalende groep klanten wordt opgepakt en een verbod krijgt. Lijkt me dat dat niet gaat gebeuren want de Mac heeft al zijn excuses aangeboden.
Het laat wel zien dat jij ernaast zat met je opmerking dat het niet is toegestaan mensen de toegang te weigeren.
geen
pi_32111995
quote:
Op woensdag 9 november 2005 11:18 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

Dus?? Jij komt met ermee dat het 'ergens' niet toegestaan was om asielzoekers te weigeren, daarmee aangevend dat wat de bedrijfsleider hier doet niet toegestaan is. Kul dus.
Nee hoor....zoals het later door jou geposte artikel al aangeeft moeten overlastgevers aangehouden worden en dus aan de politie overgedragen worden waarna deze proces verbaal opmaakt. Gebeurt dat nogmaal dan kan men iemand de toegang weigeren.
En wat met die scholieren gebeurt mag gewoon niet...alleen niemand die er wat aan doet. Als het asielzoekers waren geweest dan had er allang politie op de stoep gestaan.
pi_32112016
quote:
Op woensdag 9 november 2005 11:20 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

Het laat wel zien dat jij ernaast zat met je opmerking dat het niet is toegestaan mensen de toegang te weigeren.
Niet zomaar de toegang weigeren. Dat is een wereld van verschil.
pi_32112028
Kom eens met een link, want zomaar iets aannemen van iemand op een forum doe ik niet. Kun je nog zo'n leuk icoon hebben. Heb je een wet of weetikveel waaruit inderdaad blijkt dat het niet is toegestaan voor een bedrijf/winkel om mensen de toegang te weigeren?
geen
pi_32112040
quote:
Op woensdag 9 november 2005 11:19 schreef natte-flamoes het volgende:
Daar kun jij helemaal niet over oordelen.
Net zo min als dat jij dat kan.
pi_32112081
quote:
Op woensdag 9 november 2005 11:25 schreef wonko het volgende:

[..]

Net zo min als dat jij dat kan.
Nee, maar dat zei ik dus al een paar posts hierboven. Per definitie ga ik ervan uit dat de bedrijfsleider gelijk heeft. Lees maar terug waarom.
geen
pi_32112260
quote:
Op woensdag 9 november 2005 11:25 schreef natte-flamoes het volgende:
Kom eens met een link, want zomaar iets aannemen van iemand op een forum doe ik niet. Kun je nog zo'n leuk icoon hebben. Heb je een wet of weetikveel waaruit inderdaad blijkt dat het niet is toegestaan voor een bedrijf/winkel om mensen de toegang te weigeren?
Ben aan het zoeken...alleen de arbeid roept mij. Tot nu toe kom ik niet verder dan dat men toegang mag weigeren zolang dit niet op discriminerende grondslag gebeurt. Ras, geloof, sexe, leeftijd, kleur.
Ik ga later verder. Tabee.
pi_32112275
quote:
Op woensdag 9 november 2005 11:27 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

Nee, maar dat zei ik dus al een paar posts hierboven. Per definitie ga ik ervan uit dat de bedrijfsleider gelijk heeft. Lees maar terug waarom.
Als hij gelijk heeft waarom biedt hij dan zijn verontschuldigingen aan?
pi_32112292
Ach, kijk nou, blijkbaar ben je toch niet zo goed in het doen van je huiswerk:
quote:
Het vooraf verlenen van toestemming voor tassencontrole, verplicht gebruik van mandjes of wagens, het beperken van de toegang van (hinderlijke) groepen. Het mag allemaal en u mag er mensen op aanspreken.
http://www.hbd.nl/index.cfm/12,0,92,99,html

Of:
quote:
Winkelontzegging
Sommige mensen zijn onverbeterlijk en behoorlijk brutaal. Zelfs nadat ze betrapt zijn op winkeldiefstal, ziet u ze na een paar dagen weer bezig in uw winkel. Vergeet dan niet dat u de baas bent in de winkel en dat er geen sprake is van ‘openbare ruimte’. Heeft u iemand betrapt op winkeldiefstal? Geef die persoon dan een winkelontzegging. Doet u dat op de juiste wijze, dan is er sprake van een strafbaar feit (huisvredebreuk) als de betreffende persoon toch uw winkel binnen komt. Vanzelfsprekend geeft u een winkelontzegging alleen af op basis van redelijke gronden, anders kan de betreffende persoon de ontzegging met succes bij de rechter aanvechten.
Blijkbkaar mag de toegang dus best ontzegt worden.
De bedrijfsleider stond dus volledig in z'n recht. Ware het niet dat mcdonalds geen zin had in de publiciteit en dus heeft toegegeven.
geen
pi_32112356
En
quote:
Wat kunt u doen als iemand zich niet aan de
regels houdt?
Als u constateert dat iemand zich niet aan een huisregel
houdt, kunt u de volgende stappen nemen:
1 Spreek de persoon in kwestie aan en wijs hem of haar op
de betreffende huisregel.
2 Als degene dan nog niet mee wil werken, kunt u hem of
haar vragen de winkel te verlaten met een duidelijke
vermelding van de reden waarom u dit vraagt.
3 Weigert de persoon de winkel te verlaten, dan kunt u de
politie om assistentie verzoeken.
4 Tot slot bestaat de mogelijkheid een winkelverbod op te
leggen aan degene die zich niet aan de huisregels houdt.
Er mag dus uitstekend een toegang worden ontzegt.
geen
pi_32112403
had er ff overheen gelezen.

als die rolators in de weg staa kan ik het begrijpen, maar ik vind wel dat wanneer ze die dingen niet hinderlijk ergens anders plaatsen ze toch wel zelf hun plekkie mogen uitzoeken...
Islam=facisme
pi_32112414
De rolators alleen waren niet het probleem.
geen
pi_32112602
quote:
Op woensdag 9 november 2005 11:37 schreef natte-flamoes het volgende:
En
[..]

Er mag dus uitstekend een toegang worden ontzegt.
Aan de hand van huisregels.
pi_32112727
quote:
Op woensdag 9 november 2005 11:45 schreef wonko het volgende:

[..]

Aan de hand van huisregels.
En dus? Je wil beweren dat een mcdonalds geen huisregels opgesteld heeft?
geen
pi_32112995
algemene voorwaarden
bijzondere voorwaarden
Freakonomics: a rogue economist explores the hidden side of everything
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')